jaký motor na LPG?
jaký motor na LPG?
Ahoj všem, uvažuji o koupi Subaru, ale kvůli většímu nájezdu chci přestavbu na LPG. Už jsem toho přečetl dost, ale stejně bych rád věděl, které motory a v kterých autech mají ručně seřizování ventilů, (ne výměnou podložek) a jde to dělat na autě, že motor nemusí ven. Jinak mi jde o Subaru Forester, Legacy, Outback z let cca 2000-2008. Další jiné postřehy taky rád uvítám, díky za rady, ahoj Jirka.
Re: jaký motor na LPG?
Ahoj. Jsou to motory SOHC 2.0 (92kw) ale v tom vláknu o tom LPG to je.hledej pořádně taky bych chtěl takové auto
- Ladis
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 77
- Registrován: pát úno 18, 2011 6:33 pm
- Jméno a příjmení: Vladimir Nowak
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaký motor na LPG?
nebo 2.5 121kw jsou taky SOHC
www.proturbo.cz - autoservis nejen pro vaše subaru - originál i aftermarket díly, stavíme a opravujeme motory, chiptuning, ecutek, haltech, apexi
- Ynhoj
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1028
- Registrován: čtv říj 15, 2009 9:28 am
- Jméno a příjmení: Sebastian Sehnal
- Bydliště: Tourov (Bavorov)
Re: jaký motor na LPG?
Mám 92kW SOHC, majeto 259.000 z velké většiny LPG. Jinak v Dobřanech mi bylo řečeno, že spíše má vliv na motor styl jízdy s LPG než typ motoru.
Subaru Impreza Outback Sport 2.0 r.v. 2005, ex Subaru Justy 1.3 1998, ex Daihatsu Feroza, ex Škoda Forman 1.3 LX, ex Škoda 105 L
Re: jaký motor na LPG?
Ynhoj píše:Mám 92kW SOHC, majeto 259.000 z velké většiny LPG. Jinak v Dobřanech mi bylo řečeno, že spíše má vliv na motor styl jízdy s LPG než typ motoru.
Jsi spokojeny s tou 92 ? A v čem je rozdíl 115 a 121 kW ? Na motoru,ví někdo ? Dik
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaký motor na LPG?
Rozdíl je především v objemu. 2.0 versus 2.5 .
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: jaký motor na LPG?
VDC> Michal se zrejme ptal na rozdily mezi 2.5kou 115kW a 121kW. Rozdil je v rizeni ventilu ACSV, ktery starej dvaapul litr nema. Spodek motoru je stejnej. Oba zraly navic olej az do upravy od MY06.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaký motor na LPG?
Jo sorry, máš Slávku pravdu. Nedbale jsem si přečetl Michalův dotaz. Díky
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Ynhoj
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1028
- Registrován: čtv říj 15, 2009 9:28 am
- Jméno a příjmení: Sebastian Sehnal
- Bydliště: Tourov (Bavorov)
Re: jaký motor na LPG?
Ano jsem,jen jsem si už zvykl a uvítal bych 3.0. Nemám přístřik, do novějšího motoru bych to asi vrazil. LPG systém mám STAG, předtím tam byl Teleflex/Necam, ale po umření vstřiků ve 240.000 km jsem nechal namontovat STAG. Teleflex vstřiky = 20.000 a k tomu i nová jednotka... Hrozná darda i když to funguje výborně. Nicméně se STAGem jsem nepoznal nějaký zásadní rozdíl, možná tak o 0,5 l LPG to žere více. Na autě od plynu žádný problém, olej nežere či při výměně vyteče tak o 0,5l méně. S plynem to nehoním vysoko do otáček, prostě jízda na pohodu i po dálnici, tam si to svištím tachometrových 120km/h. Když chci blbnout tak vždy benzin. Naposledy v servisu jsem dostal pár rad jakonapř. táhnu káru tak při stoupání přepnu na benzin. S plynem se to chce více hlídat. Co se týká ventilů. Doporučení je mezi 25-30.000, ale je to individuální. Není překvapení, že i po 50.000 km nájezdu na plyn jsou ventily v pořádku. Svíčky používám NGK. Nevím co jiného k tomu ještě napsat... Za mne LPG spokojenost :826: , jen se mi nyní prodražila výměna katalyzátorů, ale té se vyhnout v podstatě nedá. Mají životnost danou a ne ekmisích bych na 100% neprolezl. Jinak celkové náklady na jízdu s autem mám 4,50,- Kč/1km, je to včetně PHM (LPG a N95), pojistky, servisu, gum atd. Ta cena není úplně špatná za to pohodlí a být pánem svého času co se cestování týká.Michal82 píše:
Jsi spokojeny s tou 92 ? A v čem je rozdíl 115 a 121 kW ? Na motoru,ví někdo ? Dik
Subaru Impreza Outback Sport 2.0 r.v. 2005, ex Subaru Justy 1.3 1998, ex Daihatsu Feroza, ex Škoda Forman 1.3 LX, ex Škoda 105 L
Re: jaký motor na LPG?
dík za info, hledal jsem dál a jestli se nepletu tak by to měly být:
- forester I - 2,0 - 90, 92KW
- forester II - 2,0 - 92kw, 2,5 - 155kw
- legacy III - 2,0 - 92kw, 2,5 - 115kw
- legacy IV - 2,0 - 101, 121kw, 2,5 - 121, 127kw
Ynhoj: o tom stylu jezdit takto s LPG jsem neslyšel, sám mám auto na plyn a jezdím bez omezení a bez problémů
- forester I - 2,0 - 90, 92KW
- forester II - 2,0 - 92kw, 2,5 - 155kw
- legacy III - 2,0 - 92kw, 2,5 - 115kw
- legacy IV - 2,0 - 101, 121kw, 2,5 - 121, 127kw
Ynhoj: o tom stylu jezdit takto s LPG jsem neslyšel, sám mám auto na plyn a jezdím bez omezení a bez problémů
Re: jaký motor na LPG?
Yhoj => pěkná plnohodnotná odpověď ,kterou jsem asi potřeboval slyšet. Dík
- Ynhoj
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1028
- Registrován: čtv říj 15, 2009 9:28 am
- Jméno a příjmení: Sebastian Sehnal
- Bydliště: Tourov (Bavorov)
Re: jaký motor na LPG?
Tak třeba o té káře apod - Subaru Dobřany, Jirka Strejc, nemám důvod odborníkům na Subaru nevěřit, moje auto má již necelých 260.000 km odježděných na plyn a zatím OK.jp1 píše:dík za info, hledal jsem dál a jestli se nepletu tak by to měly být:
Ynhoj: o tom stylu jezdit takto s LPG jsem neslyšel, sám mám auto na plyn a jezdím bez omezení a bez problémů
Má to asi svou logiku, LPG je ALTERNATIVNÍ palivo. Ušetřit s tím by si měl vždy i když to budeš honit, jen třeba budeš muset po 100.000 km vyměnit motor a ušetříš méně .
Já bych rád své auto udržel co to půjde, nechci měnit auta jako fusakle.
Subaru Impreza Outback Sport 2.0 r.v. 2005, ex Subaru Justy 1.3 1998, ex Daihatsu Feroza, ex Škoda Forman 1.3 LX, ex Škoda 105 L
Re: jaký motor na LPG?
tak ještě jednou dík za rady, koupil jsem Forestra II, je na něm dost práce, ale líbí se mi jen má padlý motor, který musím sehnat, tak kdyby někdo věděl o 2,0i 92kw, co jsem zjišťoval tak by měl sedět s malou úpravou z Forestra I, Legacy, Imprezy. Jetště dám inzerát do poptávky.
Re: jaký motor na LPG?
Ahoj,
poprosím o rychlou radu. Vybírám ze dvou aut 2004 92kw a 2006 116kw (motor EJ20FL). Podobné km, podobná historie vozu i technický stav. Po koupi a ozkoušení motoru chci nechat namontovat plyn. Na fórech se píše, že 116kw je dražší než 92kw co se náhradních dílů týče, že při seřizování (nikoli kontrole) ventilových vůlí musí motor ven a cena práce i s materiálem je řádově jinde atd. Vím, že u 116kw se motor s kódem EJ20F hodí pro přestavbu více než EJ204, ale co by mne zajímalo, zda by jste si někdo troufl porovnat klasický motor 92kw oproti 116kw s tvrzenými sedly. Který si myslíte, že by se mohl víc hodit k přestavbě. Teď chci úplně pominout faktor nákladnosti servisu. šlo by zjednodušeně říct, že 92kw bude více trpět a muset se častěji štelovat a seřizovat, než ta 116kw?
poprosím o rychlou radu. Vybírám ze dvou aut 2004 92kw a 2006 116kw (motor EJ20FL). Podobné km, podobná historie vozu i technický stav. Po koupi a ozkoušení motoru chci nechat namontovat plyn. Na fórech se píše, že 116kw je dražší než 92kw co se náhradních dílů týče, že při seřizování (nikoli kontrole) ventilových vůlí musí motor ven a cena práce i s materiálem je řádově jinde atd. Vím, že u 116kw se motor s kódem EJ20F hodí pro přestavbu více než EJ204, ale co by mne zajímalo, zda by jste si někdo troufl porovnat klasický motor 92kw oproti 116kw s tvrzenými sedly. Který si myslíte, že by se mohl víc hodit k přestavbě. Teď chci úplně pominout faktor nákladnosti servisu. šlo by zjednodušeně říct, že 92kw bude více trpět a muset se častěji štelovat a seřizovat, než ta 116kw?