Motorový olej - nikdy nekončící téma

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
plukovník

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od plukovník »

vodi píše:Ahoj subaráci Jsem čerstvym majitelem Legacyho IV, 2.0, 121Kw. Mám před sebou výměnu náplní,atd.. Tak se chci zeptat na typ olejového filtru. Našel jsem typy s tlakem obtoku 1bar a 2bar. Tak jakej vzít? S boxerama se teprve seznamuju, tak nechci hned udělat něco špatně.
Pokud nechceš použít ten "originální", nesmyslně trojnásobně předražený olejový filtr "Subaru", tak můžeš dát např. stejně kvalitní filtr Mann.
Přepouštěcí tlak obtokového ventilu je v obou případech 2 bar.

Filtry Mann považuji za velmi dobré a např. Typ W 6019 (na Forestera) se dá koupit něco přes stovku, zatímco za "originální" ze servisu Subaru koupíš klidně za 500,-.

Pokud ovšem měníš olej i filtr včas, tak ten tlak obtokového ventilu není až tak kritický, protože pokud není filtr zanesený neměl by olej jít obtokem, ať už ten ventil je na 1, nebo 2 bary.

Jinak ale já osobně považuji slovo "originální" za sprosté a tak k tomu také přistupuji.
Je tisíc značek aut a pro každou značku je zřejmě potřeba jenom a pouze všechno originální...
Tak můj názor ber s rezervou!!!
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1990
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od suubaru »

Na EJ motory beru mann filter w67/1. Originál má kulatý profil těsnícího kroužku, mann má hranatý. V praxi zjevně funguje obojí.
Originální se dá koupit kolem 200.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21950
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od HonzaCZ »

Já na EZ30 dávám taky MANN, konkrétně W 811/80 za 92 Kč. Originál je cca 250, takže to trojnásobně +/- sedí. Každopádně říkám to tak všem a budu v tom pokračovat, že když si něčím nejsou jistý, tak tam maj dát originál, tedy to, co tam patří.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24303
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od sima »

Já na svůj stařičký EJ201 dávám taky Mann do kilča stojí,pasuje tam jak ulitý,lépe než třeba purflux,který jsem moc chtěl dávat,ten je však méně zapuštěn,na méně závitu.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22699
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od spm »

pocakana od oleje nevim, asi jsem to nikdy nemeril po 10 minutach, ale po cca pul hodine to slo namerit v pohode. a hladina je uz prakticky stejna jako za studena. (a my paranoici si za studena muzem zkontrolovat i vodu v chladici, coz pul hodiny po dojeti nejde :-DDD )

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21950
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak hlavně je potřeba tu měrku dobře utřít a pak na ní dobře koukat. Ona ta hladina tam je vidět, i když je to oblemcaný. Ten, kdo někdy měřil hladinu v automatu, tak ho měření oleje v motoru za jakýhokoliv stavu nemůže rozhodit. :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24303
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od sima »

Jo dá se změřit i za tepla a postupem jak říkáš a vickrát jako vždy-pro sichr a mít pozorné oko :-) ale za studena to jde snadněji.Po 10 minutách odstávky mě to přijde už v pohodě taky.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7828
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od mnov »

HonzaCZ píše: Ten kdo někdy měřil hladinu v automatu, tak ho měření oleje v motoru za jakýhokoliv stavu nemůže rozhodit.
Jo to mě mrzí, že jsem si na to nevzpoměl na minisrazu, abys mi to ukázal. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24303
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od sima »

No výživné a klamavé může být aj měření v manuálu,to jsem už sám zažil :-) Naprostá rovina a nejlépe den odstavené auto,ale i tak,Mareka by mohl vykládat.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od námořník »

Při měření automatu žádný problém nemám, je potřeba vědět co hledat a koukat na obě strany měrky.

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21950
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od HonzaCZ »

mnov píše: Jo to mě mrzí, že jsem si na to nevzpoměl na minisrazu, abys mi to ukázal.
Tak příště. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21950
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od HonzaCZ »

sima píše:No výživné a klamavé může být aj měření v manuálu,to jsem už sám zažil Naprostá rovina a nejlépe den odstavené auto,ale i tak,Mareka by mohl vykládat.
Jj, to je jak přední diff u automatu. Odečítání jde fajn s tím převodovým olejem, ale dostat se k měrce, to je práce pro Saxanu. :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7828
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od mnov »

Asi vím co hledat, ale je to omatlané olejem ze všech stran a v celé délce měrky. :-) Tak ho tam bude asi dost. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7828
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od mnov »

Přední diferák AT a manuální převodovka se měří krásně. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od námořník »

mnov píše:Asi vím co hledat, ale je to omatlané olejem ze všech stran a v celé délce měrky. Tak ho tam bude asi dost.
Ono se dobře měří správné množství :-). Pokud tam toho máš moc, tak to jde blbě :-). Po výměně jsem tam dal o trochu víc a taky jsem se nemohl doměřit :-). Zkusil bych ho změřit před tím než nestartuješ a určitě se najde někdo s kým to půjde porovnat :-).

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Odpovědět

Zpět na „Motor“