Motorový olej - nikdy nekončící téma

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od sima »

Hm padělky jsou špatně,chjo >:-f Já bych tedy do SG nulku nerval,bylo tam doporučováno a lito 10w nejdřív,teď víceméně praktikujem 5w,na naše klima podmínky to musí bohatě stačit přeci a to je už minimum na co jsem rozhodnut jít a taky to tam dávám.Klasická debata-aby oil nebyl pak až moc řídký ;) No nic,hlavně mazat a ne sušit :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od mnov »

Jo žádné extrémní mrazy asi nebudou, tak asi zůstanu u 5W40. Navíc jestli ten motor má za studena opravdu o tolik větší vůle, tak výhledově klidně přejdu na 10W40.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Mira »

Mě v impreze s 10W-40 klepal píst o 106. Po přechodu na 5W-50 mi klepl jen za opravdu velkých mrazů. Takže z tohoto hlediska to prospělo. A olej to vůbec nikdy nebralo i se čtvrt mega.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od mnov »

Tak ta Mirovo zkušenost zase nevylučuje vyzkoušení toho 0W40. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od sima »

=) Těch 5W tam dáváme oprávněně,jak vidno.Těch 5w-50 to je další možnost,to se mě vždy extra zamlouvalo.Nevylučuje mnove,ale je to voda dobrá tak leda na splnění emisí :-)Jestli nemáš problém,je to dle mě zbytečná blbost ne?
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
AndreaM
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1906
Registrován: čtv zář 10, 2009 12:59 pm
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od AndreaM »

VDC píše:Andreo jakou máš běžnou skladbu cest ?
denní město = krátký trasy, studený motor
dálnice = delší trasy a rychle
okresky = málo
Oťas je zvyklý takhle jezdit 3 roky, nic nového, proto mě to po 80 tis. překvapilo, že si bliknul 2x po sobě.
Včera jsem kontrolovala a je tam lehce nad polovinou mezi dírkama.

On má vůbec svůj vlastní život asi jako každá jiná elektronika.
Tuhle měl období, že se vždy do cca 3 minut po startu vyplo a zaplo rádio. Dělával to přesně mezi výjezdovejma bránama z garáží, takže jsem to přičítala tý bráně. Pak jsem nějak párkrát parkovala mimo garáže a dělal to taky. No a teď už toho nechal.
Pak mi zase pípaly parkovací senzory vždy u křižovatky Švehlova/Jahodová, kde mají tramvajáci svoje pípadla na semafor. Teď to nedělá. Asi si s nima povídal nebo co :-D
Jo a občas mám pocit, že je nafťák a regeneruje, protože se chvíli klepe velmi podobně, jako to dělával Forýs.
Nechce mi to auto něco naznačit? :-/ :-D
bodyšek píše:To nas tesi,pianisti museji davat pozor na sve sikovne prstecky
já naštěstí pianista nejsem :-| jo a shodou okolností jsem v den srazu měla pečenou buchtu, jenže jsme měli celý den práci na akci v Průhonicích, takže jsem do Bělé nedorazila
Subaru Outback 2,5 CVT MY2019 X Edition
Subaru Outback 2,5i CVT MY2014 Sport Line - prodáno
Subaru Forester 2.0D Comfort MY2010 Obrázek - prodáno
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od outback »

sima píše:=) Těch 5W tam dáváme oprávněně,jak vidno.Těch 5w-50 to je další možnost,to se mě vždy extra zamlouvalo.Nevylučuje mnove,ale je to voda dobrá tak leda na splnění emisí Jestli nemáš problém,je to dle mě zbytečná blbost ne?
No, problém zatím nemám. Ale zástavba chladiče oleje je výrazný zásah do systému, v zimě i s termostatem to bude znamenat studenější olej, tak uvažuju jak to vykompenzovat, abych to dlouhodobě neničil.

Co se týče klepání, asi to fakt na 10W40 klepe častěji než s 5W40 (=už při vyšších teplotách). Teď přes léto jsem zkoušel, jestli to bude 10W40 žrát míň než 5W40, ale žádný výrazný pokrok to nepřineslo.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
krokous
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: stř zář 05, 2018 7:42 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od krokous »

Ahoj, nerad bych ti mluvil do tvych olejovych experimentu , nicmene do tveho auta (pokud mas motor EJ25) patri specifikace C3 5W-30 jako ostatne do vetsiny Subaru vyrobenyh okolo roku 2000 a novejsich.
Kazdy motor ma sve vyrobni tolerance a tim ze tam nalejes to co tam nepatri muze znamenat snizeni zivotnosti, nedostatecnou mazivost pri studenych startech atd...
Pokud je olej dostatecne kvalitni a jeho olejovy film odolny, pak neni nutne nic menit...
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od outback »

Viz strana 11-15 a 11-16 v originálním návodu k autu. Kromě doporučeného 5W30 uvádí ještě 7 dalších možných viskozit, o specifikaci C3 tam není ani slovo.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
krokous
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: stř zář 05, 2018 7:42 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od krokous »

...to mas pravdu, do kazdeho auta jde za urcitych podminek nalit ruzne viskozity, to mame v manualech vsichni, ale take je tam vetsinou vysvetleno za jakych klimatickych podminek to lze:
0W-20 - pokud jezdis ve Finsku a v zime (napriklad)
5W-30 - vhodne pro bezne klima, tedy i pro stredni Evropu
5W-40 - vhodne pro jizni evropu (napriklad)

Normu oleje casto manualy neuvadeji, uz jsem to videl mockrat, pouze ti napisou jestli plnou syntetiku nebo polo atd... a to hlavne u starsich aut, nevim proc to tak je.

V kazdem pripade, pokud mas v aute ruzna zarizeni na zpracovani vyfukovych splodin, jako jsou EGR ventily, katalyzatory, DPF a pod, pak bys mel normu C3 pro Subaru dodrzet, protoze tim je receno, ze olej ma napriklad nizsi obsah popelnatych castic. Takovy olej pak zajisti ze zarizeni na zpracovani vyfukovych plynu se nezanaseji.

V opacnem pripade pokud mas auto upravene a v sani ani ve vyfuku zadne zbytecnosti, tak se normou ve vetsine pripadu nemusis zatezovat - ale to uz je prave ten experiment...
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od HonzaCZ »

U Subaru uvádí normu. V mym manuálu je americká API i evropská ACEA (v manuálu k obsluze i v servisním).
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1267
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od strider »

mozna trosku offtopic - nevim jak u dieselu, tam asi bude 5w-30 uplne ok, ale panove v AWD mi do STI EJ257 velmi ostre doporucili 10W-60 s tim, ze tam ani nic jineho nikomu nelejou. V navodu mam taky 5W-30 ale je fakt, ze ten boxer proste topi jak blazen, tak mi to doporuceni neprislo uplne mimo misu. Snad to v zime nebude klepat a nebudu litovat..
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6133
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od ladis77 »

Tak asi taky zalezi jak se s danym motorem jezdi. Ja znam hooodne lidi co od 10w60 utekli. Včetně me :-) pro me ideal 5w50.a treba tusim marty leje 5w40....ale my mame jen wrx
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od outback »

krokous píše:...to mas pravdu, do kazdeho auta jde za urcitych podminek nalit ruzne viskozity, to mame v manualech vsichni, ale take je tam vetsinou vysvetleno za jakych klimatickych podminek to lze:
0W-20 - pokud jezdis ve Finsku a v zime (napriklad)
5W-30 - vhodne pro bezne klima, tedy i pro stredni Evropu
5W-40 - vhodne pro jizni evropu (napriklad)
No ale přesně to jsem přece psal zde - že pro tahání doporučují uvedené viskozity. Tak jsem si z nich na léto (kdy poněkud extrémně tahám) jednu vybral...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
krokous
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: stř zář 05, 2018 7:42 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od krokous »

ladis77 píše:Tak asi taky zalezi jak se s danym motorem jezdi. Ja znam hooodne lidi co od 10w60 utekli. Včetně me pro me ideal 5w50.a treba tusim marty leje 5w40....ale my mame jen wrx
10W-60 jsou vetsinou jen pro zavodni specialy a to jiz v soucasnosti skoro nikde neplati. Nejnovejsi technologie oleju vetsinou nabizi nejvykonejsi zavodnicke oleje ve viskozite 10W-40.
Bohuzel mezi lidmi (a to plati i o servisech, coz je neomluvitelne) koluje mnoho mytu o tom co se kam ma nalit za viskozitu a pod. Casto se pak stava, ze se motory pridiraji, ucpavaji vyfukova zarizeni apod.

Ad WRX - tak souhlas, moderni plne synteticke oleje s viskozitou 5W-40 toho zvladnou opravdu hodne vcetne extremnich teplot.
Vtip je v tom, ze pokud das 5W-50, tak by bylo teoreticky potreba udrzovat motor zahratejsi, resp. v zavodnim rezimu, coz je pro beznou jizdu vcelku nepouzitelne.
Odpovědět

Zpět na „Motor“