Ztráta výkonu při studeném motoru

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: Ztráta výkonu při studeném motoru

Příspěvek od hetzer »

DDDD: vsak ano chybove kody jen rikaji co ridici jednotce vadi, nebo v minulosti vadilo.
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Ztráta výkonu při studeném motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

saburafu: A co vadnej konektor nebo vedení od váhy k ŘJ? Jak je to s těma chybama? Je tam jen "vadná váha" nebo jsou tam i jiné chyby ("váha mimo rozsah", "váha - zkrat na kostru", "váha - zkrat na +"... atd)?

Jakej to je rok? Má to auto klasickej OBD konektor na diagnostiku?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: Ztráta výkonu při studeném motoru

Příspěvek od hetzer »

HonzaCZ: jestli se nepletu je to stejne auto jako mam ja, tedy reza MY 97
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Uživatelský avatar
saburafu
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2125
Registrován: stř srp 12, 2009 12:00 am
Bydliště: Budějce - Vyšák
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta výkonu při studeném motoru

Příspěvek od saburafu »

HonzaCZ:
Konektor vypadá dobře, ale ještě teď odpoledne se na to důkladněji podívám a zkontroluji kabeláž apod. Vzhledem k tomu, že se nechytla ani ta jiná váha, tak by to i skoro vypadalo na nějaký zádrhel ve vedení nebo konektoru.
Chybu to vyblikává pouze tu jednu, dlouze, dlouze, krátce, krátce, krátce - 23?, a pořád se to opakuje. Z jedné diskuze jsem vyčetl, že je to právě váha vzduchu, ale podrobnější informace k této chybě nemám. Zatím jsem se nedopátral k tabulce s chybovými kódy. Mám Imprezu 97 a na diagnostiku jako takovou nemůžu, nedá se připojit (dle informací a poznatků z klubu). Nevím, v tomto směru jsem laik. Bohužel jsme dnes ráno chvátali, nebylo moc času, klubový kolega Jirka valil směr hory a tak jsme to nemohli nějak dalekosáhleji zkoušet. Budu se muset naučit taky ty chyby vymazávat. Ještě to neumím. Musím pohledat nějaký postup.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Ztráta výkonu při studeném motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

PavelG dával na wiki nějaký odkaz - ten by ti mohl pomoct - http://wiki.subarufanclub.cz/navody/obdii
Při tom proměřování vedení bacha, ať si něco neodpálíš, některý čidla nemaj rády měření odporu a podobně (třeba pokud se na obvodu napěťové lambdy pokusíš změřit multimetrem odpor, tak se zničí - ta lambda). Doporučuju odpojit baterku a periferie od obou konců (tedy váhu i ŘJ na druhý straně a proměřovat opravdu jen samotné vodiče). Samozřejmě ideálně při proměřování mít pomocníka, který s tím bude hejbat, mačkat, lámat - kdyby byl někde zlomený kabel. To k řešení tý váhy.

Pozor ale, to, že ŘJ nadává na váhu vzduchu ještě neznamená, že s ní něco je - viz. pokus s jinou. Může to taky znamenat, že informace o množství vzduchu, který v danym stavu prochází váhou ŘJ "nesedí", ale to může bejt způsobený třeba falešnym vzduchem v sacím potrubí.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
saburafu
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2125
Registrován: stř srp 12, 2009 12:00 am
Bydliště: Budějce - Vyšák
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta výkonu při studeném motoru

Příspěvek od saburafu »

Díky za odkaz. Trochu to důkladněji projdu. Bohužel nemám nic na měření odporů apod. a v tomto směru jsem úplně mimo a bohužel zatím nevím, na koho bych se s touto záležitostí obrátil.
Kontroloval jsem kabely ale konektor vypadá v pořádku (laicky řečeno) a kabel taky. Bohužel je vše svedeno v "husích krcích" a postupně sloučeno do masivního husího krku a vše mizí kdesi do útrob kastle. Nevím tedy ani, kde bych měl řídící jednotku hledat. Později zajedu za Jožkou na Lipno a poradím se s ním, má o hodně širší obzor v této oblasti. Zkusil jsem znovu chyby a pořád to jen signalizuje tu 23, tak čert ví, v čem je zakopaný pes. Musím ale přiznat, že ta kabeláž mi nahání trochu hrůzu a sám si netroufnu do toho sáhnout, vše je tak provázané a uvázané páskou, ztuhlé, že bych to akorát zbastlil ještě více.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Ztráta výkonu při studeném motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak já samozřejmě nemyslel kabeláž rozdělávat, ale na jedné straně odpojím váhu, na druhé ŘJ a pak multimetrem proměřím odpor kabelů - samozřejmě musíš najít schéma zapojení, abys věděl, na jakých pinech na ŘJ je připojena ta váha. Jak popisuješ ten svazek, tak ten víceméně celý vede právě k ŘJ a na jeho konci je konektor zapojený do ŘJ - třeba 40 pólový nebo i více.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: Ztráta výkonu při studeném motoru

Příspěvek od hetzer »

saburafu:
23 je vaha vzduchu nebo draty k ni.
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Uživatelský avatar
DDDD
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1033
Registrován: čtv srp 27, 2009 9:57 pm

