Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Měření teploty oleje 
Autor Zpráva
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 18, 2012 6:12 pm
Příspěvky: 3379
Bydliště: Brno-venkov
Já jsem to pochopil presně stejně jako Kolben bo otázka zněla jak rychle se ohřívá olej a za jak dlouho se tedy dá použít plný výkon motoru. A je to tak jak nás to učil pan inženýr Homola na učňaku. A sice že u osobního auta se motor zahřeje v OLEJI na provozní teplotu kdy při plné zátěži nehrozí poškození podle momentálních podmínek od 10 do 20 km. Takže se po 25 letech moc nezměnilo.

S tim dochlazenim je to přece jasný - jsme zkušený makaci

_________________
Forester 2,5 XT 2010 manuál


čtv úno 12, 2015 6:16 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte úno 25, 2014 9:47 am
Příspěvky: 429
dnes jsem jel hodně piánko , ani jsem tomu nešlápl plnej a nevytočil nad 3500 a po 15km jsem měl jen 63° A když jsem zastavil a nechal běžet motor asi 2 min tak jsem se dostal na 70°.

Ono to čidlo ve vaně se bude možná i částečně chladit jízdou ne? Nebo je to zanedbatelné..?

_________________
WRX 2008 169kw 2,5


čtv úno 12, 2015 7:47 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 15198
Bydliště: Praha
Tak ono nejen to čidlo, i ten olej ve vaně se bude chladit jízdou.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


čtv úno 12, 2015 9:12 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 18, 2012 6:12 pm
Příspěvky: 3379
Bydliště: Brno-venkov
No to že se ten olej chladí jízdou je samozřejmost, a proto musíš vždy vycházet z místa, kde je čidlo umístěné. Jinou teplotu má na dně vany u vypouštěcího šroubu a jinou u výstupu když se vrací.

Vzpomeň na žebrování vany u škody 120

_________________
Forester 2,5 XT 2010 manuál


čtv úno 12, 2015 10:23 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte úno 25, 2014 9:47 am
Příspěvky: 429
15km - 75°
Pak par min stani a 83°
Nasledovala pila cca 7km nad 120km/h a teplota max 75°
Po zastaveni vylezla na 83°
Po schladnuti cca 73°

_________________
WRX 2008 169kw 2,5


čtv úno 12, 2015 6:06 pm
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: čtv led 29, 2015 3:47 pm
Příspěvky: 1
Supreme píše:
Hotovo... funguje paradne. Viz foto :)


Ahoj, prosímtě jaký závitník jsi použil? Koupil jsem si to samé čidlo, je to nějaký jemný závit snad kuželovitý?

Děkuji za informaci.

Jirka


čtv úno 18, 2016 10:42 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte úno 25, 2014 9:47 am
Příspěvky: 429
Jirka79 píše:

Ahoj, prosímtě jaký závitník jsi použil? Koupil jsem si to samé čidlo, je to nějaký jemný závit snad kuželovitý?

Děkuji za informaci.

Jirka



už nevím, v práci jsem na kontrole změřil závit posuvkou a dle toho nafasoval závitník :D hodnoty si nepamatuji

_________________
WRX 2008 169kw 2,5


pon bře 14, 2016 2:55 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 12, 2011 8:16 pm
Příspěvky: 6109
Bydliště: Opava
Supreme, podle me ses ve vane o 20st mimo "opravdovou" teplotu oleje, která se bude drzet při prohrati při bezne jizde nekde asi pod 100stC ...
když uz si s tim vyhrajete a mate budik, proc nedate merak jako mezikus pod filtr oleje?
ziju teda v domneni, ze tam je to vyrazne objektivnejsi ... a nemel by s tim byt zadny problem ...
navíc tam nechytíš podle me ty teplotni spicky při "pile" ...
utlumi ti to to množství ve vane ...

_________________
koncernová dieslová stodola ...
ex WRX 2008


pon bře 14, 2016 5:48 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 15, 2009 7:10 pm
Příspěvky: 161
Bydliště: Košice
Ked sa jedna o miesto kde merat teplotu,tak najlepsie je to priamo na olejovom kanali pod alternatorom alebo idealne pod turbom na 3tom valci.Adapter pod filter je len z nudze cnost a cidlo vo vani nema vypovednu hodnotu ziadnu.Meria len teplotu vo vani a v motore moze byk kludne aj o 30 stupnov viac. Ja som mal vzdy cidlo priamo na bloku motora,tam nie je problem namerat aj vyse 100 stupnov

_________________
Subaru Impreza WRX kombi MY02


pon bře 14, 2016 9:51 pm
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: pát kvě 10, 2019 9:54 am
Příspěvky: 29
Bude to asi umístěním čidla, mám OTB 2018 který umí měřit teplotu oleje standardně, se olej po ohřátí drží na teplotě 98-100 i při městkém provozu, tzn. téměř bez zátěže...

_________________
Subaru Outback 2.5i Sport MY 2018


čtv čer 06, 2019 10:02 am
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: