Motorový olej - nikdy nekončící téma

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
goha
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1862
Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od goha »

No tak hlavně jestli jsi to novému majiteli při prodeji řekl .... >>:-@@ :-DDD
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4942
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Makovica »

PetrC píše:Motorový olej není žádná věda, sice 0w20 bych tam nelil, to je předepsaný jen kvůli EKO, ale hlavně že tam nějakej olej je. Mám tu jednu story pro vás....Kdysi dávno jsem koupil Hondu Civic 1996 1.5 e-vtec, a zkoušel co vydrží motor. Od koupě jsem tankoval jen benzín a až se rozsvítila kontrolka oleje (to už bývá pozdě a motor je K.O., nebo ne?) dolil jsem na minimum, respektive aby byla vidět kapka oleje na měrce a jezdilo se dál dokud se zase nerozsvítila kontrolka oleje a tak to pokračovalo, než jsem najel 300k km, …
Pojdes do pekla a varit ta budu v tom oleji, co si usetril :)
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od sima »

:-D :-D ba ba ;)Jinak Petře staré dobré stroje,známý takhle koupil toyotu celicu a měla najeto třista,deset let minimálě provozu a rozvody nedělal,prodal to a auto jezdilo dál.Olej nevím,ale zas jiný opravdu kámoš,co s náma jezdil do talošky,ten byl sice mimořádně excelentní kuchař a číšník(uvařil z ničeho neskutečnou pochutinu =) (*_^) |,,,, ),tak ten měl starou dobrou corollu,dost jetou ale neuvěřitelnou.Po příjezdu do talošky mu furt blikala kontrolka oleje,neřešil to,prý to vydrží ještě moře km,že to má odzkoušeno,nepomohly velké obavy kolegů,aby ještě měli čím dojet dom,cesty po sadech do práce nebyly problém,tam se to dalo nahradit,ale cesta dom už byla trochu horší.Takže tam najel cirka 500 km i víc a pak ho přeci jen udolali a nalili tam oil z dílny šéfa,nějaký nej co jsme našli,co používal do traktoru :-D =) No vlezlo se ho tam dva litry dobře,mohl tam mít tak litr sotva 8() :-DDD Motor si ševelil furt stejně a mazalo se to dom hodně ostře stejně jako do talošky,čili nehledě na limity.160 tam měl imrvére,konstantně,max dvě kuřácké pauzy na 1000 km,to bylo vše,neřešil to,pokuty, nic,natož olej :-)
No olej neubýval,jen chtěl vyměnit,natož aspoň dolít,jezdí to dodnes,neuvěřitelné auto,neuvěřitelný motor 1,4 l,opravdu jooo 8() :-/ :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49212
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od VDC »

Když ono to bohužel nelze takhle jednoduše shrnout, že takové zacházení vydrží všechny japonské motory. Vydrží to jen některé motory a nemusí být japonské, jen z dob minulých. Ale určitě ne ty naše... ;-D
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
PetrC
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 510
Registrován: ned čer 02, 2013 10:11 am
Jméno a příjmení: Petr Celnar
Bydliště: Bučovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od PetrC »

Goha: kupující to věděl a auto dostal za 1 000 Kč.

Makovica: byl to test, toto bych jinak nikdy autu neudělal, kontroluju olej každý týden i když u imprezy nemusím, páč nežere ani kapku oleje, do výměny je na max.

Jinak jsem to psal pro zajímavost a nechtěl jsem tím říct, že to boxer vydrží nebo že tam nic nelijte, boxer vydrží hrubé zacházení taky ale nedostatek oleje neodpouští. Jen jak potvrzuje i sima, že motor je relativně blbuvzdornej a můj názor je, že nějaký specifikace jsou mu prakticky fuk, je to spíš kvůli ekologii a spotřebě. Když je někde předepsané 0w20 tak to neznamená, že tam nemůžu nalít např. 10w60 a ani to neznamená že to bude pro motor horší (nebo lepší). Záleží na jeho stavu, změnou specifikace se dá docílit i menší spotřeby oleje nebo zastavit jeho rostoucí spotřebu. Je to na dlouho debatu (fakt nekončící téma :-D )

