Přestavba Forestera na LPG
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49142
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba Forestera na LPG
Pod rezervu se to nevejde, tahal bys to po zemi. To ti nikdo nenamontuje. Toroidní nádrže nejsou tak plochý.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Přestavba Forestera na LPG
Oživilo se tu staré téma, tak taky zareaguju. Forestra na LPG mám 5 let, najeto 130 tis. Motor sice umřel, ale ne na LPG ale na vodu, jak je v jiném vlákně.
Zkušenosti:
Servisuju dle manuálu bez ohledu na LPG, nad 4 tis přepíná na benzín, flashlube mám, ale kdybych přestavoval znovu, tak ho tam nedám, dle mě nemá význam. Na servis plynu jezdím před technickou kvůli revizi, jinak jsem tam byl asi 2x kvůli kuřeti - chudá směs. Ventily jsem nechával za tu dobu seřídit jednou po cca 60tis, nebylo to nijak kritické. Já s Forestrem jezdím celkem opatrně, mladá se s tím nemaže. Olej měním po 10k.
S tím jak tu někdo počítal úsporu a nevyšla mu, s tím nesouhlasím, LPG spoří významně. Je jasné, že kdybych jezdil na servis plynu po 10k, asi by mě to štvalo víc.
Co je u přestavby na LPG důležité je najít někoho, kdo tomu rozumí, udělá to kvalitně a použije kvalitní komponenty. Co jsem se s plynařema bavil, tak největší problém je, že levné systémy nedokáží udržet lambdu v celém rozsahu otáček, směs je pak chudá a z toho plynou další problémy.
I když jsem se se servisákem nepohodnul - jak si tenkrát vzal při přestavbě moje auto a točil s ním reklamní video, pamětníci pamatují - proti jeho práci nemůžu říct křivého slova a vše opravdu funguje jak řekl. V okolí mám pár známých s autama na LPG a ti co šetřili při přestavbě, nakonec řešili problémy a platili opravy, takže konečná úspora to rozhodně nebyla.
Abych to shrnul, já v přestavbě Forestra XT na plyn nevidím problém, v případě že bude namontovaná dobrá LPG sada.
Zkušenosti:
Servisuju dle manuálu bez ohledu na LPG, nad 4 tis přepíná na benzín, flashlube mám, ale kdybych přestavoval znovu, tak ho tam nedám, dle mě nemá význam. Na servis plynu jezdím před technickou kvůli revizi, jinak jsem tam byl asi 2x kvůli kuřeti - chudá směs. Ventily jsem nechával za tu dobu seřídit jednou po cca 60tis, nebylo to nijak kritické. Já s Forestrem jezdím celkem opatrně, mladá se s tím nemaže. Olej měním po 10k.
S tím jak tu někdo počítal úsporu a nevyšla mu, s tím nesouhlasím, LPG spoří významně. Je jasné, že kdybych jezdil na servis plynu po 10k, asi by mě to štvalo víc.
Co je u přestavby na LPG důležité je najít někoho, kdo tomu rozumí, udělá to kvalitně a použije kvalitní komponenty. Co jsem se s plynařema bavil, tak největší problém je, že levné systémy nedokáží udržet lambdu v celém rozsahu otáček, směs je pak chudá a z toho plynou další problémy.
I když jsem se se servisákem nepohodnul - jak si tenkrát vzal při přestavbě moje auto a točil s ním reklamní video, pamětníci pamatují - proti jeho práci nemůžu říct křivého slova a vše opravdu funguje jak řekl. V okolí mám pár známých s autama na LPG a ti co šetřili při přestavbě, nakonec řešili problémy a platili opravy, takže konečná úspora to rozhodně nebyla.
Abych to shrnul, já v přestavbě Forestra XT na plyn nevidím problém, v případě že bude namontovaná dobrá LPG sada.
Subaru Outback 3.0 R, AT, MY07 SE - social edition - bez kůže, bez navi, bez šíbru...
Subaru Forester SG 2.0 XT,MT, MY04, LPG
Subaru Forester SG 2.0 XT,MT, MY04, LPG
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24304
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Přestavba Forestera na LPG
A co tam máš teda za plyn?Kolik jsi najel na tom prvním motoru km a kolik na druhém?
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Přestavba Forestera na LPG
Mám tam Lovato, vím že servisák tám dával nějaké lepší vstřiky, protože standartní to nedávaly. Na prvním motoru bylo cca 120, druhý motor je tam od srpna.
Subaru Outback 3.0 R, AT, MY07 SE - social edition - bez kůže, bez navi, bez šíbru...
Subaru Forester SG 2.0 XT,MT, MY04, LPG
Subaru Forester SG 2.0 XT,MT, MY04, LPG
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24304
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Přestavba Forestera na LPG
Vstřikovače jsou bolístkou,mě přijde,že na těch to v současné době hodně stojí a padá.Tu jeden známý,dobrý plynař dává po mnoha zkušenostech taky už jen jednu odzkoušenou značku,název mě teď vypadl,někde jsem to tady dřív už psal...
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49142
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba Forestera na LPG
Vstřikovače jsou bolístka mimo jiné kvůli tomu, že českej plyn je sračka. Teď jsem zase řešil 2 přicpaný vstřiky rafinátem. Mám Magic 4 a vstřiky tuším FX. Plynař je chválil, že jsou hezky přesný, dobře se dají nastavovat, ale jsou hrozně náchylný právě na tyhle sračky v plynu. Takže je nepoužívá a dává jiný, větší, který jsou odolnější.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Přestavba Forestera na LPG
mám 50 000 km na lpg a ani nevím že to tam mám... kromě poloviční útraty. je to opravdu kvalitou plynu nebo shit-ozníma vstřikovačema? snažím se teda tankovat u prověřených stanic..
- alesgsxr
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 349
- Registrován: čtv říj 30, 2014 7:03 am
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba Forestera na LPG
FX vstřiky jsou celkem průser , JET byli lepší , rozdíl v lpg je dost markantní nejlíp funguje kralupol ale ani tak to není jistota jezdím cca na tři čerpačky všechny berou stejný lpg ale posledně na jedné z nich asi blbá várka a průser nejelo to skakalo to hruza
fear of silence
Baja , Forester SF s turbo , Forester SG US 2.5 non turbo , avalanche
ex reza 03 2.0 92kw ,
ex outback 05
ex Reza 96 GT
ex Impreza 03 wrx
Baja , Forester SF s turbo , Forester SG US 2.5 non turbo , avalanche
ex reza 03 2.0 92kw ,
ex outback 05
ex Reza 96 GT
ex Impreza 03 wrx
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49142
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba Forestera na LPG
Na Previi mám STAG 300, najeto 100 000, pouze jednou vyměněné filtry po ujetých 70 000 a jinak o té zástavbě nevím. Je naprosto blbovzdorná. Jen jednou se stalo, že byl plyn tak na prd, že to poškubávalo.
Magic 4, respektive ty vstřiky, co tam mám, je výrazně náchylnější.
Magic 4, respektive ty vstřiky, co tam mám, je výrazně náchylnější.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24304
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Přestavba Forestera na LPG
Tak ta kvalita lpg nebývala dřív lepší,spíš naopak a přitom mě nikdy neodešel vstřikovač,či se nepřicpal.Měl jsem starý typ AG.Nahrkáno na něm minimálně 200 000km,co vím tedy já.Z toho usuzuju,že by to mohlo být právě a hlavně tou konstrukcí toho vstřikovače.Ani když jsem nabral špatný plyn,tak se to neucpalo.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1052
- Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
- Jméno a příjmení: Robert Košař
- Bydliště: Ostrava
Re: Přestavba Forestera na LPG
Tak proto tam jsou filtry aby se zabránilo poškozeni vstriku, mám magic 3 a 4 resp.kombinaci nahrkano cca 60 tis a absolutně bez problému.
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
Re: Přestavba Forestera na LPG
Já nepíšu že vstřikovače odešly. Naopak, mám tam jedny celou dobu. Jde ale o to, že méně kvalitní vstřikovače nedokážou dávat přesnou dávku paliva, což je bohužel u subaru motorů problém. U jiných motorů to je asi jedno, protože nejsou tak náchylné na podpálení ventilů.
Subaru Outback 3.0 R, AT, MY07 SE - social edition - bez kůže, bez navi, bez šíbru...
Subaru Forester SG 2.0 XT,MT, MY04, LPG
Subaru Forester SG 2.0 XT,MT, MY04, LPG
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7828
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Přestavba Forestera na LPG
Vstřikovače Magic Fx jsou úplně v pohodě, jen se do nich nesmí dostat ten parafín. U klasického filtru se vložka postupně nasaje a pokud je dostatečně nasáklá, jde to i za filtr.
Docela uvažuji o instalaci odstředivého filtru.
Docela uvažuji o instalaci odstředivého filtru.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24304
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Přestavba Forestera na LPG
Je fakt,že jsem do minulého auta-xantie instaloval přídavný filtr,bez něj by mě prý vstřiky časem odešly tak jako tak.Ale nebyl to teda žádný odstředivý,to tehdy nebylo k dispozici.Zajímavé,kde jsi to zase vyštáral,tebe lpg vyloženě baví,ne
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba Forestera na LPG
pod tohle bych se tak nejak podepsal, jako jeden z Turboplynaru.Frank píše:Oživilo se tu staré téma, tak taky zareaguju. Forestra na LPG mám 5 let, najeto 130 tis. Motor sice umřel, ale ne na LPG ale na vodu, jak je v jiném vlákně.
Zkušenosti:
Servisuju dle manuálu bez ohledu na LPG, nad 4 tis přepíná na benzín, flashlube mám, ale kdybych přestavoval znovu, tak ho tam nedám, dle mě nemá význam. Na servis plynu jezdím před technickou kvůli revizi, jinak jsem tam byl asi 2x kvůli kuřeti - chudá směs. Ventily jsem nechával za tu dobu seřídit jednou po cca 60tis, nebylo to nijak kritické. Já s Forestrem jezdím celkem opatrně, …
jen jeste teda s tim dovetkem, ze nas plyn je sracka, i od Kralupolu, a zasira to vstriky a to je asi bejvetsi problem, pokud je system namontovanej a serizenej spravne...