Utahovací moment šroubů hlavy Justy 1,2

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
giero
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: pon dub 05, 2010 11:55 pm
Jméno a příjmení: honza dragon

Utahovací moment šroubů hlavy Justy 1,2

Příspěvek od giero »

Zdravim, potřeboval bych vědět hodnotu utahovací ho momentu na šroubech hlavy pro Subaru Justy 1,2 rok 1990. Popřípadě kdyby někdo měl celý servisní manuál nebo semka hodil link na stáhnutí byl bych rád. Díky za odpověd.
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Utahovací moment šroubů hlavy Justy 1,2

Příspěvek od mamut »

Ahoj,
hlavu jsem nasazoval o vánocích a momenty byly přiloženy k novému těsnění..
Teď to bohužel nemám u sebe, ale pokusím se ten papír co nejdříve najít a napsat to sem...

Justy zdar
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Utahovací moment šroubů hlavy Justy 1,2

Příspěvek od Harry »

Giero, Justy jsem viděl akorát na srazu, :845: ale.....
Když si koupíš těsnění, tak to tam máš napsané. :845:
těsnění hlav.jpg
Tady (kopíruji, abych nemusel psát znovu ::-DD: )jako příklad těsnění na Legacy, co jsem dělal kdysi:
No, ony ty nápisy jsou tam i španělsky francouzsky a hlavně anglicky, což je pro mne jazyk námořníků a letců, což já ani jedno nejsem, zato mladá generace i zde jím pomalu nahrazuje češtinu a ani se nestydí (kurvit mateřský jazyk)....
Předem upozorňuji, že je to psáno kdovíkde, takže jsou tam slova vyloženě moderní, asi tak mluví německy v Číně....
Na př.: Sandwichdichtung - to má být výraz pro "složené těsnění"
Tak teda, slova která potřebuješ: Anziehvorschriften = Předepsané dotažení (myšleno dotahovací moment)
Anziehreihenfolge = pořadí dotahování (tedy který šroub se dotahuje jako 1. , který jako 2. a t. d.)
Nachziehen = dotažení / dotáhnouti
Co už moc nepotřebuješ: Unebenheiten = nerovnosti; Eisenguss = litina; Aluminium = hliník;
Dicke = tloušťka ; Nocken = vačka Nockenwelle = vačková hřídel
Věta v černém poli, která začíná "Ist es unumgänglich...." Ti oznamuje, že nevyhnutelné vyměnit všechna hydraulická zdvihátka
Další věta: "Bei Anziehvorschriften mit..." Tě upozorňuje, že k dosažení správného dotažení máš vyměnit všechny šrouby upevňující hlavu.
Věta "Erhöhen Sie bitte die Leistung..." nabádá ke zvýšení výkonu a zmenšení spotřeby Tvého motoru výměnou vačkové hřídele za neopotřebovanou......!
(Potud ručím za správnost překladu.)

Dodatek:
Teď píši jak jsem to pochopil já:
1/ Dotahnout všechny šrouby v předepsaném pořadí (tedy od č. 1 postupně až k č.6) silou 3 kpm
2/ Totéž silou 7 kpm
3/ Povolit všechny šrouby (v témže pořadí) o 180* (stupňů), tedy o půl kola
4/ Dotáhnout všechny šrouby v předepsaném pořadí silou 2 kpm
po té šrouby č. 1 a č. 2 silou 3,5 kpm
5/ Dotáhnout všechny šrouby v předepsaném pořadí o 90* /stupňů/, tedy o čtrvrt kola
6/ Dotáhnout všechny šrouby v předepsaném pořadí (ještě jednou) o 90* /stupňů/, tedy o čtrvrt kola

Doporučuji mezi úkony pod body 3; 4; 5 a 6 dělat 10 minutové přestávky, aby se součásti stačily vzájemně přizbůsobit.
Šrouby nemazat olejem, ale vetřít do závitů molyku!
Můj dodatek (k Legacy):
No, on tam nové šrouby dává málokdo, leda, když jezdí závody, a zdvihátka taky jen ten, komu už klepou.......
Takže vysvětlený postup máš, princip bude pravděpodobně velmi podobný, ne-li stejný, až si koupíš těsnění, už si jen dosadíš svá čísla. :wink:
Kdyby jsi měl pochybnosti, problémy s překladem, tak se ozvi, možná rychleji na SZ! :845:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: Utahovací moment šroubů hlavy Justy 1,2

Příspěvek od als »

Harry, ty jsi dělal těsnění pod hlavou na Legacy? ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: -ten byl dobrej :supeer:
giero
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: pon dub 05, 2010 11:55 pm
Jméno a příjmení: honza dragon

Re: Utahovací moment šroubů hlavy Justy 1,2

Příspěvek od giero »

jj už to mám, když jsem to psal tak jsem ještě těsnění neměl v ruce. Kdyby to někdo potřeboval, tak to je první kolo 39Nm, druhé 73 Nm a třetí 70-77Nm.
šrouby
5 1 3 7
8 4 2 6
Odpovědět

Zpět na „Motor“