Motorový olej - nikdy nekončící téma
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
žádný hotovo dvacet tato diskuze nikdy nekončí..
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22739
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Asi se fakt čeká, že s autama 150kW+ se jezdí pila
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49189
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Správně. Neverending story.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
No zrovna řeším trošku jetější a žravější motor a nejsem si jistý, zda právě hustější olej neřeší jen následek a jestli naopak nebude problém s tím, aby stihl umazat motor při běžném ježdění a krátkých trasách. Zase na druhou stranu čím více oleje sežere, tím hůř to budou snášet lambdy, katalyzátor, egr ventil atd.dethroned píše:podle mě je to kvůli spotřebě oleje. nemyslím že to dělají paušálně všem.
Zatím se přikláním k tomu častěji dolévat klasiku 5w30/5w40, než to řešit racingovým olejem 10w60. Ale to beru u svého auta, které si dělám pro sebe a kde si pravidelně hlídám hladinu a dolévám.
Zase pokud bych dělal servis jako službu, asi bych také volil hustější olej 5w50/10w60. Je to řešení, které funguje okamžitě, je více blbuvzdorné a asi lepší než zákazníkovi předat bandasku s 4L oleje, ať si hlídá hladinu a dolívá. A i když to motoru při běžném použití na krátkých trasách neprospívá, těch motorů přežije určitě víc, než u varianty 1, protože ruku na srdce, kolik lidí, co jezdí na servis do většího servisu, si hlídá hladinu oleje a tedy předejde zadření motoru z důvodu malého množství oleje...
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22739
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Ono je otázka, co znamená častější dolívání 5w40. Kdybych to tam měl lít při každém tankování jako tráva, tak bych asi taky vyzkoušel něco jinýho
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11891
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
dethroned: ... jak správně říká název vlákna.
spm: Ono to zase tak hrozné nebylo, ale ubýval ve Forýskovi docela dost. Prostě to chtělo hlídat hladinu a to mi zůstalo do dneška. Před každým výjezdem z garáže zkouknu měrku, omyju okno...
Také nikomu nic nepodsouvám. Přesně jak píše Honza, jen jsem řekl Striderovi, co mu v AWD řeknou. Ať si každý nechá nalít do auta co chce.
A ano, 10W60 standardně dávají i do H6, jak psal Honza. To jen pro doplnění informací.
Také je ovšem nutno podotknout, že AWD tu platí za jeden z nejlepších servisů s dlouholetými zkušenostmi a moc lepších v republice nenajdeš. A autorizák asi žádný. Takže tam budu jezdit i nadále a budu je každému i nadále doporučovat. Netvrdím, že se jim muselo všechno, co tam kdy dělali, povést. Každý občas může udělat chybu a něco se poser... Kdo z nás nikdy nic nepokazil, že.
A už si dám se psaním tady ve vláknu zase na čas pohov.
spm: Ono to zase tak hrozné nebylo, ale ubýval ve Forýskovi docela dost. Prostě to chtělo hlídat hladinu a to mi zůstalo do dneška. Před každým výjezdem z garáže zkouknu měrku, omyju okno...
Také nikomu nic nepodsouvám. Přesně jak píše Honza, jen jsem řekl Striderovi, co mu v AWD řeknou. Ať si každý nechá nalít do auta co chce.
A ano, 10W60 standardně dávají i do H6, jak psal Honza. To jen pro doplnění informací.
Také je ovšem nutno podotknout, že AWD tu platí za jeden z nejlepších servisů s dlouholetými zkušenostmi a moc lepších v republice nenajdeš. A autorizák asi žádný. Takže tam budu jezdit i nadále a budu je každému i nadále doporučovat. Netvrdím, že se jim muselo všechno, co tam kdy dělali, povést. Každý občas může udělat chybu a něco se poser... Kdo z nás nikdy nic nepokazil, že.
A už si dám se psaním tady ve vláknu zase na čas pohov.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
to RadekN:
racingovy olej ma jeden zasadni nedostatek - neni urceny pro katalyzatory atd... takze tomu moc nepomuzes, spis naopak...
to Traveller:
ad AWD - udelat chybu je jedna vec, to je lidske, ale tvrdit lidem nesmysly hodne dlouhou dobu (jak to tak pozoruju) je napovazenou
racingovy olej ma jeden zasadni nedostatek - neni urceny pro katalyzatory atd... takze tomu moc nepomuzes, spis naopak...
to Traveller:
ad AWD - udelat chybu je jedna vec, to je lidske, ale tvrdit lidem nesmysly hodne dlouhou dobu (jak to tak pozoruju) je napovazenou
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
velká spotřeba oleje -> problém pro kat. jednoznačně.
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Tohle je hodně zajímavá informace, ale stejně mně to pro to tahání ještě úplně nestačí, protože různé motory ohřívají olej různě.krokous píše:...tedy jinymi slovy - zvysene naroky jsou pri vysokych otackach v zavodnim rezimu, pokud je motor specielne naladen/nastaven. Pokud je velmi horke leto, muzes pouzit 5W-40. Jinak se pouziva standardni 5W-30 a to i kdyz se tahne vozik a nebo se jede rychleji po dalnici.
V současnosti mívám v horkém létě s přívěsem a kolama na střeše olej trvale mezi 110°C a 120°C (měřeno na filtru přesným teploměrem), ve špičkách 125°C, a to díky montáži chladiče oleje. Snese to libovolný 5W30 nebo 5W40, nebo je třeba nějaká lepší specifikace nebo (polo)závodní olej?
Dřív (před montáží chladiče) jsem měl tepotu oleje běžně kolem 130°C i v ČR při dodržování rychlostního limitu 80km/h a když jsem nechtěl v kopcích brzdit provoz tak i 136°C se stále rostoucí tendencí (pak jsem většinou zbaběle ubral) - opravdu i v tomto režimu obyč API SJ/SH 5W30?
Přitom ten přívěs má jen tunu, klidně bych mohl o pár set kilo přitvrdit, a pak by to byl teprve nářez...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
A další téma, kterého jsme se nedotkli, je možnost vytáčení motoru při teplotě oleje 50°C - maže pak 5W30 dostatečně na to, abych si mohl při nájezdu na dálnici vytočit motor na 4000 otáček? Každý den?
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- Jozifek
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 586
- Registrován: stř čer 01, 2016 6:09 pm
- Jméno a příjmení: Josef Lášek
- Bydliště: Praha
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Jen pro zajímavost, dnes jsem se vrátil z AWD s H6, včera Forester XT. U obou výměna oleje, Motul 8100 Eco-clean 5W-30.
MY18 Forester XT
MY22 Franklin S10A
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19127
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
mi 120-125st snese 5w30 long life ...
jezdi dlouhodobe bez problemu ... olej mezi vymenama nebere, motor funguje ... uvidime za dalsich 100tkm ... (ted ma asi 145) ...
Odesláno pomocí Tapatalk
jezdi dlouhodobe bez problemu ... olej mezi vymenama nebere, motor funguje ... uvidime za dalsich 100tkm ... (ted ma asi 145) ...
Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
A na vlastní žádost, nebo je to standard?Jozifek píše:Jen pro zajímavost, dnes jsem se vrátil z AWD s H6, včera Forester XT. U obou výměna oleje, Motul 8100 Eco-clean 5W-30.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- Jozifek
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 586
- Registrován: stř čer 01, 2016 6:09 pm
- Jméno a příjmení: Josef Lášek
- Bydliště: Praha
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Myslím, že do obou je výrobcem doporučován.Marty73 píše: A na vlastní žádost, nebo je to standard?
Forester byl na prohlídce 15000km a nic jiného by mě nenapadlo tam dávat, Outback H6 je v nejlepších letech, najeto 145000km.
Olej nežere ani jeden a nevidím žádný důvod proč do motoru nalít něco jiného než tam bylo a výrobce doporučuje.
MY18 Forester XT
MY22 Franklin S10A
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
moderni lehkobezne (nizkoviskozni) plne synteticke oleje jsou prave uzpusobeny, aby fungovaly co mozna od nejnizsisch teplot a to vcetne mazani turba, pokud v motoru je...outback píše:A další téma, kterého jsme se nedotkli, je možnost vytáčení motoru při teplotě oleje 50°C - maže pak 5W30 dostatečně na to, abych si mohl při nájezdu na dálnici vytočit motor na 4000 otáček? Každý den?