Motorový olej - nikdy nekončící téma

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od sima »

No jak je vidno,tak někdo jo...jasné mě bylo,že takhle brzy se vodička nedoporučovala,ale ani jsem se nejal koumat odkdy a co a jak,jen je to celé špatně,to mě bylo jasné a ten servis nakopat někam.A to fest teda.Jestli to tak bylo,což si myslím,že furt ne,že kdo ví jak.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49205
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od VDC »

Tak všichni přece víme, z jakého důvodu tyhle doporučení a start-stop systémy vznikly... Jsem si jistej, že kdyby to bylo na vůli výrobce jako takového, tak nikdy takové doporučení nevznikne.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3018
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od yeti »

Lajzl by si výrobce doporučovat něco, co evidentně zkracuje životnost motoru a riskoval by nemalé náklady na řešení reklamací? Tím se nechci zastávat olejů typu 0W-20, ale jen si prostě nemyslím, že by to byla pro motor taková rychlá smrt. Šlo to tu už milionkrát - nejdůležitější je, aby tam olej byl a bylo ho tam dostatek. Pokud někdo používá auto specificky, samozřejmě může preferovat jiný typ oleje.
Ještě doplním Martin(a)Z - nevěřím, že by v některém z tebou popisovaných případů byla na vině problémů viskozita oleje. Spíš si myslím, že pánové nějakou dobu jezdili s nízkou hladinou oleje a prostě se vymlely kroužky.
A hodnoty HTHS, bod ukápnutí, vzplanutí a množství síry, popela a všemožné ostatní parametry nejsou na 99% olejů vůbec uvedeny a v podstatě se to ani nedopátráš.
Jediné čím se musíš řídit je výkonová charaketristika oleje API/ACEA - dle doporučení výrobce, cena a osobní preference značky.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od vrgada »

vsechna moje auta jezdila na levny (ale nikoliv kaufland) olej 10W40 meneny po roce, auta stridam, takze max 10.000km od vymeny k vymene. Nikdy s tim nebyl zadny problem. Jedinou vyjimkou je posledni twinturbo, kam jsem nechal dat 10W60. V servise chteli dat ridsi, ale podle faktur to na 10W60 jezdilo i v Anglii. Navic kvalita oleje se alespon podle API neustale zlepsuje, takze oleje jsou teoreticky lepsi, nez v dobe vyroby auta. Dulezite je hlidat hladinu, neprelit a vcas menit a samozrejme nenalit tam uplnou sracku
...
Zije jeste olejovy mag Harry?
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od vrgada »

jo a na forech byvaly historky od lidi, co chteli udelat starymu motoru dobre, nalili drahej ridkej a bylo po motoru. A doporuceni automobilek bych bral s rezervou, protoze taky doporucovaly longlife oleje, coz mozna zni libe usim manazeru vybirajicich auta pro firmu, jakoze nizsi naklady na provoz, ale motorum by urcite udelala castejsi vymena dobre. I kdyz ve firmach se nasi nepredpoklada, ze tim nekdo bude jezdit 20 let
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3018
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od yeti »

to je ale stará pravda - velkej bacha při přechodu na "lepší" olej. Ono to má v sobě přísady, který můžou uvolnit "stoletej" nános karbonu, ten pak ucpe nějakej mazací kanál a průser je na světě. LongLife je marketing výrobců olejů, kterým jdou výrobci aut na ruku. A lidi na to slyší, protože v servise si za výměnu oleje řeknou klidně 6-7tis. Tak proč to měnit dřív, než si "auto řekne"? Já si myslím, že je lepší tam 1xročně (po 10-15tis) nalít levnější olej, než po 3-4letech nějakou předraženou srágoru, kterou servis (výrobce oleje) vydává za něco extra. Ale to platí o autě, který opravdu jezdí. Třeba i já když najedu legackou za rok 3-4tis, tak ho tam nechám 3 roky.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
MartinZ
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 59
Registrován: pát pro 15, 2017 7:47 am
Jméno a příjmení: Martin Zapadlo
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od MartinZ »

Děkuji za informace. Ano, je možné, že v těch vozech nebyl vždy dostatek oleje. To nelze vyloučit krom XV, kde jsem olej pravidelně kontroloval a mimo to XV má hladinové čidlo. Když jsem měl SG, mé první Subaru, tak jsem prakticky auto vůbec neřešil. Jediné co, tak jsem občas kouknul na měrku oleje a zkontroloval chladící kapalinu. Nic víc. Teď je to jiné, Subaru mě přirostlo k srdci. ;-D

Ještě k tomu oleji v SG. Když jsem ten vůz dostal, tak v něm byl olej 0W20, to vím jistě. Jak dlouho na něj jezdil netuším a taky jsem nepsal, že by na něj jezdil od začátku. Když jsem ho chtěl nechat servisovat u Jirky Glasera z LBC, který je fanda Subaru, tak jsme tenkrát řešili i olej a on se divil, že 0W20. Určitě by si vzpoměl, táhl mě pak s tou prasklou ojnicí. To auto jsem dostal někdy 2012 - 13, přesně už nevím, ale asi bych to dohledal v archivu knih jízd.

EDIT: Překlep
Legacy GT MY2010 EJ-255 H4DOTC 2.5L 195KW
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49205
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od VDC »

yeti píše:Lajzl by si výrobce doporučovat něco, co evidentně zkracuje životnost motoru a riskoval by nemalé náklady na řešení reklamací?
Ne nelajzl, protože je to naprosto a zcela stejná situace, jako u LL olejů. Oni dobře ví, že záruku to přežije. Jako to přežije všechny škodlivé studené starty S-S systémem, který tomu taky škodí. Neškodí to v krátkodobém horizontu, který výrobce zajímá a který vyrobci řeší.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3018
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od yeti »

MartinZ: nejsem si jistej, že SG má doporučenej olej 0W-20.
VDC: takže pokud budu s autem jezdit jen na 0W-20 tak ho v blíže nespecifikované době po záruce jistojistě zadřu?
Opakuju, nejsem zastáncem ani příznivcem těchto olejů, ale nemyslím si, že by tak jednoznačně škodily motoru, pokud jejich použití výrobce auta schvaluje.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
MartinZ
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 59
Registrován: pát pro 15, 2017 7:47 am
Jméno a příjmení: Martin Zapadlo
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od MartinZ »

yeti píše:MartinZ: nejsem si jistej, že SG má doporučenej olej 0W-20.
VDC: takže pokud budu s autem jezdit jen na 0W-20 tak ho v blíže nespecifikované době po záruce jistojistě zadřu?
Opakuju, nejsem zastáncem ani příznivcem těchto olejů, ale nemyslím si, že by tak jednoznačně škodily motoru, pokud jejich použití výrobce auta schvaluje.
Yeti, mě to tenkrát řekli v servisu. Mohlo to být kolem roku 2012 nebo 13, už přesně nevím. :-/ Něco v tom smyslu, že výrobce na ně "tlačí", aby dávali 0W. Dnes již dávájí běžně 5W30 nebo 5W40. A jak jsem psal, tenkrát jsem to vůbec neřešil.
Legacy GT MY2010 EJ-255 H4DOTC 2.5L 195KW
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49205
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od VDC »

yeti píše: VDC: takže pokud budu s autem jezdit jen na 0W-20 tak ho v blíže nespecifikované době po záruce jistojistě zadřu?
To jsem nikdy nikde nenapsal, že ten motor zadřeš. To je přece stejný, jako s Long Life oleji. Taky je výrobci doporučují a schvalují a přesto si všichni myslíme, že to motoru škodí.
Vkládáš mi do klávesnice něco, co jsem nikdy nenapsal. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
clay
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2276
Registrován: stř črc 07, 2010 10:53 pm
Jméno a příjmení: Michal Šprachta
Bydliště: Cerkytle - Svatá Kateřina - Borová
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od clay »

Ekologicko ekonomický diktát a servilní politika automobilek vede k tomu, že jdou při návrzích provozu aut na hranu možného a pak to někdy vyjde a jindy ne. Ten první uživatel to tolik nepocítí, ale pokud provozuješ auto do "roztrhání" (což je jediné ekologicky a ekonomicky správné), tak tě to limituje a někdy hodně vytrestá. Clay

Odesláno z mého Nokia 7 plus pomocí Tapatalk
Sny se mají plnit.....Subaru bez kompromisů !!!
Subaru Outback H6 3,6 2010
MartinZ
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 59
Registrován: pát pro 15, 2017 7:47 am
Jméno a příjmení: Martin Zapadlo
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od MartinZ »

clay píše:Ekologicko ekonomický diktát a servilní politika automobilek vede k tomu, že jdou při návrzích provozu aut na hranu možného a pak to někdy vyjde a jindy ne. Ten první uživatel to tolik nepocítí, ale pokud provozuješ auto do "roztrhání" (což je jediné ekologicky a ekonomicky správné), tak tě to limituje a někdy hodně vytrestá. Clay
,,,,| (*_^) |,,,,
Legacy GT MY2010 EJ-255 H4DOTC 2.5L 195KW
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3018
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od yeti »

VDC: ne, nic ti do klávesnice podstrkovat nechci :-D :-| . Ale ono to tak nějak vyznělo.
Samozřejmě že je to ekologickej výmysl. Jednak jakejsi spornej faktor úspory paliva, ale hlavně úspora toho oleje. Jak jsem psal výše - běžnej uživatel auta neřeší jakej olej tam v servise lejou. Ho jen zajímá, že "nemusí" měnit 5l oleje každej rok a ušetří kačky.
Ale pořád to nic nemění na tom, že auta celosvětově v takovémto řežimu fungují a nevidím žádnej důvod, aby tak nefungovaly i subara. Ano, souhlasím s tím, že naše (nejen) postarší plečky potřebují i v tomto ohledu jinou péči a taky souhlasím s tím, že ne pro každý auto je tento režim vhodný.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19151
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od hamoun »

yeti píše:.... Ale to platí o autě, který opravdu jezdí. Třeba i já když najedu legackou za rok 3-4tis, tak ho tam nechám 3 roky.
swift mi najede 500km rocne ..
ake olej bych tam nenechaval :) dostava ho kazdy rok ...

naopak sluzebak to ma co 30tkm (1-2x rocne) ... budu referovat, az mu chcipne motor ... zatim ma 162tkm a nic nedolivam ... vsechno funguje ... auto jezdi v rezimu neustaleho vytizeni motoru ... :)



Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
Odpovědět

Zpět na „Motor“