Motorový olej - nikdy nekončící téma

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Bodyšek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1706
Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Bodyšek »

VDC píše:Já měním po 10 od jakživa ve všech autech, co jsem kdy měl. Lhostejno na co byla provozována.
Tome,kontaktoval jsem Pana Vejvodu a poresili jsme to vsecko na maximum Obrázek.Utratil jsem u neho prvnich 2903kc Obrázek.Byl spokojeny!Rikal ze jede na dovolenou.Tak doufam ze i ja budu spokojeny a kvalita pujde poznat.


Sent from my iPhone using Tapatalk
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od yeti »

Tapan píše:LPG jsem sice neměl v Subaru, ale není důvod, proč by to neplatilo obecně - olej při provozu na LPG opravdu netmavne. Když jsem to přibližovadlo provozoval v režimu "už neinvestuju ani korunu, dojedu do mrtva a odvezu na šroťák", měl olej při provozu čistě na LPG nakrouceno nějakých 35 tisíc a když jsme ho vypustili, byl pořád krásně žlutý Mělo to jedinou chybu, když jsem ten olej "promnul v prstech", už vůbec nemazal. Proto rozhodně nedoporučuji používat barvu oleje jako měřítko jeho opotřebovanosti. Btw. vozidlo to tenkrát přežilo a umřelo zakrátko na jiného řidiče.
V tom případě musí ten Millersí olej dokonale uvolňovat mour a čistit vnitřek motoru, protože taky jezdím převážně LPG, měním po těch km co jsem psal výše a olej je vždy "přiměřeně černý". Na omak maže normálně.
Prostě pohledem a běžným omakem (nechutnal jsem ho :-DDD ) nepoznám rozdíl, jestli jezdilo auto na benzín, nebo na LPG.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od sima »

Já měl taky olej normálně černý,LPG,ne LPG,jediný rozdíl byl v tom,že ten na LPG vydržel déle světlý,ale to je tak vše,po pár tisících km končili oba stejně černé-tmavé.Použitý olej by neměl být světlý,to není dobře,tak mě to bylo řečeno,měl by s sebou něco vzít,spláchnout.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14706
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Tapan »

yeti: předpokládám, že u těchto modernějších a civilizovanějších aut a LPG systémů se startuje a prvních pár km za studena jede na benzín a pak až se systém přepne na plyn? Pak k tmavnutí asi dochází třeba jen s mírným zpožděním, já měl v prehistorickém vozidle prehistorický LPG systém, kde se přepínalo palivo jen kolébkovým čudlíkem, bylo mi doporučeno startovat a do ohřátí jet na benzín a pak přepnout na plyn. Auto si postupem času na plyn tak zvyklo, že nakonec ochotněji startovalo i jelo na plyn než na benzín, bez ohledu na případné venkovní mrazy apod., takže se pak stávalo, že motor mezi výměnami benzín vůbec neviděl :-) Tak třeba to bylo proto.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od VDC »

Ono je to dané taky olejem. 10W-40 nikdy nebyl světlý, když ho vypouštím, ať z Toyoty, nebo předchozích aut. Vždycky byl tmavý. Z Outbacka když vypustím 5W-40 NT, tak je světlounce hnědý. Přisuzuju to kvalitě oleje.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
goha
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1862
Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od goha »

Když jsem sháněl Previi 4x4, ale nesehnal ji, měl jsem nabídku na neskutečně vymazlenou zadokolku i s novým LPG.
Majitel mluvil o autě v superlativech a co se týkalo výměny oleje tvrdil, že jak ta při výměně lije nový, tak vypouštěný po 10000 km má barvu s novým shodnou.
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od VDC »

Tak třeba měl motor v nějakém super stavu. Můj motor má najeto 355000 a posledních 110000 co to auto mám, žere litr oleje na 2000 km. Evidentně ty ležaté válce prostě mají vydřený ty vložky do šišata. A díky té zvýšené spotřebě tam leju nejlevnější 10W-40, což je už celkem dlouho nějakej Total za 125 kč/litr. Nejlevnější sračka. A ačkoli se tam za těch 10000 km zase tak moc neohřeje, když se vypouští, je pěkně tmavej.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22554
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od spm »

Já to nikdy nevypouštěl, ale 5W-40 v OTB na měrce je stále světlounký, když to utřtu do papírového kapesníku. 10W-40 ve Swiftovi tmavne o něco víc, ale pořád po těch 10k km to moc tmavý neni. Zase teda v něm je to honěný ve vysokých otáčkách (39kW se musí točit a točit a točit ;-D ) a na druhou stranu něco užere nebo mu to uteče ventildeklem, takže za těch 10k km se tam dolejou 2l (v motoru je dohromady asi 3,5l). No a ropa bez komentáře, tam prakticky hned po výměně stačí vytáhnout měrku a je to černý jako bota...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Lukal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: úte čer 20, 2017 11:28 pm
Jméno a příjmení: Lukas Kalina

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Lukal »

Subaru Legacy 2006 2.5 automat muj ma najeto... 290 000km
Je to me prvni Subaru. A pri prvnich kilometrech jsem prisel na to proc Mercedes ma jednu hvezdu.. a Subaru rovnou sest...:-).
Subarko se nechalo pred koupi prohlednout v "awd " (kde shoudou okolnosti, bylo i servisovano-zavady jako prachovky poloos.. tlumic vyfuku.. merna spotreba oleje.. cca 3l/10 000) Mam ho cca mesic.... deni najezd cca 150-200km...
Subaru..mi doslova zpusobuje... "dusevni rozkos".. :-) :-)
Neni... v zakladu drave-agresivni jako naznacuji.. jeho "zavodni" geny... nebo jak naznacuji, ty me dva.. tovarni-originalni "laufy"... ktere skladaji pri kazdem seslapnuti "plynu"..." instrumentalni hit":-).
Subaru..neni agresivni... Subaru je SOLIDNI... jak v dilenskem.. zpracovani... rozvrzeni ergonometrie.. technicka... reseni-kde se da pouzit v jednoduchosti je dokonalost..
Subaru a investice..? Na to bych rekl.. jak Vy k nemu.. Tak Subaru.. k Vam..


Odesláno z mého SM-G390F pomocí Tapatalk
Bodyšek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1706
Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Bodyšek »

Prosim Vas,kolik KM by se mnelo najed na Zabehovy Olej aby to bylo OK a mohl se vypustit ven a dat tam normalni olej ktery jsem zvykli pouzivat a davat?Dekuji


Sent from my iPhone using Tapatalk
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od sima »

Body,to bych řešil s tím co ti ten motor dělal a ten olej tam nalil,jednoznačně ano.Ani negooglím,jak se co má,ptal bych se onoho servisáka,mimochodem měl jsem za to,že jste se v tomhle jasně domluvili :-/
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1281
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od PeteBiggy »

Zdravím,

mám XV 2,0i, tedy benzín v manuálu, motor FB20. Min. týden jsem byl na 1. garančku po roce a zjistil jsem, že mi ti experti přelili olej nad horní rysku. Už jsem mi to stalo jednou i u minulého auta, takže už se mi fakt otvírá kudla v kapse. Taky origo servis.
Měrka je zešikma, z jedné strany to tedy vypadá trochu víc než z druhé, přičemž by se měla brát ta nižší hodnota. A to dělá cca necelý cenťák, takových 8mm nad horní dírku. Mezi horní a spodní to je 38mm, tedy cca 25% tolerance mám nad. Měřeno teda za studena.
Nalil tam celou 5l pixlu, dle návodu se má dávat 4,8l. Navíc určitě v motoru nějaká decka zbyla, protože to samozřejmě odmontoval, vypustil a za chvílí šroub namontoval. Zkrátka v servise vám to nenechají pořádně vytéct tak jak by si to člověk udělal doma sám. Tzn. myslím, že tak 3 dcl nad horní rysku.
Otázka zní, mám to raději odsát a nebo to je OK? Dle tamního servisu to je úplně v pohodě a dělají to tak standardně! >:-& Což teda raději ani nebudu komentovat. Zavolal jsem si informačně ještě do pár dalších servisů a každý mluví jinak. tzn. pro klid duše jsem si to chtěl odsát, mám celkem velkou 60ml stříkačku s hadičkou, ale nešlo mi to. Buď to nedokáže nacucnout a nebo by to mělo jít ještě níž. Ale bylo to už dál než je délka samotné měrky. V jednom servisu mi však řekli, že to musí jít ještě podstatně dál než jde měrka, což mi teda hlava nebere. Takže řeším, jestli zajet poprosit do nějakého poblíž servisu, ať pár decek odsávačkou vycucnou a nebo to nechat být. Ten servis, kde mi to dělali mám cca 65 km a hlavně říkají, že to je OK.

No, nerad bych si hned u nového auta zadělal na dřívější netěsnost motoru či nechal zachlustat sání apod. A ještě otázka, má se měřit za studena nebo za tepla, po pár minutách vypnutí motoru? V manuálu to taky není zcela jasně dané. Dík za odpověď těch, kteří fakt vědí ;)
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Traveller »

Minimálně u těchto nových aut (XV nebo třeba Forejs SJ se stejným motorem) se má olej měřit po dojetí, tzn. v podstatě za tepla.
Už si nepamatuji přesně, ale buď 5 nebo 10minut po dojetí, což je doba, za jakou všechen olej určitě dolů nesteče. Manuál u sebe nemám, takže se nepodívám..., třeba ho má někdo po ruce a poradí rychle.
Takže se na tu měrku podívej těch cca 5-10min. po dojetí a uvidíš. Já myslím, že to pak s tím přelitím nebude tak "horké" jak se může nyní zdát. Já to kontroluji před jízdou za studena, ale jednou jsem si počkal abych to změřil i po dojetí za tepla..., a rozdíl těchto měření byl určitě okolo 4-5mm na rysce.
Když jsem se vrátil z poslední prohlídky v AWD a kouknul jsem před prvním vyjetím z garáže na rysku, tak jsem to měl určitě min. 5mm nad ryskou a nepodezíral bych AWD, že nevědí co dělají. No a hlavně v případě mého Forýska je těch 5mm "nad stav" otázka najetí 1-2.000km a jsem na rysce. :-DDD :-DDD :-DDD
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Juras »

Za studena za tepla je celkem fuk, ale je potřeba, aby ten motor asi 15 minut stál, aby stekl všechen olej do vany, u boxeru to z tech hlav trvá chvilku dýl. Pak vyndám a utřu měrku a zas minutku počkám než ji vrátím, protože je navzlínanej olej v té trubičce. No a pak normálně změřím. Olej má být mezi těma dírkama, ale je na té měrce ještě trochu výš takový výkus a ten značí, že nikdy by nemla být hladina oleje nad ten výkus.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od yeti »

PeteBiggy: Dej tomu čočku po dálnici a von ti ty 3dl sežere... [IRONIE]
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Odpovědět

Zpět na „Motor“