Motorový olej - nikdy nekončící téma

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10614
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Mira »

Už z principu selského rozumu jsou na rysce dvě rysky. Min a max. Cokoli pod i nad je špatně a jsou to jen cancy servisů, který se snaží vylhat z toho, že jsou to hovada, co ani neumí dolít správnou hladinu oleje a tak se z vás snaží ještě udělat blbce. Takovým servisům by sem se fakt vyhnul. Správně by měli sklopit uši, odklusat pro odsávačku a auto předat se správnou hladinou. A jako omluva : příští výměna zadarmo PANE.
Ovšem to je v našich končinách sci-fi.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21874
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od HonzaCZ »

Jako fakt 3 deci oleje navíc nevaděj. ;)

Navíc píst/válec je ostřikovanej tryskou a ne rozstřikem. Klika se u boxeru vůbec "nebrodí" olejem. Je tam snad nějakej tlakovej regulátor/ventil, takže pokud to toho oleje není plný, což při 3 dcl navíc rozhodně není, tak tlak v mazacím okruhu je pořád stejnej.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
plukovník

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od plukovník »

Tak to je velmi užitečná informace, to o tom způsobu mazání válců u boxera =)
A v podstatě to má logiku, že u ležatých válců se klika těžko může brodit v oleji.
Možná to souvisí také s tím, co mně už delší dobu vrtá hlavou, totiž to, proč otevírací přetlak obtokového ventilu olejového filtru je 200 kPa, když pro všechny ostatní konstrukce motorů je to 100 kPa. *_*=*_*
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21874
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak já bych řekl, že ostřik pístu tryskou je v dnešní době poměrně běžnej. Ono to je i kvůli chlazení pístu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1278
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od PeteBiggy »

HonzaCZ píše:Jako fakt 3 deci oleje navíc nevaděj.

Navíc píst/válec je ostřikovanej tryskou a ne rozstřikem. Klika se u boxeru vůbec "nebrodí" olejem. Je tam snad nějakej tlakovej regulátor/ventil, takže pokud to toho oleje není plný, což při 3 dcl navíc rozhodně není, tak tlak v mazacím okruhu je pořád stejnej.
No ono každý mluví jinak. Ono jde o to jestli jakože "nějak zvlášť nevaděj" a nebo vůbec nevaděj . Je to zkrátka překročení o 25% povoleného rozmezí....
Vysát svépomocí se mi to každopádně nepodařilo a to jsem zkoušel zasunout tu hadičku méně, více i fakt dost (až 70 cm) a pořád nic! Možná je ta hadička moc měkká a hlavně mě napadlo, že má paměťový efekt (stočení) a zkrátka se ten konec nadzvedne a tak neponoří do hladiny oleje...
Jinak se ztotožňuju s názorem, že ty servisy jsou děs a hrůza. Teď mi říkal kolega z práce, co mění auta co 2-3 roky (tak trošku nemoc no :-) ), že on to má ze servisu přelité téměř vždy u všech aut! Jak už bylo napsáno, je to minimálně znepokojující, prachsprostá fušeřina.
Sám bych mohl povídat...A tak proto si vše, na co se trochu cítím, udělám sám. To v praxi znamená, že malé servisy (náplně, filtry apod.) si na motorce dělám sám, na velký, kdy se už dělají ventily apod. si už holt netroufám. Peugeota si taky udělám sám popř. dám do neorigo servisu, kterému trochu věřím. Ale Subo je holt nové, tak jsem už kvůli razítka do servisky "musel" do Subaru. Docela mě pobavilo, jak mi pan Salamon (technik Subaru ČR) řekl, že si garanční servisy můžu dělat sám a vést servisní knížku taky sám :-) Že je tam bloková výjimka ;-D Jojo, už vidím, když by došlo na uplatňování záruky, jak by mi vůbec nedělali problémy. >:-@ S razítkem od neznačkového servisu bych možná ještě měl jakous takous šanci, ale takhle? To by bylo, pane, vždyť vy na to nemáte vzdělání, pane, jak můžete doložit, že jste udělal všechny předepsané úkony a vůbec, pane....... >:-@ >:-&
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od dethroned »

HonzaCZ píše:Jako fakt 3 deci oleje navíc nevaděj.

Navíc píst/válec je ostřikovanej tryskou a ne rozstřikem. Klika se u boxeru vůbec "nebrodí" olejem. Je tam snad nějakej tlakovej regulátor/ventil, takže pokud to toho oleje není plný, což při 3 dcl navíc rozhodně není, tak tlak v mazacím okruhu je pořád stejnej.
Honzo, jsi si jistý? To je docela klíčová informace, hlavně kvůli provozu na LPG (chlazení pístu). Nemohl jsem to nikde najít, když jsem to řešil. A navíc si nejsem jistej, jestli tryska má vůbec co do činění s mazáním válce... podívám se po tom.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
plukovník

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od plukovník »

