Motorový olej - nikdy nekončící téma
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 216
- Registrován: čtv kvě 03, 2018 6:04 pm
- Jméno a příjmení: Michal
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Mám po GO motoru, chtěl jsem tam lít rovnou 5w30 ale v servisu mi tam dali 10w60. Jezdím hodně město, okresky trochu méně a dálnici jednou za čas. Před GO se tam lilo 5w30, chtěl bych v tom pokračovat, ještě zvažuju 5w40. Co byste mi doporučili? Značku si asi nevyberu, v servisu dávají Castrol (HK Radko Polák). Bude při případné změně z 10w60 na 5w30 nutné nějaký olej na propláchnutí? Normálně bych si olej a filtr vyměnil sám, ale když mi dělali motor, tak chci první výměnu nechat na nich. Ale jestli se tam bude dávat olej na proplach, tak mi to přijde jako drahá sranda a potom bych si to asi rovnou udělal sám.
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 90
- Registrován: stř úno 27, 2019 9:45 am
- Jméno a příjmení: Standa Pohunek
- Bydliště: Benešov
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Jezdím OTB MY04 v plynu, šlape perfektně a logicky chci motor co nejvíc šetřit, přes dlouhý zimní noci bude v garáži, takže by zas takový rány při startování ráno dostat neměl. Ale i tak nad tím dumám, jestli spíš třeba nesnížit třeba na těch 5w-40 celoročně. Jak to teď vidím, se stejným olejem odjedu aspoň kus zimy a pak se bude hodnotit líp.plukovník píše:
Jo, dělám to.
Najezdím asi tak 12 000 km za půl roku a olej měním vždy na podzim a na jaře.
Na podzim dávám 5W-30 (Mogul Extreme)
Na jaře zase 5W-40 (Mogul Racing)
Mám Forestera vyrobeného 14.3. 2017 a tyto oleje tuzemské výroby považuji za vysoce kvalitní a přitom levné.
Outback 2,5i 121kw MY04
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5166
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
5w30 a teď zas 10w60 to mi přijde trochu z extrému do extrému, po generálce jít hned do 10w60 mi přijde zvláštní, ale nejsem odborník třeba k tomu je důvod, já jsem spíš zastánce 5w40,5w50 nebo 10w50 pro běžné nezávodní použití, kor u háklivých motorů subaru, u některých hlavně starších aut je to uplně jedno , ale u subaru bych moc neexperimentoval
no hlavní je mít štěstí a nenatrefit na nějaké padělky a šmejdy z hypermárketu
no hlavní je mít štěstí a nenatrefit na nějaké padělky a šmejdy z hypermárketu
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Lejt do motoru, obzvlášť po generálce, 10W-60 mi přijde jako naprostá zhovadilost. To je jako to mazat medem. Tím spíš, když píšeš, že jezdíš hodně město, trochu okresky a občas dálnici. Na takovejhle režim je 5W-30 násobně lepší specifikace. Nebo jakýkoliv jiný olej se zimním číslem 5W.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Zase 10w60. Já mlčím
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Souhlasím s Tomem. Ten skok je vážně brutální, úplně v klidu ti vše pobere 5w-40. Pokud by jsi měl motor novější, tak i 5w-30. Kor k tomu, co jsi napsal, v jakém provozu se pohybuješ.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 216
- Registrován: čtv kvě 03, 2018 6:04 pm
- Jméno a příjmení: Michal
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Já jsem mu výslovně říkal, že tam chci dát 5w30, nevím, co ho motivovalo k 10w60 (celkově mi říkal že tam do většiny aut toto leje). Ale udělal mi komplet motor (výbrus válců, nové písty, ojnice, přebrus kliky), tak jsem jednak neměl na vabranou (postavil mě před hotovou věc) a taky jsem si říkal, že tomu snad rozumí. První asi 3 tisíce jsem zajížděl dlouhé trasy, nájezd 500 km denně, udělal jsem si road trip, tak to šlo. Teď ale mám svůj klasický režim, tak tam chci dát 5w něco. Než se auto ohřeje, tak je vyloženě cítit, že se mu nechce. A pokud ráno jedu do práce, tak se ani pořádně neohřeje...
Nevím, proč 5w30 bývají dražší než 5w40 v rámci značky, když jsem po pročítání toho, co zvolit, došel k tomu, že 5w40 by měl snášet vyšší zatížení při vyšších teplotách. Nejspíš půjdu do 5w40, nedávám tomu tolik počoudit, abych využil vyšší letní čísla. Alespoň si to myslím, protože téma oleje fakt nikdy nekončí
Takže když tam nechám dát 5w40 (po GO motoru to chci nechat udělat servis, pak budu měnit sám), tak by s přechodem neměl být problém? Nějaký proplach není nutný? Nějaké zbytky té 10w60 tam asi zůstanou, ale vzhledem k množství nového oleje to podle mě bude zanedbatelné.
Nevím, proč 5w30 bývají dražší než 5w40 v rámci značky, když jsem po pročítání toho, co zvolit, došel k tomu, že 5w40 by měl snášet vyšší zatížení při vyšších teplotách. Nejspíš půjdu do 5w40, nedávám tomu tolik počoudit, abych využil vyšší letní čísla. Alespoň si to myslím, protože téma oleje fakt nikdy nekončí
Takže když tam nechám dát 5w40 (po GO motoru to chci nechat udělat servis, pak budu měnit sám), tak by s přechodem neměl být problém? Nějaký proplach není nutný? Nějaké zbytky té 10w60 tam asi zůstanou, ale vzhledem k množství nového oleje to podle mě bude zanedbatelné.
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Možná podle poučky že čím větší čísla, tim víc adidas
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Pokud byl dělán výbrus válců, tak tam nalili ten hustý olej zřejmě proto, aby po dobu záběhu nebyla příliš vysoká spotřeba oleje.Majklaz píše:Já jsem mu výslovně říkal, že tam chci dát 5w30, nevím, co ho motivovalo k 10w60 (celkově mi říkal že tam do většiny aut toto leje). Ale udělal mi komplet motor (výbrus válců, nové písty, ojnice, přebrus kliky), tak jsem jednak neměl na vabranou (postavil mě před hotovou věc) a taky jsem si říkal, že tomu snad rozumí. První asi 3 tisíce jsem zajížděl dlouhé trasy, nájezd 500 km denně, udělal jsem si road trip, tak to šlo. Teď ale mám svůj klasický režim, tak tam chci dát 5w něco. Než se auto ohřeje, tak je vyloženě cítit, že se …
Tím spíše, pokud třeba nebylo provedeno honování.
Při příští výměně tam klidně zkus nalejt 5W-40 (doporučuji Mogul Racing, kvalitní, za dobrou cenu a nehrozí žádné falšování)
Žádné proplachování není nutné, všechny dnešní multigrade motorové oleje jsou vzájemně mísitelné a tedy žádná rezidua toho předchozího oleje 10W-60 nejsou na závadu.
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Moje auto, když jsem ho koupil, dlouhodobě jezdilo na 10w60. Když jsem přecházel na 5w40, tak vzhledem k možnostem rozředění a uvolnění nějakých úsad, které v motorech jezdících v běžných režimech na 10w60 mohou být, a po konzultaci s Alsem, jsem tam dal cca na 800 km bez výměny filtru 5w40 od Starline, samozřejmě splňující výkonové normy, a jezdil spíš volněji. Následně nový filtr a finální 5w40, tenkrát myslím Millers Oils s nano. Později jsem přecházel na Mobil 1 5w50 a to už jsem žádný meziolej nedával.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Bych se bal, aby se to za tech 800km nezadrelo
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Jezdím v turbíně Millers CFS 5w40 NT. Do atmo to bude top olej. Jen je dražší.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
No a mně zase ty nanočástice nahánějí strach.Marty73 píše:Jezdím v turbíně Millers CFS 5w40 NT. Do atmo to bude top olej. Jen je dražší.
Podobně, jako bílé pláště a cirkusoví klauni...
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Tak ty by ses měl bát zadření na jakýkoliv olej.spm píše:Bych se bal, aby se to za tech 800km nezadrelo
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno