Forester 116kW Teplota nasávaného vzduchu
Forester 116kW Teplota nasávaného vzduchu
Zdravím,
měřil jsem v SSM ,,Váhu vzduchu" ( 22680AA360 )
Mass air flow - asi v pořádku
Intake air temperature - Venkovní teplota 0°C, čidlo ale vykazovalo 21°C, a to i u stojícího motoru s čidlem venku. Po vyprání v Isopropanolu klesla zobrazovaná teplota na 11°C.
Měla by to být +- venkovní teplota, takovou má nasávanej vzduch - nebo to je teplota nějakýho vyhřívanýho členu a nemám to řešit ?
Díky za tipy !
měřil jsem v SSM ,,Váhu vzduchu" ( 22680AA360 )
Mass air flow - asi v pořádku
Intake air temperature - Venkovní teplota 0°C, čidlo ale vykazovalo 21°C, a to i u stojícího motoru s čidlem venku. Po vyprání v Isopropanolu klesla zobrazovaná teplota na 11°C.
Měla by to být +- venkovní teplota, takovou má nasávanej vzduch - nebo to je teplota nějakýho vyhřívanýho členu a nemám to řešit ?
Díky za tipy !
Forester 2007, 2.0X LPG, manual
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Forester 116kW Teplota nasávaného vzduchu
Něco podobného zde řešil kolega "outback". Ten má čidlo integrované v MAP senzoru. U mého auta je čidlo samostatně a tak to ukazuje teplotu vzduchu. To asi jedině porovnat se stejným typem auta.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Forester 116kW Teplota nasávaného vzduchu
JJ, tam je lecos zajímavého, ještě jde o to, že já mám dva snímače, jestli dobře chápu tak MAF a MAP. Jeden (MAF?) je za filtrboxem společně s teplotním čidlem, druhý zasunut ve škrtící klapce, zase pravděpodobně s termistorem.
Mě jde o teplotu měřenou společně s tlakem za filtrboxem.
Po odpojení snímače ukázal SSM -40°C, po připojení 21°C-viz předchozí příspěvek. A to mi je divný. tudíž kdyby někdo měl nějakej starší log, a věděl kolik bylo venku, ale na motoru kde je to stejný čidlo, tzn. měří se tato teplota za filtrboxem ve společným čidle s tlakem... Označení tohoto združeného snímače je právě číslo 22680AA360
Mě jde o teplotu měřenou společně s tlakem za filtrboxem.
Po odpojení snímače ukázal SSM -40°C, po připojení 21°C-viz předchozí příspěvek. A to mi je divný. tudíž kdyby někdo měl nějakej starší log, a věděl kolik bylo venku, ale na motoru kde je to stejný čidlo, tzn. měří se tato teplota za filtrboxem ve společným čidle s tlakem... Označení tohoto združeného snímače je právě číslo 22680AA360
Forester 2007, 2.0X LPG, manual
Re: Forester 116kW Teplota nasávaného vzduchu
To co si měříš venku, to neznamená vůbec nic, to čidlo není dělané na měření teploty okolí bez proudění. Přes to čidlo jde v motoru průběžně velké množství vzduchu, předehřátého v motorovém prostoru, čidlo se tedy proudem vzduchu rychle přizpůsobí a jeho teplotní setrvačnost nehraje takovou roli, jako když ho máš venku. Když ho vyndáš a měříš, chybí ten proud vzduchu a čidlo má tedy na zřejmě na začátku teplotu motorového prostoru a sacího traktu (tedy "trubek", ne vzduchu), a pak se to srovnává pomááálu - ovšem odapřování isopropanolu to čidlo hezky ochladí. Za jízdy to ukazuje totální hausnumera, teplota vzduchu je při pomalé jízdě a stání klidně i desítky stupňů nad teplotou vzduchu mimo auto - sání je dlouhé a ohřáté. Jediný definovaný stav, kdy víš, co má čidlo ukázat, je po celonočním stání v relativně teplotně stabilní garáži (nebo venku před svítáním) - když klimatizace ukáže stejnou teplotu vzduchu jako FreeSSM teplotu vody (před nastartováním), tak je šance, že by čidlo nasávaného vzduchu mohlo ukázat plus mínus podobné číslo. A to plus mínus docela hodně stupňů. Ovšem když odstavíš opravdu ohřáté auto v deset večer, tak to pořád nemusí být dokonale vystydlé a srovnané. Sledoval jsem to kdysi dost podrobně, čtyři nezávislé teploměry.
Doporučuju to neřešit pokud nemáš naprosto jasný důvod.
Proč jsi to vůbec měřil?
Doporučuju to neřešit pokud nemáš naprosto jasný důvod.
Proč jsi to vůbec měřil?
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Forester 116kW Teplota nasávaného vzduchu
Zdar,
no auto netáhlo tak jak mělo a pocukávalo, tak sem se v tom začal šťourat. přišlo mi divný, že u studeného auta stojícího venku to ukazuje 21°C. Tak sem to vypral v ultrazvuku v propanolu a ejhle, toplotu to najednou ukazovalo 10 stupňů. včera, během cesty cca 10 km, kdy byla teplota 1°C, mělo studené auto 6. Během jízdy se to měnilo jak píšeš, třeba na přejezdu i na 20, to chápu, je to ohříváno motorem, ale během rychlejší jízdy při sešlápnutém plynu bych čekal, že by to +- teplota venku bejt mohla....
Každopádně to, že to po vyprání spadlo na půlku, u stojícího auta za stejných podmínek, je divný ... měřeno před vypráním, zamontovaný v sání, pak po vykoupání a vysušení opět v sání.
Subjektivní dojem- zlepšilo se to, auto tolik v zátahu necuká, přestal kolísat volnoběh a rychlejc padá. (čilo neutrálu nové)
no auto netáhlo tak jak mělo a pocukávalo, tak sem se v tom začal šťourat. přišlo mi divný, že u studeného auta stojícího venku to ukazuje 21°C. Tak sem to vypral v ultrazvuku v propanolu a ejhle, toplotu to najednou ukazovalo 10 stupňů. včera, během cesty cca 10 km, kdy byla teplota 1°C, mělo studené auto 6. Během jízdy se to měnilo jak píšeš, třeba na přejezdu i na 20, to chápu, je to ohříváno motorem, ale během rychlejší jízdy při sešlápnutém plynu bych čekal, že by to +- teplota venku bejt mohla....
Každopádně to, že to po vyprání spadlo na půlku, u stojícího auta za stejných podmínek, je divný ... měřeno před vypráním, zamontovaný v sání, pak po vykoupání a vysušení opět v sání.
Subjektivní dojem- zlepšilo se to, auto tolik v zátahu necuká, přestal kolísat volnoběh a rychlejc padá. (čilo neutrálu nové)
Forester 2007, 2.0X LPG, manual
Re: Forester 116kW Teplota nasávaného vzduchu
Ani za rychlé jízdy se sešlápnutým plynem bych nečekal teploty blížící se teplotě venku.
Jinak máš vážně MAP i MAF? Většinou se používá jenom jedno. MAP (Manifold AirAbsolute Pressure) + teplota = lze spočítat množství vzduchu, u některých aut jsou oba snímače kombinované v jednom čidle. Nebo MAF (ManifoldMass Air Flow, lidově váha vzduchu), která přímo měří množství vzduchu. Samozřejmě v obou případech je pro výpočet absolutního množství znát parametry sací soustavy atd.
Jestli to cuká, tak bych začal volnoběžným ventilem, lambdou, TPS, svíčkama, kabelama...
Jinak máš vážně MAP i MAF? Většinou se používá jenom jedno. MAP (Manifold AirAbsolute Pressure) + teplota = lze spočítat množství vzduchu, u některých aut jsou oba snímače kombinované v jednom čidle. Nebo MAF (ManifoldMass Air Flow, lidově váha vzduchu), která přímo měří množství vzduchu. Samozřejmě v obou případech je pro výpočet absolutního množství znát parametry sací soustavy atd.
Jestli to cuká, tak bych začal volnoběžným ventilem, lambdou, TPS, svíčkama, kabelama...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Forester 116kW Teplota nasávaného vzduchu
no mám čidlo u filtrboxu, to je MAF. Jestli jsem to dohledal dobře, (informací málo, schéma jsem nenašel, schéma připojení do elektroinstalace vozu pro 116kW také ne)
tak je to klasická váha vzduchu s chlazením vyhřívané spirály, ale ještě k tomu tam je IAT, což by měl být separé termistor. tzn, venkovní teplotu, která je zobrazována v torque jako intake air temp to neměří váhou, ale tím termistorem. Každopádně po odpojení tohoto čidla Intake air temp vykáže -40°C, takže jsem správně.
To znamená, že by to proudění pro teplotu nepotřebovalo... A MAF se stará pouze o množství vzduchu. Navíc nevím, jak bych MAFem teplotu měřil, podle mě to nejde, ze dvou odporů zjistit teplotu. Jeden se vyhřívá a je ochlazován, druhý jako porovnání, měří se proud. Z toho teplotu nejde zjistit... ( ? )
Druhé čidlo mám na škrtící klapce, a to je MAP.
volnoběžným ventilem - Už jsem se tu někde dotazoval, myslím, že ho v autě nemám.
lambdou - v pořádku
TPS - v pořádku
svíčkama - měněny v červnu za nové kvalitní
kabelama - nemám, mám indučky na svíčkách, a ty zatím nevím, ... zkusím to nějak diagnostikovat, jak to pálí, ale zatím nevím jak
tak je to klasická váha vzduchu s chlazením vyhřívané spirály, ale ještě k tomu tam je IAT, což by měl být separé termistor. tzn, venkovní teplotu, která je zobrazována v torque jako intake air temp to neměří váhou, ale tím termistorem. Každopádně po odpojení tohoto čidla Intake air temp vykáže -40°C, takže jsem správně.
To znamená, že by to proudění pro teplotu nepotřebovalo... A MAF se stará pouze o množství vzduchu. Navíc nevím, jak bych MAFem teplotu měřil, podle mě to nejde, ze dvou odporů zjistit teplotu. Jeden se vyhřívá a je ochlazován, druhý jako porovnání, měří se proud. Z toho teplotu nejde zjistit... ( ? )
Druhé čidlo mám na škrtící klapce, a to je MAP.
volnoběžným ventilem - Už jsem se tu někde dotazoval, myslím, že ho v autě nemám.
lambdou - v pořádku
TPS - v pořádku
svíčkama - měněny v červnu za nové kvalitní
kabelama - nemám, mám indučky na svíčkách, a ty zatím nevím, ... zkusím to nějak diagnostikovat, jak to pálí, ale zatím nevím jak
Forester 2007, 2.0X LPG, manual
Re: Forester 116kW Teplota nasávaného vzduchu
Ano, měl jsem tu hodnotu jeden čas na displeji, a rozdíl byl i tak veliký - už nevím kolik, ale vždy dvojciferný.HonzaCZ píše:Ani za rychlé jízdy se sešlápnutým plynem bych nečekal teploty blížící se teplotě venku.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Forester 116kW Teplota nasávaného vzduchu
V případě teplotního čidla na sacím potrubí to chápu, ale Jantar má čidlo v MAF a to je předpokládám v plastu ještě před filtrem vzduchu. Tam se to moc nemá od čeho ohřát.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Forester 116kW Teplota nasávaného vzduchu
Nemá od čeho ohřát? Otevíral jsi někdy u teplýho motoru kapotu?
EDIT: Jinak je to těsně za airboxem. Před filtrem by to asi nebyl moc dobrý nápad, vzhledem k tomu, že MAF je celkem choulostivá věc.
EDIT: Jinak je to těsně za airboxem. Před filtrem by to asi nebyl moc dobrý nápad, vzhledem k tomu, že MAF je celkem choulostivá věc.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Forester 116kW Teplota nasávaného vzduchu
Jo pravda je to za filtrem. Stejně tam podle mého názoru musí být studený vzduch. Stejně jako u mého auta, kde je čidlo přímo v airboxu.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Forester 116kW Teplota nasávaného vzduchu
Jen tak pro zajímavost koukal jsem do US manuálů a tam mají pro tento ročník také MAF i MAP, tak by to zapojení mohlo být stejné.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Forester 116kW Teplota nasávaného vzduchu
Jasně, taky sem to našel v jednom manuálu kde je 5ti drátovej MAF, bohužel jen blokové schéma, kde není ani náznak vnitřního zapojení. Tak skusím Ten IAT najít měřákem, ale až o vejkendu v garáži, neboť tu stále mrzne a sněží ... : (
JJ, MAF je až za Airboxem s filtrem.
Včera venkovní teplota + 1°C MAF před i těsně po nastartování ukazoval 6°C, během jízdy se mi ho podařilo dostat na 5°C. Motor 8 hodin chlad. Zapoměl sem ale kouknout na teplotu kapaliny, jestli vychlad. to udělám dnes...
JJ, MAF je až za Airboxem s filtrem.
Včera venkovní teplota + 1°C MAF před i těsně po nastartování ukazoval 6°C, během jízdy se mi ho podařilo dostat na 5°C. Motor 8 hodin chlad. Zapoměl sem ale kouknout na teplotu kapaliny, jestli vychlad. to udělám dnes...
Forester 2007, 2.0X LPG, manual
Re: Forester 116kW Teplota nasávaného vzduchu
No tak nesmíš čekat, že budou řešit v manuálu každou součástku do posledního atomu. I v mechanický oblasti má Subaru spousta oficiálně neservisovatelnejch dílů. Např. mezinápravový diff s viskospojkou, servočerpadlo a altíky u novějších modelů atd... Tak nečekej, že ti tam udělají schéma čidel nebo řídících jednotek... I když já bych to velice ocenil, včetně softwarové dokumentace, nebo aspoň dokumentace komunikačních protokolů
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Forester 116kW Teplota nasávaného vzduchu
Z toho schématu je to celkem jasný. Dva dráty jsou napájení, stíněný vodič bude od váhy vzduchu a zbylé dva jsou podle mého názoru čidlo teploty.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT