Stránka 2 z 3

Re: jaký motor na LPG?

Napsal: pon kvě 29, 2017 6:26 am
od VDC
Ahoj, vítej. Zcela určitě je obecně "blbovzdornější" motor 92kW.

Re: jaký motor na LPG?

Napsal: pon kvě 29, 2017 8:03 am
od majkl73
Ahoj, na 92kW jsem seřizoval jednou za dva roky ( cca 30tis. km), občas se musel nějakej ventil poštelovat, jinak žádný problém, auto má teď cca 280 tis., z toho polovinu na LPG, motor bez problémů. Seřizování ventilů matičkama je v pohodě.

Teď mám 116kW, jede to o poznání líp, točí hodně vysoko, což by asi na LPG nebylo ono, tak mám nastaveno, že od 4400 ot. se přepíná na benzín. Na motoru jsou poruchové ekologické vymoženosti typu sekundární vzduch do výfuku, to ale umím vyřešit krabičkou, kterou ti vyrobí každej kutil v okolí ( popisoval jsem to tady na fóru). Co se týče ventilů - motor jezdí od začátku na LPG, mám písmenko F v kódu motoru, poprvé se do něj lezlo v cca 120tis. km a mimo mísu byly jenom dva sací ventily, takže to zas nebude tak horký. . Motor ven nemusí, někdo to umí na autě, někdo ti řekne, že to nejde, ale seřizuje se broušením hrníčků vymezujících vůli, a celkově je to větší pakárna, ale zase tvrzený sedla by měli vydržet daleko déle bez seřizování a kontrolovat to jde v pohodě na autě.
HOWG

Re: jaký motor na LPG?

Napsal: ned zář 24, 2017 4:01 pm
od viking
Super vlakno :-) Mame Forestra SG, 116kW EJ20F, aktualne 320t km, z cehoz min 180t na LPG. Tartariny s el.primazem. Aktualne po kontrole ventilovych vuli (nebyl jsem u toho), vse v norme. Stopro na tom aute nikdo nikdy ventilovou vuli neserizoval, pouze kontroloval takze jsem trosku nervozni a mam dotaz-je nekdo s podobnou zkusenosti? Auto setrime a jezdime s rozumem, predchozi majitel se vzorne staral. A chtel bych s nim jeste par let jezdit. Dik za reakce!

Re: jaký motor na LPG?

Napsal: stř úno 27, 2019 8:40 pm
od jan233321
Ahoj,
reaguji na trochu starší vlákno... téma je ale předpokládám stále aktuální :-)

V příloze je dokument od Subaru smluvním partnerům k zástavbám LPG. Bohužel neumím přílohu dát tak, aby byla viditelná jen pro přihlášené / členy - pokud někdo z adminů uzná přílohu jako nevhodnou do otevřeného internetu, pak prosím o smazání.

H.

Re: jaký motor na LPG?

Napsal: sob srp 10, 2019 11:04 am
od w211
já zvažuji koupi Forestera Turbo,ale co čtu tak tam asi LPH nebude dobrá volba z čehož jsem dost zklamaný neboť tím pro mě projekt Subaru padá...nicméně jsem v inzerci viděl i Turbo co má v vin písmeno F...

Re: jaký motor na LPG?

Napsal: sob srp 10, 2019 11:33 pm
od VDC
Už jsem ti odpověděl v druhém vlákně, kde se ptáš na to samé.

Re: jaký motor na LPG?

Napsal: ned srp 11, 2019 8:07 pm
od w211
jo, děkuji já jsem to tam napsal, překontroloval a nebylo to tam (nevěděl jsem, že je potřeba čekat na schválení admina), nováčkovská daň :)

Re: jaký motor na LPG?

Napsal: pát srp 23, 2019 10:16 am
od Lawman
Já (resp. soused) mi teď kontroloval ventilové vůle na dvoulitru 92kw po skoro 40 tis. km na LPG a krom toho, že ten, kdo to dělal bůhví kdy přede mnou, nastavil vůle sacích a ventilových přesně obráceně (jako že 0,25 sací a 0,20 výfukové :)), tak to bylo mimo jen o nějakou setinku...měl to sfouknutý za pár hodin a vzal si cca trojku. Takže za mě je tenhle motor na LPG fakt výhra.

Jinak používám elektronický přímaz Gaslube Special a na LPG to netočím přes 4000 RPM. Takže příští kontrolu si naplánuju tak za 50kkm.

Re: jaký motor na LPG?

Napsal: pát srp 23, 2019 11:50 am
od sima
Lawmane to tedy kulantně řečeno není zrovna levný soused 8() jestli to byl jen soused kutil, co se tím neživí tak dost otřesná cena 8() záleží co vše ti měnil, jestli aspoň k té práci započetl těsnění víka ventilů, zda-li ho dělal teda. Ale i tak. Jestli to byl garáž servis tak je to stejně furt hodně drahé.
Já platil v servise za kontrolu a minimální doseřízení ventilů + těsnění víka + ne úplně levné svíce+ těsnění svíček 2300 kč. Když odečtu ty svíce s těsněním a práci na nich tak mě samotné ventily i s těsněním a prací vychází tak na 1-1500 kč.
Sorry za mírné OT, ale nedalo mě to, třeba jsi měl Lawmane té práce či matrjoše za ty peníze víc :-/

Re: jaký motor na LPG?

Napsal: pát srp 23, 2019 11:53 am
od Ricky001
Přesně jak píše Sima, kontrola, popř. seřízení ventilů na 92kW je tak na hodinu práce od otevření kapoty ;-)

Re: jaký motor na LPG?

Napsal: pát srp 23, 2019 12:16 pm
od sima
Původně jsem se pozastavil i nad těch pár hodinami, ale dobře, někdo se holt rád mazlí a dělá v klidu.
Třeba Lawman ještě dopíše další úkon-y co byly dělány.
Jinak 92kw je nejvhodnější a nejméně náročný motor na LPG. Nejméně náročným myslím servis "navíc" skrz lpg. Motor co vydrží hodně, jen tam mít olej :-) Pokud stačí jeho výkon a chce někdo i nadále tyhle starší auta, dokáže je ocenit, není problém.

Re: jaký motor na LPG?

Napsal: pát srp 23, 2019 7:26 pm
od spm
Zase ne úplně levný svíce stojí pětikilo / kus, takže to i na čtyřválci jsou dva litry jenom v materiálu :-DDD

Re: jaký motor na LPG?

Napsal: pát srp 23, 2019 7:28 pm
od námořník
Svice na 92 kw stojí 100 Kč

Re: jaký motor na LPG?

Napsal: ned srp 25, 2019 10:01 am
od petr
přesně tak někde i méně a to jsou ty ngk co tam mají být a úplně stačí , do 92 kw na lpg si myslím že nějaké drahé svíčky netřeba

Re: jaký motor na LPG?

Napsal: pon srp 26, 2019 11:09 am
od Lawman
No v rámci kontroly a seřízení vůlí měnil sadu těsnění, což samotné stálo myslím 900Kč. K tomu mi měřil tlak palivového čerpadla při startu (chtěl jsem vědět, jestli to čínské z ebay za 15USD tlačí předepsané hodnoty a ono jo).

Tak soused asi není nejlevnější ze servisů, ale cokoli mi na autě dělal udělal dobře a nemusím to nikde vozit. Předám klíče a pak mi akorát před domem stojí hotové auto...takže rozdíl i kdyby tisícovky mě tady netrápí.