Motorový olej - nikdy nekončící téma
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Na mém WRX byly po koupi s původním olejem 5W-40 lehce orosené víka ventilů, nalili jsme 10W-60, od té doby najeto 5 tis. km a už je naprosto sucho. Spotřeba oleje neměřitelná. Najeto 175 tis. km.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1706
- Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
- Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
- Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Tak ze je to mnohem lepsi ta 10W-60 nez s tou 5w-40?Co starty v zime?Od koho to je ten olej?Ci je to vyrobek?emve píše:Na mém WRX byly po koupi s původním olejem 5W-40 lehce orosené víka ventilů, nalili jsme 10W-60, od té doby najeto 5 tis. km a už je naprosto sucho. Spotřeba oleje neměřitelná. Najeto 175 tis. km.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22545
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
A už je to tu zas Já bych 10W-60 do atmosféry nelil, notabene, jestli ti to nijak zvlášť ten olej nežere.
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Do atmosféry klidně, pokud se její provoz bude skládat z ohřejvání před jízdou a jízdy ve vysoký zátěži. Pokud nebudou převažovat běžný cesty nebo dokonce krátký městský cesty. Pak se dělají úsady - vím, co bylo u OTB, který jezdil na 10w60 v motoru. Na 5w50 už to tam nebylo. Všechno je o viskozitě za studena a viskozitě za provozu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1706
- Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
- Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
- Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
spm píše:A už je to tu zas Já bych 10W-60 do atmosféry nelil, notabene, jestli ti to nijak zvlášť ten olej nežere.
.Co delat pri nedeli vecer.Sranda musi byt.Ja jsem v robote .
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24183
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Přesně jak ty kritéria volby popsal Honza!
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: ned črc 09, 2017 1:27 pm
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Subaru Forester 2001 (2.0 atmosfera, 92kW), prvni vymena oleje po koupi.
Po precteni (mimo jine) celeho zdejsiho vlakna jsem se v navaznosti na uziti auta (rodinny vuz, okresky, spise couracky po meste nez delsi trasy) rozhodl drzet se puvodni specifikace a pouzit 5W30 (pripadne jiny overeny 5Wxx). Prechod na 10Wxx pote pouze pripadne, pokud by se olej rychle stracel.
Auto jsem sice koupil bez manualu, ale dle toho co jsem nasel na netu tak je pro SF1 doporucena 5W30 ACEA level A1,A2, nebo A3. Tady me akorat me prekvapilo, ze v mazacim planu napr. Millner oils na me vyskocily i oleje se specifikaci A5 (i.e. XF Longlife ECO 5w30, EE Longlife ECO 5w30), s A3 je tam jedine TRIDENT 5w30 Semi Synthetic..
Dle meho porozumneni by ACEA tridy mely byt dodrzeny, ptz snizena HTHS viskozita (trida A5) nekterym motorum nedela dobre.. vite nekdo jak je na tom SF1 - resit / neresit?
Jinak samozrejme pocitam s vyplachem motoru, co tam bylo predtim nevim.
Diky za jakekoliv rady/komentare
Po precteni (mimo jine) celeho zdejsiho vlakna jsem se v navaznosti na uziti auta (rodinny vuz, okresky, spise couracky po meste nez delsi trasy) rozhodl drzet se puvodni specifikace a pouzit 5W30 (pripadne jiny overeny 5Wxx). Prechod na 10Wxx pote pouze pripadne, pokud by se olej rychle stracel.
Auto jsem sice koupil bez manualu, ale dle toho co jsem nasel na netu tak je pro SF1 doporucena 5W30 ACEA level A1,A2, nebo A3. Tady me akorat me prekvapilo, ze v mazacim planu napr. Millner oils na me vyskocily i oleje se specifikaci A5 (i.e. XF Longlife ECO 5w30, EE Longlife ECO 5w30), s A3 je tam jedine TRIDENT 5w30 Semi Synthetic..
Dle meho porozumneni by ACEA tridy mely byt dodrzeny, ptz snizena HTHS viskozita (trida A5) nekterym motorum nedela dobre.. vite nekdo jak je na tom SF1 - resit / neresit?
Jinak samozrejme pocitam s vyplachem motoru, co tam bylo predtim nevim.
Diky za jakekoliv rady/komentare
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Já vždycky tu kvalitu bral spíš podle API. Což u Forestera tohoto ročníku bude něco jako SJ, SL? Myslím, že třeba MO Trident má něco takovýho. Ale nejsou jenom MO oleje. 5w30 je OK, možná bych se nebál 5w40, jestli to občas proženeš po dálnici.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1862
- Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Tak já to např. po dálnici neprohháním. Důvěřoval jsem odborníkům z BxA, kteří mi tam dali MO 5W40, tak snad nějakou fatální chybu neudělali.
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22545
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Podle mě i podle té API specifikace to moc sehnat nejde... BE/BH Outback tam má SH / SJ a když jsem sháněl flašku na docmrndání, tak to moc nebylo, samý SN, SM, ...
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48964
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Stejně je to hrozná legrace, jak se ve volbě motorového oleje hledá furt nějaká alchymie...DavidLesnik píše:...Prechod na 10Wxx pote pouze pripadne, pokud by se olej rychle stracel....