PeteBiggy píše:
... S razítkem od neznačkového servisu bych možná ještě měl jakous takous šanci, ale takhle? To by bylo, pane, vždyť vy na to nemáte vzdělání, pane, jak můžete doložit, že jste udělal všechny předepsané úkony a vůbec, pane.......
...různých neznačkových razítek si seženu plný pytel, a co to znamená, ty "všechny předepsané úkony" ?
Průměrný motorista najede za tři roky tak 45 000 km a to znamená jenom měnit olej a ten si vyměním mnohem pečlivěji a "kvalifikovaněji", než nějaký vořech ze značkového servisu.
V těch dalších dvou letech ti s tou prodlouženou zárukou, když dojde na lámání chleba a půjde o něco podstatného, stejně naserou...
Tak o co jde, nebuďte všichni tak vyplašení, a kdyby bylo nejhůř jistě mnozí z vás máte mnoho různých známých na různých ministerstvech... :-DDD :-DDD :-DDD
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11863
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Traveller »

Plukovníku, dělej jak myslíš. ;-D ;-D
Já mám bohatě otestovaný přístup servisů i zastoupení k zárukám, tak bych ti mohl vyprávět..., vlastně jsem to už všechno psal ve svém vlákně jak šel čas.
Paradoxně ti můžu říct, že při řešení v prodloužené záruce přes pojišťovnu to asi bylo jednodušší než v době standardní záruky přes Subaru zastoupení. <:-< <:-< :-DDD
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21874
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od HonzaCZ »

dethroned píše:
Honzo, jsi si jistý? To je docela klíčová informace, hlavně kvůli provozu na LPG (chlazení pístu). Nemohl jsem to nikde najít, když jsem to řešil. A navíc si nejsem jistej, jestli tryska má vůbec co do činění s mazáním válce... podívám se po tom.
Měl jsem na mysli 2 mazací kanálky na malém oku ojnice (u H6), směrem do pístu. Jestli tam něco přicmrndává i zespoda do válce nevím. Hlavní myšlenka byla hlavně to, že se klika nebrodí ve vaně (dokonce je tam štít, který braní šplouchání oleje) a nemaže nic rozstřikem. Tedy nezáleží na tom, jestli je hladina o 5 mm vejš nebo níž. IMHO rozstřikem kliky o hladinu ve vaně nemaže už dneska snad žádný moderní motor, ne?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7806
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od mnov »

Já si myslím, že rozstřik kliky o hladinu oleje ve vaně je právě největší nebezpečí v případě přelití. Olej napění a mimo to, že půjde do sání, tak čerpadlo napěněný olej přestane nasávat.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od dethroned »

HonzaCZ píše:
Abych řekl pravdu, tak právě nevím. Rozstřik klikou je nesmysl kvůli spotřebě, ale jak je vlastně zaručené mazaní válce... :-/ Musím se na to podívat. Já měl na mysli trysku na ojnici, která ostřikuje spodek pístu kvůli chlazení. Myslel jsem že to měly spíš výkoné motory. Co mě říkal kolega, který testoval ve škodovce ty jejich shitozní 1.6 MPI na LPG, tak motory co neměly spodní ostřik pístu, tak vždycky propálily píst.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21874
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od HonzaCZ »

dethroned píše:...ale jak je vlastně zaručené mazaní válce... Musím se na to podívat.
Některé motory tam mají přímo trysku, která směřuje do válce.

Viz např. https://www.google.cz/search?biw=1366&b ... lo#imgrc=_
dethroned píše:Já měl na mysli trysku na ojnici, která ostřikuje spodek pístu kvůli chlazení. Myslel jsem že to měly spíš výkoné motory.
No však, to také myslím. Na obrázku níže jsou vidět. Ovšem zajímavé je, že nějaká ta tuning ojnice to nemá. Jestli se počítá, že se tam právě přidá nějaká dedikovaná tryska, co to tam frká zespoda... netuším.
Přílohy
H6Rods-Comp[1].jpg
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1278
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od PeteBiggy »

Tak se mi to nakonec podařilo odsát, stačilo střihnout hadičku tak, ať není ten konec tolik zakroucený a nedávat tak hluboko. Je to celkem kumšt to přesně trefit. Vysál jsem tak dvě decky, možná něco víc. Celkem od začátku byly přelity max ty tři dcl, spíš něco méně. Tak snad doufám, že se nic nestalo, najezdil jsem s tím totiž cca 180 km. Trochu mě překvapilo, že ten olej už je dost tmavý. U dieselů to dělá, to joo, ale u toho nového benzínu by to sakra tak brzo tmavnout nemělo ne...
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od yeti »

HonzaCZ: jestli myslíš ty dvě díry, tak to jsou kanálky na mazání pístního čepu.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21874
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od HonzaCZ »

yeti píše:HonzaCZ: jestli myslíš ty dvě díry, tak to jsou kanálky na mazání pístního čepu.
Jako, že by to skapávalo z pístu skrz ty dírky a tím by se to mazalo? To mi chceš tvrdit, že Subaru nemá tlakový mazání pístního čepu skrz kanálky v klice a ojnici? To se mi dost nezdá.

EDIT: Ale rád se nechám poučit, jak to tam teda reálně funguje.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Motor“