Přestavba Forestera na LPG

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
DRUMMER
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 650
Registrován: úte zář 08, 2009 3:20 pm
Bydliště: Rusava
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba Forestera 2.0XT na LPG

Příspěvek od DRUMMER »

Zasraný emisní předpisy, hlavně že největší skleníkové plyny jsou z rýžových polí, což jsem čuměl když jsem viděl tu reportáž.
Hold teď jezdím ve dvacetiletém turbu a za dvacet let si koupím dvacetileté Lego GT, budu stejně zase lítat rychleji než ostatní a hlavně budu řídit auto, ne elektromobil. :3gears: :826:

Alsi máš pravdu, přesně tak to je. :supeer:
Subaru Outback II gen.

MB Vito - služební
Uživatelský avatar
nzg
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 521
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha 5 + Susice

Re: Přestavba Forestera 2.0XT na LPG

Příspěvek od nzg »

jaromir píše:V tomhle směru bych se asi řídil přímo výrobcem - pokud by byl přesvědčen, že turbíně plyn neuškodí, tak by měl dle mého názoru tuto alternativu pohonu v nabídce. Když se podíváte na subaru.cz, tak tam pořád plyn propagují, ale jen do atmosféry. A jestli by turbína měla s plynem i lepší emise, tak by jim to pomohlo v boji s byrokraty EU. Dnes jsem se v ALM Praha dozvěděl, že kvůli emisím skončí i motor 3,6 v Outbacku - Tribeca snad bude mít vyjímku. A Forester bude místo 2,5 XT jen atmosféra 2,5.
Jaromír
Skonci i 3,6 v Outbacku? Tak to dojezdim sve stavajici a se Subaru koncim. :bp: Skoda, byla to dobra auta.
Outback 3.6R 2010
Outback 3.0R 2005 - Prodano viewtopic.php?p=262030#p262030
Forester 2.0X 2005
Legacy 2.0 1995 - Prodano
Uživatelský avatar
jarkantor
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 320
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am

Re: Přestavba Forestera 2.0XT na LPG

Příspěvek od jarkantor »

N/A
Naposledy upravil(a) jarkantor dne sob čer 19, 2010 5:14 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21933
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Přestavba Forestera 2.0XT na LPG

Příspěvek od HonzaCZ »

Třeba já s LPG nikdy neměl problém - ať už provozní ve smyslu funkčnosti nebo psychický. Problém jsem měl s tím, že jezdim hodně do podzemních garáží. Proto nemám plyn. Tečka.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Prta
Nováček
Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: stř bře 03, 2010 7:44 am
Jméno a příjmení: Martin Perutka
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba Forestera 2.0XT na LPG

Příspěvek od Prta »

To jarkantor:

jjj mas pravdu, ve vypoctech mi to taky tak vychazelo. Nejsem dikybohu tak negramotny, abych si to nedokazal spocitat. Bohuzel ale nejsem odbornik na motory a LPG a buhvicovsechno ještě. Tudíž se nedokážu rozhodnout zdali je to z technické ztránky možné a nebo jestli budu porad rešit nejake problemy a nedejboze aby mi odešel motor nebo turbo nebo nevimco. Takže proste z financni stranky si myslim ze jsem přesvědčeny, ale zdaleka ne z te stranky technické... :sibenice:
SUBARU Forester 2.0XT, 2003
Uživatelský avatar
nzg
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 521
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha 5 + Susice

Re: Přestavba Forestera 2.0XT na LPG

Příspěvek od nzg »

HonzaCZ píše:Třeba já s LPG nikdy neměl problém - ať už provozní ve smyslu funkčnosti nebo psychický. Problém jsem měl s tím, že jezdim hodně do podzemních garáží. Proto nemám plyn. Tečka.
Tak ja par problemu s LPG mel. Nejhorsi asi bylo, kdyz mi zpetny zasleh do sani odpojil tu hadici, co vede vzduch pres vahu vzduchu do motoru a auto prestalo jet. Coz by tak hrozne nebylo, hadici stacilo zase zpet nasadit, ale me se to stalo ve stoupani na dalnici, kde nebyl odstavni pruh. Tlacil jsem auto i ocima, abych dojel na bezpecne misto. A tehdy jsem si rekl, ze ty penize mi za ty problemy nestoji.
Subaru jsem si kupoval hlavne kvuli jeho spolehlivosti, coz italsko/ polske LPG komponenty dokazaly pekne podkopat. Byl to tedy primitivni pretlakovy system, ale neco mi rika, ze kombinace pokrocile elektroniky a Italo-polaka neni to prave.
Ale obecne LPG neodsuzuji, kazdej ma priority jine.
Outback 3.6R 2010
Outback 3.0R 2005 - Prodano viewtopic.php?p=262030#p262030
Forester 2.0X 2005
Legacy 2.0 1995 - Prodano
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Přestavba Forestera 2.0XT na LPG

Příspěvek od Harry »

Nejsem tak bohatý, abych nechtěl být bohatší, také umím šetřit, ale každý podle svého gusta.
Pokud si přečtu
128.000 Kč úspory za deset let
tak 1067 Kč měsíčně by mi asi za ty starosti nestálo, abych do toho šel jako do investice.....
Pochopím lidi, kteří najedou 30 tkm ročně, mnozí najedou i více. Tam už to je reálné. Ale kde jsou odpočty za zdržovačky díky povinné údržbě? :?:
Já si svého času vážím, (taky už ho moc nemám,) a tato položka mi v kalkulaci jaksi chybí.... :850:

Plně chápu, když někdo LPG má jako svého koníčka, prostě se v tom myšlenkově vyžívá, jako třeba RallyCAD, nebo se v tom bez problémů "pohybuje" jako "als" nebo Tomáš VDC.... :826:

I když platí, že čím víc věcí na autě, tím větší možnost problémů....

Ale z obchodního hlediska, pro výdělečně činného a úspěšného jedince, ušetřit měsíčně 1100 Kč, a mít starosti a ještě časové ztráty, se mi to ve všech souvislostech nakonec jeví jako ztráta financí.
V podstatě pokud si cením své práce zhruba 600 Kč na hodinu, tak to žádná výhra není....

Nicméně může to být zajímavé hobby. :-)
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3134
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Přestavba Forestera 2.0XT na LPG

Příspěvek od Albi »

harry, souhlasím s tebou
(výjimečně :845: )
najedu přes 30.000 ročně a přesto si stojím za tím, že se mi LPG nevyplatí
:idea:
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1515
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: Přestavba Forestera 2.0XT na LPG

Příspěvek od Vladimir_xh »

Možná je dobře, že je víc odpůrců LPG než příznivců. Bo pak by stát jistě z většinové skupiny chtěl vymámit peníze za spotřební daň a celá výhoda levného provozu by byla v háji. Jen tak dál pánové :826:
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Přestavba Forestera 2.0XT na LPG

Příspěvek od Harry »

Vladimir_xh píše:Možná je dobře, že je víc odpůrců LPG než příznivců. Bo pak by stát jistě z většinové skupiny chtěl vymámit peníze za spotřební daň a celá výhoda levného provozu by byla v háji. Jen tak dál pánové :826:
nejsem odpůrce LPG. :!: :1774:
Jenom umím počítat. :845:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
ozawasan
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2356
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Lipová u Chebu

Re: Přestavba Forestera 2.0XT na LPG

Příspěvek od ozawasan »

pár dní jsem na školení a totok.....


no asi takhle - možná se pletu, ale tohle téma bylo o turbíně a plynu...... ani als, Tomáš či Rally nemají turbínu - nebo jo? O Lpg do atmosféry asi nemá smysl se bavit - to je každého rozhodnutí a basta s fidličkami. Pokud jde o turbínu a subaru - nejsou hodnověrné informace o bezproblémovém provozu.
Má je někdo? Má někdo turbínu a plyn? Jak to fachá? Nikdo se tu nezjevuje - což tedy nemusí primárně znamenat, že to nefachá - ale není divné, že zatímco atmosféráku jsou "kupy", tak turbín ani ťuk? Což o to - já bych s turbínou taky rád jezdil za 6litrů benálu na kačky, ale nejsem stachanovec a rozhodně si to "nelajznu". Subaru mi oficiálně a se zárukou plyn do turbíny nenacpe.
Kdejaký "monážník" klidně ano. Ale pak rozlišujme v případě reklamace - "montážník" ručí za systém "plynu". Ne za to, jestli vyhovuje motor... ....
A ad spotřební daň na plyn - nebojte - to přijde......přece si nenechá stát ujít ty kačky....
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1515
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: Přestavba Forestera 2.0XT na LPG

Příspěvek od Vladimir_xh »

To já taky Harry. A mám to podpořené docela slušným nájezdem km s auty na LPG.
Záleží na vkusu každého soudruha, že :845: :pr:

Honzo vím že spotřebka na LPG jednou přijde, akorát čím větší peníze budou státu "unikat" tím dřív to nastane.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Přestavba Forestera 2.0XT na LPG

Příspěvek od Harry »

ozawasan píše:no asi takhle - možná se pletu, ale tohle téma bylo o turbíně a plynu...... ani als, Tomáš či Rally nemají turbínu - nebo jo? O Lpg do atmosféry asi nemá smysl se bavit - to je každého rozhodnutí a basta s fidličkami. Pokud jde o turbínu a subaru - nejsou hodnověrné informace o bezproblémovém provozu.
Má je někdo? Má někdo turbínu a plyn? Jak to fachá? Nikdo se tu nezjevuje - což tedy nemusí primárně znamenat, že to nefachá - ale není divné, že zatímco atmosféráku jsou "kupy", tak turbín ani ťuk?
Podobná diskuse byla kdysi na SC.... http://www.subaruclub.cz/msgboard_posts ... 182&kols=1
Dal jsem si tu "práci", a projel jsem net, jak je mým zvykem.....:845:
Co mi udivilo, že na mobil.de a AutoScout24 bylo poměrně hodně zánovních a velmi málo jetých Foresterů v turbu na plyn. :!: Tehdy jsem tam m.j. napsal
Mne to zajímá POUZE theoreticky, takže se na to dívám nestranně a bez emocí!!!
Opravdu je zarážející skutečnost na kterou už přede mnou poukázal RallyCAD /cituji/:
"Taky si všimni, LPG turba jsou v bazarech podezřele levné "
Tak jsem si pro svůj "pokoj v duši" tak nějak "prostudoval" ve zkratce (asi 5 hodin) nabídku.
Zjistil jsem, že má na 100 % pravdu. Bohu žel!
Srovnáme-li nabývací ceny s cenami nabídek a zároveň ujetých kilometrů, musíme si položit otázku: "Proč si někdo pořídí poměrně velmi nákladné a technicky dokonalé auto, a pak jej tak brzo a po ujetí tak mála km prodává?!" Navíc "Proč s takovou ztrátou?!?"
Dále jsem zjišťoval, která firma LPG systémy montovala. U všech inserátů jsem našel jen 2 /dvě/ informace!!! Sice 1 x Tarantini (Impreza) a 1 x u Forestera firma Landi Renzo Omegas.
Z toho (pro mne) vyplývá, že asi neexistuje LPG systém, kterým by se prodejce při prodeji hrdě presentoval co by s něčím výborným, či bezproblémovým (jako někdy čteme: "svíčky Denso", "výfuk Bosal".... nebo "karburátory Weber".... !) .
Také, vezmu-li v úvahu informace z jiné, naprosto nezávislé diskuse, (zvláště od praktika Alse,)
http://www.subaruclub.cz/...p?topic_id=15304〈=cze
zdá se mi kombinace XT s LPG jako poměrně nemálo risiková....
Všechny byly svým způsobem hluboko pod cenou. :670: Forestery turbo bez LPG tam tehdy nebyly vůbec.... Proč asi? :?: :655: Als na thema LPG k tomu jinde píše:
Starý motory do roku 97 jsou na plyn naprosto v pohodě, protože mají hydraulické stavění ventilů, od roku 97 je to v pohodě taky, akorát musíš myslet na to, že ty ventily se trochu zaklepávaj (jako u 90%jinejch aut),tak je potřeba nechat je častějc seřídit (já doporučuji místo stanovenejch 100 000km, kolem 70 000km). Problémem jsou motory o objemu 2.5 litru z let 96-98. Abych to vysvětlil, tak u nich odchází těsnění pod hlavou běžně okolo 100 000km i když jezdí na benzin. Když do tohoto motoru namontuješ plyn, tak ti na 99% do 20 000km těsnění odejde, to je mnou vypozorovaná jistota a určitě vám jí potvrdí každej kdo tento motor má a montoval tam plyn. Řešení je při výměně těsnění tam dát místo origo plechového, těsnění z druhovýroby (např Ajuso) samozřejmě srovnat alespoň hlavy,když ne i bloky a máš od těsnění pokoj. Druhej problém u těchto motorů je s těma ventilama, ne že by se zaklepávali víc,ale blbí je to , že se štelujou podložkama a když to chceš udělat pořádně, tak musíš vyndat motor, tak že servisům se do toho moc nechce a když už se jim do toho chce, tak se zase cuká zákazník, že to přijde na dost peněz. zdůrazňuju, že to platí pro dvaapůllitry do roku 98 (čtyřvačkové) a novějších (dvouvačkových) je to v klidu a štelování je bez problému. Takže když to shrnu,tak až na ty těsnění u dvaapůlek si za to můžou majitelé více méně sami, protože jak je v Čechách zvykem,kašlou na servis,nebo ani neví že mají něco servisovat. Přeplňovaný motory jsou kapitola sama pro sebe, pokud s tím jezdíš "umírněnějc",tak se taky nic neděje, akorát opět hlídat ventily. Když chceš využívat celej potenciál motoru, tak je snad normální, že si připlatíš na benzínu (každá sranda něco stojí). Chovají se takto snad všechny přeplňované motory který mají přes 200Hp a myslím, že každej plynař, kterej má trochu rozum tě na to upozorní .
Pokud vím,tak sání se přicpávalo dřív, na karburátorovejch motorech, na který v podstatě nebylo možný sehnat směšovače a řešilo se to mixováním pomocí trubiček - ale ta doba už je snad pryč. Jinak teplota při hoření plynu je opravdu vyšší někdo mi říkal že v průměru o 160°C (ale je to jedna paní povídala .
Můj názor je že boxery od subaru jsou proti plynu odolný stejně jako jiný motory.
Závěr:
ať si udělá každý sám.... :845: :-)
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
DRUMMER
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 650
Registrován: úte zář 08, 2009 3:20 pm
Bydliště: Rusava
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba Forestera na LPG

Příspěvek od DRUMMER »

Tak po čase trochu ode mně,
dnes jsem zainvestoval do kontroly ventilů, dělali to v Opavě bo u nás nikdo neměl čas a po 52 tis. km vůle O.K.
Mám tam Elpigaz s Flashlube, jede to v poho, jen jsem si myslel, že budou vůle špatné, protože to občas zdechlo studené na BA i pak na LPG.
Nechal jsem vyměnit svíčky, zajedu seřídit LPG a po Italském putování v září :drive: :3gears: :drive: :3gears: dám vědět jak se to chová.
Sraz nám nevyjde, protože 10.9. odjíždíme a tak snad někdy příště.
Subaru Outback II gen.

MB Vito - služební
Uživatelský avatar
Lawman
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 213
Registrován: pon srp 29, 2016 9:02 am
Jméno a příjmení: Petr Mach
Bydliště: Rousínov

Re: Přestavba Forestera na LPG

Příspěvek od Lawman »

Měl bych dotaz k umístění nádrže/rezervy. V jiném vlákně se řešila (a vyřešila) možnost umístění dojezdové rezervy na podvozek.

Tak mě napadlo, byl by problém tam umístit nějakou plošší nádrž na LPG (díval jsem se, že rozměrově jsou od 200mm na výšku) a rezervu nechat ta původním místě pod deklem kufru?

Pač na nádrž sahat člověk nemusí, ta se jen jednou za pár let vymění, ale z představy, že píchnu někde v noci v lese a budu ještě lozit pod auto, abych vůbec odmontoval rezervu, zrovna odvázanej nejsem >:-&

Nebo se to nedělá z důvodu ochrany nádrže proti případnému proražení? U některých aut, které mají z výroby rezervu zespoda, se to tak normálně praktikuje, viděl jsem to i u nějakého Outlandera nebo u Frontery.
test-mitsubishi-outlander-20-mivec-lpg-34.jpg
11738390-opel-frontera-2-2-i-16v-super-stav-plyn-9.jpg
Forester SG 2.0X 2005 116kw
Forester SG 2.0i 2003 92kw LPG

If it's stupid but it works, it isn't stupid
Odpovědět

Zpět na „Motor“