Re: Ztráta výkonu při studeném motoru

Příspěvek od DDDD »

hetzer píše:DDDD: vsak ano chybove kody jen rikaji co ridici jednotce vadi, nebo v minulosti vadilo.
No jasně.Proto říkám že smazáním kódů se porucha neodstraní.
Forestr 2.0 WP 08 a XT 1.8 TURBO 86 monentálně v rekonstrukci.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
Uživatelský avatar
lojzmen
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 392
Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
Jméno a příjmení: Lojza
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Ztráta výkonu při studeném motoru

Příspěvek od lojzmen »

Řídící jednotka je u této Imprezy (M97) skoro na 100% pod falešnou podlahou u spolujezdce. Velmi snadná a jednoduchá demontáž. Ale který pin na kterém konektoru tam to je, to nevím. Vodiče jsou barevně značené.

A ten konektor OBD, to si nejsem jist, to měly až auta M99?

Chce to resetnout RJ a znova projet a znova vyblikat, aby byla jistota, že ta 23 tam není už 10 let.
Předpokládám, že to kámoš udělal, ale pro jistotu to zmiňuji.
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Ztráta výkonu při studeném motoru

Příspěvek od Juras »

V prve rade vyresetuj rj, protoze jak rika lojzmen tam ta chyba muze byt uz dlouho v pameti, nebo jste ji tam mohli ulozit sami pri te vymene (zapnuti klicku pri vypojenym konektoru). Pokud ji mas skutecne vadnou tak by ti za jizdy rozsvecela kontrolku check engine. Na diagnostiku to pripojit jde, ale ne na kazdou. V autorizovanych servisech ji maji. Konektor pro jeji pripojeni ma zlutou barvu a je umisten pod volantem v mistech, kde ste spojovali cerny dratky pro vyblikani chyb z pameti. ECU je umisten pod spolujezdcovyma nohama v predni sikme casi pod krycim plechem. Nejjednodussi reset ECU je odpojit baterku a zapnout klicek, staci nechat tak 10minut ale pul hodky je jistota, pak vypnout klicek a znovu pripojit baterku. Nedavno sem resil neco podobnyho, taky to hazelo chyby lambdy a vahy, ale nakonec to bylo cidlo, ktery se celou dobu neozvalo a tvarilo jako uplne v poradku a navic kdyz je vadny tak to ani nejede. Proste vadny nebylo, jenom posilalo mylny informace a tim rozladilo cely zapalovani a oblbovalo ostatni snimace - snimac polohy vackovyho hridele. Trvalo me skoro rok nez sem na to prisel. Tak preju hodne stesti pri hledani zavady :pr:
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
saburafu
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2125
Registrován: stř srp 12, 2009 12:00 am
Bydliště: Budějce - Vyšák
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta výkonu při studeném motoru

Příspěvek od saburafu »

Tak jsem zjistil, že mi dva kabely od svíček vypadly z těch plastových chytů a dotýkaly se motoru a kabelu od baterie. Upravil jsem je tedy tak, aby se ničeho nedotýkaly. Pak jsem resetoval řídící jednotku. Asi dva dny to bylo perfektní, prostě po problému. Včera se ale opět bohužel ta "nemoc" vrátila. Už mě to vytáčí a netuším co s tím. Vypadá to že asi vzhledem k blížící se cestě na sraz zkusím Balkar v Budějovicích. Snad si v Subaru servisu budou vědět rady, protože já už jsem v koncích :686:
Uživatelský avatar
saburafu
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2125
Registrován: stř srp 12, 2009 12:00 am
Bydliště: Budějce - Vyšák
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta výkonu při studeném motoru

Příspěvek od saburafu »

Tak nevím. Zkusil jsem tedy vyměnit svíčky. Původně tam byly Bosch Super 4 a asi nedělaly dobrotu, Teď jsem tam dal opět doporučované NGK a je po problému :655: Snad to vydrží a byl zakopaný pes jen v těch svíčkách.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Ztráta výkonu při studeném motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Tos měl říct rovnou, že tam nejsou doporučený svíčky. Pokud to s nedoporučenejma blbo, tak bude ale asi načatá lambda? Ale vyplývá to jen ze 2 mých zkušeností, takže to tak být zdaleka nemusí.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
SCOOTER
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2999
Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
Jméno a příjmení: Miloš Tůma
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta výkonu při studeném motoru

Příspěvek od SCOOTER »

saburafu píše:Tak nevím. Zkusil jsem tedy vyměnit svíčky. Původně tam byly Bosch Super 4 a asi nedělaly dobrotu, Teď jsem tam dal opět doporučované NGK a je po problému :655: Snad to vydrží a byl zakopaný pes jen v těch svíčkách.
Ty jeden Vojto :845: ,když jsme spolu mluvili tak jsem se Tě ptal jak dlouho jezdíš na dané svíčky a jestli si je kontroloval!!!...to je základní nedostatek.
Věřim tomu že budeš mít už klid :826: ...NGK to je to co chtělo tvé :subaru: .
měj se Miloš čuss :pr:
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
Odpovědět

Zpět na „Motor“