Pokud mas kvalitni olej (tim myslim poctive vyrobeny a neosizeny) tak to 5W-30 napr. se specifikaci C3, ktera je bezna pro Subaru hrave zvladne.outback píše:
Tohle je hodně zajímavá informace, ale stejně mně to pro to tahání ještě úplně nestačí, protože různé motory ohřívají olej různě.
V současnosti mívám v horkém létě s přívěsem a kolama na střeše olej trvale mezi 110°C a 120°C (měřeno na filtru přesným teploměrem), ve špičkách 125°C, a to díky montáži chladiče oleje. Snese to libovolný 5W30 nebo 5W40, nebo je třeba nějaká lepší specifikace nebo (polo)závodní olej?
Dřív (před montáží chladiče) jsem měl tepotu oleje běžně kolem 130°C i v ČR při dodržování rychlostního limitu 80km/h a když jsem nechtěl v kopcích brzdit provoz tak i 136°C se …
Pokud je olej pochybne kvality a nebo nejasneho puvodu, pak bych si na to nevsadil... ale to je jako ze vsim... Problem je ale v tom, ze pokud je olej nekvalitne vyroben, tak ti v tom nepomuze ani 5W-50 a nebo 10W-60...
Jednoduse receno, kvalitni 5W-30 si s tim poradi.
Nekvalitni olej si s tim neporadi a je jedno jakou viskozitu a nebo specifikaci tam nalejes...