Motorový olej - nikdy nekončící téma
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
zajímavá diskuze.
vidím to takto: motorový olej klidně na nájezdech, protože zátka je na vaně z boku a vzadu, takže olej vyteče. navíc tady nějaký ten (litřík ) který nevyteče nevadí. naladit pak množství na rysku už můžeš na rovině.
kdežto diferák má zátku vzadu (nebo vzadu na boku u chlazených) a na nájezdech ti nevyteče právě ten bordel na dně, který by vytéct měl. nehledě na to, že nalévací/kontrolní zátkou nenaleješ správný množství. nehledě na to, že na povolení většinou (jak řiká Honza) potřebuješ metrovou trubku.
vidím to takto: motorový olej klidně na nájezdech, protože zátka je na vaně z boku a vzadu, takže olej vyteče. navíc tady nějaký ten (litřík ) který nevyteče nevadí. naladit pak množství na rysku už můžeš na rovině.
kdežto diferák má zátku vzadu (nebo vzadu na boku u chlazených) a na nájezdech ti nevyteče právě ten bordel na dně, který by vytéct měl. nehledě na to, že nalévací/kontrolní zátkou nenaleješ správný množství. nehledě na to, že na povolení většinou (jak řiká Honza) potřebuješ metrovou trubku.
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22545
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Ještě s tou výměnou, nevím jak se to tváří když se napřed vymění filtr, ale u Swifťáka když jsem napřed vyndal výpušťák a když to vyteklo, tak jsem vyměnil filtr, tak po povolení toho filtru z výpušťáku ještě vyteklo relativně "dost" oleje. Nevím teda odkud ho ho tam nabralo. Dolejvací zátku na motoru jsem měl sundanou celou dobu.
A jinak s utahovánim na zemi nesouhlasím Já si tam musel narvat ten půlmetrovej momenťák, abych si ten šroub nestrhl a měl jsem teda větší problém s místem na utažení než při povolování, který bylo celkem sranda Ale fakt je, že pod Outbackem, když se oddělá ten dekl, tak bude víc místa
A jinak s utahovánim na zemi nesouhlasím Já si tam musel narvat ten půlmetrovej momenťák, abych si ten šroub nestrhl a měl jsem teda větší problém s místem na utažení než při povolování, který bylo celkem sranda Ale fakt je, že pod Outbackem, když se oddělá ten dekl, tak bude víc místa
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48964
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Jo tak mě to problém nečiní asi proto, že momenťák nepoužívám.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Používám čtveřici !!! těchto nájezdů.
Vodorovná poloha auta je zachována a zvednutí je o 14 cm.
Nájezdy jsou lehké pro manipulaci, neb jsou z plastu a jejich zatížení je až 6 tun
Vodorovná poloha auta je zachována a zvednutí je o 14 cm.
Nájezdy jsou lehké pro manipulaci, neb jsou z plastu a jejich zatížení je až 6 tun
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2591
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Výměna oleje (motor, převodovka, zadní dif........):
1) přijíždím do servisu
2) najíždím na zvedák
3) vystupuji z auta
4) mechanik zvedá auto
5) mechanik vypouští všechny předem dohodnuté náplně
6) mechanik mění filtry a dává mi ke schválení oleje, které doporučuje
7) mechanik nalévá odsouhlasené náplně a poté dává auto dolů ze zvedáku
8) odjíždím z dílny a následně (převodem) platím dohodnutou (naprosto přiměřenou) částku (za práci, nové náplně, ekologickou likvidaci a prima pokec)
9) sorry, nedalo mi to
1) přijíždím do servisu
2) najíždím na zvedák
3) vystupuji z auta
4) mechanik zvedá auto
5) mechanik vypouští všechny předem dohodnuté náplně
6) mechanik mění filtry a dává mi ke schválení oleje, které doporučuje
7) mechanik nalévá odsouhlasené náplně a poté dává auto dolů ze zvedáku
8) odjíždím z dílny a následně (převodem) platím dohodnutou (naprosto přiměřenou) částku (za práci, nové náplně, ekologickou likvidaci a prima pokec)
9) sorry, nedalo mi to
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10623
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Takhle to dělám taky. Naprosto vyhovující, olej si vezu jakej chci s sebou, někde dostanu i kafe a těch drbů co se dozvíte.Mareka píše:Výměna oleje (motor, převodovka, zadní dif........):
1) přijíždím do servisu
2) najíždím na zvedák
3) vystupuji z auta
4) mechanik zvedá auto
5) mechanik vypouští všechny předem dohodnuté náplně
6) mechanik mění filtry a dává mi ke schválení oleje, které doporučuje
7) mechanik nalévá odsouhlasené náplně a poté dává auto dolů ze zvedáku
8) odjíždím z dílny a následně (převodem) platím dohodnutou (naprosto přiměřenou) částku (za práci, nové náplně, ekologickou likvidaci a prima pokec)
9) sorry, nedalo mi to
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20532
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Takovej názor zastávám taky. Když něco neumím tak si to radši nechám udělat .
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22545
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Jo, tak u Subaru to řešim stejně. Na Suzuki jsem to posledně ale měnil sám, pač jsem na výměnu zrovna nikoho neukecal a nechtěl jsem si zmrvit statistiku, když to dle spritmonitoru jezdilo za 1,78Kč / km včetně servisních nákladů
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10623
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Náklady na servis to holt dramaticky zdvihne o 0,02 Kč na kilák.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24183
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Ano, možná to tak je.Mira píše:Náklady na servis to holt dramaticky zdvihne o 0,02 Kč na kilák.
Ale záleží na tom, kolik ročně najedeš km.
Pokud je to 50 tisíc km ročně, tak těch sto tisíc Kč za benzín je proti těm "pár korunám" vydaných za běžnou údržbu vozidla opravdu prkotina.
Ale na druhou stranu, ač počet těch, jejichž měsíční plat atakuje hranici sto tisíc se neustále zvyšuje, stále jsou i tací, co jezdí na LPG, aby pár korun ušetřili...
Naposledy upravil(a) plukovník dne ned kvě 27, 2018 10:55 pm, celkem upraveno 1 x.
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7814
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Nechat si vyměnit olej, to už bych si připadal naprosto neschopný.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48964
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Přišlo by mi to jako bohapusté mrhání penězi, kdybych za tak triviální úkon, jako je výměna náplní, měl komukoliv platit. Samozřejmě před bytovkou na chodníku bych to taky nedělal. A chápu, že to někomu nemusí připadat jako triviální úkon.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Ano, přesně tak to bude.mnov píše:Nechat si vyměnit olej, to už bych si připadal naprosto neschopný.
Navíc,
donést si k tomu ještě do servisu vlastní olej, připadal bych si jako někdo, kdo si do hospody přinese svoje vlastní žrádlo...
A "útratu" potom zaplatí kartou.
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24183
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Doneseš svůj matrjoš přirazí ti zákonitě na práci,trh funguje.Anebo jsou kámoši,mechanici co jim je to jedno,protože se rádi vidíme navzájem,mám jednoho takového a dáme vždy kafe aj svačinu,cigárko a pokecáme,jediná příležitost,bohužel,už moc roků si slibujem změnu...To co zaúčtuje je fakt pár kaček a já za ním vždy moc rád jezdím,protože mě ten člověk baví a známe se od malička,ne jen od dětství Takže třeba pro mě je to jediná příležitost se zastavit v tom životě a pokecat,tak to má i on a přitom se udělá dobrý skutek-vymění se náplně.
A to mám k dispozici v práci rampu,či udělat to svépomocí před garáží,či na chalupě.Ale to bych už musel řešit nájezdy,přípravky(diferák,převodovka,nejen samotný motor)bo plazit se pod autem fakt nebudu a řešit sklony taky ne To jsem ale nemožný co
Hele,či hej po moravsku,každý ať se zařídí jak je mu libo
A to mám k dispozici v práci rampu,či udělat to svépomocí před garáží,či na chalupě.Ale to bych už musel řešit nájezdy,přípravky(diferák,převodovka,nejen samotný motor)bo plazit se pod autem fakt nebudu a řešit sklony taky ne To jsem ale nemožný co
Hele,či hej po moravsku,každý ať se zařídí jak je mu libo
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98