jaký motor na LPG?

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
jp1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 30
Registrován: stř dub 20, 2016 8:46 am

jaký motor na LPG?

Příspěvek od jp1 »

Ahoj všem, uvažuji o koupi Subaru, ale kvůli většímu nájezdu chci přestavbu na LPG. Už jsem toho přečetl dost, ale stejně bych rád věděl, které motory a v kterých autech mají ručně seřizování ventilů, (ne výměnou podložek) a jde to dělat na autě, že motor nemusí ven. Jinak mi jde o Subaru Forester, Legacy, Outback z let cca 2000-2008. Další jiné postřehy taky rád uvítám, díky za rady, ahoj Jirka.
Michal82
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 158
Registrován: čtv pro 31, 2015 8:33 am
Bydliště: Šilheřovice

Re: jaký motor na LPG?

Příspěvek od Michal82 »

Ahoj. Jsou to motory SOHC 2.0 (92kw) ale v tom vláknu o tom LPG to je.hledej pořádně :-) taky bych chtěl takové auto
Uživatelský avatar
Ladis
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 77
Registrován: pát úno 18, 2011 6:33 pm
Jméno a příjmení: Vladimir Nowak
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký motor na LPG?

Příspěvek od Ladis »

nebo 2.5 121kw jsou taky SOHC
www.proturbo.cz - autoservis nejen pro vaše subaru - originál i aftermarket díly, stavíme a opravujeme motory, chiptuning, ecutek, haltech, apexi
Majer
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1048
Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
Jméno a příjmení: Robert Košař
Bydliště: Ostrava

Re: jaký motor na LPG?

Příspěvek od Majer »

A nebo 2.5 115kw
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
Uživatelský avatar
Ynhoj
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1028
Registrován: čtv říj 15, 2009 9:28 am
Jméno a příjmení: Sebastian Sehnal
Bydliště: Tourov (Bavorov)

Re: jaký motor na LPG?

Příspěvek od Ynhoj »

Mám 92kW SOHC, majeto 259.000 z velké většiny LPG. Jinak v Dobřanech mi bylo řečeno, že spíše má vliv na motor styl jízdy s LPG než typ motoru.
Subaru Impreza Outback Sport 2.0 r.v. 2005, ex Subaru Justy 1.3 1998, ex Daihatsu Feroza, ex Škoda Forman 1.3 LX, ex Škoda 105 L
Michal82
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 158
Registrován: čtv pro 31, 2015 8:33 am
Bydliště: Šilheřovice

Re: jaký motor na LPG?

Příspěvek od Michal82 »

Ynhoj píše:Mám 92kW SOHC, majeto 259.000 z velké většiny LPG. Jinak v Dobřanech mi bylo řečeno, že spíše má vliv na motor styl jízdy s LPG než typ motoru.

Jsi spokojeny s tou 92 ? A v čem je rozdíl 115 a 121 kW ? Na motoru,ví někdo ? Dik
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký motor na LPG?

Příspěvek od VDC »

Rozdíl je především v objemu. 2.0 versus 2.5 . ;-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: jaký motor na LPG?

Příspěvek od Slavek_xxx »

VDC> Michal se zrejme ptal na rozdily mezi 2.5kou 115kW a 121kW. Rozdil je v rizeni ventilu ACSV, ktery starej dvaapul litr nema. Spodek motoru je stejnej. Oba zraly navic olej az do upravy od MY06.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký motor na LPG?

Příspěvek od VDC »

Jo sorry, máš Slávku pravdu. Nedbale jsem si přečetl Michalův dotaz. Díky :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Ynhoj
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1028
Registrován: čtv říj 15, 2009 9:28 am
Jméno a příjmení: Sebastian Sehnal
Bydliště: Tourov (Bavorov)

Re: jaký motor na LPG?

Příspěvek od Ynhoj »

Michal82 píše:
Jsi spokojeny s tou 92 ? A v čem je rozdíl 115 a 121 kW ? Na motoru,ví někdo ? Dik
Ano jsem,jen jsem si už zvykl a uvítal bych 3.0. Nemám přístřik, do novějšího motoru bych to asi vrazil. LPG systém mám STAG, předtím tam byl Teleflex/Necam, ale po umření vstřiků ve 240.000 km jsem nechal namontovat STAG. Teleflex vstřiky = 20.000 a k tomu i nová jednotka... Hrozná darda i když to funguje výborně. Nicméně se STAGem jsem nepoznal nějaký zásadní rozdíl, možná tak o 0,5 l LPG to žere více. Na autě od plynu žádný problém, olej nežere či při výměně vyteče tak o 0,5l méně. S plynem to nehoním vysoko do otáček, prostě jízda na pohodu i po dálnici, tam si to svištím tachometrových 120km/h. Když chci blbnout tak vždy benzin. Naposledy v servisu jsem dostal pár rad jakonapř. táhnu káru tak při stoupání přepnu na benzin. S plynem se to chce více hlídat. Co se týká ventilů. Doporučení je mezi 25-30.000, ale je to individuální. Není překvapení, že i po 50.000 km nájezdu na plyn jsou ventily v pořádku. Svíčky používám NGK. Nevím co jiného k tomu ještě napsat... Za mne LPG spokojenost :826: , jen se mi nyní prodražila výměna katalyzátorů, ale té se vyhnout v podstatě nedá. Mají životnost danou a ne ekmisích bych na 100% neprolezl. Jinak celkové náklady na jízdu s autem mám 4,50,- Kč/1km, je to včetně PHM (LPG a N95), pojistky, servisu, gum atd. Ta cena není úplně špatná za to pohodlí a být pánem svého času co se cestování týká.
Subaru Impreza Outback Sport 2.0 r.v. 2005, ex Subaru Justy 1.3 1998, ex Daihatsu Feroza, ex Škoda Forman 1.3 LX, ex Škoda 105 L
jp1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 30
Registrován: stř dub 20, 2016 8:46 am

