Motorový olej - nikdy nekončící téma
- maniosa
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 287
- Registrován: pon dub 23, 2018 4:11 pm
- Jméno a příjmení: Matěj Petrů
- Bydliště: Jihlava/Jihlávka - Vysočina
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Tak ono ta 5W-40 bude za normálních teplot podobná vodička jako ta 5W-30, když mají stejný zimní číslo, ne? Aspoň teď při výměně mi přišlo, že mezí tím zásadní rozdíl není.
Teď jsem při výměně právě přecházel na z 5W-30 na 5W-40, protože třicítky si to něco páplo a občas tomu dám trochu napít, tak jsem zvědavej, jestli bude ubývat. Jinak na straně 110 to celkem hezky shrnul bushman1.
Teď jsem při výměně právě přecházel na z 5W-30 na 5W-40, protože třicítky si to něco páplo a občas tomu dám trochu napít, tak jsem zvědavej, jestli bude ubývat. Jinak na straně 110 to celkem hezky shrnul bushman1.
Subaru Legacy 2.0R 121kW MY2007
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Pokud to víc žere olej, za změnu by to stálo. Pokud ne, tak tam nech na co je zvyklej.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Tak FB20 už umí měřit teplotu oleje, ne? Tak bych se řídil teplotou. Pokud se ani při extrémních situacích (dlouhodobá zátěž; třeba dlouhá a rychlá jízda po dálnici) nepřibližuješ k specifikovaný maximální provozní teplotě 5w30, tak není důvod měnit. A teda pokud ho to v podobných situacích nežere.
Jinak takhle malej přechod mezi specifikacema bych nijak speciálně neřešil. Vypustit starej a nalejt novej.
Jinak takhle malej přechod mezi specifikacema bych nijak speciálně neřešil. Vypustit starej a nalejt novej.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 78
- Registrován: úte čer 23, 2015 11:08 pm
- Jméno a příjmení: Karel Šubrt
- Bydliště: Plzeň-sever
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Jenom drobnost - ten Motul 5W-30 na obrázku je ACEA C2, tj. mid-saps a snížená HTHS. Pokud auto nemá částicový filtr a má přes 200 tis., tak bych osobně šel do "plnotučného" oleje (ACEA A3, full-saps), viskozitu dle stavu motoru a dle typu použití (0W-40, 5W-30, 5W-40 nebo při znatelnější spotřebě a ostřejším ježdění třeba i 5W-50). Výběr je dnes veliký.
Impreza 2.0 RX combi, 85 kW, 1995
Forester S Turbo, 130 kW, 2001
Forester S Turbo, 130 kW, 2001
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1517
- Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Tak já se připojím do nikdy nekončícího tématu... Začal jsem studovat, co dát při další výměně za olej do Oubacku. A v manuálu je jako první doporučeno (mimo dalších možností) toto: API SM SAE 5W30 ENERGY CONSERVING. To už se do EJ253 dával nějaký "lehkoběžný" olej? Je to nutné? Nebo je to jen nějaká Eco ulitba?
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 179
- Registrován: pon lis 20, 2017 9:34 am
- Bydliště: Novohradský hory
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
"v pripade nedostupnosti oleje jakosti SN nebo SM lze pouzit jakykoli olej jakosti SL". Nalej tam to, co ti rika manual - tedy jakykoli olej dane jakosti a viskozity...
Obcas tu ty oleje hrotime vic, nez kdyz zensky resi, co namazat sklebakovi na prdylku...
Obcas tu ty oleje hrotime vic, nez kdyz zensky resi, co namazat sklebakovi na prdylku...
- clay
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2276
- Registrován: stř črc 07, 2010 10:53 pm
- Jméno a příjmení: Michal Šprachta
- Bydliště: Cerkytle - Svatá Kateřina - Borová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Odesláno z mého Nokia 7.2 pomocí Tapatalk
Sny se mají plnit.....Subaru bez kompromisů !!!
Subaru Outback H6 3,6 2010
Subaru Outback H6 3,6 2010
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1517
- Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Ale jo, úplně vědu z toho nedělám. Jen ta ENERGY CONSERVING mě zmátla.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Joooo, taky jsem se nechal unést v pondělí vášněmi, když jsem v servisu po 5.000km nechal místo originálního 0W-20 nalít Castrol Magnatec 5W-40 SN ACEA A3/B4 (fmanuálu uvádějí jako mantru a modlu a jedině možné, přípustné a adorováníhodné mazivo 0W-20, na což motor reaguje nespokojeným a vzpurným řinčením, daleko větším než u OTB/2012 s nájezdem 180.000, dále lze aplikovat 5W-30 nebo 5W-40, SN, A3) v dobré víře, že jsem autu udělal dobře a četl jsem zaručené, garantované a ověřené zprávy, jak Magnatec prostě naprosto a nikdy NE a nebrat ani na fritování, natožpak k přímému užívání motorem, protože zanáší hydroštely (vůbec netuším oč jde, ale asi to má zásadní vliv na funkci rostlináře, jakož i živočicháře). Tak tam ten Magnatec nechám zbývajících cca 10.000km a budu v očekávání totální destrukce motoru, během níž se mi ideálně na dálnici v plném kalupu rozutečou všechny pohyblivé i statické díly motoru na všechny světové strany a nejlépe skočí do čelních skel kolemjedoucích závistivých čumilů a čumilek. Zatím to jede a buď je to placebo jako vepřdomácí nebo to s tím nepoužitelným a dokanálupouzevhodným Magnatecem jede znatelně lépe než na původní nálev kfality 0W-20...
Naposledy upravil(a) Yarek dne čtv kvě 20, 2021 1:04 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1517
- Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Zrovna tento olej (Magnatec) až nechutně propaguje můj kamarád se svojí Ovcí 1 s naftu vyrabějícím motorem 1,9 tdi. A protože má na budíku 6 kil, a tak mu na to nemůžu nic říct.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Podla Motul aplikácie by tam mal ísť teda Motul 5w40 X-clean 8100 čo je ale C3karels píše:Jenom drobnost - ten Motul 5W-30 na obrázku je ACEA C2, tj. mid-saps a snížená HTHS. Pokud auto nemá částicový filtr a má přes 200 tis., tak bych osobně šel do "plnotučného" oleje (ACEA A3, full-saps), viskozitu dle stavu motoru a dle typu použití (0W-40, 5W-30, 5W-40 nebo při znatelnější spotřebě a ostřejším ježdění třeba i 5W-50). Výběr je dnes veliký.
A3 ma jedine Motul 5w40 X-cess
Takže mám ísť do 5w40 X-clean a bude to v poriadku?
FB20 vo Forestri nemeria teplotu oleja. Jedine čo tak má oranžovú a červenú kontrolku na hladinu. Práve na dialniciach keď vačšinu času jazdím tak musím dolievať.HonzaCZ píše:Tak FB20 už umí měřit teplotu oleje, ne? Tak bych se řídil teplotou. Pokud se ani při extrémních situacích (dlouhodobá zátěž; třeba dlouhá a rychlá jízda po dálnici) nepřibližuješ k specifikovaný maximální provozní teplotě 5w30, tak není důvod měnit. A teda pokud ho to v podobných situacích nežere.
Jinak takhle malej přechod mezi specifikacema bych nijak speciálně neřešil. Vypustit starej a nalejt novej.
Subaru Forester SH, FB20, 110kW manual
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Tak dej 5w40, to ovlivní tu spotřebu při delší zátěži, a pak vhodnou výkonnostní specifikaci (API SN? nebo tak něco).
Jinak jsem myslel, že ty novější subaru už všechny měří teplotu oleje... teda ono možná měří, ale nikde to neukazují.
Jinak jsem myslel, že ty novější subaru už všechny měří teplotu oleje... teda ono možná měří, ale nikde to neukazují.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Při 0W-20 ukazoval teploměr oleje provozní teplotu oleje v rozmezí 89°C - 91°C. Po přechodu na 5W-40 teploměr ukazuje provozní teplotu v rozmezí 98°C - 99°C.
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 78
- Registrován: úte čer 23, 2015 11:08 pm
- Jméno a příjmení: Karel Šubrt
- Bydliště: Plzeň-sever
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Podla Motul aplikácie by tam mal ísť teda Motul 5w40 X-clean 8100 čo je ale C3
A3 ma jedine Motul 5w40 X-cess
Takže mám ísť do 5w40 X-clean a bude to v poriadku?
Za mě bych se nebál ani jednoho. A3 X-cess má podle technického listu vyšší TBN (alkalickou rezervu) a je to full-saps. C3 oleje jsou složením optimalizované hlavně kvůli částicovým filtrům (DPF nebo GPF, což tady podle mě ještě není nutné). Z hlediska viskozit jsou ty oleje v podstatě shodné.
Ale ani ta C3, tj. X-clean, by neměla být úplný průšvih.
Hlavně bych se držel pravidla hlídat množství oleje a olej měnit včas (nebo o trochu dřív) a nepřejíždět.
A3 ma jedine Motul 5w40 X-cess
Takže mám ísť do 5w40 X-clean a bude to v poriadku?
Za mě bych se nebál ani jednoho. A3 X-cess má podle technického listu vyšší TBN (alkalickou rezervu) a je to full-saps. C3 oleje jsou složením optimalizované hlavně kvůli částicovým filtrům (DPF nebo GPF, což tady podle mě ještě není nutné). Z hlediska viskozit jsou ty oleje v podstatě shodné.
Ale ani ta C3, tj. X-clean, by neměla být úplný průšvih.
Hlavně bych se držel pravidla hlídat množství oleje a olej měnit včas (nebo o trochu dřív) a nepřejíždět.
Impreza 2.0 RX combi, 85 kW, 1995
Forester S Turbo, 130 kW, 2001
Forester S Turbo, 130 kW, 2001
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Takže nevadí prejsť z C2 na A3? nie je to problem? Keby chcem dat ten X-cess? ci radsej nehat C3 X-clean?karels píše:Podla Motul aplikácie by tam mal ísť teda Motul 5w40 X-clean 8100 čo je ale C3
A3 ma jedine Motul 5w40 X-cess
Takže mám ísť do 5w40 X-clean a bude to v poriadku?
Za mě bych se nebál ani jednoho. A3 X-cess má podle technického listu vyšší TBN (alkalickou rezervu) a je to full-saps. C3 oleje jsou složením optimalizované hlavně kvůli částicovým filtrům (DPF nebo GPF, což tady podle mě ještě není nutné). Z hlediska viskozit jsou ty oleje v podstatě shodné.
Ale ani ta C3, tj. X-clean, by neměla být úplný průšvih.
Hlavně bych se držel pravidla hlídat množství …
Subaru Forester SH, FB20, 110kW manual