Diky za jakekoliv rady/komentare
A trošku se z toho vytrácí selský rozum...
5W-30 a 5W-40 je normální olej pro 90% uživatelů. Kdybys už náhodou jezdil takovou kudlu, že bys potřeboval olej hustější, tak pak se řeší vyšší to druhé číslo, ne to první. První hodnota je tzv. zimní číslo. Čím nižší to číslo je, tím lepší je čerpatelnost oleje za studena. Takže když už, tak řešit to druhé číslo, takže třeba olej 5W-50. Ale osobně, kdyby mi to žralo olej, naleju do toho častěji levnější olej, než bych se snažil mechanické opotřebení motoru řešit nějakým laborováním s hustějším olejem...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Nevím, jak je to u ACEA, ale u API mám pocit, že by to mělo být zpětně kompatibilní. Tedy SN, SM by mělo zahrnovat i SL, SJ... http://www.api.org/products-and-service ... b_gasolinespm píše:Podle mě i podle té API specifikace to moc sehnat nejde... BE/BH Outback tam má SH / SJ a když jsem sháněl flašku na docmrndání, tak to moc nebylo, samý SN, SM, ...
Jasně, ale proto je důležitý typ provozu. Nesmyslně zvyšovat letní číslo taky není dobře. Pak ten olej běhá pod svojí pracovní teplotou, což nemusí být ideální.VDC píše:Takže když už, tak řešit to druhé číslo, takže třeba olej 5W-50.
Ale máš pravdu, že se to hrozně řeší. Obecně ale lidi dost nechápou ty základy, tak z toho dělaj děsnou vědu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48964
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Bez diskuse, to byla jen poznámka k větě...HonzaCZ píše:
Nesmyslně zvyšovat letní číslo taky není dobře.
DavidLesnik píše:. Prechod na 10Wxx pote pouze pripadne, pokud by se olej rychle stracel.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: ned črc 09, 2017 1:27 pm
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Diky vsem za rychle odpovedi.
- Do diskuse 5Wxx Vs 10Wxx se poustet nebudu, na to ani dotaz nesmeroval (Jak jsem psal vyse, s ohledem na provoz se momentalne divam se po 5W30 [eventualne 5W40]. Tu 10Wxx v pripade problemu doporucili v AWD, ale souhlas ze budu radsi dolivat).
- Na MO jsem se podival jako na vychozi volbu, pouzival jsem je dlouhodobe do Mitsi Delica Space Gear a spokojenost (ale to je jiny pribeh ). Ale jsem samozrejme otevren i jinym znackam. Jenom me prekvapilo, ze MO ktere povazuju za lidi co vi co delaj doporucujou mimo jine ACEA A5 oleje, to je jadro pudla. Ptz v ACEA Engine Oil Sequences se pise:
ACEA A5/B5 Stable, stay-in-grade Engine Oil intended for use at extended Drain Intervals in Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & Diesel Engines designed to be capable of using Low Viscosity Oils with HTHS Viscosity of 2.9 to 3.5 mPa*s. These Oils are unsuitable for use in certain Engines - consult vehicle-OEM’s owner’s manual/handbook in case of doubt.
http://www.oilspecifications.org/acea.php
A v manualu na Forestra je doporuceno ACEA A1,A2, A3. Je mozne, ze to A5 da bez problemu, ale taky mozna ne. Proto jsem zde.
- HonzaCZ - ano, dle manualu je ACEA A1,A2, A3 ekvivalent API SJ.
- Do diskuse 5Wxx Vs 10Wxx se poustet nebudu, na to ani dotaz nesmeroval (Jak jsem psal vyse, s ohledem na provoz se momentalne divam se po 5W30 [eventualne 5W40]. Tu 10Wxx v pripade problemu doporucili v AWD, ale souhlas ze budu radsi dolivat).
- Na MO jsem se podival jako na vychozi volbu, pouzival jsem je dlouhodobe do Mitsi Delica Space Gear a spokojenost (ale to je jiny pribeh ). Ale jsem samozrejme otevren i jinym znackam. Jenom me prekvapilo, ze MO ktere povazuju za lidi co vi co delaj doporucujou mimo jine ACEA A5 oleje, to je jadro pudla. Ptz v ACEA Engine Oil Sequences se pise:
ACEA A5/B5 Stable, stay-in-grade Engine Oil intended for use at extended Drain Intervals in Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & Diesel Engines designed to be capable of using Low Viscosity Oils with HTHS Viscosity of 2.9 to 3.5 mPa*s. These Oils are unsuitable for use in certain Engines - consult vehicle-OEM’s owner’s manual/handbook in case of doubt.
http://www.oilspecifications.org/acea.php
A v manualu na Forestra je doporuceno ACEA A1,A2, A3. Je mozne, ze to A5 da bez problemu, ale taky mozna ne. Proto jsem zde.
- HonzaCZ - ano, dle manualu je ACEA A1,A2, A3 ekvivalent API SJ.
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Ja leju do SF 90kw ten polosyntetickej trident od MO a jsem spokojenej. Nežere to, maze to, mám vnirni pocit ze mu dělám dobře. Ale asi by to jelo i na starline z kaufu....
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98