Motorový olej - nikdy nekončící téma

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od mnov »

Jen nevím, proč to uvádíš někde dle API a u jiného zas podle ACEA?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
krokous
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: stř zář 05, 2018 7:42 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od krokous »

mnov píše:Jen nevím, proč to uvádíš někde dle API a u jiného zas podle ACEA?
Protoze je to jedno, vetsina motorovych oleju ma normy ACEA, API a pak jeste zvlastni kodovani podle jednotlivych vyrobcu, napriklad VWxxx, MBxxx, atd...

Pomoci jednech norem lze odvodit urceni pro druhe a naopak...

Vse jen zavisi na tom, ,kolik je ten ci onen vyrobce oleju ochoten investovat pro "approval" te ci one normy... coz byva hodne drahe...
krokous
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: stř zář 05, 2018 7:42 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od krokous »

HonzaCZ píše:Proč bych tam nemohl dát olej, kterej prakticky doporučuje výrobce pro zvýšenou zátěž? Mám to celý napsat znova, nebo si to znova přečteš v tom předchozím příspěvku?
Ahoj Honzo, mam trochu vycitky, ze jsem ti neposkytl exatnejsi odpoved, takze jsem, jeste zkoumal tema co to znamena vetsi zatizeni pro motor.
Mimo jine jsem take kontaktoval naseho sefa z technickeho oddeleni http://www.morrislubricants.co.uk, pana Simona Mathewse, vylicil jsem mu podrobne situaci a dotazy, ktere jsme tu resili. a ten mi na dotaz odpovedel toto:

Hello Jiri

If you increase the load I presume we mean racing or completion where the revs are high. In these cases then yes a higher viscosity is useful especially when the engine is retuned.

If the man towing a trailer then the viscosity does not need to be increased. Going to a 5W-40 during hot Summers can help but higher loads are not the same as high revs as in racing

...tedy jinymi slovy - zvysene naroky jsou pri vysokych otackach v zavodnim rezimu, pokud je motor specielne naladen/nastaven. Pokud je velmi horke leto, muzes pouzit 5W-40. Jinak se pouziva standardni 5W-30 a to i kdyz se tahne vozik a nebo se jede rychleji po dalnici.
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od dethroned »

já osobně si taky myslím, že 5W50 až 10W60 je na běžné, i "sportovnější" používání trochu overkill. 5W50 do WRX a Sti, kde je předpokládáno závodnější ježdení (např. na okruhu). jak jsem tady už někde psal, to co u nás na zkušebně jedou motory s 0W20 (!), to v realitě nedáš ani na okruhu. a ty motory vydrží kolem 1500 hodin a většinou nezajdou na špatné mazání.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Marty73 »

Já se budu opakovat a předem se omlouvám, ale viděl jsem svůj motor po cca 180.000km používání 10w40 a byl čistý. Pak jsem ho viděl znovu přidřený na klice a černý jak bota, po dalších cca 40.000 s 10w60. Z toho jsem laickým rozumem vydedukoval, že do mého nového motoru jde 5w40 MO CFS, protože můj režim využití je jaký je. Proto jsem proti generalizování potřeb motoru. 4 roky jsem měl auto v Holadsku v top péči s 10w40. Jen jsem přijel do Čech, okamžitě mi AWD naordinovalo 10w60. Když má někdo kovaný motor a auto bere jen na racing víkendy, ani slovo proti 10w60. Ale lejt to do každého STI nebo WRX z přesvědčení? Fakt ne.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
krokous
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: stř zář 05, 2018 7:42 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od krokous »

jo je to tak, vyvoj jde milovymi kroky dopredu, a to co platilo jeste pred par lety, je uz dnes casto jinak. Tak napriklad nektera nakladni auta s nejnovejsimi dieselovymi motory uz dnes jezdi dokonce na 0W-15
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od spm »

Až mi z tý diskuze skoro přijde, že těch 5w-40 je overkill do H6. Jako kdyby člověk přijel s H6 do servisu a automaticky předpokládali, že s tím jezdí jako prase :-DDD Ale radši to zkoumat nebudu, neklepe to, nehlučí to, startuje to a nežere to (olej, jinak i trávu okolo silnice :-DDD)
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od dethroned »

startujem kvalifikaci na olej 0W12, HTHS 2.0.... to je teprve vodička
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1267
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od strider »

Takze to v AWD delaji pausalne vsem, dobry vedet. Fakt by me zajimalo, jestli to delaji ze setrvacnosti, nebo maji opravdu nejake realne negativni zkusenosti napric modelama, kde byl predepsany olej nebo mirne zvednute letni cislo stale malo a drhlo bez ohledu na styl jizdy, ze si na tom 10W-60 tak trvaji... no aspon vim, na co se za rok pri vymene zeptat :)
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od dethroned »

podle mě je to kvůli spotřebě oleje. nemyslím že to dělají paušálně všem.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Traveller »

Řeknou ti to asi takto: Jestli tam chcete nalít 5W30, tak vám ho tam nalijeme, ale máme dlouhodobě odzkoušeno a odjakživa do všech "turbo" motorů lijeme 10W60. Tak se podle toho zařiď jak chceš. ;-D
A znovu doplňuji, že ten olej 5W30 i 10W60 u nich stojí prakticky stejně, takže kvůli penězům to nedělají..., kdyby to někoho napadlo. ;-D
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
krokous
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: stř zář 05, 2018 7:42 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od krokous »

Traveller píše:Řeknou ti to asi takto: Jestli tam chcete nalít 5W30, tak vám ho tam nalijeme, ale máme dlouhodobě odzkoušeno a odjakživa do všech "turbo" motorů lijeme 10W60. Tak se podle toho zařiď jak chceš.
A znovu doplňuji, že ten olej 5W30 i 10W60 u nich stojí prakticky stejně, takže kvůli penězům to nedělají..., kdyby to někoho napadlo.
...tak to je vazne mazec...
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od HonzaCZ »

V AWD mi tvrdili, že 10W60 je správně i do H6.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
krokous
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: stř zář 05, 2018 7:42 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od krokous »

HonzaCZ píše:V AWD mi tvrdili, že 10W60 je správně i do H6.
no to je mi vazne lito, nechtel jsem nikomu zkazit predstavy o tom jaky olej je spravny a jaky ne... v kazdem pripade moje prace/profese je rozumet tomu co se ma pouzit do aut, stroju a nebo i jinych zarizeni.

V pripade ze si nejsem jisty, vzdy konzultuji s lidmi s Morris Lubricants, kteri vyvijeji maziva na svetove urovni uz asi 150 let...
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od HonzaCZ »

krokous píše:
no to je mi vazne lito, nechtel jsem nikomu zkazit predstavy o tom jaky olej je spravny a jaky ne... v kazdem pripade moje prace/profese je rozumet tomu co se ma pouzit do aut, stroju a nebo i jinych zarizeni.

V pripade ze si nejsem jisty, vzdy konzultuji s lidmi s Morris Lubricants, kteri vyvijeji maziva na svetove urovni uz asi 150 let...
To ti líto bejt nemusí. To byla jenom informace do pléna, reakce na to, že to lejou do všech turbo motorů. Já bych to tam nechtěl. Právě mi to tvrdili, když jsem u nich nadával, že předchozí majitel tam lil 10W60 a mně to přišlo jako blbost...

Jinak jsem měl rozepsanej trochu delší příspěvek, ale nebudu se tady nikomu ospravedlňovat, proč si tam leju to, co tam leju. Rozhodně jsem si to nevycucal z prstu a mělo to nějakej praktickej vývoj... Měl jsem tam i 5w40. Děkuji, nechci. S 5w50 jsem spokojenej. Hotovo dvacet.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Motor“