Re: jaký motor na LPG?

Příspěvek od jp1 »

dík za info, hledal jsem dál a jestli se nepletu tak by to měly být:
- forester I - 2,0 - 90, 92KW
- forester II - 2,0 - 92kw, 2,5 - 155kw
- legacy III - 2,0 - 92kw, 2,5 - 115kw
- legacy IV - 2,0 - 101, 121kw, 2,5 - 121, 127kw

Ynhoj: o tom stylu jezdit takto s LPG jsem neslyšel, sám mám auto na plyn a jezdím bez omezení a bez problémů
Michal82
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 158
Registrován: čtv pro 31, 2015 8:33 am
Bydliště: Šilheřovice

Re: jaký motor na LPG?

Příspěvek od Michal82 »

Yhoj => pěkná plnohodnotná odpověď ,kterou jsem asi potřeboval slyšet. Dík ;-)
Uživatelský avatar
Ynhoj
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1028
Registrován: čtv říj 15, 2009 9:28 am
Jméno a příjmení: Sebastian Sehnal
Bydliště: Tourov (Bavorov)

Re: jaký motor na LPG?

Příspěvek od Ynhoj »

jp1 píše:dík za info, hledal jsem dál a jestli se nepletu tak by to měly být:

Ynhoj: o tom stylu jezdit takto s LPG jsem neslyšel, sám mám auto na plyn a jezdím bez omezení a bez problémů
Tak třeba o té káře apod - Subaru Dobřany, Jirka Strejc, nemám důvod odborníkům na Subaru nevěřit, moje auto má již necelých 260.000 km odježděných na plyn a zatím OK.

Má to asi svou logiku, LPG je ALTERNATIVNÍ palivo. Ušetřit s tím by si měl vždy i když to budeš honit, jen třeba budeš muset po 100.000 km vyměnit motor a ušetříš méně .
Já bych rád své auto udržel co to půjde, nechci měnit auta jako fusakle.
Subaru Impreza Outback Sport 2.0 r.v. 2005, ex Subaru Justy 1.3 1998, ex Daihatsu Feroza, ex Škoda Forman 1.3 LX, ex Škoda 105 L
jp1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 30
Registrován: stř dub 20, 2016 8:46 am

Re: jaký motor na LPG?

Příspěvek od jp1 »

tak ještě jednou dík za rady, koupil jsem Forestra II, je na něm dost práce, ale líbí se mi :-) jen má padlý motor, který musím sehnat, tak kdyby někdo věděl o 2,0i 92kw, co jsem zjišťoval tak by měl sedět s malou úpravou z Forestra I, Legacy, Imprezy. Jetště dám inzerát do poptávky.
kopczem
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: ned kvě 28, 2017 9:19 pm
Jméno a příjmení: Martin Kopecký

Re: jaký motor na LPG?

Příspěvek od kopczem »

Ahoj,
poprosím o rychlou radu. Vybírám ze dvou aut 2004 92kw a 2006 116kw (motor EJ20FL). Podobné km, podobná historie vozu i technický stav. Po koupi a ozkoušení motoru chci nechat namontovat plyn. Na fórech se píše, že 116kw je dražší než 92kw co se náhradních dílů týče, že při seřizování (nikoli kontrole) ventilových vůlí musí motor ven a cena práce i s materiálem je řádově jinde atd. Vím, že u 116kw se motor s kódem EJ20F hodí pro přestavbu více než EJ204, ale co by mne zajímalo, zda by jste si někdo troufl porovnat klasický motor 92kw oproti 116kw s tvrzenými sedly. Který si myslíte, že by se mohl víc hodit k přestavbě. Teď chci úplně pominout faktor nákladnosti servisu. šlo by zjednodušeně říct, že 92kw bude více trpět a muset se častěji štelovat a seřizovat, než ta 116kw?
Odpovědět

Zpět na „Motor“