Motorový olej - nikdy nekončící téma
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Ahojte, mam outbacka 121kW SOHC, auto trosku papa olej... Inak motor ide krasne tichucko, nedymy, neklepe... Nedavno som tam nalial mobil 3000 5W40 ... Viem, ze motor uz bude mat asi najlepsie casy za sebou :( Ale predsa, aky olej by ste odporucili aby som tu spotrebu trosku znizil? Ja som chcel dat sunoco 5W50, mechanik ma odhovara, ze mam dat 10W50 - 10W60
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
ano, presne tak a to co je po C oznacuje naftu...Jozifek píše:Jestli si to pamatuji dobře, tak u API pro benzinové motory je nejdůležitější písmeno následující po S. Jdou podle abecedy, s tim, že vyšší v pořadí může nahradit nižší.
- jaromir
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1078
- Registrován: stř zář 09, 2009 10:41 pm
- Jméno a příjmení: Jaromír
- Bydliště: Úpohlavy (okr. Litoměřice)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Ale čím tento olej zasírá motor? Umí to někdo technicky (ne marketingově) vysvětlit?VDC píše:To bych si nikdy netroufnul tvrdit, že jsou zaostalí. Ale můj Subaru engine guru Als má právě tu zkušenost, že 10W-60 ty motory zasírá, jestliže se s nimi jezdí kolem komína.
Aleš do starších motorů lije 5W-50.
Jaromír
Subaru Forester 2,5XT MY2009
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11895
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Přesně jak píšeš. Používal, resp. mu tam v servisu lili, 5W30. A ten motor byl po 22.000km totálně zakarbonovaný a na vyhození - však byl také na záruku vyměněn. A teď se můžete hádat, jestli to bylo olejem nebo ne.outback píše: Nepamatujete si někdo, co dával Kolben do STi? EDIT: našel jsem to, 5W30
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
A co tam tedy správně mělo přijít nalít,výrobce doporučuje co?Něco jiného???
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11895
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Výrobce doporučuje tuším právě 5W30. Můžeme si o tom myslet co chceme. Je fakt otázka, jestli do STI je 5W30 to pravé ořechové?!? V AWD si evidentně myslí, že ne. A vzhledem k tomu, jak ten motor dopadl, si to trochu myslím také.
Ono záleží, jak se to auto provozuje. Zrovna o stíhačkách se traduje, že třeba u rychlejších dálničních přesunů má problém s chlazením atd. atd. Na to to auto prostě není úplně to pravé ořechové. Dát tomu čočku na okreskách, kde se to co pár kilometrů po vesnici vychladí, je O.K.
Ale třeba na jarním srazu, kde se už celkem jelo, kluci říkali, že jim teploměr ukazoval na oleji něco přes 130°C, což už není úplně málo. No jak říkám, záleží, jak se to auto provozuje.
Ono záleží, jak se to auto provozuje. Zrovna o stíhačkách se traduje, že třeba u rychlejších dálničních přesunů má problém s chlazením atd. atd. Na to to auto prostě není úplně to pravé ořechové. Dát tomu čočku na okreskách, kde se to co pár kilometrů po vesnici vychladí, je O.K.
Ale třeba na jarním srazu, kde se už celkem jelo, kluci říkali, že jim teploměr ukazoval na oleji něco přes 130°C, což už není úplně málo. No jak říkám, záleží, jak se to auto provozuje.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- Skulile
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Roman Patzelt
- Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
trochu jsem to zúžil a zeptám se:outback píše:Trochu jsem zkoumal technické údaje olejů, a všiml jsem si, že oleje se stejným zimním číslem mají velmi odlišné vlastnosti při teplotě 40°C - v závislosti na letním čísle mají hodně odlišnou viskozitu právě v polozahřátém stavu.
Příklad ze stejné řady nejmenovaných anglických olejů s "M" ve znaku:
5W30 C2 kinematická viskozita při 40°C: 57.2cSt
5W30 C3 kinematická viskozita při 40°C: 72.1cSt
Zajímavý je i obrovský rozdíl mezi specifikacemi C2 a C3.
Za normální provozní teploty je to taky zajímavý:
5W30 C2 kinematická viskozita při 100°C: 10.3cSt
5W30 C3 Kinematická viskozita při 100°C: 12.1cSt
chápu správně, že pro popojížděčky je lepší mít olej normy C2, protože bude líp mazat ještě než se ohřeje?
já se snažím kupovat C3 v domnění, že bude lepší... a ono to tak být vůbec nemusí
EDIT: ale zase C3 by mělo mít HTHS > 3,5 kdežto C2 má psané "jen" > 2,9
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Tím, že je příliš hustej a při jízdách kolem komína se málokdy pořádně ohřeje. Až budu mluvit s Alsem, tak se ho na to ještě zeptám.jaromir píše: Ale čím tento olej zasírá motor? Umí to někdo technicky (ne marketingově) vysvětlit?
Jaromír
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Nevěřím, že ten motor byl zakarbonovaný díky použitému oleji. Tam musela být nějaká výrobní vada, protože 22000 je prostě nic. To kdyby se tam lila mastná voda z nádobí, tak to tyhle kilometry musí ujet normálně.Traveller píše: Přesně jak píšeš. Používal, resp. mu tam v servisu lili, 5W30. A ten motor byl po 22.000km totálně zakarbonovaný a na vyhození - však byl také na záruku vyměněn. A teď se můžete hádat, jestli to bylo olejem nebo ne.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
jo, neco muselo byt spatne, taky napriklad olej mohl byt nekvalitni a neodpovidal tomu, co bylo napsano na obalu...VDC píše:Nevěřím, že ten motor byl zakarbonovaný díky použitému oleji. Tam musela být nějaká výrobní vada, protože 22000 je prostě nic. To kdyby se tam lila mastná voda z nádobí, tak to tyhle kilometry musí ujet normálně.
V zasade kazde nove auto je koncipovano tak, aby i na relativne nekvalitni olej ujelo alespon 150.000, protoze pak konci leasingy a vyrobci potrebuji prodat dalsi auta...
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
No já si hlavně vůbec nemyslím, že to bylo olejem. Tam musela být jiná závada, mechanická. Prostě ten motor byl zmetek.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
...a nebo tak...VDC píše:No já si hlavně vůbec nemyslím, že to bylo olejem. Tam musela být jiná závada, mechanická. Prostě ten motor byl zmetek.
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11895
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Je to klidně možné. Nebudu se určitě kvůli tomu hádat a co tomu bylo se neví - jen to že odešel do věčných lovišť.
Uvidím jak dopadne ten nový. Zatím mám namuchláno celkem 61.000km a je to O.K.
Uvidím jak dopadne ten nový. Zatím mám namuchláno celkem 61.000km a je to O.K.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6134
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
olej volím podle typu provozu, nekdo ma wrx/STi jen na litacky pod plnym, tam klidne dam 10w60, ale pokud jezdím lehce svižne a delší trasy, tak klidne dam 5w50, 5w40, nebo necham predespsanou 5w30, ja mam na wrx ted 5w50, daval jsem ho tam pred zimou kvuli mrazum, 10w60 jsem tam nechtel a odjezdil jsem na tom cely leto, bez problemu, resit zvysenou spotrebu oleje hustejsim olejem mi prijde jako blbost, to radsi budu vozit 2l navic v kufru a obcas doleju.
v outbacku je predesano 0w20, to uz me prijde jako uplne voda, ale proc ne. vymena me ceka za cca 4tis, tak uvidime co mi tam nalejou, bud zustanu u 0w20 nebo 5w30, jezdi to hodne po meste, obcas delsi streka, tak at se to ohreje hezky brzo.
v outbacku je predesano 0w20, to uz me prijde jako uplne voda, ale proc ne. vymena me ceka za cca 4tis, tak uvidime co mi tam nalejou, bud zustanu u 0w20 nebo 5w30, jezdi to hodne po meste, obcas delsi streka, tak at se to ohreje hezky brzo.
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
no dulezity je hlavne to zimni cislo, s tim bych nelaboroval, protoze tam se odrazeji vyrobni tolerance - takze pokud vyrobce napise 5W-xx tak to bych dodrzel, ostatni je jak pises dle provoznich podminek...