Motorový olej - nikdy nekončící téma

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1278
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od PeteBiggy »

Tak mám vyjádření přímo technika Subaru a je to prostě špatně! Takže ubrat >>:-@@
U studeného motoru, kdy to měřím, to prý nad tu horní dírku nesmí být.

Jinak jak jsem psal, mezi spodní a horní dírkou je 38 mm a od té horní po ten tzv. tebou zmiňovaný výkus (já bych teda řekl zakroucení) to je teda už hodně moc, třeba 8 cm? Nevím, hrubý nástřel ale fakt moc, to už by tam muselo být přelito sakra hodně litrů!

A jinak, nevím jestli u teplého motoru to naopak ještě spíš nevystoupá, u motorky to třeba tak mám, tam spodní hladina u studeného motoru znamená v podstatě vrchní u teplého. Takže bacha na to [!] Jak je to tady teda zatím nevím, přijel jsem domů a od té doby nejel (mám ještě druhé auto). A abych řekl pravdu, zrovna se mi to nechce zbytečně zahřívat na provozní teplotu, když nejsem přesvědčený, že je to OK....
Naposledy upravil(a) PeteBiggy dne pon srp 14, 2017 11:19 am, celkem upraveno 2 x.
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1278
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od PeteBiggy »

Poslal mi toto, v podstatě jak je to v manuálu:

CAUTION:
If the engine oil is spilt over exhaust pipe or the under cover, wipe it off with cloth to avoid emitting smoke or causing a fire.
1. Park the vehicle on a level surface.
2. Remove the oil level gauge and wipe away the oil.
3. Reinsert the oil level gauge all the way. Be sure that the oil level gauge is correctly inserted and properly orientated.
4. Pull out the oil level gauge again, and check both sides of the oil level gauge. Use a lower side to determine the engine oil level. If the engine oil level is below “L” line, check for oil leakage from engine and add oil to bring the level up to “F” line.
5. Start the engine to circulate the oil in engine room.
6. After turning off the engine, wait a few minutes for the oil to return to the oil pan before checking the level.
NOTE:
• To prevent overfilling of engine oil, do not add oil above “F” line when the engine is cold.
• As the oil level gauge is used for daily maintenance, “F” line and “L” line is set assuming that the engine is cold.



Takže já to chápu tak, že přesné měření je to zcela za studena a tam by prostě olej v žádném případě neměl být nad horní dírku. Což teda mám takových 8mm.
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1278
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od PeteBiggy »

Traveller píše: Když jsem se vrátil z poslední prohlídky v AWD a kouknul jsem před prvním vyjetím z garáže na rysku, tak jsem to měl určitě min. 5mm nad ryskou a nepodezíral bych AWD, že nevědí co dělají. No a hlavně v případě mého Forýska je těch 5mm "nad stav" otázka najetí 1-2.000km a jsem na rysce.
No aby ta tvá spotřeba oleje nebyla zapříčiněna třeba zrovna takovýmto přístupem přelívání. Větší tlaky-ztráty komprese-zátěž gufer.....A po čase začne chcát motor dřív, než by začal při dodržování velikosti náplně...
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11861
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Traveller »

Nevystoupá. Fakt to mám ověřené. Druhý den za studena tam bylo ještě okolo těch 5mm více než cca 10min. po zastavení.
Kdysi se to tady už řešilo. Tuším Quinovi to přelili o 1,5-2l, což udělalo nějaké 2cm na měrce přes horní rysku. To už je fakt hoooodně!!! Ale jestli to budeš mít pár milimetrů nad rysku, tak jediné co se může stát je (říkali v AWD, když jsem to s nimi kdysi probíral), že to něco vycáká do sání. To určitě není ideální, ale rozhodně se ti kvůli tomu za pár týdnů nerozpadne motor.

Doplnění 1: Mně to chlemtá olej od začátku. ;-D ;-D Proto tam teď lijí 10W60, aby to bylo lepší.
Doplnění 2: Ale jinak tu poslední poznámku chápu přesně jako ty - mezi ryskami by se to mělo nacházet za studena.

Jen je to tedy tak zvláštně napsané?!? Kdybys měl dodržet přesně to, jak to celé píší, tak bys měl studený motor nastartovat, dojet někde na rovinu, vypnout ještě než se ohřeje a po pár minutách změřit výšku hladiny. Tím dodržíš, že se to na měrce bude měřit za studeného stavu motoru a zároveň dodržíš podmínku, že máš počkat několik minut po doběhnutí motoru.
Takže to tak udělej a uvidíš, že budeš okolo té horní rysky a určitě ne pomalu centimetr nad ní.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Juras »

To zakroucený nemyslím, ale dívám se, že ty nový motory už to nemají.
Přílohy
1_IMG_0662.JPG
1_IMG_0662.JPG (8.29 KiB) Zobrazeno 2112 x
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11861
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Traveller »

Juras: Nemají. My už to máme jinak.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1278
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od PeteBiggy »

Traveller píše:Nevystoupá. Fakt to mám ověřené. Druhý den za studena tam bylo ještě okolo těch 5mm více než cca 10min. po zastavení.
Kdysi se to tady už řešilo. Tuším Quinovi to přelili o 1,5-2l, což udělalo nějaké 2cm na měrce přes horní rysku. To už je fakt hoooodně!!! Ale jestli to budeš mít pár milimetrů nad rysku, tak jediné co se může stát je (říkali v AWD, když jsem to s nimi kdysi probíral), že to něco vycáká do sání. To určitě není ideální, ale rozhodně se ti kvůli tomu za pár týdnů nerozpadne motor.

Doplnění 1: Mně to chlemtá olej …

No kdyby to bylo pár mm, tak to neřeším, ale v podstatě skoro cenťák už mi OK nepříjde. Bude to těch 3-4 dcl jak jsem psal. Mluvím o měření u absolutně studeného motoru. S p. Salomonem technikem Subaru ČR jsem mluvil i telefonicky a ten říkal, že za studena by to nad tu horní dírku prostě fakt být nemělo.
Jinak, že by se mi za pár týdnů rozsyspal motor, to se fakt nebojím, to je myslím zbytečná poznámka. Ale pokud by to motoru v uzozovkách byť jen trochu nesvědčilo, nebylo to optimální, tak to se tím mám jakože spokojit? [!]
Hele koupil jsem si novou káru za nemalé peníze, byl v origo servisu...takže jakože o čem?????

Jinak díky za odpovědi, ale udělal jsem si názor ten, že to zrovna moc dobrý není. Prostě by to chtělo trochu odsát, jen mě štve, že si nepomůžu sám, že mi to tou stříkačkou nejde a musím někde zajetzt, kde mají odsávačku....Tímto bych to uzavřel ;)
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11861
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Traveller »

Nebuď vztahovačnej s tou poznámkou. To bylo jen aby nestála řeč. ;-D
No jsem zvědav, co ti na to řeknou, když to je podle nich O.K.?!? Jinak s odsátím určitě problém nebude. Pár lidem (viz. třeba zmiňovaný Quino) už to absolvoval. Měli by na to být zařízeni a určitě to není operace na půl dne, ale spíš na půl hoďky.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6128
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od ladis77 »

odsati oleje je otazka 2 minut....uz sem to taky absolvoval :-DDD
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1278
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od PeteBiggy »

Před tím jsem měl Dustera a lautr to stejné, nechal jsem si to odsát a byl u toho, takže vím vo co go a je to samo otázka chvilky. U mašiny mi origo servis ztrhl závit u olejové vany...takže už mě ty "značkové servisy" celkem nebaví [!]
A neřeknou mi nic, pač to s něma už řešit nebudu. Kdybych je měl u baráku, tak jedu samo k nim a není vo čem. Ale nepojedu 130,140 km.
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11861
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Traveller »

Já bral tu půlhoďku i s předáním auta a nezbytnou "subaruadministrativou" ze strany servisu. ;-D
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Mareka »

Odsátí velkou stříkačkou s hadičkou je otázka opravdu chvíle. Ale ta hadička musí být alespoň cca 50 cm a je třeba ji zasunout trochu hlouběji (dělal jsem to už párkrát a vždy mám takový pocit, jakoby hadička procházela mírným odporem - zúžený profil nebo nějaký ohyb).
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1278
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od PeteBiggy »

Mareka píše:Odsátí velkou stříkačkou s hadičkou je otázka opravdu chvíle. Ale ta hadička musí být alespoň cca 50 cm a je třeba ji zasunout trochu hlouběji (dělal jsem to už párkrát a vždy mám takový pocit, jakoby hadička procházela mírným odporem - zúžený profil nebo nějaký ohyb).
Hele konečně odpověď :-|
Jeden týpek mi taky říkal, že ta hadička musí jít o dost dál než ta měrka. Ale sakra jak to, to mi hlava nějak nebere. Měl jsem ji tam cca o 10cm dál než je samotná měrka a kde nic, tu nic. Byl tam odpor (ten je koneckonců i u měrky) a za ten to šlo ještě dál možná o 10cm, pak si to sedlo a dál už jsem nechtěl riskovat...I když, co bych tam mohl poničit tou "měkkou" hadičkou na tom kovu že, doufám teda. A je otázka, jestli ji nemám hodně širokou, že užší by šla dál. Ale proč teda to musí jít tak hluboko, o tolik víc než je ta samotná měrka??? A 60ml velká stříkačka teda OK, jo? Díky za osvětu >B-)
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Juras »

Nestrkej to dál, než je délka měrky. Ne že bys tomu nějak ublížil, ale sou tam takový divný přepážky, který tu hadičku nějak odehnou že může ten konec vylézt nad hladinu.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
plukovník

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od plukovník »

Stav oleje podle měrky se má měřit po ustálení hladiny oleje ve vaně, to jest po vypnutí motoru cca 10+ minut.
Hladina nad horní ryskou je špatně, ideální stav je pod!!! horní ryskou.
Nevím jestli je rozdíl zvyklostí plnění mezi motory typu R,V, nebo B, ale ten stav, kdy u boxerů je zřejmě motor při výměně oleje pravidelně "přikrmován" mě znepokojuje.
Rozhodně to nesvědčí přinejmenším katalyzátoru, v situaci, kdy jsou válce rozstřikem od klikové hřídele nadměrně přemazávány a přebytečný olej nezpracovaný stíracími kroužky spalován, tím spíše, když se jedná o tzv. "lehkoběžné" ekologické svinstvo 0W-20... >:-&
Odpovědět

Zpět na „Motor“