Páska na výfukové svody
Páska na výfukové svody
Nemáte náhodu někdo zkušenost s páskou na výfukové svody? Mám na foresteru odstraněné veškeré ty tepelné štíty (už jsem to tak pořídil) Slibuju si od toho jednak tepelné odstínění a doufám že i částečné odhlučnění..Nevím jakou mám pořídit (teplota?) a cca potřebná délka..
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
- Nemmo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: pon lis 10, 2014 2:32 pm
- Jméno a příjmení: Daniel Stehnej
- Bydliště: Praha
Re: Páska na výfukové svody
...zdar, jen z motorky, ale zvuk to teda netlumí....
...plácli jsme to na svody po vykuchání katu a lehce se zjemnil průběh výkonu a hlavně to přestalo střílet do výfuku, ale to ti u auta asi nehrozí...
...plácli jsme to na svody po vykuchání katu a lehce se zjemnil průběh výkonu a hlavně to přestalo střílet do výfuku, ale to ti u auta asi nehrozí...
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Páska na výfukové svody
Tome ty plechy na vejfuku jsou spíš mechanická ochrana. To nemůže fungovat jako tepelný štít, když je to rezatý a je to centimetr od roury. Tomu prostě nevěřím. Pravda je to moje doměnka, nemám pro to žádný důkazy, jen logika mi říká, že to tak je. Když chtějí výrobci něco tepelně odstínit, tak na to použijou obvykle kus hliníku, kterej nezrezaví. A jestli nemáš nerezovej vejfuk, tak ti to pod tou páskou akorát dřív shnije...
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Páska na výfukové svody
Já mám de-cat downpipe s omotávkou. Tepelně je to znát když tam strkám pazour, ale jinak nic nepozoruji. Také mě rezonoval plech v době, co jsem tam měl cat a sundal jsem ho bez nějaké změny a dalších úprav. Nejsem si jistý, jestli je dobré obalovat svod s catem (jestli tam je), protože se určitě zvýší jeho teplota a nevím co pak vydrží. Prý je lepší řešit omotání svodů, ale to je moc práce. Také si myslím, že hlavně záleží na motoru a zátěži auta, jestli má smysl vůbec něco motat. Jestli se rozhodneš, pak myslím, že 10m stačí, ale vzal bych 15m a omotal bych co se vejde. A raději užší, lépe se s tím manipuluje. Také je dobré obtáhnout to drátem. Jak se to přepálí, je to křehké a po čase se to může trhat. Jo a nejezdil bych s tím první kilometry po kouřové detektory - krásně to hulí
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Re: Páska na výfukové svody
Ahoj,
chcem sa opytat, koli zvaraniu vyfuku som dal tie ochranne hlinikove plechy dolu z vyfuku a servisak nesubarista vravi, ze nemam ich ani davat naspat. - ze super - aJ tak som sa cely cas trapil s rezonovanim.
Mozete my potvrdit vyznam tohto stitu - ci je len mechanicky / chrani proti striekajucej vode odspodu a teplnotnym sokom?
Dalsi teoretik tvrdil ze vraj pomaha zohriat katalyzator...
Dakujem
chcem sa opytat, koli zvaraniu vyfuku som dal tie ochranne hlinikove plechy dolu z vyfuku a servisak nesubarista vravi, ze nemam ich ani davat naspat. - ze super - aJ tak som sa cely cas trapil s rezonovanim.
Mozete my potvrdit vyznam tohto stitu - ci je len mechanicky / chrani proti striekajucej vode odspodu a teplnotnym sokom?
Dalsi teoretik tvrdil ze vraj pomaha zohriat katalyzator...
Dakujem
L'induction de l'apoptose est un autre exemple de couplage pays, la frГ©quence de l'expГ©rience du kamagra n'est pas recommandГ©e en cas d'intoxication..
Re: Páska na výfukové svody
vladdo : ak som sa správne dočítal tak máš Forester 2003 = 92kW a ten má KAT dosť vzadu a tie štíty sú tam naozaj aj preto aby mal KAT správnu teplotu - hlavne tie okolo KAT-u.
A v dnešnej dobe prísnych EK môžeš mať velmi lahko problém. Dnes je zrovna úplne bežné, že na autá čo majú problém s EK (starý KAT, horší motor,...) sa pridáva další KAT aby auto splnilo emisie
A v dnešnej dobe prísnych EK môžeš mať velmi lahko problém. Dnes je zrovna úplne bežné, že na autá čo majú problém s EK (starý KAT, horší motor,...) sa pridáva další KAT aby auto splnilo emisie
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Páska na výfukové svody
Vladdo, jsou dva názory, jeden, že je to skrz kat, aby měl jak píše pufko správnou teplotu, druhý je, že je to teplotní ochrana v terénu, aby třeba někde na vzrostlé louce snad nechytla přeschlý přerostlý porost. Mě to přijde přehnané, oboje a jsou tu hlavně lidi co mají štíty právě na SG už dávno dole a problém žádný. Já ho zrovna ještě vyspravil, ale fakt už naposled, příště už přijde pryč, schovám si ho a uvidím, když by bylo třeba nechám vyrobit nový. Starý nemá smysl, trpí hodně, bude to už šrot.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Páska na výfukové svody
Ty kryty jsou mimo jiné mechanická ochrana. Katy jsou hodně na ráně. Já bych je nesundaval hlavně z tohohle důvodu. Ale Pufko má zkušeností dost na to, abych bral i jeho názor jako objektivní.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Páska na výfukové svody
Určitě primární funkce je rychlejší ohřívání katalyzátoru při studeném startu, což je velmi sledovaný parametr při měření emisí (ne na STK). Jedná se o čas, za který se katalyzátor zahřeje na minimální provozní teplotu tak, aby mohla fungovat katalytická reakce. U starších EU norem to byly minuty, EU7 už počítá sekundy - uvažuje se o dodatečných střikovačích, nebo el. vyhřívání (problém je momentálně turbo s velkou tepelnou setrvačností).
Pro tebe to nemá žádný význam.
Mechanická ochrana a tepelný štít už je jiná, hlavně oblast okolo filtru oleje je mezi svodama dost exponovaná.
Za mě - nebál bych se to sundat od prvního katu dál, ale já osobně radši ladím rezonance...
Pro tebe to nemá žádný význam.
Mechanická ochrana a tepelný štít už je jiná, hlavně oblast okolo filtru oleje je mezi svodama dost exponovaná.
Za mě - nebál bych se to sundat od prvního katu dál, ale já osobně radši ladím rezonance...
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Páska na výfukové svody
Je to trochu k tématu zde- kámoš, mechanik mě říkal, jak jeho táta vozí auta na stk, že se chystá nová metodika měření emisí. Teď se dá cokoliv ještě zkoušet navodit, vystihnout lepší emise- ošulit.
Prý po novu už se jen zkusí 3x zvýšit otáčky a jak emise nevyjdou tak opakovačka! Vše samozřejmě nevratně zaznamenáno. Nevím jak to bude, jestli jooo nebo ne, negooglil jsem, je to hodně zhruba řečeno, ale jak jsem slyšel, tak prodávám.
Prý po novu už se jen zkusí 3x zvýšit otáčky a jak emise nevyjdou tak opakovačka! Vše samozřejmě nevratně zaznamenáno. Nevím jak to bude, jestli jooo nebo ne, negooglil jsem, je to hodně zhruba řečeno, ale jak jsem slyšel, tak prodávám.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Páska na výfukové svody
Stačí si všimnúť ako sa posunul KAT voči starším generáciam, pri Legacy/Outback od 2003 je KAT tesne za hlavou, teda aby mal čím skôr pracovnú teplotu a aby ju aj lahšie udržal ako v prípade starších generácii, respektíve voči Forestrovi, kde je 2.0i 92kW ktorý má klasické zvody do "V" spojené až pri prevodovke a KAT je vedla prevodovky.
Za jedno to bráni šíreniu tepla do okolia a naopak zasa chráni voči chladu z okolia = zima, voda od kolies.
Každý vie že s nájazdom klesá účinnosť KATu a ak nemá ani tepelný štít, tak potom to môže byť velmi hraničné s emisiami.
Na SK emisná kontrola hotová pohroma, kamoš čo má servis tak vo velkom sa mu tam točia benzinové autá kde sú problém emisie, diesle problém nemajú, ale príde aj k tomu ked začne poctivá metodika. U nás platí že ak auto neprejde (je jedno či STK alebo EK), tak závada je zapísana v systéme 30dní = čas na odstránenie závady a opakovanú STK.
U nás navyše tvrdo sledujú stanice, lebo sa podvádzalo vo velkom.
V Trenčíne na jednej STK mali vnútri trvale zaparkovanú Feliciu, motor po go a k tomu pridané KATy na potrubie aby boli emisie úplne dokonalé.
Len že niekto si v systéme všimol že autá ktoré neprechádzali emisiami na rôznych STK v okolí, tú emisnú často spravili práve na tej STK v Trenčíne. Tak sa tam vybrala kontrola a pekne sledovali ako sa robí STK/EK...
Brána otvorená, auto zaparkovali tak aby bolo vidieť do vnútra, dali kameru a natáčali...
Vošlo auto dnu a ak bol problém, tak emisie sa merali z vedla stojacej Felicie...
Pokuta niekolko desiatok tisíc €€€ (počul som 60000€)
Teraz si na SK nikto nevezme na triko že by pustil auto, ktoré má v systéme záznam, lebo to je prvá vec ktorá sa prioritne kontroluje. Takže bud si majitel odstráni závadu, alebo príde po 30 dnoch a robí STK/EK na novo za plnú sumu ale chybu v systéme už nevidieť.
Ja som zo svojou amerikou tento rok vyletel jak špinavá handra...
Chýba zadná hmlovka, chýbajú bočné smerovky (vôbec nikoho nezaujíma, že ich auto z výroby nemá). Takže cez vypinač dorobiť zadnú hmlovku, lebo na páčke mám len predné. Kedže v zrkadlách US model smerovky nemal, tak kúpiť aj druhé zrkadla z EU verzie, natiahnúť káble...
A emisná to isté, vždy som to riešil cez niekoho, lebo ma nebaví chodiť osobne a tráviť tam čas čakaním a potom dalšia hodina samotná STK. Ked som mohl dať niekomu auto a na druhý den som si pren prišiel
Ked som sa pýtal či je všetko v poriadku, lebo sem tam vyskočili emisie, tak odpoved som dostal : "ja neviem, máš, nerieš..."
A až teraz som zistil že predný KAT bol vykuchaný, takže som musel meniť a hned som tam šupol dva + pôvodný zadný KAT ostal. Za jedno auto výrazne stíchlo, automat sa trochu inak chová, spadla spotreba asi o liter, ale aj zlenivel motor, jednoducho je tam odpor, ktorý tam dlhé roky nebol.
Další problém STKáčiek bol, že vychádzali zo štatistík. V nemecku je priemerný vek vozidiel podstatne mladší a záhada bola ako je možné že v tom nemecku prechádza trepnem 70% áut a u nás kde je vyšší priemerný vek prechádza snád aj 95%...
Nuž v nemecku stačí že niekomu nepípa nezapnutý pás, alebo že mu zle utierajú stierače a už ide von, alebo len nemá kvapalinu v ostrekovačoch. U nás také nehrozilo, to nikto neriešil. Dnes ale už riešia, už som mal zapísané že ostrekovače čelného skla nerostrekujú optimálne (rozstrekujú optimálne za jazdy, na mieste to strieka vysoko), tiež som počul ako vyhodí auto, ak mu nefunguje napríklad niektoré elektrické okno...
Za jedno to bráni šíreniu tepla do okolia a naopak zasa chráni voči chladu z okolia = zima, voda od kolies.
Každý vie že s nájazdom klesá účinnosť KATu a ak nemá ani tepelný štít, tak potom to môže byť velmi hraničné s emisiami.
Na SK emisná kontrola hotová pohroma, kamoš čo má servis tak vo velkom sa mu tam točia benzinové autá kde sú problém emisie, diesle problém nemajú, ale príde aj k tomu ked začne poctivá metodika. U nás platí že ak auto neprejde (je jedno či STK alebo EK), tak závada je zapísana v systéme 30dní = čas na odstránenie závady a opakovanú STK.
U nás navyše tvrdo sledujú stanice, lebo sa podvádzalo vo velkom.
V Trenčíne na jednej STK mali vnútri trvale zaparkovanú Feliciu, motor po go a k tomu pridané KATy na potrubie aby boli emisie úplne dokonalé.
Len že niekto si v systéme všimol že autá ktoré neprechádzali emisiami na rôznych STK v okolí, tú emisnú často spravili práve na tej STK v Trenčíne. Tak sa tam vybrala kontrola a pekne sledovali ako sa robí STK/EK...
Brána otvorená, auto zaparkovali tak aby bolo vidieť do vnútra, dali kameru a natáčali...
Vošlo auto dnu a ak bol problém, tak emisie sa merali z vedla stojacej Felicie...
Pokuta niekolko desiatok tisíc €€€ (počul som 60000€)
Teraz si na SK nikto nevezme na triko že by pustil auto, ktoré má v systéme záznam, lebo to je prvá vec ktorá sa prioritne kontroluje. Takže bud si majitel odstráni závadu, alebo príde po 30 dnoch a robí STK/EK na novo za plnú sumu ale chybu v systéme už nevidieť.
Ja som zo svojou amerikou tento rok vyletel jak špinavá handra...
Chýba zadná hmlovka, chýbajú bočné smerovky (vôbec nikoho nezaujíma, že ich auto z výroby nemá). Takže cez vypinač dorobiť zadnú hmlovku, lebo na páčke mám len predné. Kedže v zrkadlách US model smerovky nemal, tak kúpiť aj druhé zrkadla z EU verzie, natiahnúť káble...
A emisná to isté, vždy som to riešil cez niekoho, lebo ma nebaví chodiť osobne a tráviť tam čas čakaním a potom dalšia hodina samotná STK. Ked som mohl dať niekomu auto a na druhý den som si pren prišiel
Ked som sa pýtal či je všetko v poriadku, lebo sem tam vyskočili emisie, tak odpoved som dostal : "ja neviem, máš, nerieš..."
A až teraz som zistil že predný KAT bol vykuchaný, takže som musel meniť a hned som tam šupol dva + pôvodný zadný KAT ostal. Za jedno auto výrazne stíchlo, automat sa trochu inak chová, spadla spotreba asi o liter, ale aj zlenivel motor, jednoducho je tam odpor, ktorý tam dlhé roky nebol.
Další problém STKáčiek bol, že vychádzali zo štatistík. V nemecku je priemerný vek vozidiel podstatne mladší a záhada bola ako je možné že v tom nemecku prechádza trepnem 70% áut a u nás kde je vyšší priemerný vek prechádza snád aj 95%...
Nuž v nemecku stačí že niekomu nepípa nezapnutý pás, alebo že mu zle utierajú stierače a už ide von, alebo len nemá kvapalinu v ostrekovačoch. U nás také nehrozilo, to nikto neriešil. Dnes ale už riešia, už som mal zapísané že ostrekovače čelného skla nerostrekujú optimálne (rozstrekujú optimálne za jazdy, na mieste to strieka vysoko), tiež som počul ako vyhodí auto, ak mu nefunguje napríklad niektoré elektrické okno...
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Páska na výfukové svody
Ono to Pufko v tom Německu taky není tak dramatický, jak se to vypráví. Taky je to tam stanici od stanice a může tam projít leccos. To Rakušáci, to jsou správný zkurvenci.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Páska na výfukové svody
Já mám na sti nové svody RCM se stejnou délkou a taky downpipe Invidia se sportovním catem. Na obou mám termopasku značky Dei, ta je prý nejlepší. Já pravda, že omotat svody je asi opruz, já sám jsem to nedělal a ti co mi to dělali si účtování extra položku za omotani svodu. Nevím přesně, jestli mi jde termopaska i přes cat, to bych se musel podívat, ale myslím, že ano. Na mem aute je pouziti termopasky si myslim jedine z duvodu tepelneho odstineni motoru a casti auta.
Foto omotanych svodu:
Foto omotanych svodu: