Motorový olej - nikdy nekončící téma
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 320
- Registrován: ned úno 18, 2018 8:27 am
- Jméno a příjmení: Rostislav
- Bydliště: Bruntál
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Jen by mě zajímalo, setkal se někdo osobně s tím, že by u zajeteho motoru, který běžně nežere žádný olej, měl při zvýšené zátěži úbytek 3litry a potom zase třeba po 15000km nic?
- Skulile
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Roman Patzelt
- Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
řekl bych, že u dieselového motoru jsou oběkrokous píše: ...abych se priznal, tak by me docela zajimalo, jestli ma Subaru jen tlakove a nebo i hladinove cidlo oleje. Idealni by bylo oboji ! Vi to tady nekdo? ...dik
tlakové by mělo rozsvítit červenou kontrolku a hladinové oranžovou/ žlutou
ale je možný, že to je i jinak...
- Skulile
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Roman Patzelt
- Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
beru to ze své zkušenosti, kdy jsem po výměně oleje záměrně dal mezi rysky a když jsem zastavil v prudkém sjezdu rozsvítila se oranžová kontrolka, ale chyba se v OBD žádná neobjevila...
někde tu již byla tato problematika probíraná, ale nevěnoval jsem tomu moc velkou pozornost
někde tu již byla tato problematika probíraná, ale nevěnoval jsem tomu moc velkou pozornost
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
...tak to je dost divne... za normalni ubytek i se zatezi pokladam tak max 1.5l - max 2l doliti mezi vymenama oleje (pokud se meni po 15tis), pokud vic, uz bych asi zacal hledat pricinu - jak kluci pisou - pistni krouzky, stiratka ventilu, turbo apod...chuckee píše:Jen by mě zajímalo, setkal se někdo osobně s tím, že by u zajeteho motoru, který běžně nežere žádný olej, měl při zvýšené zátěži úbytek 3litry a potom zase třeba po 15000km nic?
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14846
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Já nechci strašit, ale tchán koupil Sharana, který měl v servisce poznámku, že víc bere olej. Dolejval nějaké 4 litry mezi výměnama, jestli si pamatuju správně, ale zhoršovalo se to. Pátral po příčině, servisoval, na tom autě se přetěsnilo úplně vše, no nakonec to byl zkroucený blok. Říkal, že kdyby jezdil taxíkem, vyšlo by ho to levněji. Inu, nákup ojetiny je vždycky loterie.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6134
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
olej byl na spodku rysky, uplne presne, vic nevim, takze by to jeste jelo, ale nejsem z tech, co by to pokousel
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11891
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Na novějších modelech, naftových i benzínových, jsou obě čidla.krokous píše:
...abych se priznal, tak by me docela zajimalo, jestli ma Subaru jen tlakove a nebo i hladinove cidlo oleje. Idealni by bylo oboji ! Vi to tady nekdo? ...dik
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
jj, diky, myslel jsem si to, protoze Subaru ma hodne vychytavek, ale hned jsem klidnejsiTraveller píše: Na novějších modelech, naftových i benzínových, jsou obě čidla.
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11891
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Každopádně já na to raději nespoléhám a pravidelně, a hlavně často, kontroluju měrku. To je jistota.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Pro upřesnění spotřeba oleje byla uvedena v protokolu když s tím původní majitel přijel do servisu ne v servisní knize to jsem chybně uvedl. Jelikož mu nepravidelně svítila kontrola oleje.
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Tak to v kazdem pripade, merka je merka. Ale kdyz cestujes hodne km po dalnici nekam do zahranici tak ne vzdy mas cas koukat na merku, kdyz auto nikde dlouho nestoji v klidu a na rovine...
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 320
- Registrován: ned úno 18, 2018 8:27 am
- Jméno a příjmení: Rostislav
- Bydliště: Bruntál
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
A co ti tady ten původní majitel k té zvýšené spotřebě řekl?Mediwh píše:Pro upřesnění spotřeba oleje byla uvedena v protokolu když s tím původní majitel přijel do servisu ne v servisní knize to jsem chybně uvedl. Jelikož mu nepravidelně svítila kontrola oleje.
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 59
- Registrován: pát pro 15, 2017 7:47 am
- Jméno a příjmení: Martin Zapadlo
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Nemáte prosím někdo zkušenost s olejem Motul 5w50 Sport? Mám EJ255 2.5L turbo s nájezdem 25t Km. Od začátku dostává MO 5w40 CFS NT+. Olej měním po 7000 Km. Jezdím převážně plíseň, ale od zhruba 15t Km mu občas fest naložím a obávám se, že na to je 40 už málo. S MO jsem spokojený. Po 6000 Km má barvu jak med po 7000 Km už trochu do karamelu. Kolem 6000 Km začíná být motor maličko víc slyšet. Oleji asi začíná klesat viskozita. Uvažoval jsem o MO 5w40 zima, 10w50 léto. Na druhou stranu s Motul 5w50 by měl motor stále olej se stejnou viskozitou. Výměnný interval bych zachoval, tj. do 7000 Km.
Legacy GT MY2010 EJ-255 H4DOTC 2.5L 195KW
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Motul ne, ale jezdím Mobil 1 5w50. Taky mi přišlo, že 5w40 je málo pro dlouhodobější zátěž. Občas si to i soslo. S 5w50 už ne.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 59
- Registrován: pát pro 15, 2017 7:47 am
- Jméno a příjmení: Martin Zapadlo
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Honzo, díky za info. Po kolika Km ten olej měníš? Nepozoruješ po nějakém nájezdu zvyšující se hlučnost motoru? Do olejů s velkým rozdílem zimního a letního čísla se údajně přidávají polymery, které prý provozem degradují a tím klesá viskozita oleje. Na druhou stranu oleje na esterovém základu prý polymery nepotřebují a jsou viskozitně stabilní. Díky.HonzaCZ píše:Motul ne, ale jezdím Mobil 1 5w50. Taky mi přišlo, že 5w40 je málo pro dlouhodobější zátěž. Občas si to i soslo. S 5w50 už ne.
Legacy GT MY2010 EJ-255 H4DOTC 2.5L 195KW