Motorový olej - nikdy nekončící téma

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
harrvy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: pát srp 31, 2018 7:55 am
Jméno a příjmení: Maťo

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od harrvy »

Ahojte, mam outbacka 121kW SOHC, auto trosku papa olej... Inak motor ide krasne tichucko, nedymy, neklepe... Nedavno som tam nalial mobil 3000 5W40 ... Viem, ze motor uz bude mat asi najlepsie casy za sebou :( Ale predsa, aky olej by ste odporucili aby som tu spotrebu trosku znizil? Ja som chcel dat sunoco 5W50, mechanik ma odhovara, ze mam dat 10W50 - 10W60
krokous
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: stř zář 05, 2018 7:42 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od krokous »

Jozifek píše:Jestli si to pamatuji dobře, tak u API pro benzinové motory je nejdůležitější písmeno následující po S. Jdou podle abecedy, s tim, že vyšší v pořadí může nahradit nižší.
ano, presne tak a to co je po C oznacuje naftu...
Uživatelský avatar
jaromir
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1078
Registrován: stř zář 09, 2009 10:41 pm
Jméno a příjmení: Jaromír
Bydliště: Úpohlavy (okr. Litoměřice)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od jaromir »

VDC píše:To bych si nikdy netroufnul tvrdit, že jsou zaostalí. Ale můj Subaru engine guru Als má právě tu zkušenost, že 10W-60 ty motory zasírá, jestliže se s nimi jezdí kolem komína.
Aleš do starších motorů lije 5W-50.
Ale čím tento olej zasírá motor? Umí to někdo technicky (ne marketingově) vysvětlit?
Jaromír
Subaru Forester 2,5XT MY2009
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Traveller »

outback píše: Nepamatujete si někdo, co dával Kolben do STi? EDIT: našel jsem to, 5W30
Přesně jak píšeš. Používal, resp. mu tam v servisu lili, 5W30. A ten motor byl po 22.000km totálně zakarbonovaný a na vyhození - však byl také na záruku vyměněn. A teď se můžete hádat, jestli to bylo olejem nebo ne. :-D :-D :-D
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od sima »

A co tam tedy správně mělo přijít nalít,výrobce doporučuje co?Něco jiného???
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Traveller »

Výrobce doporučuje tuším právě 5W30. Můžeme si o tom myslet co chceme. Je fakt otázka, jestli do STI je 5W30 to pravé ořechové?!? V AWD si evidentně myslí, že ne. A vzhledem k tomu, jak ten motor dopadl, si to trochu myslím také.
Ono záleží, jak se to auto provozuje. Zrovna o stíhačkách se traduje, že třeba u rychlejších dálničních přesunů má problém s chlazením atd. atd. Na to to auto prostě není úplně to pravé ořechové. Dát tomu čočku na okreskách, kde se to co pár kilometrů po vesnici vychladí, je O.K.
Ale třeba na jarním srazu, kde se už celkem jelo, kluci říkali, že jim teploměr ukazoval na oleji něco přes 130°C, což už není úplně málo. No jak říkám, záleží, jak se to auto provozuje.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
Skulile
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 190
Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
Jméno a příjmení: Roman Patzelt
Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Skulile »

outback píše:Trochu jsem zkoumal technické údaje olejů, a všiml jsem si, že oleje se stejným zimním číslem mají velmi odlišné vlastnosti při teplotě 40°C - v závislosti na letním čísle mají hodně odlišnou viskozitu právě v polozahřátém stavu.

Příklad ze stejné řady nejmenovaných anglických olejů s "M" ve znaku:

5W30 C2 kinematická viskozita při 40°C: 57.2cSt
5W30 C3 kinematická viskozita při 40°C: 72.1cSt

Zajímavý je i obrovský rozdíl mezi specifikacemi C2 a C3.

Za normální provozní teploty je to taky zajímavý:

5W30 C2 kinematická viskozita při 100°C: 10.3cSt
5W30 C3 Kinematická viskozita při 100°C: 12.1cSt
trochu jsem to zúžil a zeptám se:
chápu správně, že pro popojížděčky je lepší mít olej normy C2, protože bude líp mazat ještě než se ohřeje?
já se snažím kupovat C3 v domnění, že bude lepší... a ono to tak být vůbec nemusí [FUCK PC]



EDIT: ale zase C3 by mělo mít HTHS > 3,5 kdežto C2 má psané "jen" > 2,9
Outback 2,5i ES Comfort MY2017 Obrázek
ex. Outback 2.0D, BR, 6MT, MY2010
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od VDC »

jaromir píše: Ale čím tento olej zasírá motor? Umí to někdo technicky (ne marketingově) vysvětlit?
Jaromír
Tím, že je příliš hustej a při jízdách kolem komína se málokdy pořádně ohřeje. Až budu mluvit s Alsem, tak se ho na to ještě zeptám.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od VDC »

Traveller píše: Přesně jak píšeš. Používal, resp. mu tam v servisu lili, 5W30. A ten motor byl po 22.000km totálně zakarbonovaný a na vyhození - však byl také na záruku vyměněn. A teď se můžete hádat, jestli to bylo olejem nebo ne.
Nevěřím, že ten motor byl zakarbonovaný díky použitému oleji. Tam musela být nějaká výrobní vada, protože 22000 je prostě nic. To kdyby se tam lila mastná voda z nádobí, tak to tyhle kilometry musí ujet normálně. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
krokous
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: stř zář 05, 2018 7:42 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od krokous »

VDC píše:Nevěřím, že ten motor byl zakarbonovaný díky použitému oleji. Tam musela být nějaká výrobní vada, protože 22000 je prostě nic. To kdyby se tam lila mastná voda z nádobí, tak to tyhle kilometry musí ujet normálně.
jo, neco muselo byt spatne, taky napriklad olej mohl byt nekvalitni a neodpovidal tomu, co bylo napsano na obalu...

V zasade kazde nove auto je koncipovano tak, aby i na relativne nekvalitni olej ujelo alespon 150.000, protoze pak konci leasingy a vyrobci potrebuji prodat dalsi auta...
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od VDC »

No já si hlavně vůbec nemyslím, že to bylo olejem. Tam musela být jiná závada, mechanická. Prostě ten motor byl zmetek.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
krokous
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: stř zář 05, 2018 7:42 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od krokous »

VDC píše:No já si hlavně vůbec nemyslím, že to bylo olejem. Tam musela být jiná závada, mechanická. Prostě ten motor byl zmetek.
...a nebo tak...
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Traveller »

Je to klidně možné. Nebudu se určitě kvůli tomu hádat a co tomu bylo se neví - jen to že odešel do věčných lovišť. ;-D
Uvidím jak dopadne ten nový. Zatím mám namuchláno celkem 61.000km a je to O.K. 8-?
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6133
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od ladis77 »

olej volím podle typu provozu, nekdo ma wrx/STi jen na litacky pod plnym, tam klidne dam 10w60, ale pokud jezdím lehce svižne a delší trasy, tak klidne dam 5w50, 5w40, nebo necham predespsanou 5w30, ja mam na wrx ted 5w50, daval jsem ho tam pred zimou kvuli mrazum, 10w60 jsem tam nechtel a odjezdil jsem na tom cely leto, bez problemu, resit zvysenou spotrebu oleje hustejsim olejem mi prijde jako blbost, to radsi budu vozit 2l navic v kufru a obcas doleju.
v outbacku je predesano 0w20, to uz me prijde jako uplne voda, ale proc ne. vymena me ceka za cca 4tis, tak uvidime co mi tam nalejou, bud zustanu u 0w20 nebo 5w30, jezdi to hodne po meste, obcas delsi streka, tak at se to ohreje hezky brzo.
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
krokous
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: stř zář 05, 2018 7:42 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od krokous »

no dulezity je hlavne to zimni cislo, s tim bych nelaboroval, protoze tam se odrazeji vyrobni tolerance - takze pokud vyrobce napise 5W-xx tak to bych dodrzel, ostatni je jak pises dle provoznich podminek...
Odpovědět

Zpět na „Motor“