Volná klapka v turbu wrx 06 2.5
Volná klapka v turbu wrx 06 2.5
Zdravim, včera se mi zasekla regulace v turbu a zůstala pootevřená. Po sundání downpipe jsem zjistil že samotná, kulatá klapka je volná a jak nebyla dovřená, tak drnčela. Regulace šla poměrně jednoduše rozhýbat. Dnes jsem jel do práce a žádný problém. Odpoledne se opět klapka zasekla a turbo natlačilo max 0.2b. Po vychladnutí jsem za regulaci vzal jen rukou, bylo slyšet jak dosedla a zase klid. Zajímalo by mne, ale jestli má být volná a pokud ne, tak co s tím?
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19080
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Volná klapka v turbu wrx 06 2.5
jen blby dotaz ... mas puvodni (a funkcni) katy? mas nejak upravenou mapu?
hlasi ti chybu kontrolka motoru?
hlasi ti chybu kontrolka motoru?
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Volná klapka v turbu wrx 06 2.5
Katy jsou za turbem dva, ale jiné, na 76mm výfuk. K nim je mapa od ecutec. Když jsem odpojil acuator tak samotná klapka byla jak přilepená :D nedokáži to přesně popsat. Jakmile se uvolnila, tak už šla bez problémů. Kontrolka motoru se rozvitila až dnes a chybové kódy odkazovali na čerpadlo sekundárního vzduchu.
- Ladis
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 77
- Registrován: pát úno 18, 2011 6:33 pm
- Jméno a příjmení: Vladimir Nowak
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volná klapka v turbu wrx 06 2.5
klapka má být ve výchozím stavu zavřená
www.proturbo.cz - autoservis nejen pro vaše subaru - originál i aftermarket díly, stavíme a opravujeme motory, chiptuning, ecutek, haltech, apexi
Re: Volná klapka v turbu wrx 06 2.5
Ano to je, jelikož ji acuator táhne k housingu. Jenže stane se že se kousne a acuator ji úplně nedovře. Jakmile ho odpojím, klapku otevřu, zavřu, vrátím acuator a je to zas ok. Teď to funguje, ale jak dlouho...
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19080
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Volná klapka v turbu wrx 06 2.5
ptam se proto, ze se mi stalo to, ze jsem nemel doladeny ecutek s katama (bezkatama) (stage I a bez katu) a diky nižšímu odporu sportovních katu/bezkatu (u me bezkatu) muze dojit k vyššímu tlaku turba (chybi odpor za vystupem), RJ to vyhodnoti jako chybu a stahne se do nouzaku. pak turbo tlaci jen tech 0,2b ...
taky pak vypadalo, ze ta klapka je "prilepena" ...
ale ted koukam, ze tu pise Ladis ... to je ten spravny clovek, co to da pripadne dohromady
taky pak vypadalo, ze ta klapka je "prilepena" ...
ale ted koukam, ze tu pise Ladis ... to je ten spravny clovek, co to da pripadne dohromady
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Volná klapka v turbu wrx 06 2.5
Těžko řící měl jsem to i na grafu že je tam 292ps s maxspeed výfukem, takže dle mého to předchozí majitel ladil přímo na daný výfuk. Jinak normálně tlačím tuším 0,9 a pod plnym plynem to skočí na 1,2b a hned zreguluje na těch 0,9b. Tuším že problém nastal vždy když jsem mu chvilku šlapal. Jenže vždy jsem musel odpojit acuator a hnout tou klapkou aby to zas bylo OK. Při chladnutí cca po 10 minutách tam je slyšet docela výrazné jakoby prasknutí. Nedokáži to popsat ale turbo prasklé není.
Re: Volná klapka v turbu wrx 06 2.5
Tam není celkem nic co bádat, klapku otvírá tlak a zavírá pružina, pokud to zůstane otevřený i při zhasnutým motoru, tak jedině proto, že se to někde zadrhává, buď v klapce, nebo v tom jejím ovládání.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Re: Volná klapka v turbu wrx 06 2.5
Taky si rikam6, že na tak jednoduchém principu, se nemá moc co pokazit. Teď to zatím funguje, ale jezdím jen kousky. Ještě se zeptám, ať nezakládám nové téma, nesetkal se někdo s cukáním za studena, cca první kilometr jízdy. Jen pod plynem a jen do 3 000 ot.?
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Volná klapka v turbu wrx 06 2.5
Jo, škubání jsem řešil neustále. Zkoušel jsem všechno možné a pak se uchýlil k poslední (správné) možnosti - přehrání mapy. Jakmile jsou do systému dělány zásahy, nikdy nevíš, zda je to váha vzduchu, lambda sonda atd. Začneš s řešením poměru vzduch/palivo, což je hlavní příčina škubání za studena, ale tím, že každý zásah to někam posunul, není to jednoduché. Jestli máš licence EcuTec a nejseš si jistý, jak je to namapované, moc bych neexperimentoval a podíval se na mapu. Aby sis neuhnal něco horšího. K té klapce - ano, je to mechanika, ale je řízená podtlakem a ten je řízen ECU, takže jsem zase zpět u mapy.
Opět připomínám, že jsem uživatel a ne mechanik a můžu plácat blbosti :845:
Opět připomínám, že jsem uživatel a ne mechanik a můžu plácat blbosti :845:
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Re: Volná klapka v turbu wrx 06 2.5
Když nad tím přemýšlím, teoreticky by to mohl být otevřený hks BOV, ne? Jestli se to nebude muset naladit i na otevřený bov. Jinak ano je tam ecutec
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Volná klapka v turbu wrx 06 2.5
Na BOV se to neladí. Co by se mohlo stát je fakt, že příliš vysoký tlak zapříčiní, že podfukuje otevřený BOV. Tím tam jde méně vzduchu, než je zváženo a dělá to psí kusy. Ale to by dělalo jen pod záběrem, když to BOV neudrží, ne při "běžné" jízdě. Kdyby byl naopak BOV zakouslý a propouštěl by trvale, pak by to samozřejmě byl problém a škubalo by to pořád.
Mohla by pomoct diagnostika a zkontrolovat směs.
Mohla by pomoct diagnostika a zkontrolovat směs.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- Ladis
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 77
- Registrován: pát úno 18, 2011 6:33 pm
- Jméno a příjmení: Vladimir Nowak
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volná klapka v turbu wrx 06 2.5
diagnostikou se nic nezkazí, ale tady je podle mě čistý mechanický problém v té podtlakové baňce že prostě zadrhává ... mapa v jednotce nedokáže zaseknout tu klapku
www.proturbo.cz - autoservis nejen pro vaše subaru - originál i aftermarket díly, stavíme a opravujeme motory, chiptuning, ecutek, haltech, apexi