CAI na Suba atd.

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
SpaceMan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: pon led 18, 2010 7:29 pm
Jméno a příjmení: David

CAI na Suba atd.

Příspěvek od SpaceMan »

Ahoj,

tak nějak přemýšlím, co by se dalo do budoucnosti vymyslet, aby Subo reagovalo lépe a rychleji na plynový pedál :3gears: :conf89: . Napadlo mě pár řešení:

1) CAI = Cold Air Intake = přívod studeného vzduchu přímým sáním
- výsledek = mám to na svém druhém autě a změnil se krásně zvuk, ale že by to mělo nějaký výrazný efekt?? :1774:
- problém = žádný

2) Větší klapka sání
- výsledek = nikdy jsem to na autě neměl, ale dle zkušeností kolegů je odezva lepší a citlivější
- problém = dělalo jim to chutší směs a tím vznikalo nedokonalé spalování
- řešení = regulátor tlaku paliva? Ladění ECU?

3) Sehnat komplet sání z Turbo verze (komoru sání, filtr, klapku, popř. kapotu bo upravit svou stávající atd.)
- výsledek = netuším zda by to šlo všechno zapojit, aby to fungovalo i bez turba.
- očekávání = nárůst výkonu, lepší odezva na plyn, možná lepší spotřeba
- problém = kompatibilita
- řešení = ???

Takže, co je pro mě asi nejzajímavější je varianta 3. Bohužel tam bude asi taky nejvíc problémů. Tak a teď SFC raď. :783:
Ex - Subaru Impreza 2.0, MY2003, 92kW
Ex - Subaru Legacy 2.0GL, MY1996, 85kW
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21974
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: CAI na Suba atd.

Příspěvek od HonzaCZ »

Má rada zní: jezdit dvoulitrem > zvyknout si na 92kW > vydělat si fufňáky > koupit něco silnějšího :-)
nebo zkus lepší benzín (98 nebo 100 oktanů)

Sání je záměrně takové, jaké tam je z fabriky, počítaj s tím v programu jednotky. Změny průměru a délky akorát zblbnou MAF nebo MAP (nevim, co tam máš) a rozhoděj spalování, jak sám píšeš.

Legacy je velký auto, 4x4 má velký pasivní odpory, 90kW je málo - mě přijde, že i těch 115, co mám na dvaapůlce je málo. Holt neni to žádnej závoďák - na to jsou GT a H6 :-)

A jestli se to vyloženě chová blbě a nejde to do otáček, tak není spíš někde závada? Špatná regulace předstihu, špatné zapalování, rozvody - vytahaný řemen, a podobně?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: CAI na Suba atd.

Příspěvek od Harry »

Plně souhlasím s Honzou CZ, vyjma toho lepšího benzinu, ten, podle mne na tomto motoru vůbec nebude znát (asi jako na mém....). :wink:

Všechny tyto úpravy jsou, podle mne zbytečná a neefektivní investice = vyhozené peníze do luftu. :10125:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
DDDD
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1033
Registrován: čtv srp 27, 2009 9:57 pm

Re: CAI na Suba atd.

Příspěvek od DDDD »

Tak Spacemane :839: a máš to :6066: :6066: :6066: ::-DDD:
Forestr 2.0 WP 08 a XT 1.8 TURBO 86 monentálně v rekonstrukci.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: CAI na Suba atd.

Příspěvek od hetzer »

taky si myslim ze levnejsi by bylo motor vymenit za vykonnejsi nez zlepsovat tento :1774:
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Uživatelský avatar
SpaceMan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: pon led 18, 2010 7:29 pm
Jméno a příjmení: David

Re: CAI na Suba atd.

Příspěvek od SpaceMan »

asi máte recht, spíš na něm udělám nějakou tu údržbu a nechám vyčistit co se dá.. ;-) Co si myslíte o dekarbonizaci?
Ex - Subaru Impreza 2.0, MY2003, 92kW
Ex - Subaru Legacy 2.0GL, MY1996, 85kW
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21974
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: CAI na Suba atd.

Příspěvek od HonzaCZ »

SpaceMan píše:asi máte recht, spíš na něm udělám nějakou tu údržbu a nechám vyčistit co se dá.. ;-) Co si myslíte o dekarbonizaci?
Jasně, nech si prachy na údržbu a jestli ti přebejvaj, tak si je schovej, určitě se někdy budou hodit. Třeba časem koupíš Rézu a tam už je to s tuningem o něčem jinym :-)
S tou dekarbonizací nevim no. Co jsem o tom kdy slyšel nebo četl, tak karbon na určitých dílech slouží jako vymezování vůle (jak se tam postupně usazuje) a bez něj by tam vůle vznikly a začalo by se to víc opotřebovávat, možná až klepat. Pokud to někdo nedělal pravidelně od začátku provozu, tak bych to asi nedělal. Udělal bych to jedině pokud bych se chystal na GO motoru. Ale je to můj názor podložený zejména na "přijmutých zkušenostech" - žádné vlastní s tím nemám :655:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: CAI na Suba atd.

Příspěvek od Harry »

SpaceMan píše:asi máte recht, spíš na něm udělám nějakou tu údržbu a nechám vyčistit co se dá.. ;-) Co si myslíte o dekarbonizaci?
Dekarbonisace se kdysi dávno musela dělat na dvoutaktech, občas i na 4t. zároveň s výměnou pístních kroužků.
S nástupem olejů třídy AD, tedy zhruba v v 60. letech (min. století), se u 4taktů už dělala pouze dekarbonisace hlavy při (nutné) výměně těsnění.....

V dnešní době je to naprosto bezpředmětný úkon (pokud se nejedná o očištění demontované hlavy motoru před zpětnou montáží, event. o výměnu pístních kroužků). :wink: :!:

M.j., na Subaru by to byla docela drahá "sranda", :839: spočítáme-li náklady jenom na těsnění............ :670: :850:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
arai
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 131
Registrován: úte zář 08, 2009 10:00 pm
Jméno a příjmení: Jaroslav Tomšík
Bydliště: Lešná Příluky

Re: CAI na Suba atd.

Příspěvek od arai »

Trochu jsem se o dekarbonizaci motoru a sání zajímal, z toho co jsem viděl tak klady určitě převažují. Dekarbonizací se dostaneš na původní výkon motoru z výroby, plus mínus, určitě nic víc. Použití přípravků BG Care by mělo prospět i katu a filtru pevných částic.
XV 1.6
ex: Impreza 2.0 GX kombi + LPG, MY 02
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: CAI na Suba atd.

Příspěvek od hetzer »

Je rozumné provádět "dekarbonizaci" motoru?

Všechny motorové oleje obsahují účinné detergentní přísady, které udržují čistotu skříně motoru a jeho součástí. Další účinné látky (dispersanty) udržují případné nečistoty rozptýlené v oleji, ty jsou vyplaveny z motoru při výměně oleje. Přestože se motory postupně stejně zanášejí, nedoporučujeme dekarbonizace motoru údajně vysoce účinnými prostředky. Hrozí totiž nekontrolované uvolňování nečistot a přicpání mazacích kanálků udělá často větší škody než nečistoty rozptýlené v oleji.
http://www.dobrapumpa.cz/cs/obsah/faq
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Odpovědět

Zpět na „Motor“