CAI na Suba atd.
CAI na Suba atd.
Ahoj,
tak nějak přemýšlím, co by se dalo do budoucnosti vymyslet, aby Subo reagovalo lépe a rychleji na plynový pedál :3gears: :conf89: . Napadlo mě pár řešení:
1) CAI = Cold Air Intake = přívod studeného vzduchu přímým sáním
- výsledek = mám to na svém druhém autě a změnil se krásně zvuk, ale že by to mělo nějaký výrazný efekt??
- problém = žádný
2) Větší klapka sání
- výsledek = nikdy jsem to na autě neměl, ale dle zkušeností kolegů je odezva lepší a citlivější
- problém = dělalo jim to chutší směs a tím vznikalo nedokonalé spalování
- řešení = regulátor tlaku paliva? Ladění ECU?
3) Sehnat komplet sání z Turbo verze (komoru sání, filtr, klapku, popř. kapotu bo upravit svou stávající atd.)
- výsledek = netuším zda by to šlo všechno zapojit, aby to fungovalo i bez turba.
- očekávání = nárůst výkonu, lepší odezva na plyn, možná lepší spotřeba
- problém = kompatibilita
- řešení = ???
Takže, co je pro mě asi nejzajímavější je varianta 3. Bohužel tam bude asi taky nejvíc problémů. Tak a teď SFC raď. :783:
tak nějak přemýšlím, co by se dalo do budoucnosti vymyslet, aby Subo reagovalo lépe a rychleji na plynový pedál :3gears: :conf89: . Napadlo mě pár řešení:
1) CAI = Cold Air Intake = přívod studeného vzduchu přímým sáním
- výsledek = mám to na svém druhém autě a změnil se krásně zvuk, ale že by to mělo nějaký výrazný efekt??
- problém = žádný
2) Větší klapka sání
- výsledek = nikdy jsem to na autě neměl, ale dle zkušeností kolegů je odezva lepší a citlivější
- problém = dělalo jim to chutší směs a tím vznikalo nedokonalé spalování
- řešení = regulátor tlaku paliva? Ladění ECU?
3) Sehnat komplet sání z Turbo verze (komoru sání, filtr, klapku, popř. kapotu bo upravit svou stávající atd.)
- výsledek = netuším zda by to šlo všechno zapojit, aby to fungovalo i bez turba.
- očekávání = nárůst výkonu, lepší odezva na plyn, možná lepší spotřeba
- problém = kompatibilita
- řešení = ???
Takže, co je pro mě asi nejzajímavější je varianta 3. Bohužel tam bude asi taky nejvíc problémů. Tak a teď SFC raď. :783:
Ex - Subaru Impreza 2.0, MY2003, 92kW
Ex - Subaru Legacy 2.0GL, MY1996, 85kW
Ex - Subaru Legacy 2.0GL, MY1996, 85kW
Re: CAI na Suba atd.
Má rada zní: jezdit dvoulitrem > zvyknout si na 92kW > vydělat si fufňáky > koupit něco silnějšího
nebo zkus lepší benzín (98 nebo 100 oktanů)
Sání je záměrně takové, jaké tam je z fabriky, počítaj s tím v programu jednotky. Změny průměru a délky akorát zblbnou MAF nebo MAP (nevim, co tam máš) a rozhoděj spalování, jak sám píšeš.
Legacy je velký auto, 4x4 má velký pasivní odpory, 90kW je málo - mě přijde, že i těch 115, co mám na dvaapůlce je málo. Holt neni to žádnej závoďák - na to jsou GT a H6
A jestli se to vyloženě chová blbě a nejde to do otáček, tak není spíš někde závada? Špatná regulace předstihu, špatné zapalování, rozvody - vytahaný řemen, a podobně?
nebo zkus lepší benzín (98 nebo 100 oktanů)
Sání je záměrně takové, jaké tam je z fabriky, počítaj s tím v programu jednotky. Změny průměru a délky akorát zblbnou MAF nebo MAP (nevim, co tam máš) a rozhoděj spalování, jak sám píšeš.
Legacy je velký auto, 4x4 má velký pasivní odpory, 90kW je málo - mě přijde, že i těch 115, co mám na dvaapůlce je málo. Holt neni to žádnej závoďák - na to jsou GT a H6
A jestli se to vyloženě chová blbě a nejde to do otáček, tak není spíš někde závada? Špatná regulace předstihu, špatné zapalování, rozvody - vytahaný řemen, a podobně?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: CAI na Suba atd.
Plně souhlasím s Honzou CZ, vyjma toho lepšího benzinu, ten, podle mne na tomto motoru vůbec nebude znát (asi jako na mém....).
Všechny tyto úpravy jsou, podle mne zbytečná a neefektivní investice = vyhozené peníze do luftu.
Všechny tyto úpravy jsou, podle mne zbytečná a neefektivní investice = vyhozené peníze do luftu.
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Re: CAI na Suba atd.
Tak Spacemane :839: a máš to :6066: :6066: :6066: ::-DDD:
Forestr 2.0 WP 08 a XT 1.8 TURBO 86 monentálně v rekonstrukci.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
- hetzer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1785
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Bydliště: u Prostejova
Re: CAI na Suba atd.
taky si myslim ze levnejsi by bylo motor vymenit za vykonnejsi nez zlepsovat tento
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Re: CAI na Suba atd.
asi máte recht, spíš na něm udělám nějakou tu údržbu a nechám vyčistit co se dá.. Co si myslíte o dekarbonizaci?
Ex - Subaru Impreza 2.0, MY2003, 92kW
Ex - Subaru Legacy 2.0GL, MY1996, 85kW
Ex - Subaru Legacy 2.0GL, MY1996, 85kW
Re: CAI na Suba atd.
Jasně, nech si prachy na údržbu a jestli ti přebejvaj, tak si je schovej, určitě se někdy budou hodit. Třeba časem koupíš Rézu a tam už je to s tuningem o něčem jinymSpaceMan píše:asi máte recht, spíš na něm udělám nějakou tu údržbu a nechám vyčistit co se dá.. Co si myslíte o dekarbonizaci?
S tou dekarbonizací nevim no. Co jsem o tom kdy slyšel nebo četl, tak karbon na určitých dílech slouží jako vymezování vůle (jak se tam postupně usazuje) a bez něj by tam vůle vznikly a začalo by se to víc opotřebovávat, možná až klepat. Pokud to někdo nedělal pravidelně od začátku provozu, tak bych to asi nedělal. Udělal bych to jedině pokud bych se chystal na GO motoru. Ale je to můj názor podložený zejména na "přijmutých zkušenostech" - žádné vlastní s tím nemám :655:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: CAI na Suba atd.
Dekarbonisace se kdysi dávno musela dělat na dvoutaktech, občas i na 4t. zároveň s výměnou pístních kroužků.SpaceMan píše:asi máte recht, spíš na něm udělám nějakou tu údržbu a nechám vyčistit co se dá.. Co si myslíte o dekarbonizaci?
S nástupem olejů třídy AD, tedy zhruba v v 60. letech (min. století), se u 4taktů už dělala pouze dekarbonisace hlavy při (nutné) výměně těsnění.....
V dnešní době je to naprosto bezpředmětný úkon (pokud se nejedná o očištění demontované hlavy motoru před zpětnou montáží, event. o výměnu pístních kroužků). :!:
M.j., na Subaru by to byla docela drahá "sranda", :839: spočítáme-li náklady jenom na těsnění............ :670: :850:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 131
- Registrován: úte zář 08, 2009 10:00 pm
- Jméno a příjmení: Jaroslav Tomšík
- Bydliště: Lešná Příluky
Re: CAI na Suba atd.
Trochu jsem se o dekarbonizaci motoru a sání zajímal, z toho co jsem viděl tak klady určitě převažují. Dekarbonizací se dostaneš na původní výkon motoru z výroby, plus mínus, určitě nic víc. Použití přípravků BG Care by mělo prospět i katu a filtru pevných částic.
XV 1.6
ex: Impreza 2.0 GX kombi + LPG, MY 02
ex: Impreza 2.0 GX kombi + LPG, MY 02
- hetzer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1785
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Bydliště: u Prostejova
Re: CAI na Suba atd.
http://www.dobrapumpa.cz/cs/obsah/faqJe rozumné provádět "dekarbonizaci" motoru?
Všechny motorové oleje obsahují účinné detergentní přísady, které udržují čistotu skříně motoru a jeho součástí. Další účinné látky (dispersanty) udržují případné nečistoty rozptýlené v oleji, ty jsou vyplaveny z motoru při výměně oleje. Přestože se motory postupně stejně zanášejí, nedoporučujeme dekarbonizace motoru údajně vysoce účinnými prostředky. Hrozí totiž nekontrolované uvolňování nečistot a přicpání mazacích kanálků udělá často větší škody než nečistoty rozptýlené v oleji.
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH