2.0 110kw Prepad voľnobežných otáčok až do zhasnutia motoru

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
MadCiapka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: sob srp 29, 2015 10:45 pm
Jméno a příjmení: Dušan Šimonovič
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

2.0 110kw Prepad voľnobežných otáčok až do zhasnutia motoru

Příspěvek od MadCiapka »

Zdravím,
mám Imprezu 2.0R-S ročník 2008 (2.0 atmo, 110kw) a deje sa mi jedna zaujímavá ale dosť nepekná vec.
V určitých situáciách padajú otáčky pri vyšlápnutí spojky tak hlboko, že auto chcípne.
Tie situácie sú napríklad:
- Cúvanie, zašlápnutie spojky s plným otočením volantu (otočenie auta na ploche si predstavte) a auto chcípne
- Idem dopredu na ploche/parkovisku, spojka, plný niekam zatáčam a tiež to chcípne alebo skoro chcípne
- tiež sa mi to stalo vo veľmi nepríjemnej situácii a to bolo, keď som išiel normálne napríklad 60 po ceste a v zákrute zašlápol spojku na trochu dlhšie (nezaradil som rovno do iného stupňu) a pri zatáčaní a brzdení mi tiež zhasol motor. Proste otáčky zase padli už príliš hlboko. Dosť nepríjmné jak prestal ísť posilovač riadenia a bŕzd.

Mám dojem, že to je vždy v situácii, kde vyšlápnem spojku a mám nejakú väčšiu záťaž typu že sa točí volantom, brzdí etc. Ešte to musím lepšie vyskúmať, aby som to vedel niekde vhodne servisákovi aleob tak replikovať, ale teraz sa pýtam, či ste to niekedy nezažili.
Hladal som po nete a našiel som, že niečo takéto mávali amercké outbacky a možno aj iné modely okolo roku 2008 či 2010. Riešilo sa to flashom ECU. Dá sa niekde niečo potočiť, aby to motor/ECU nenchávalo padnúť tak hlboko? Nepozeral som to podrobne ale proste to padne POD tú poslednú 500RPM čiarku a zhasne jak je to zaťažen niečím typu servo riadenia a tak. ak by niekto chcel vyniť baterku, tak tá bola pred pár týždňami meraná a je v pohode.
Uživatelský avatar
Tis
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 68
Registrován: sob bře 14, 2015 4:53 pm
Jméno a příjmení: T V

Re: 2.0 110kw Prepad voľnobežných otáčok až do zhasnutia mot

Příspěvek od Tis »

Jak jsi to vyřešil? Mě to dělalo u 92kW. V 50-ti klidně před křižovatkou chcípnul motor. Prošel jsem všechyn ty gumový hadice, který vedou odněkud někam, a pár jsem jich zaříznul, aby těsnily na koncovkách. Když jsem šáhnul na volnoběžný ventil, zdálo se mi, že když s ním zahýbu, tak přisává falešný vzduch. Tak jsem ho omotal americkou páskou jak hubu ruskýho špeha když ho lapne FBI. No kupodivu to od tý doby nedělá. Takže jedna věc z toho zabrala.

Legacy 2,2 98 Moby
Justy 1,2 4WD -91 Lentilka
Legacy 2.0 -98 Džezva
T5 2,5TDI Váleček
Forester 2.0 -05 Buldok
Saab 900 II Turbo -94 Berta
VW Caddy 1.6 -05
VW různé
Opel Vectra 2.0Di -98
BMW 318 Combi -90
BMW 318 -89
Opel Senator 3.0 -89
Š120 -88
Uživatelský avatar
MadCiapka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: sob srp 29, 2015 10:45 pm
Jméno a příjmení: Dušan Šimonovič
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 110kw Prepad voľnobežných otáčok až do zhasnutia mot

Příspěvek od MadCiapka »

Tis píše:Jak jsi to vyřešil? Mě to dělalo u 92kW. V 50-ti klidně před křižovatkou chcípnul motor. Prošel jsem všechyn ty gumový hadice, který vedou odněkud někam, a pár jsem jich zaříznul, aby těsnily na koncovkách. Když jsem šáhnul na volnoběžný ventil, zdálo se mi, že když s ním zahýbu, tak přisává falešný vzduch. Tak jsem ho omotal americkou páskou jak hubu ruskýho špeha když ho lapne FBI. No kupodivu to od tý doby nedělá. Takže jedna věc z toho zabrala.
Popravili to v Boxer Auto. Prvá úvaha, keď to preberali je, že buď niektorý snímač a/alebo jeden z valcov a nakoniec stačilo vyčistiť klapku, na ktorú asi za 7 rokov nikto nešáh. Odtedy to už nikdy neurobilo. Ono včasné/správne meranie vzduchu/paliva etc. je základ, takže to čo si urobil je dobrý prístup. Síce nevieš, ktoré z toho, ale who cares, ak to už je popravené :)
Odpovědět

Zpět na „Motor“