Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
Tak jsem něco nalogoval. Je tam vidět, jak se v cca 3300 ot. Knock Correction Advance vrátí do plusu, to je ta chvíle kdy auto škubne a zase jede.... Knock signal se tam sice neobjevuje, ale na grafu jsem ho občas viděl, asi se jenom netrefil do vzorkování..... Tak kdyby se na to někdo kouknul, popř. poradil, co zalogovat, moc by mi to pomohlo....
- Přílohy
-
- romraiderlog_1.csv
- (14.94 KiB) Staženo 203 x
-
- romraiderlog_2.csv
- (11.1 KiB) Staženo 171 x
Outback 2,5 2017
Forester 2.0X 2006
Forester 2.0X 2006
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7827
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
Ten předstih je teda hodně mimo. Tohle o 5 stovek větší vůle neudělá, ale pokud nebude žádná vůle, tak by se to takto mohlo chovat.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
Ahoj
Hlásím že mám dlouhodobě stejný problém na SG 116kW/MY06. Ve cca 2000 otáčkách (např. na trojku při ježdění městem) mi po sešlápnutí plynu auto plynule nezrychluje, ale naopak se začne dusit, pocukávat (čím víc plynu, tím víc cuká). Po dosažení cca 3400 otáček auto vystřelí jak z praku, ale pořád to není to nádherné svezení jako když motor nemá ten "svůj den". Zjistil jsem, že pokud motor dlouhodobě držím v otáčkách nad 5000ot.(cca 30km cesta z práce), tak druhý den jezdí auto mnohem lépe v celém rozsahu otáček a bez škubání. Postupně se to klidnou jízdou zase zhoršuje.
Škubání se projevuje na Benzín i LPG. Auto bylo nedávno na servisu u jedné zde chválené party šikulů, dělali mi pár věcí včetně kontroly vůle ventilů a výměny provozních kapalin. Popisovaný problém se jim nepodařilo nasimulovat a teď mne napadá že možná z důvodu delšího odpojení baterie. Svíčky jsou nové, cívky snad funkční a ještě před servisem měněny obě lambda sondy (závada na vyhřívání). OBD bluetooth diagnostika nehlásí žádný problém. Pokud poradíte jak na logování, rád se vložím nějaký LOG z jízdy. Díky
Ivan
Hlásím že mám dlouhodobě stejný problém na SG 116kW/MY06. Ve cca 2000 otáčkách (např. na trojku při ježdění městem) mi po sešlápnutí plynu auto plynule nezrychluje, ale naopak se začne dusit, pocukávat (čím víc plynu, tím víc cuká). Po dosažení cca 3400 otáček auto vystřelí jak z praku, ale pořád to není to nádherné svezení jako když motor nemá ten "svůj den". Zjistil jsem, že pokud motor dlouhodobě držím v otáčkách nad 5000ot.(cca 30km cesta z práce), tak druhý den jezdí auto mnohem lépe v celém rozsahu otáček a bez škubání. Postupně se to klidnou jízdou zase zhoršuje.
Škubání se projevuje na Benzín i LPG. Auto bylo nedávno na servisu u jedné zde chválené party šikulů, dělali mi pár věcí včetně kontroly vůle ventilů a výměny provozních kapalin. Popisovaný problém se jim nepodařilo nasimulovat a teď mne napadá že možná z důvodu delšího odpojení baterie. Svíčky jsou nové, cívky snad funkční a ještě před servisem měněny obě lambda sondy (závada na vyhřívání). OBD bluetooth diagnostika nehlásí žádný problém. Pokud poradíte jak na logování, rád se vložím nějaký LOG z jízdy. Díky
Ivan
Subaru FORESTER 2.0x SG 116kW MT 2006 LPG
Subaru LEGACY 2.0i BR 110kW MT 2010
Subaru LEGACY 2.0i BR 110kW MT 2010
- Ladis
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 77
- Registrován: pát úno 18, 2011 6:33 pm
- Jméno a příjmení: Vladimir Nowak
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
mohl by to být ucpaný kat
www.proturbo.cz - autoservis nejen pro vaše subaru - originál i aftermarket díly, stavíme a opravujeme motory, chiptuning, ecutek, haltech, apexi
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
Ladis> teeda, takovej slavnej nick a firma s dobrou povesti a jen 2 prispevky za 5 let? Neni to skoda? :655: :845: Ale jinak souhlas, vysypanej katalyzator by to mohl byt.
Nebo taky co minule popisoval als, vule na civkach, nedolehaji presne na svicky.
Nebo taky co minule popisoval als, vule na civkach, nedolehaji presne na svicky.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
Tak přesně s tímhle se potýkám už asi 5 let :( Taky mám odzkoušeno, že to stačí tak 50 km trochu pohonit po okreskách ve vyšších otáčkách a pak to zas pár dnů až týdnů jezdí jak z praku. Jak kdyby se někde něco vypálilo Bohužel jezdím převážně krátké pocuky po městě a to tomu očividně nesvědčí.Ivca píše:Ahoj
Hlásím že mám dlouhodobě stejný problém na SG 116kW/MY06. Ve cca 2000 otáčkách (např. na trojku při ježdění městem) mi po sešlápnutí plynu auto plynule nezrychluje, ale naopak se začne dusit, pocukávat (čím víc plynu, tím víc cuká). Po dosažení cca 3400 otáček auto vystřelí jak z praku, ale pořád to není to nádherné svezení jako když motor nemá ten "svůj den". Zjistil jsem, že pokud motor dlouhodobě držím v otáčkách nad 5000ot.(cca 30km cesta z práce), tak druhý den jezdí auto mnohem lépe v celém rozsahu otáček a bez škubání. Postupně se to klidnou jízdou zase zhoršuje.
…
Vyměnil jsem už taky kde co, svíčky, kabely, lambdu, váhu vzduchu, palivový filtr, solenoid, ale žádný vliv to nemělo. Diagnostika u Subaru HK ani u Alse v Dobřanech nic špatného neukázala. Tak mi dobrák Als doporučil, ať to honím kolem omezovače i po městě ::-DD:
Tak to občas apoň trochu pohoním po okreskách kolem Seče a Křižanovic :3gears:
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
Taky jsem rád, že se tu Ladis objevil Tak ještě jeden příspěvek, aby nemusel čekat na schvalování Snad nebude za dalších 5 let ::-DD:Slavek_xxx píše:Ladis> teeda, takovej slavnej nick a firma s dobrou povesti a jen 2 prispevky za 5 let? Neni to skoda?
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7827
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
Slavnej nick a příspěvek k ...Slavek_xxx píše:Ladis> teeda, takovej slavnej nick a firma s dobrou povesti a jen 2 prispevky za 5 let? Neni to skoda? Ale jinak souhlas, vysypanej katalyzator by to mohl byt.
Nebo taky co minule popisoval als, vule na civkach, nedolehaji presne na svicky.
Četli jste alespoň ty předchozí příspěvky v tomto vlákně?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
Taky se mi to dřív stávalo, stačilo odpojit přes noc baterku a jezdil jsem třeba 2-3 měsíce zase normálně. Potom mi to začalo z ničeho nic škubat. V CK říkali, že to u některých sérií 2.011kW dělá knock senzor. Mám klid od té doby, co jsem začal tankovat 98.
Forester SG 2.0X Dark Grey
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24300
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
Já vám nevím,mám staršího SG forejse a taky jsem sem tam,občas zažil takovou "mrtvou"polohu otáček,plynového pedálu,že se to nechtělo,hlavně teda za studena,ale i sem tam za tepla sbírat z nízkých otáček,když jsem na to trochu víc šlápl.Dávám teprve cirka třetí nádrž VIF a od samotného prvního tankování to zatím totálně zmizelo.A to už prosím pěkně i za teplých dní letošní zimy,takže teplotou nasávaného vzduchu to nejspíš nebude.Ještě uvidím až začnou tepla a hice a co se vůbec bude dít dál,ale mám pocit,že ty dnešní benziny na tom snad opravdu fakt mají lví podíl.Nicméně nechci předjímat,je příliš brzy,kolikrát si člověk myslel,že má vyhráno a houby...
Nevím,možná taky aditivujete,já už u toho zůstanu,je to fakt jen pár zanedbatelných kaček a stojím si za tím,že těm motorům a všeobecné čistotě ostaních věcí-katu,lambdě atd to neublíží,jen pomůže.Bio složky jsou fakt jen zlo a podvod.
Samozřejmě,může se vyskytnout závada běžná,jako psal ladis například ucpaný kat apod.o tom žádná,ale právě proto chci krmit forejse tím nejlepším co můžu v dnešní době autu dát.
Nevím,možná taky aditivujete,já už u toho zůstanu,je to fakt jen pár zanedbatelných kaček a stojím si za tím,že těm motorům a všeobecné čistotě ostaních věcí-katu,lambdě atd to neublíží,jen pomůže.Bio složky jsou fakt jen zlo a podvod.
Samozřejmě,může se vyskytnout závada běžná,jako psal ladis například ucpaný kat apod.o tom žádná,ale právě proto chci krmit forejse tím nejlepším co můžu v dnešní době autu dát.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
U mne se cukání projevuje na benál i LPG.
V pondělí odpolko jsem natankoval plnej toroid, zařadil redukci ať je motor pěkně v otáčkách + já nelítám po okreskách jak šílenec a dal si krátké 10km rally. V úterý jelo auto jak víno, teď už je nějak línější, ale zatím necuká. Denně najedu 80km a LPG tankuju po 600km. Uvidím zda mi začne motor cukat ještě na tuto nádrž LPG, abych kdyžtak vyloučil nekvalitní palivo.
Ještě k tomu vysypanému katu jak psal Ladis. Pokud kat vykuchám a dám do něj trubku proti víření plynů v prázdném katu, co na to druhá lambda za katem ? Naměří prakticky to samé co ta první. Nebude to mít nějaký negativní dopad na tvorbu směsi ? Díky
V pondělí odpolko jsem natankoval plnej toroid, zařadil redukci ať je motor pěkně v otáčkách + já nelítám po okreskách jak šílenec a dal si krátké 10km rally. V úterý jelo auto jak víno, teď už je nějak línější, ale zatím necuká. Denně najedu 80km a LPG tankuju po 600km. Uvidím zda mi začne motor cukat ještě na tuto nádrž LPG, abych kdyžtak vyloučil nekvalitní palivo.
Ještě k tomu vysypanému katu jak psal Ladis. Pokud kat vykuchám a dám do něj trubku proti víření plynů v prázdném katu, co na to druhá lambda za katem ? Naměří prakticky to samé co ta první. Nebude to mít nějaký negativní dopad na tvorbu směsi ? Díky
Subaru FORESTER 2.0x SG 116kW MT 2006 LPG
Subaru LEGACY 2.0i BR 110kW MT 2010
Subaru LEGACY 2.0i BR 110kW MT 2010
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
Tak u mě zatim vyřešeno. V servisu upravili vůle na ventilech ( jak poradil Aleš z Dobřan) a už to jezdí úplně normálně i na plyn. Takže kdyby něco podobného někoho potkalo po seřizování ventilů, tak to opravdu může dělat velká vůle na sacích ventilech. Díky za názory!!
Outback 2,5 2017
Forester 2.0X 2006
Forester 2.0X 2006
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
U me byl vysypany kat a pricpany vyfuk diky tomu. Chovalo se to velmi podobne.
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
Tak už zase blbne, 241km od posledního tankování LPG, tedy sotva půlka nádrže pryč...
Po pracovní teambuildingové akci následuje svižná jízda domu po poloprázdné noční silnici 1.třídy. Jelo to parádně cca 25km a krásně se to vytáčelo. Potom v rychlém sledu následoval sjezd z obchvatu, ostrá pravá, příjezd k přehledné křižovatce kde jedu taky vpravo na další 1.třídu a vykružuji tak rychlou, plynulou a téměř 180st otočku. Po sjezdu z obchvatu nebrzdím, ale podřazuji, před přehlednou křižovatkou (vše mimo obec) dávám za dvě ať tam mám nějakých 4,5tot a dál topím pod kotlem. Dvojka k omezovači, trojka trochu snižuje otáčky, pomalu dojíždím kolonu, čtyřka se již dostává na hranici 3tot. a už cítím že něco nehraje - cukání při přidání plynu. Zapamatovávám si aktuální nájezd a začínám přemýšlet jaký vliv může mít svižný průjezd ostré právé zatáčky na změnu chování motoru.
Po pracovní teambuildingové akci následuje svižná jízda domu po poloprázdné noční silnici 1.třídy. Jelo to parádně cca 25km a krásně se to vytáčelo. Potom v rychlém sledu následoval sjezd z obchvatu, ostrá pravá, příjezd k přehledné křižovatce kde jedu taky vpravo na další 1.třídu a vykružuji tak rychlou, plynulou a téměř 180st otočku. Po sjezdu z obchvatu nebrzdím, ale podřazuji, před přehlednou křižovatkou (vše mimo obec) dávám za dvě ať tam mám nějakých 4,5tot a dál topím pod kotlem. Dvojka k omezovači, trojka trochu snižuje otáčky, pomalu dojíždím kolonu, čtyřka se již dostává na hranici 3tot. a už cítím že něco nehraje - cukání při přidání plynu. Zapamatovávám si aktuální nájezd a začínám přemýšlet jaký vliv může mít svižný průjezd ostré právé zatáčky na změnu chování motoru.
Subaru FORESTER 2.0x SG 116kW MT 2006 LPG
Subaru LEGACY 2.0i BR 110kW MT 2010
Subaru LEGACY 2.0i BR 110kW MT 2010
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
Ahoj
Tak jsem se po dlouhé době konečně dostal k výfukářům (Tyll Nebovidy). Auto zvednuto, katalyzator a výfukové potrubí zkontrolováno poboucháním. Nastartováno, znovu zvednuto a kontrolováno poslechem. Nikde nic nechrastí, necinká, nemele se, krásně fouká. Řekli mi že výfuk vypadá v pořádku a že pro mne bohužel více udělat nemohou.
Takže příčina špatného tahu motoru v nízkých otáčkách je pro mne stále záhadou
Ivca
Tak jsem se po dlouhé době konečně dostal k výfukářům (Tyll Nebovidy). Auto zvednuto, katalyzator a výfukové potrubí zkontrolováno poboucháním. Nastartováno, znovu zvednuto a kontrolováno poslechem. Nikde nic nechrastí, necinká, nemele se, krásně fouká. Řekli mi že výfuk vypadá v pořádku a že pro mne bohužel více udělat nemohou.
Takže příčina špatného tahu motoru v nízkých otáčkách je pro mne stále záhadou
Ivca
Subaru FORESTER 2.0x SG 116kW MT 2006 LPG
Subaru LEGACY 2.0i BR 110kW MT 2010
Subaru LEGACY 2.0i BR 110kW MT 2010