Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1362 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91  Další
Motorový olej - nikdy nekončící téma 
Autor Zpráva
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 05, 2018 6:42 pm
Příspěvky: 60
Bydliště: Sulice, Praha Východ
outback píše:

Tohle je hodně zajímavá informace, ale stejně mně to pro to tahání ještě úplně nestačí, protože různé motory ohřívají olej různě.

V současnosti mívám v horkém létě s přívěsem a kolama na střeše olej trvale mezi 110°C a 120°C (měřeno na filtru přesným teploměrem), ve špičkách 125°C, a to díky montáži chladiče oleje. Snese to libovolný 5W30 nebo 5W40, nebo je třeba nějaká lepší specifikace nebo (polo)závodní olej?

Dřív (před montáží chladiče) jsem měl tepotu oleje běžně kolem 130°C i v ČR při dodržování rychlostního limitu 80km/h a když jsem nechtěl v kopcích brzdit provoz tak i 136°C se …


Pokud mas kvalitni olej (tim myslim poctive vyrobeny a neosizeny) tak to 5W-30 napr. se specifikaci C3, ktera je bezna pro Subaru hrave zvladne.
Pokud je olej pochybne kvality a nebo nejasneho puvodu, pak bych si na to nevsadil... ale to je jako ze vsim... Problem je ale v tom, ze pokud je olej nekvalitne vyroben, tak ti v tom nepomuze ani 5W-50 a nebo 10W-60...

Jednoduse receno, kvalitni 5W-30 si s tim poradi.
Nekvalitni olej si s tim neporadi a je jedno jakou viskozitu a nebo specifikaci tam nalejes...

_________________
Subaru Impreza 2.0D
--------------------------
http://www.primadilna.cz
http://www.morrislubricants.co.uk


čtv zář 20, 2018 8:51 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 09, 2009 9:41 pm
Příspěvky: 1048
Bydliště: Úpohlavy (okr. Litoměřice)
Zdravím, může mi jako laikovi někdo vysvětlit, čím uškodím benzínovému motoru s turbem či atmosférickému šestiválci, když použiji olej xW-50 či xW-60, který má rezervu v provozní teplotě? Co tento olej v motoru způsobí špatného? Děkuji za odpověď.
Jaromír

_________________
Subaru Forester 2,5XT MY2009
Subaru Outback 3,0R MY2008


čtv zář 20, 2018 10:24 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 30, 2014 7:04 am
Příspěvky: 7554
Bydliště: Česká Třebová
krokous píše:
to Traveller:
ad AWD - udelat chybu je jedna vec, to je lidske, ale tvrdit lidem nesmysly hodne dlouhou dobu (jak to tak pozoruju) je napovazenou

Mnooo, já bych byl s tvrzením, že v AWD jsou spolek hňupů, který o Subarkách vůbec nic neví, opatrný. ;-D

_________________
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.


pát zář 21, 2018 6:49 am
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv led 01, 2015 6:57 pm
Příspěvky: 64
Bydliště: Domažlicko
Ahoj všem,

hodím otázku trochu do mlýna, vysoká teplota oleje a následně takzvaný utržený mazací film.
A dále stojí za zmínku základové složky oleje, polotovaru bez aditiv.
Jsou to docela důležité věci. O konstrukci motoru boxer nemá cenu psát.
Díky působení gravitace na ležaté písty vzniká ovalita válce a tím nadměrné opotřebení spodní strany.
Hodně důležité místo pro kvalitní mazání.

Jen píši svůj názor.

Honza

_________________
Impreza WRX STI 4D SEDAN MY2012
Peugeot Partner 1.9 D R.I.P
Škoda Fabia 1.4 MPI ex.
VW Caddy 2.0 SDI
Škoda Octavia Combi III 1.4TSI


pát zář 21, 2018 6:58 am
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 05, 2018 6:42 pm
Příspěvky: 60
Bydliště: Sulice, Praha Východ
karlos2 píše:
Ahoj všem,

hodím otázku trochu do mlýna, vysoká teplota oleje a následně takzvaný utržený mazací film.
A dále stojí za zmínku základové složky oleje, polotovaru bez aditiv.
Jsou to docela důležité věci. O konstrukci motoru boxer nemá cenu psát.
Díky působení gravitace na ležaté písty vzniká ovalita válce a tím nadměrné opotřebení spodní strany.
Hodně důležité místo pro kvalitní mazání.

Jen píši svůj názor.

Honza


ahoj, cekal jsem na podobnou otazku, zde asi nezbyva nez pokusit se sesumarizovat co je to vlastne moderni motorovy olej.
Motorovy olej je chemicky koktejl zakladovych oleju a aditiv.

Chemicke slozeni motoroveho oleje je seznam casto o nekolika adesitkach polozek.
Pokud se na kterekoli polozce z takoveho seznamu setri a nebo se tam jednoduse neda, tak to ovlivni chovani cele teto smesi a nasledne to zpusobi problemy v motoru.

Zakladni funkce modernich motorovych oleju (krome jineho):
mazat
chranit
cistit
absorbovat necistoty
dobra teplotni stabilita
atd...

Zakladni predpoklad poctiveho oleje je kvalitni a pro danou specifikaci vhodny zakladovy olej.

Zde je prvni kamen urazu - mnozi na tomto setri bud ze primichavaji a nebo pouzivaji recyklaty a nebo nakupuji zaklad z pochybnych zdroju.

To je jako kdyz stavis barak - neudelas dobre zaklady - a problem je na svete...

Pak jsou tady aditiva - na svete je jen nekolik (cca 3 pokud mam dobre informace) vyrobcu kvalitnich aditiv.

Aditiva jsou draha - i zde bohuzel mnozi i renomovani producenti a vyrobci oleju velmi setri. Situace je stejna jako u zakladoveho oleje - pokud tam neni co tam ma byt a nebo se to osidi atd, vysledek je spatny.

Pokud je dodrzen spravny vyrobni a technologicky postup a nic se neosidi, pak se nemusis starat o problematicka mista v motoru, protoze je na to pamatovano vlastnostmi oleje a naopak.

_________________
Subaru Impreza 2.0D
--------------------------
http://www.primadilna.cz
http://www.morrislubricants.co.uk


pát zář 21, 2018 7:27 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv led 01, 2015 6:57 pm
Příspěvky: 64
Bydliště: Domažlicko
Ahoj,

děkuji za reakci. Vše co jsi napsal, je určitě pravda ale moc obecná. Můj názor směřoval jinam.
Problematika motoru boxer, vetší tepelné namáhání a tím potřebný tzv. tlustější olejový film samozřejmě v závislosti na režimu využívání motoru a ročního období.
Jezdím v létě Motul 15W50.

_________________
Impreza WRX STI 4D SEDAN MY2012
Peugeot Partner 1.9 D R.I.P
Škoda Fabia 1.4 MPI ex.
VW Caddy 2.0 SDI
Škoda Octavia Combi III 1.4TSI


pát zář 21, 2018 10:03 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 09, 2009 9:41 pm
Příspěvky: 1048
Bydliště: Úpohlavy (okr. Litoměřice)
Zdravím,
tak jsem zase tam kde jsem byl... :-/ Vysvětlení jsem se nedočkal a obecné vyjádření, které tu zaznělo, je možné aplikovat také na spoustu jiných věcí než je motorový olej. Hlavně že se tu někdo pozastavoval nad tím, jak to někde dělají špatně 8() .
Jaromír

_________________
Subaru Forester 2,5XT MY2009
Subaru Outback 3,0R MY2008


pát zář 21, 2018 10:29 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 31, 2010 4:44 pm
Příspěvky: 2991
Bydliště: Praha/Beroun
Jaromíre, a vo tom tohle vlákno je

Jinak jako laik laikovi, je-li olej hustý, za tepla nijak neublíží, spíš naopak. Ale za studena má horší čerpatelnost, hůře se dostává k součástem, lehce zvyšuje spotřebu. Prostě není úplně vhodný na jízdu do Lidlu 2km tam a zpět. A s motorem se musí za studena opatrně, hlavně v zimě.

_________________
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
Forester SF, MY02


pát zář 21, 2018 10:47 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 25717
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Jaromíre ono to tu ale zaznělo už mockrát a pořád se to opakuje. 10W je poměrně vysoké zimní číslo a 10W-60 je jako med. A prostě trvá déle, než se ten med ohřeje. Na druhou stranu ohřeje-li se, maže o to déle.
Já určitě nesouhlasím s tvrzením, že 10W-60 nebo 5W-50 jsou oleje špatné. Ale máme z více míst potvrzeno, že při běžném používání auta 10W-60 v podstatě škodí, protože se nemá šanci pořádně ohřát. Je to jako kdyby si někdo, kdo jezdí kolem bloku na nákup, dal závodní brzdové destičky. :-)
5W-50 ale nikdo z mechaniků, jimž věřím, nezpochybňuje, to bychom maximálně mohli považovat trochu za rozmařilost, protože ten rozsah je vyšší, než je většina z nás schopna využít.
Už Petr Vejvoda z MO říkal, že moderní racing oleje jsou 5W-30 a Dethroned to potvrzuje, že testují motory s 0W-20 a ty motory nepadají vlivem špatného mazání.
Proto já sám jsem si našel, nebo spíš zůstal u pomyslného středu a používám 5W-40.

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


sob zář 22, 2018 6:59 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 07, 2010 5:09 pm
Příspěvky: 1764
Bydliště: Brno/Polička
forester XT - Mobil 1 5W50 ACEA A3 plus myslet na opatrnější zahřívání - což většina nás stejně dělá.
Pokud jezdíš kratší trasy, tak Mobil 1 0W40 ACEA A3.
To byla moje volba kdybych mě tohle auto.

_________________
Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek


sob zář 22, 2018 7:04 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Příspěvky: 2268
Bydliště: Ostrava
Je zajímavé, že AWD (dle informací zde) i Proturbo (osobní zkušenost) lije do Plejád nejčastěji 10w60.
Buď jsou v těchto firmách zaostalí (neznalí) a nebo je výrok jiných specialistů, že 10w60 není to správné řešení ("v podstatě škodí") nepravdivý.

Fakt nekončící téma. :-)

_________________
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)


sob zář 22, 2018 9:41 am
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 25717
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
To bych si nikdy netroufnul tvrdit, že jsou zaostalí. Ale můj Subaru engine guru Als má právě tu zkušenost, že 10W-60 ty motory zasírá, jestliže se s nimi jezdí kolem komína.
Aleš do starších motorů lije 5W-50.

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


sob zář 22, 2018 9:57 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 14, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 219
Bydliště: Manger, Radøy. Okres fakt na severu
Harry by mel radost :-)
Ja tedy bych do motoru lil jen a pouze to, co predepisuje vyrobce. Pokud tam kdokoliv, byt se pysni treba mnohaletymi zkusenostmi se subaru, nalije cokoliv jineho, je to pro mne nepochopitelne.

_________________
Subaru Outback 3.0R, 5AT, 2009


sob zář 22, 2018 10:23 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon dub 27, 2015 7:12 pm
Příspěvky: 495
Bydliště: Praha 5
Ano, to je i můj názor, má se tam lejt, co předepisuje výrobce. Já jedu jak víte starý ludry a tam je od fujiheavy psáno, že modely s turbodmychadlem mají 5w30 a atmosféry 10w40


sob zář 22, 2018 10:31 am
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon dub 27, 2015 7:12 pm
Příspěvky: 495
Bydliště: Praha 5
A mám teda vyzkoušeno, že pokud má motor hydrostely tak to chce řídkou sragoru. Do Leona s turbem leju 5w40 ale mohlo by bejt i 5w30, ta 40je taková víc pro závodníky, když se olej hodně zahřeje. U atmosféry používám 10w40 od shellu a měním buď po 8 nebo 10tisicich. Motor je krásně cistej a podle mne funguje ten olej dobře, taky midland používám.


sob zář 22, 2018 10:37 am
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 1362 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: