Motorový olej - nikdy nekončící téma

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20510
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od námořník »

PeteBiggy píše:Tak se mi to nakonec podařilo odsát, stačilo střihnout hadičku tak, ať není ten konec tolik zakroucený a nedávat tak hluboko. Je to celkem kumšt to přesně trefit. Vysál jsem tak dvě decky, možná něco víc. Celkem od začátku byly přelity max ty tři dcl, spíš něco méně. Tak snad doufám, že se nic nestalo, najezdil jsem s tím totiž cca 180 km. Trochu mě překvapilo, že ten olej už je dost tmavý. U dieselů to dělá, to joo, ale u toho nového benzínu by to sakra tak brzo tmavnout nemělo ne...


Já mám v Levorgovi cca 1cm nad max 20 000 km, takže nemusíš mít strach že by se ti za těch pár km něco stalo.
Na německým fóru už nějakou dobu řeší že se jim u Levorga olej ředí benzínem. Tak si to hlídej aby ti tam nezačalo přibývat.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od dethroned »

hoši tohle je potřeba objasnit, protože tyhle dírky rozhodně nejsou na ostřik dna pístu. to je vetšinou tryska na velkém oku ojnice směřující na píst. ovšem že by tyto dírky mazaly pístní čep.... to se mi taky nezdá.. nebo??
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od dethroned »

námořník píše:


Já mám v Levorgovi cca 1cm nad max 20 000 km, takže nemusíš mít strach že by se ti za těch pár km něco stalo.
Na německým fóru už nějakou dobu řeší že se jim u Levorga olej ředí benzínem. Tak si to hlídej aby ti tam nezačalo přibývat.
ředění oleje benzínem je dost nereálné. dělali jsme na to hromadu testů, a na rozdíl od nafty se benzín při větší teplotě oleje okamžitě masivně odpařuje, takže to hrozí pouze při vyloženě městském provozu v zimě...
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20510
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od námořník »

dethroned píše:
ředění oleje benzínem je dost nereálné. dělali jsme na to hromadu testů, a na rozdíl od nafty se benzín při větší teplotě oleje okamžitě masivně odpařuje, takže to hrozí pouze při vyloženě městském provozu v zimě...

Řeší to na fóru v NDR. S testama oleje, reklamacema u Subaru atd.

www.subaru-community.com/subaru-foren/l ... ndex6.html

Mě osobně se to stalo s Fabii 1,4 MPI moje první nový auto :-). Při předjíždění v kopci jsem ztratil výkon a strašně se za mnou kouřilo. Následně se přišlo na to že mám 2x tolik oleje než by mělo být. Po výměně začal přibývat znova a zjistilo se že mi kapou všechny vstřiky. Po výměně už bez problémů. To bylo v někdy v roce 2002 a auto, sice ne u mě, ale stále jezdí. Taky si myslím že je to více méně nereálné, ale nic není nemožné.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21874
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od HonzaCZ »

dethroned píše:hoši tohle je potřeba objasnit, protože tyhle dírky rozhodně nejsou na ostřik dna pístu. to je vetšinou tryska na velkém oku ojnice směřující na píst. ovšem že by tyto dírky mazaly pístní čep.... to se mi taky nezdá.. nebo??
No mě to taky zajímá, jak to je. Co jsem koukal, tak je pravda, že teda mazací kanál skrz ojnici asi moc stock motorů nemá a mají to spíš custom ojnice a ještě jako "příplatkovou výbavu". I když na některých obecných obrázcích (vysvětlujících mazání) jsem to taky zahlédl, zejména na V8.

U některých custom bylo popsáno v návaznosti na "speciální" umístění té dírky na malém oku - že je to jako super vymyšlený, že to lépe nabírá olej ze "šplouchnutí" (oil splash) pro mazání pístního čepu. Takže běžně se pístní čep maže nějakým "cizím" rozstřikem, ale kde se to šplouchnutí veme? Možná z té trysky na velkém ojničním oku?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Mareka »

V jiném tématu se rozjela diskuse ohledně teploty oleje a vody po pár ujetých km.

Níže foto po ujetí cca 8 km při teplotě pod nulou: voda 90 C a olej jen 53 C.
Druhé pak teplota oleje na dálnici při teplotě těsně nad nulou.
Prosím nekamenovat za ukazatel ve 2.0 TDi - v Subu dva teploměry nemám. Překvapila mne hlavně ta výška teploty při ustálené jízdě po dálnici.

ObrázekObrázek
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11861
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Traveller »

Paráda. Pro neznalé důležitá informace. ,,,,| (*_^) |,,,, ,,,,| (*_^) |,,,, ,,,,| (*_^) |,,,,
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
cleo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 6309
Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
Jméno a příjmení: Pavel Klofáč
Bydliště: Poddžbánsko

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od cleo »

Já na to dneska zrovna taky koukal a po zhasnuti kontrolky teploty vody byla teplota oleje 30, po 11km teplota oleje 70 a když jsem dojel k Lidlu, což je 26km, tak byl olej na 86 a to při 2°plus.

Odesláno z mého founu pomocí Tapatalk
MY2020 Subaru Outback 2.5i Active - otouš Obrázek
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48892
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od VDC »

Mě to s tím olejem napadlo napsat dneska po ránu poté, co jsem přijel z práce. Mám to 6 km a akorát když jsem dojel domů, byla voda na 80°C. A olej byl v tu chvíli na těch cca 60°C. Jasně, že se při téhle teplotě dá jet normálně. Ale ne tomu nakládat. Především u turboauta.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od romull »

Mareka píše:V jiném tématu se rozjela diskuse ohledně teploty oleje a vody po pár ujetých km.

Níže foto po ujetí cca 8 km při teplotě pod nulou: voda 90 C a olej jen 53 C.
Druhé pak teplota oleje na dálnici při teplotě těsně nad nulou.
Prosím nekamenovat za ukazatel ve 2.0 TDi - v Subu dva teploměry nemám. Překvapila mne hlavně ta výška teploty při ustálené jízdě po dálnici.

//uploads.tapatalk-cdn.com/201801 ... 93771c.jpg //uploads.tapatalk-cdn.com/201801 ... 4d2763.jpg
Páni to je krása, koncern nekoncern, já tyhle údaje vylovím jedině u stojícího auta a po dvou minutách >:-& .Takže než abych přišel o nervy, tak jezdím normálně 30 - 40 km a až potom začnu trošku tlačit na pedál ......a značku oleje jsem si k vrtuli vzal sebou, takže mi ji ode dneška maže MO 5W40 NT :-)
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
vodi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 119
Registrován: čtv úno 08, 2018 3:35 pm
Bydliště: Plzeň, Vimperk

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od vodi »

Ahoj subaráci :-) Jsem čerstvym majitelem Legacyho IV, 2.0, 121Kw. Mám před sebou výměnu náplní,atd.. Tak se chci zeptat na typ olejového filtru. Našel jsem typy s tlakem obtoku 1bar a 2bar. Tak jakej vzít? S boxerama se teprve seznamuju, tak nechci hned udělat něco špatně.
Subaru Legacy 2.0R 121kW '07
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21874
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od HonzaCZ »

Ahoj, tak si kup originální a máš vyřešeno. :)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
aljoša
Nováček
Nováček
Příspěvky: 30
Registrován: úte bře 06, 2018 10:46 am
Bydliště: Boskovice

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od aljoša »

ahoj, jak tedy spravne merit hladinu motorovyho oleje? pri studenem motoru (auto stalo 2 dny) mam presne mezi ryskama, kdyz se to snazim zmerit tech 10 minut po dojeti tak tam merku strkam treba 10x a po vytahnuti je pokazdy cela od oleje (to bych necekal ze chvilu po dojeti je olej rozhazenej vsude kam se dostane :D )
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48892
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od VDC »

Já olej měřím odjakživa a na všech autech na studeným motoru. Jestli je to podle příručky správně nevím, ale já to jinak dělat nebudu. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24131
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od sima »

Mám to přesně taky tak a taky nic na tomhle měnit nebudu.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Odpovědět

Zpět na „Motor“