Motorový olej - nikdy nekončící téma

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Bodyšek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1706
Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Bodyšek »

VDC píše:Bohouši už mnohokrát to tu bylo napsáno, ale rád ti to zopakuji.
Millers Oils používáme proto, protože Petr Vejvoda, obchodní ředitel zastoupení, s námi má dlouhodobé dobré vztahy a vždycky se k nám choval hezky. Takže podporuje klub tím, že tu má banner, podporuje lidi tady tím, že nám dává 10% slevu na produkty, po objednání ještě ten den posílají zásilku. A tím vším je tahle značka sympatická.
Samozřejmě jsou ty produkty kvalitní, nicméně to neznamená, že jsou nějak zásadně lepší, než konkurence. To prostě nejde říct. Je to prostě pouze o preferencích. Někdo nosí Lewis, někdo Replay, někdo jezdí …
Tome omlouvam se!Mozna jsem to prehledl nebo jsem na to nejak zapomel.Polepsim se Obrázek.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Mira »

yeti píše:DavidLesnik: bral jsem to podle konfiguratoru MO. Ten mi vyplivl kód, chvíli jsem se ošíval nad tim 10W ale pak jsem to přestal řešit. Jede, klepe za studena v mezích normy, dokonce možná lehce míň ( zmereny to nemam, takže s rezervou) olej nežere... Jezdím převážně na lpg měním po cca 12-15ti jak to vyjde. Jen cena náplně oproti marketovce dvojnásobná. Neřeším, dělám to pro motor...
Tak já měním po max. 10 tis., mít LPG, tak po 8. Takže raději budu měnit častěji za jednu z nejlepších značek na trhu, ale min. o 30% levnější než po 15 MO a dělám pro motor ještě líp. =)
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od sima »

No to Míro určitě,já to tak mám taky,nej pro motor je měnit pro něj vhodný olej v kratších intervalech =) To motoru prospívá nejvíc.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od yeti »

No, já měním na jaře dle situace a to mi vychází ty km co jsem psal. Myslím že ještě více snižovat km je zbytečné, pokud člověk necourá většinou po kratičkých trasách nebo v převážně prašném prostředí..
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od sima »

Jasné.Mě to vychází včil cirka co 12000 km.Jen jsem chtěl říct,že to zkrácení oil intervalu by u mě nebylo na škodu.Olej je barvy přiměřenééé-černééé :-) =) ale jezdím kratší couračky,motor by si jen smlsl kdybych to ještě víc zkrátil,to určitě =)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Mira »

Jaký vliv na kvalitu motorového oleje má prašný prostředí? To spíš ten plyn, při něm ten olej degraduje dřív a je vhodné ho měnit častěji. Při provozu na plyn určitě pro motor lépe než tam trápit byť drahej a kvalitní olej 15 tisíc.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22554
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od spm »

sima píše:Olej je barvy přiměřenééé-černééé
Tak černé snad ne, já to mám v obou autech světle hnědý ;-D Zato ten dehet doma, to je jiná story... černý jak tma hned po výměně.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od HonzaCZ »

Mira píše:Jaký vliv na kvalitu motorového oleje má prašný prostředí?
Myslíš, že vzduchový filtr odstraní 100 % všech částic z nasávaného vzduchu?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od romull »

Při provozu na LPG by olej být černý ani neměl, protože v něm není rozpuštěný karbon, ale zato obsahuje kyseliny co vznikají při spalování LPG a které motoru zrovna moc neprospívají. Takže měnit raději častěji i když je na pohled čistý.........
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14706
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Tapan »

LPG jsem sice neměl v Subaru, ale není důvod, proč by to neplatilo obecně - olej při provozu na LPG opravdu netmavne. Když jsem to přibližovadlo provozoval v režimu "už neinvestuju ani korunu, dojedu do mrtva a odvezu na šroťák", měl olej při provozu čistě na LPG nakrouceno nějakých 35 tisíc a když jsme ho vypustili, byl pořád krásně žlutý :-) Mělo to jedinou chybu, když jsem ten olej "promnul v prstech", už vůbec nemazal. Proto rozhodně nedoporučuji používat barvu oleje jako měřítko jeho opotřebovanosti. Btw. vozidlo to tenkrát přežilo a umřelo zakrátko na jiného řidiče.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od dethroned »

měním po 15tkm i s LPG. na druhou stranu jezdím jen dlouhé štreky. uvidíme....
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od romull »

Bráchovi doporučoval plynař měnit olej namísto po 20 tis. raději po 10 tis. Taky jezdil převážně dálky, pondělky a pátky něco přes 250 km a zbytek týdne auto stálo. Když ho měnil tak vypadal jako nový.......
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22554
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od spm »

Mě taky hodně baví, jak mají ty auta celkem rozdílné intervaly výměny oleje, dle manuálu... zvlášť, když kolikrát mezi těma přechodama v tom jsou úplně stejné motory :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od VDC »

Já měním po 10 od jakživa ve všech autech, co jsem kdy měl. Lhostejno na co byla provozována.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
DavidLesnik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: ned črc 09, 2017 1:27 pm

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od DavidLesnik »

yeti píše:DavidLesnik: bral jsem to podle konfiguratoru MO. Ten mi vyplivl kód, chvíli jsem se ošíval nad tim 10W ale pak jsem to přestal řešit. Jede, klepe za studena v mezích normy, dokonce možná lehce míň ( zmereny to nemam, takže s rezervou) olej nežere... Jezdím převážně na lpg měním po cca 12-15ti jak to vyjde. Jen cena náplně oproti marketovce dvojnásobná. Neřeším, dělám to pro motor...
Diky za odpoved yeti. Zkusim tu 5W40 a do pristi vymeny uvidim jestli zustanu, nebo se eventualne posunu na 10W40
Odpovědět

Zpět na „Motor“