Motorový olej - nikdy nekončící téma

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od dethroned »

žádný hotovo dvacet :-D tato diskuze nikdy nekončí.. :-)
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22699
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od spm »

Asi se fakt čeká, že s autama 150kW+ se jezdí pila :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49131
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od VDC »

Správně. Neverending story. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od RadekN »

dethroned píše:podle mě je to kvůli spotřebě oleje. nemyslím že to dělají paušálně všem.
No zrovna řeším trošku jetější a žravější motor a nejsem si jistý, zda právě hustější olej neřeší jen následek a jestli naopak nebude problém s tím, aby stihl umazat motor při běžném ježdění a krátkých trasách. Zase na druhou stranu čím více oleje sežere, tím hůř to budou snášet lambdy, katalyzátor, egr ventil atd.

Zatím se přikláním k tomu častěji dolévat klasiku 5w30/5w40, než to řešit racingovým olejem 10w60. Ale to beru u svého auta, které si dělám pro sebe a kde si pravidelně hlídám hladinu a dolévám.

Zase pokud bych dělal servis jako službu, asi bych také volil hustější olej 5w50/10w60. Je to řešení, které funguje okamžitě, je více blbuvzdorné a asi lepší než zákazníkovi předat bandasku s 4L oleje, ať si hlídá hladinu a dolívá. A i když to motoru při běžném použití na krátkých trasách neprospívá, těch motorů přežije určitě víc, než u varianty 1, protože ruku na srdce, kolik lidí, co jezdí na servis do většího servisu, si hlídá hladinu oleje a tedy předejde zadření motoru z důvodu malého množství oleje...
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22699
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od spm »

Ono je otázka, co znamená častější dolívání 5w40. Kdybych to tam měl lít při každém tankování jako tráva, tak bych asi taky vyzkoušel něco jinýho :-D
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11885
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Traveller »

dethroned: ... jak správně říká název vlákna. :-DDD :-DDD :-DDD

spm: Ono to zase tak hrozné nebylo, ale ubýval ve Forýskovi docela dost. Prostě to chtělo hlídat hladinu a to mi zůstalo do dneška. Před každým výjezdem z garáže zkouknu měrku, omyju okno... 8-?

Také nikomu nic nepodsouvám. Přesně jak píše Honza, jen jsem řekl Striderovi, co mu v AWD řeknou. ;-D Ať si každý nechá nalít do auta co chce.
A ano, 10W60 standardně dávají i do H6, jak psal Honza. To jen pro doplnění informací.

Také je ovšem nutno podotknout, že AWD tu platí za jeden z nejlepších servisů s dlouholetými zkušenostmi a moc lepších v republice nenajdeš. A autorizák asi žádný. Takže tam budu jezdit i nadále a budu je každému i nadále doporučovat. :-) Netvrdím, že se jim muselo všechno, co tam kdy dělali, povést. Každý občas může udělat chybu a něco se poser... 8-? Kdo z nás nikdy nic nepokazil, že.

A už si dám se psaním tady ve vláknu zase na čas pohov. :-DDD :-DDD
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
krokous
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: stř zář 05, 2018 7:42 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od krokous »

to RadekN:
racingovy olej ma jeden zasadni nedostatek - neni urceny pro katalyzatory atd... takze tomu moc nepomuzes, spis naopak...

to Traveller:
ad AWD - udelat chybu je jedna vec, to je lidske, ale tvrdit lidem nesmysly hodne dlouhou dobu (jak to tak pozoruju) je napovazenou
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od dethroned »

velká spotřeba oleje -> problém pro kat. jednoznačně.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3093
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od outback »

krokous píše:...tedy jinymi slovy - zvysene naroky jsou pri vysokych otackach v zavodnim rezimu, pokud je motor specielne naladen/nastaven. Pokud je velmi horke leto, muzes pouzit 5W-40. Jinak se pouziva standardni 5W-30 a to i kdyz se tahne vozik a nebo se jede rychleji po dalnici.
Tohle je hodně zajímavá informace, ale stejně mně to pro to tahání ještě úplně nestačí, protože různé motory ohřívají olej různě.

V současnosti mívám v horkém létě s přívěsem a kolama na střeše olej trvale mezi 110°C a 120°C (měřeno na filtru přesným teploměrem), ve špičkách 125°C, a to díky montáži chladiče oleje. Snese to libovolný 5W30 nebo 5W40, nebo je třeba nějaká lepší specifikace nebo (polo)závodní olej?

Dřív (před montáží chladiče) jsem měl tepotu oleje běžně kolem 130°C i v ČR při dodržování rychlostního limitu 80km/h a když jsem nechtěl v kopcích brzdit provoz tak i 136°C se stále rostoucí tendencí (pak jsem většinou zbaběle ubral) - opravdu i v tomto režimu obyč API SJ/SH 5W30?

Přitom ten přívěs má jen tunu, klidně bych mohl o pár set kilo přitvrdit, a pak by to byl teprve nářez...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3093
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od outback »

A další téma, kterého jsme se nedotkli, je možnost vytáčení motoru při teplotě oleje 50°C - maže pak 5W30 dostatečně na to, abych si mohl při nájezdu na dálnici vytočit motor na 4000 otáček? Každý den?
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
Jozifek
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 585
Registrován: stř čer 01, 2016 6:09 pm
Jméno a příjmení: Josef Lášek
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Jozifek »

Jen pro zajímavost, dnes jsem se vrátil z AWD s H6, včera Forester XT. U obou výměna oleje, Motul 8100 Eco-clean 5W-30.

MY18 Forester XT
MY22 Franklin S10A
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19067
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od hamoun »

mi 120-125st snese 5w30 long life ...
jezdi dlouhodobe bez problemu ... olej mezi vymenama nebere, motor funguje ... uvidime za dalsich 100tkm ... (ted ma asi 145) ...

Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Marty73 »

Jozifek píše:Jen pro zajímavost, dnes jsem se vrátil z AWD s H6, včera Forester XT. U obou výměna oleje, Motul 8100 Eco-clean 5W-30.
A na vlastní žádost, nebo je to standard?
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
Jozifek
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 585
Registrován: stř čer 01, 2016 6:09 pm
Jméno a příjmení: Josef Lášek
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Jozifek »

Marty73 píše: A na vlastní žádost, nebo je to standard?
Myslím, že do obou je výrobcem doporučován.
Forester byl na prohlídce 15000km a nic jiného by mě nenapadlo tam dávat, Outback H6 je v nejlepších letech, najeto 145000km.

Olej nežere ani jeden a nevidím žádný důvod proč do motoru nalít něco jiného než tam bylo a výrobce doporučuje.

MY18 Forester XT
MY22 Franklin S10A
krokous
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: stř zář 05, 2018 7:42 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od krokous »

outback píše:A další téma, kterého jsme se nedotkli, je možnost vytáčení motoru při teplotě oleje 50°C - maže pak 5W30 dostatečně na to, abych si mohl při nájezdu na dálnici vytočit motor na 4000 otáček? Každý den?
moderni lehkobezne (nizkoviskozni) plne synteticke oleje jsou prave uzpusobeny, aby fungovaly co mozna od nejnizsisch teplot a to vcetne mazani turba, pokud v motoru je...
Odpovědět

Zpět na „Motor“