Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
mne to spinalo i v tech mrazech, stacilo nekde chvili jet pomaleji (20-30 km/h) nebo stat. Ale ona H6 je ukrutnej radiator
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Jestlize mas danej ofuk na okna, tak ti spina sahara klimatizace (pokud ji mas). Nevim proc, ale je to tak u vsech Subaru od roku 2001, se kteryma jsem jezdil.petr píše: Ale zaráží mě jedna věc hodně často se mi spíná ventilátor i ted v zimě vám taky ?
Stara Impreza to nedelala, pokud si pamatuju spravne.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 194
- Registrován: stř črc 24, 2013 1:55 pm
- Jméno a příjmení: Petr Menich
- Bydliště: Milovice,Chomutov
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
ahoj nedávno jsem řešil sepnutý ventilátor, respektive po dosažení provozní teploty motory se po chvíli, třeba když jsem zastavil byť jen na chvíli se sepnula sahara a ani po delším stání se automaticky nevypla. Až teprve když jsem jel tak se po chvíli vypla. Tento stav se zhoršoval, časy vypnutí sahar se prodlužovaly i teď v těch mrazech. Koukali jsme na to diagnistikou a teplota chl. kapaliny přesáhla spínací teplotu sahar třeba jen o dva stupně, nešla ochladit zpět.petr píše:mi se teplota taky celkem pěkně drží přesně v půlce a kapalina se taky nějak moc nehýbe , na podzim mi praskla hadička dole pod autem taková krátká tenká myslím od pumpy to bylo tak jsem to chvíli sledoval a nad max. to nelezlo když jsem měl za studena někde mezi ryskama. Ale zaráží mě jedna věc hodně často se mi spíná ventilátor i ted v zimě vám taky ?
No nebudu vás napínat , byl to termostat který se pomalu přivíral a fungoval jen malý okruh tzn. že sahary mohli funět jak chtěli ale když byly odříznutý mohly se třeba na vrtule postavit a teplota nepadala ale tak nějak jsem to vydedukoval a šel na jisto. Je to takový plíživý to spínání sahar...jestli ti to dělá podobně tak bych vinil termostat. Jinak si myslím že chlazení motoru je předimenzované a i s dost ucpaným chladičem to nemá problém uchladit jakoukoliv zátěž.
Chtěl jsem to sem napsat dřív, ale až tento dotaz mě vyprovokoval
Impreza 2004, 92 nesmrtelných kW...než zapnu klimu
Impreza 1999, 92kW ex
Citroen Xantia 2,1 td ex
Alfa Romeo 33 1,8 td ex...3 válec
Fiat Ritmo 1,9 td ex...všude jen rez a silnej motor
Impreza 1999, 92kW ex
Citroen Xantia 2,1 td ex
Alfa Romeo 33 1,8 td ex...3 válec
Fiat Ritmo 1,9 td ex...všude jen rez a silnej motor
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5168
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
aha no to je dobré vědět , díky, uvidíme co to bude dělat dál dokud se ta teplota bude držet a nebude stoupat tak to řešit nebudu pokud to začne blbnout tak aspoň budu vědět čím začít, někdy si říkám jak je dimenzovaný ten motorek u ventilátoru jak dlouho asi vydrží když to často fouká ale zatím taky drží a maká bez problémů, možná je nastaveno dost malé rozmezí a spíná to možná moc brzy, u některých aut ventilátor spustí až když se ručička vychýlí dost hodně k maximu , tady se skoro nehne a už to sepne - zas pro motor je to asi lepší
jinak je to tak jak píše Slávek pokud je zaplý ofuk na okna tak to běží snad pořád ale to běží myslím ventilátor od klimy
jinak je to tak jak píše Slávek pokud je zaplý ofuk na okna tak to běží snad pořád ale to běží myslím ventilátor od klimy
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 194
- Registrován: stř črc 24, 2013 1:55 pm
- Jméno a příjmení: Petr Menich
- Bydliště: Milovice,Chomutov
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
není zač...to mi je jasný s tím a.c. , to jdou na ráz obě sahary..mě tohle jak jsem popisoval si uvědomuju že dělala i starší impreza co jsem měl, bavím se ale o dvoulitru atmosféře, jak je to v jiných netuším ale musí to fungovat podobně když neotvírá termostat a jde to jen na malý okruh a ještě jednou věcí to leze odhalit. Všimni si jak se ti rychle ohřívá teplota od studenýho motoru aneb jak rychle ti stoupá ručička, lze to ale praktikovat po stejné cestě kterou jezdíš pravidelně. Já si všiml že jednou ručička vystřelila opravdu brzo a jindy( při totožných podmínkách) ta ručička lezla jak šnek. Je jasný pak že něco se děje s termostatem.
Impreza 2004, 92 nesmrtelných kW...než zapnu klimu
Impreza 1999, 92kW ex
Citroen Xantia 2,1 td ex
Alfa Romeo 33 1,8 td ex...3 válec
Fiat Ritmo 1,9 td ex...všude jen rez a silnej motor
Impreza 1999, 92kW ex
Citroen Xantia 2,1 td ex
Alfa Romeo 33 1,8 td ex...3 válec
Fiat Ritmo 1,9 td ex...všude jen rez a silnej motor
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Protože když dáš ofuk okna, tak se zapne klimatizace?Slavek_xxx píše: Jestlize mas danej ofuk na okna, tak ti spina sahara klimatizace (pokud ji mas). Nevim proc, ale je to tak u vsech Subaru od roku 2001, se kteryma jsem jezdil.
Stara Impreza to nedelala, pokud si pamatuju spravne.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
HonzaCZ> dela to, ikdyz ji manualne vypnu. Stacilo, kdyz byl ovladac na oranzovym symbolu okna nebo smer na okna a nohy, klima vypnuta a presto sahara spinala.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Mně teda když dám ofuk směrem na okno a klimu vypnu (mnohdy ji to při tom chce samo zapnout), tak sahara nejede. Teda, aspoň mi to přišlo tak, na studenym motoru. Na teplym to moc nepoznám, protože to obvykle sepne saharu tak či tak na chlazení motoru (kapotu jsem teda neotvíral, abych se podíval, která točí). Nicméně druhej fakt zase je, že mi nejde klima kompresor, pač jsem ho pořád nevyměnil, tak nevím, možná to má taky nějaký vliv.
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Aha, tak možná nějaký zjednodušení programu, že to prostě vždy sepne...?Slavek_xxx píše:HonzaCZ> dela to, ikdyz ji manualne vypnu. Stacilo, kdyz byl ovladac na oranzovym symbolu okna nebo smer na okna a nohy, klima vypnuta a presto sahara spinala.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
tak situace se po roce opakuje, v těchto vedrech na dálnici kolem 150km/h do kopců opět přehřívání. od 105°C začne lézt ručička teploměru výrazně nahoru, podle mě 110°C bude červené, ale to jsem nezkoušel, radši jsem zvolnil a pustil topení.
když šáhnu na chladič, tak na levé půlce (pohled proti směru jízdy) udržím ruku, pravá (tam kde je pumpa) je horká.
závadu na těsnění pod hlavou zatím vylučuju, protože v chladnějších dnech žádný problém, kapalina za rok neubyla, žádné bublinky ani vyhazování vody expanzkou, nic v oleji.
vydedukoval jsem jedinou možnost a to výměna chladiče. objednal jsem za 1600,- jakýsi Van Wenzel pro lego s manuálem, tak to přehodím a uvidíme.
závěr: ačkoliv starý termostat otevíral méně, tak výměna rozhodně nepomohla.
když šáhnu na chladič, tak na levé půlce (pohled proti směru jízdy) udržím ruku, pravá (tam kde je pumpa) je horká.
závadu na těsnění pod hlavou zatím vylučuju, protože v chladnějších dnech žádný problém, kapalina za rok neubyla, žádné bublinky ani vyhazování vody expanzkou, nic v oleji.
vydedukoval jsem jedinou možnost a to výměna chladiče. objednal jsem za 1600,- jakýsi Van Wenzel pro lego s manuálem, tak to přehodím a uvidíme.
závěr: ačkoliv starý termostat otevíral méně, tak výměna rozhodně nepomohla.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Potvrzuji tebou výše napsané chování, ale chladič z toho neobviňuju, mám nový. Teď během balkánské expedice, během zvýšeného výkonu v teplých dnech, teplota stoupala. Nejvýše vylezla ke 110°C, to je ta poslední bílá čárka pod červeným polem. To ale jen jednou a opravdu na chviličku.
Ale zcela běžně jsem se pohyboval okolo 105°C, což je ta první čárka nad vodorovnou polohou.
Navíc jsem během cesty vždycky ráno doléval trochu vody.
Přemýšlel jsem, čím to může být. Zkusím znovu vyměnit termostat a rozhodně vyměním víčko chladiče. Repektive vyměním víčko chladiče, protože ho podezřívám, že je příčinou a pak klidně znovu termostat. Sahary mi spínají, chladič mám nový, tak zkusím zaměřit pozornost na to víčko.
Ale zcela běžně jsem se pohyboval okolo 105°C, což je ta první čárka nad vodorovnou polohou.
Navíc jsem během cesty vždycky ráno doléval trochu vody.
Přemýšlel jsem, čím to může být. Zkusím znovu vyměnit termostat a rozhodně vyměním víčko chladiče. Repektive vyměním víčko chladiče, protože ho podezřívám, že je příčinou a pak klidně znovu termostat. Sahary mi spínají, chladič mám nový, tak zkusím zaměřit pozornost na to víčko.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Nebudu strasit, ale ja bych asi vedel, kde je problem... Stejne to zacinalo i u mne, ale najel jsem pak jeste nekolik tisic km nez se to totalne pos*alo
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
tak VDC ho ma meneny relativne nedavno... (a me ted na jare taky trochu mizela voda a bylo to to vicko). a u dethroned - pokud voda nemizi, tak timhle by to taky byt nemelo, ne?
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Slávku tahle varianta je samozřejmě taky na stole, ale zatím se jí nebojím. Jednak je těsnění měněno někdy před 70000 a za druhé, ani jednou teplota nevystoupala výše, než k těm zmíněným 110° a opět sama klesla zpět. Víčko chladiče jsem neměnil a je ve velmi ohavném stavu, když jsem si ho teď prohlížel, tak uvidíme...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
je to znacne osemetne... tesneni to muze byt vzdy..
ale u me je vse ok, dokud nezacne byt nad 30. ten chladici vykon je naprosto nedostatecny a rozhodne to neni normalni. jedine co me ted vychazi je spatny chladic - no uvidime. zas na druhou stranu si nedokazu predstavit, ze by se chladic nejak ucpal
taky premyslim co ten objednany chladic za 1600,- muze byt zac? snad to vydrzi aspon 4 roky?
ad vicko: to ovlivnuje pouze pretlak (tzn. bod kdy zacne varit voda), na teplotu vody nema vliv... nebo mi neco unika?
ale u me je vse ok, dokud nezacne byt nad 30. ten chladici vykon je naprosto nedostatecny a rozhodne to neni normalni. jedine co me ted vychazi je spatny chladic - no uvidime. zas na druhou stranu si nedokazu predstavit, ze by se chladic nejak ucpal
taky premyslim co ten objednany chladic za 1600,- muze byt zac? snad to vydrzi aspon 4 roky?
ad vicko: to ovlivnuje pouze pretlak (tzn. bod kdy zacne varit voda), na teplotu vody nema vliv... nebo mi neco unika?