Motorový olej - nikdy nekončící téma

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Majklaz
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 216
Registrován: čtv kvě 03, 2018 6:04 pm
Jméno a příjmení: Michal
Bydliště: Hradec Králové

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Majklaz »

Mám po GO motoru, chtěl jsem tam lít rovnou 5w30 ale v servisu mi tam dali 10w60. Jezdím hodně město, okresky trochu méně a dálnici jednou za čas. Před GO se tam lilo 5w30, chtěl bych v tom pokračovat, ještě zvažuju 5w40. Co byste mi doporučili? Značku si asi nevyberu, v servisu dávají Castrol (HK Radko Polák). Bude při případné změně z 10w60 na 5w30 nutné nějaký olej na propláchnutí? Normálně bych si olej a filtr vyměnil sám, ale když mi dělali motor, tak chci první výměnu nechat na nich. Ale jestli se tam bude dávat olej na proplach, tak mi to přijde jako drahá sranda a potom bych si to asi rovnou udělal sám.
stanle
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 90
Registrován: stř úno 27, 2019 9:45 am
Jméno a příjmení: Standa Pohunek
Bydliště: Benešov

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od stanle »

plukovník píše:
Jo, dělám to.
Najezdím asi tak 12 000 km za půl roku a olej měním vždy na podzim a na jaře.

Na podzim dávám 5W-30 (Mogul Extreme)
Na jaře zase 5W-40 (Mogul Racing)

Mám Forestera vyrobeného 14.3. 2017 a tyto oleje tuzemské výroby považuji za vysoce kvalitní a přitom levné.
Jezdím OTB MY04 v plynu, šlape perfektně a logicky chci motor co nejvíc šetřit, přes dlouhý zimní noci bude v garáži, takže by zas takový rány při startování ráno dostat neměl. Ale i tak nad tím dumám, jestli spíš třeba nesnížit třeba na těch 5w-40 celoročně. Jak to teď vidím, se stejným olejem odjedu aspoň kus zimy a pak se bude hodnotit líp.
Outback 2,5i 121kw MY04
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5166
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od petr »

5w30 a teď zas 10w60 to mi přijde trochu z extrému do extrému, po generálce jít hned do 10w60 mi přijde zvláštní, ale nejsem odborník třeba k tomu je důvod, já jsem spíš zastánce 5w40,5w50 nebo 10w50 pro běžné nezávodní použití, kor u háklivých motorů subaru, u některých hlavně starších aut je to uplně jedno , ale u subaru bych moc neexperimentoval
no hlavní je mít štěstí a nenatrefit na nějaké padělky a šmejdy z hypermárketu
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49183
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od VDC »

Lejt do motoru, obzvlášť po generálce, 10W-60 mi přijde jako naprostá zhovadilost. To je jako to mazat medem. Tím spíš, když píšeš, že jezdíš hodně město, trochu okresky a občas dálnici. Na takovejhle režim je 5W-30 násobně lepší specifikace. Nebo jakýkoliv jiný olej se zimním číslem 5W.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Marty73 »

Zase 10w60. Já mlčím
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4038
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od seatik »

Souhlasím s Tomem. Ten skok je vážně brutální, úplně v klidu ti vše pobere 5w-40. Pokud by jsi měl motor novější, tak i 5w-30. Kor k tomu, co jsi napsal, v jakém provozu se pohybuješ.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49183
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od VDC »

http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Majklaz
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 216
Registrován: čtv kvě 03, 2018 6:04 pm
Jméno a příjmení: Michal
Bydliště: Hradec Králové

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Majklaz »

Já jsem mu výslovně říkal, že tam chci dát 5w30, nevím, co ho motivovalo k 10w60 (celkově mi říkal že tam do většiny aut toto leje). Ale udělal mi komplet motor (výbrus válců, nové písty, ojnice, přebrus kliky), tak jsem jednak neměl na vabranou (postavil mě před hotovou věc) a taky jsem si říkal, že tomu snad rozumí. První asi 3 tisíce jsem zajížděl dlouhé trasy, nájezd 500 km denně, udělal jsem si road trip, tak to šlo. Teď ale mám svůj klasický režim, tak tam chci dát 5w něco. Než se auto ohřeje, tak je vyloženě cítit, že se mu nechce. A pokud ráno jedu do práce, tak se ani pořádně neohřeje...
Nevím, proč 5w30 bývají dražší než 5w40 v rámci značky, když jsem po pročítání toho, co zvolit, došel k tomu, že 5w40 by měl snášet vyšší zatížení při vyšších teplotách. Nejspíš půjdu do 5w40, nedávám tomu tolik počoudit, abych využil vyšší letní čísla. Alespoň si to myslím, protože téma oleje fakt nikdy nekončí :-/
Takže když tam nechám dát 5w40 (po GO motoru to chci nechat udělat servis, pak budu měnit sám), tak by s přechodem neměl být problém? Nějaký proplach není nutný? Nějaké zbytky té 10w60 tam asi zůstanou, ale vzhledem k množství nového oleje to podle mě bude zanedbatelné.
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22730
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od spm »

Možná podle poučky že čím větší čísla, tim víc adidas :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
plukovník

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od plukovník »

Majklaz píše:Já jsem mu výslovně říkal, že tam chci dát 5w30, nevím, co ho motivovalo k 10w60 (celkově mi říkal že tam do většiny aut toto leje). Ale udělal mi komplet motor (výbrus válců, nové písty, ojnice, přebrus kliky), tak jsem jednak neměl na vabranou (postavil mě před hotovou věc) a taky jsem si říkal, že tomu snad rozumí. První asi 3 tisíce jsem zajížděl dlouhé trasy, nájezd 500 km denně, udělal jsem si road trip, tak to šlo. Teď ale mám svůj klasický režim, tak tam chci dát 5w něco. Než se auto ohřeje, tak je vyloženě cítit, že se …
Pokud byl dělán výbrus válců, tak tam nalili ten hustý olej zřejmě proto, aby po dobu záběhu nebyla příliš vysoká spotřeba oleje.
Tím spíše, pokud třeba nebylo provedeno honování.
Při příští výměně tam klidně zkus nalejt 5W-40 (doporučuji Mogul Racing, kvalitní, za dobrou cenu a nehrozí žádné falšování)
Žádné proplachování není nutné, všechny dnešní multigrade motorové oleje jsou vzájemně mísitelné a tedy žádná rezidua toho předchozího oleje 10W-60 nejsou na závadu.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21961
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od HonzaCZ »

Moje auto, když jsem ho koupil, dlouhodobě jezdilo na 10w60. Když jsem přecházel na 5w40, tak vzhledem k možnostem rozředění a uvolnění nějakých úsad, které v motorech jezdících v běžných režimech na 10w60 mohou být, a po konzultaci s Alsem, jsem tam dal cca na 800 km bez výměny filtru 5w40 od Starline, samozřejmě splňující výkonové normy, a jezdil spíš volněji. Následně nový filtr a finální 5w40, tenkrát myslím Millers Oils s nano. Později jsem přecházel na Mobil 1 5w50 a to už jsem žádný meziolej nedával.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22730
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od spm »

Bych se bal, aby se to za tech 800km nezadrelo :-DDD

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Marty73 »

Jezdím v turbíně Millers CFS 5w40 NT. Do atmo to bude top olej. Jen je dražší.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
plukovník

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od plukovník »

Marty73 píše:Jezdím v turbíně Millers CFS 5w40 NT. Do atmo to bude top olej. Jen je dražší.
No a mně zase ty nanočástice nahánějí strach.
Podobně, jako bílé pláště a cirkusoví klauni... :-DDD
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21961
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od HonzaCZ »

spm píše:Bych se bal, aby se to za tech 800km nezadrelo

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Tak ty by ses měl bát zadření na jakýkoliv olej. :-DDD
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Motor“