Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Uživatelský avatar
Špejlík
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 852
Registrován: sob lis 28, 2015 3:00 pm
Jméno a příjmení: Honza Nesládek
Bydliště: Kolín

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od Špejlík »

U mě byl jednu dobu stejný pocit. Dojel jsem to Ba a auto jelo. Nic nezjištěno. Už jsem si připadal, jako blázen.
Po nějaké době jsem přestal tankovat omw 100 a začal jezdit na Vervu. Nevim, třeba je to náhoda, ale je klid...
Odepsáno Macem...
Sedo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: ned bře 14, 2021 5:04 pm
Jméno a příjmení: Vladimír Bizoň

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od Sedo »

Ivca píše:Ahoj

Hlásím že mám dlouhodobě stejný problém na SG 116kW/MY06. Ve cca 2000 otáčkách (např. na trojku při ježdění městem) mi po sešlápnutí plynu auto plynule nezrychluje, ale naopak se začne dusit, pocukávat (čím víc plynu, tím víc cuká). Po dosažení cca 3400 otáček auto vystřelí jak z praku, ale pořád to není to nádherné svezení jako když motor nemá ten "svůj den". Zjistil jsem, že pokud motor dlouhodobě držím v otáčkách nad 5000ot.(cca 30km cesta z práce), tak druhý den jezdí auto mnohem lépe v celém rozsahu otáček a bez škubání. Postupně se to klidnou jízdou zase zhoršuje.
Nazdar. Prepáč ze obťažujem, ale podarilo sa ti vyriešiť tento problém? Diky moc za odpoveď
Sedo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: ned bře 14, 2021 5:04 pm
Jméno a příjmení: Vladimír Bizoň

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od Sedo »

Nazdar. Vyriešil to niekto k spokojnosti? Mam tie isté priznaky, dusenie, cukanie motoru a po odpojeni baterie chvíľu klud. Niekedy to vydrží 20km v pohode, niekedy aj týždeň.. Diky
majkl73
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 248
Registrován: pát úno 04, 2011 10:52 am
Bydliště: Semily

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od majkl73 »

Zdar, mě to teda skoro přestalo dělat po úpravě vůlí ventilů, jak píšu o několik stránek zpět, ale tenhle jev řeší mnoho majitelů 116kw Forestera, a ne vždy se to podaří vyřešit, někdo ho myslím kvuli tomu i prodal. Měl jsem o tom dlouhý rozhovor s p. Pavlišem z PAS servisu v Liberci, prý se knock senzoru nelíbí nějaké zvuky z motoru a jako obranu před poškozením motoru zmenší předstih - proto tam je... ale co slyší, to nikdo neví. Údajně to prý dělají ojniční ložiska, ale do toho se nikomu nechce. Prodávám, jak jsem koupil. Mě to v Ilosu (oficiální servis Subaru) vyřešili tak, že mě pod knock senzor nalepili nějakou žvejkačku, ale to teda nepomohlo. Já jezdim s BT OBD v zásuvce, mám autorádio s Torgue, a když to začne cukat, tak 4x kliknu a vyresetuju ECU a je zase nějakou dobu klid, takže už to neřešim. Knock senzor se dá namontovat i jinam, kde by tolik neposlouchal, mluvil jsem o tom s Alsem i s p. Pavlišem, ale ne vždy to zabere. Samotnýho by mě zajímalo, jestli to má někdo vyzkoušený. HOWG. Michal.

https://www.google.com/url?sa=i&url=htt ... AdAAAAABAD
Outback 2,5 2017
Forester 2.0X 2006
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5142
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od petr »

no a není to právě v tom senzoru klepání? já to tak zrovna měl u outbacka, byl vadný, dělalo to co píšete, ztratilo to najednou tah a výkon a za chvíli zas ok, navíc svítila kontrolka VDC off kdyz to blblo
Uživatelský avatar
tycatko
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 198
Registrován: ned srp 26, 2012 11:55 am
Jméno a příjmení: Ladislav Tyč
Bydliště: Horní Žukov-Český Těšín

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od tycatko »

Tak stejný problém mám už léta-že Forestr občas netáhne do 3tisíc otáček.Řešeno mnohokrát v servisu Fryčovice-výměna svíček,lambdy,přehrání softveru,kontrola všech čidel,elektroinstalace,kontrola ventilové vůle atd.Nezjistili žádnou závadu,problém.
Říkají tomu nemoc stříbrných aut.Dělá to i samotnému sevisákovi na jeho Forestrovi. Tankuji převážně na EuroOilu palivo bez biosložek nebo Benzina.Jak se to objeví vymažu závady ECU-I když nejsou,jednotka se zrestartuje a fugujem dál. [3GEARS] Naučil jsem se tím žít.
Jedinou věc jsem za tím nezkoušel-oblbnout jednotku sekundárního vzduchu.Dle sevisu možná příčina problému.-Zatím neřeším,převážně na ježdění do práce a blízkém okolí využívám Toyotu Yaris nebo od manželky Legacy. ,,,,| (*_^) |,,,,
majkl73
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 248
Registrován: pát úno 04, 2011 10:52 am
Bydliště: Semily

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od majkl73 »

Ja sekundarni vzduch oblbnutej mam, tim to neni. Kdyz k tomu pripojis nejakou diagnostiku, tak je videt, jak se postupne zvetsuje korekce predstihu. Spis by me zajimalo, jestli nekdo skousel
namontovat ten senzor jinam. Zkousel jsem ho samozrejme vymenit, a stejny.
Outback 2,5 2017
Forester 2.0X 2006
Uživatelský avatar
Jackylle
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2070
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
Jméno a příjmení: Lucka
Bydliště: Ostrava

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od Jackylle »

Moje stříbrné auto se sice nechovalo až tak špatně jak popisujete, ale když bylo vadné čidlo klepání, tak trpělo syndromem špatně vyspaného auta. Po výměně výrazná změna k lepšímu. Ale to nebylo tím, že by čidlo slyšelo reálné divné zvuky, ale že bylo KO, svítily kontrolky a diagnostika hlásila chybu čidla.
A další velká změna k lepšímu po resetu klapky... Fozzy úplně ožil.
(řešilo se relativně nedávno viewtopic.php?f=70&t=9203).
Jak to tu čtu, mám asi docela štěstí, že mi na nemoc stříbrného auta s mírnými příznaky zabral aspirín :-D
Lucka

"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."

Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3619
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od StandaB »

To mam kliku, ze muj je modrej a SF. :-DDD Ale Knock sensor jsem uz taky menil. Asi bych se mel cervenat, ale to je vse co se mi na motoru za 20let rozbilo :-)
ŠALIS
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: ned říj 25, 2020 10:44 pm
Jméno a příjmení: Dušan
Bydliště: Jeseník

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od ŠALIS »

Ahoj, mě pomohlo vícero věcí..výměna uložení motoru,čištění klapky,obě nové lambdy a čištění egr a pcv ventilu,očištění a rozhýbani koster u motoru, výměna-oprava podtlakovych hadic..ale co konkrétně to bylo nepovim dělal jsem to naráz..studený to najednou chytá na otočení- dříve točil i 5s
Už mi to zas hrabe.snad stoji za záchranu
marek9
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: úte srp 23, 2022 9:20 pm
Jméno a příjmení: Marek Lászlo
Bydliště: Nitra

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od marek9 »

Zdravím páni...
v lete som kúpil Forestera (2 gen. 2008, 116kw) a ako som zistil, tiež trpí "chorobou strieborných aut"....
Po prečítaní tohto a neskôr mnohých iných fór a zdrojov som dospel k celkom zaujímavým a možno aj pre ostatných užitočným záverom. Napriek tomu, že som Subarista ešte len krátko rád sa s nimi podelím.... a možno ma odborníci opravia.
1. definícia choroby: strata výkonu pri 2000-3500 ot, spôsobená neprimerane malým predstihom, po resete (odpojenie baterky na pol hodinu) je na čas pokoj. Problém postihuje autá nad 100tkm (zväčša okolo 200tkm).

2. diagnostika: či sa jedná o tú to chorobu zistíme pomocou OBD2 skenera na báze elm327 (stojí 7€ alebo 4€ v Číne) ktorý by mal byť v každej garáži hneď vedľa krížového šrobováka :-) ... Pri daných otáčkach pod plynom sa pozrieme na predstih a keď klesá k nule (pod 5°) tak je to ono.

3. príčiny: Problém spočíva v ochrane pred detonačným spaľovaním. Senzor klepania posiela do riadiacej jednotky zvuky, ktoré počúva v motore. Nepodarilo sa mi zistiť, ako riadiaca jednotka odlišuje detonačné spaľovanie od ostatných zvukov z motora, ale tipujem, že len podľa úrovne hluku. Starší motor pritom môže vydávať rôzne hluky, ktoré sú nad týmto limitom, a toto zblbne riadiacu jednotku a čo je najhoršie, ona si to zapamätá...

Možné riešiteľné zdroje hluku: rozvody- napínacia kladka(vraj môže cvakať), preskočené časovanie rozvodov, "cvakanie" AVCS, pridreté ventily AVCS, problémy s ukostrením môžu ovplyvniť funkciu AVSC, tepelné štíty výfuku (môžu drnčať), tak isto katalyzátor môže drnčať, silentbloky motora, dvojhmoťák, kamieky v pomocnom ráme, čokoľvek čo sa trasie a opiera o motor... Samotný knock senzor- malá prasklina môže znamenať vnútornú koróziu a hyperaktivitu senzora....

Neriešiteľné zdroje hluku: ojničné ložiská, krúžky, ventily... vlastne skoro čokoľvek čo sa v motore hýbe, nabehalo 200tkm a už nie je také tiché ako bolo za novoti. Osobne tipujem ojničné ložiská, ale nemyslím, že by im fakt niečo malo byť, len medzi 2000 a 3500ot pod záťažou sú počuť viac ako je limit detekcie klepania.

Ak nepomohlo eliminovať riešiteľné zdroje hluku, ostávajú dve možnosti. Zrušiť senzor klepania, alebo naučiť riadiacu jednotku čo detonačné spaľovanie je, a čo nie je. Viem, že výrobca to nastavil dosť konzervatívne, takže určité rezervy tam sú...

Odpojenie senzora: Čítal som, že senzor primontovali na hadicu, raz to pomohlo, raz nie... Ja som ho odpojil a samozrejme aby mi riadiaca jednotka nevyhlásila chybu, nahradil som ho odporom 560kohm. Auto chodí ako raketa, urýchľuje radostne, žiadne šklbanie, žiadna strata výkonu. Som si vedomí toho, že teraz nemám žiadnu kontrolu detonačného spaľovania, takže musím motor počúvať. Ale aké vážne je nebezpečenstvo poškodenia motora v skutočnom svete? Malo by sa to týkať motorov s vysokým kompresným pomerom (1:10-14) ja mám 1:11 a 200tkm. Vzniká pri preťažení, prehriatí v malých otáčkach- to si viem ustrážiť. Má na to vplyv oktánové číslo- no tankujem OMV 100.
Myslím, že ten knock senzor je tam viac- menej kvôli krajinám, kde sa predáva benzín s malým oktánovým číslom a u nás by to také vážne nemuselo byť. PROSÍM,AK SA MÝLIM, OPRAVTE MA.

V blízkej budúcnosti mám v úmysle analyzovať signál z knock senzoru. Detonačné spaľovanie by malo mať špecifickú frekvenciu (1800 / (priemer piestu x3,14) to je asi 6,2kHz). Nájsť konkrétny signál v tejto oblasti alebo v oblasti druhej harmonickej a ideálne riadiacej jednotke zadefinovať iba tento frekvenčný interval na detekciu klapania.
Otázka na odborníkov: je možné v riadiacej jednotke definovať frekvenčný interval na detekciu klepania motora?
Ak to možné nebude, plán "b" je taký, že medzi snímač a riadiacu jednotku vrazím frekvenčnú priepust- niečo ako ekvalizér na starej HIFI veži ktorý pustí len tie frekvencie, ktoré chcem. Momentálne som uviazol na tom, že motor neviem prichytiť pri detonačnom spaľovaní, asi to bude tým že je zima asi aj tým 100 oktánovým benzínom...
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7813
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od mnov »

Marku, to jsou zajímavé zkušenosti.
Nevím, jak to nahrazení čidla klepání odporem může být nebezpečné. Dřív jsme jezdili bez těchto vymožeností a detonační klepání se sluchem poznalo snadno a prostě stačilo ubrat plyn. Jenže ta řídící jednotka se tam snaží např. dost agresivně zvětšovat předstih a to u karburátorových motorů s pevně nastaveným předstihem nebylo.
Jinak z ECU jde načítat přes SSM2 rovnou hodnotu "Knocking Signal #1 (On/Off)" a je tam pak i vidět jakou dělá korekci předstihu "Knock Correction Advance (degrees)".
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
marek9
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: úte srp 23, 2022 9:20 pm
Jméno a příjmení: Marek Lászlo
Bydliště: Nitra

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od marek9 »

Veď práve v to dúfam, že to bude dobre počuteľné... uberiem plyn, podradím... keď senzor nebude senzorovať tak ECU nebude upravovať predstih.

Inak viem, že z ECU sa dajú vidieť priamo tieto hodnoty, ale môj skener za 4€ a apka zadarmo to nevidí. SSM2 mi nič nehovorí... Môžeš mi to prosím trochu osvetliť? SSM2 je protokol nejakej komunikácie, že? A čo ďalej? Aký skener, kábel, software, ....? Potrebujem si doplniť vzdelanie :-)
Ďakujem za odpoveď.
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7813
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od mnov »

Honza k tomu něco napsal do WIKI.
Já používám VAG KKL kabel a RomRaider.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
marek9
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: úte srp 23, 2022 9:20 pm
Jméno a příjmení: Marek Lászlo
Bydliště: Nitra

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od marek9 »

Jo, 100 krát vďaka, toto som potreboval. Nad RomRaider-om som uvažoval ale 160€ za kábel dám až keď to budem potrebovať ;-D
Odpovědět

Zpět na „Motor“