Já můžu jen za sebe doporučit 5w50 od Sunoco sportivo, používám už spoustu let a nikdy nebyl problém a ještě total 5w40, ten lejeme do servisovaných aut. A teď po menší generálce motoru v sti jsem vyzkoušel aditivum Metabond, nikdy jsem tomu nevěřil a asi ani spousta aditiv toho typu nefunguje ale po referencích od Mr.Richie jsem vyzkoušel a motor si jen ševelí a tlak oleje stoupl o 1 bar, tak asi funguje.
1996 R33 Skyline GT-R V-spec [490 HP/650 N·m]
MY96 SUBARU IMPREZA WRX STi Type RA Version II DCCD - JDM [275 HP/319 N·m] - SOLD :-(
v rodině:
MY96 SUBARU IMPREZA GT 555 [300 HP/350 N·m] - na nukleární pohon
MY06 SUBARU FORESTER 2.5XT [230 HP/320 N·m]
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od ybrcek »

PetrC píše:Goha: kupující to věděl a auto dostal za 1 000 Kč.

Makovica: byl to test, toto bych jinak nikdy autu neudělal, kontroluju olej každý týden i když u imprezy nemusím, páč nežere ani kapku oleje, do výměny je na max.

Jinak jsem to psal pro zajímavost a nechtěl jsem tím říct, že to boxer vydrží nebo že tam nic nelijte, boxer vydrží hrubé zacházení taky ale nedostatek oleje neodpouští. Jen jak potvrzuje i sima, že motor je relativně blbuvzdornej a můj názor je, že nějaký specifikace jsou mu prakticky fuk, je to spíš kvůli ekologii a spotřebě. Když je někde …
Ten metabond.
Ja se tomu smál ale už jsem slyšel od lidí co dělají auta ze to funguje.
Mě to olej basti dávám total 5w50.
Líbila by se mi menší spotřeba oleje ale není prostor finanční na nějaký zásadní zásah do motoru

Odesláno z debila
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od sima »

VDC píše:Když ono to bohužel nelze takhle jednoduše shrnout, že takové zacházení vydrží všechny japonské motory. Vydrží to jen některé motory a nemusí být japonské, jen z dob minulých. Ale určitě ne ty naše...
Předsedo tak to bylo i psáno,myšleno.I když 2.0 SG jistě vydrží taky hodně,ta tvoje H6 by taky měla [?] ale tohleto co jsem uvedl je fakt extrém,hlavně ten zodpovědný přístup a péče o auto :-) Mě by to osrdí urvalo.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21977
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od HonzaCZ »

U řetězáků bych se bál znefunkčnění napínáků bordelem v oleji a následnýho přeskočení.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49212
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od VDC »

No zrovna ty naše motory žádné velké prasárny s olejem nevydrží. Hlavně teda stav, když blikne kontrolka mazání, už je obvykle známka průseru. U bývalé Sierry mé ženy se doléval olej až na základě blikání kontrolky v zatáčkách, protože ho to žralo olej jako tank a motoru to bylo jedno. Dostal nažrat a fungoval dál. :-) Taky se v tom olej neměnil, páč tam byl furt čerstvej. ;-D
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od sima »

Dostal nažrat :-D :-D
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10653
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Mira »

ybrcek píše: Ten metabond.
Ja se tomu smál ale už jsem slyšel od lidí co dělají auta ze to funguje.
Mě to olej basti dávám total 5w50.
Líbila by se mi menší spotřeba oleje ale není prostor finanční na nějaký zásadní zásah do motoru

Odesláno z debila
Nejmenší zásah je zkusit při výměně 10W-50. To teď dělám já místo léty prověřeného zmiňovaného Sunoca 5w-50. Na posledních 10 tis. mi to totiž páplo dobře půllitru, tak zkusíme krapet hustější.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od mnov »

Mira píše: Nejmenší zásah je zkusit při výměně 10W-50. To teď dělám já místo léty prověřeného zmiňovaného Sunoca 5w-50. Na posledních 10 tis. mi to totiž páplo dobře půllitru, tak zkusíme krapet hustější.
To je ale hustší olej jen za studena. Za provozní teploty to bude stejné a studené starty budou s hustým olejem.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22764
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od spm »

Tak spotřeba 0,5l / 10.000km zas nezní tak dramaticky... to má cenu kvůli tomu tam lít hustější oleje? :-)
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11896
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Traveller »

Přesně tak. ,,,,| (*_^) |,,,, Kvůli 0,5l/10kkm bych neexperimentoval a lil bych tam dál to samé.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49212
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od VDC »

spm píše:Tak spotřeba 0,5l / 10.000km zas nezní tak dramaticky... to má cenu kvůli tomu tam lít hustější oleje?
Mě bere litr na 10000. To nepovažuju za zvýšenou spotřebu oleje.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Motor“