Zajetí motoru

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od spm »

HonzaCZ píše:No nevím, např. takový záložní diesel agregáty podle mě nebudou mít moc velkou životnost...
Ty podle mě naopak přežijou všechno... pokud se bavíme o těch velkých a ne takových těch přenosných s motorem od sekačky v OBI. Ty naše 2000 kVA zrůdičky v práci mají už taky něco za sebou, nejstarší už je asi 15 let a šlape to jak hodinky. Zkusím zjistit jestli to někde na sebe práskne ty moto hodiny :-) Ale každopádně u tohohle se počítá s tím, že to z toho taky pojede mnoho dní v kuse bez přestávky. Navíc se to obvykle zazdí v budovách kamsi do suterénu odkud se to už sakra špatně případně dostává pryč :-)
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

No dobrá, tak máte asi pravdu. Tak už by nám ale mohl prozradit, co tedy testují :)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od dethroned »

testují turba =) motory jsou naprosto standartní, př. s otevřenou ECU.
nad 1000h už klesá výkon, ale ty motory jedou dost drastický cykly - full load, termální cyklus, vibrace...
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
pavelotb2016
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 201
Registrován: čtv kvě 12, 2016 9:59 pm

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od pavelotb2016 »

Tastovat se da cokoliv a mnoha zpusoby. Verim, ze v automotivu jsou kriteria testu casem proverena a existuje i historicka database realnych claimu, podle ktere ae daji testy zpetne hodnotit a upravovat.
Nicmene jak jsem nedavno resil, kdy vymenit prvni olej, tak jsem jel do C&K v Brne po 5k. Pan na prijmu se divil proc to chci takhle brzy menit a ze na to neni v servisce ani kolonka...o). Pri pozadavku na stav zaneseni DPF se uz na mne podival jako na skolaka a ujistil mne, ze je urcite "dobrej", coz take po vymene potvrdil....o) Vymena trvala asi 90 minut, tak verim, ze snad nechali stary olej poctive vytect. Olej dali MP 5W-30. Cetl jsem tu dlouhe tema na idealni olej, ale jak jsem pochopil idealni jeden neni a zalezi na mnoha faktorech. Tento je koneckoncu doporucen v technicke specifikaci. Celkove tahle legrace vcetne filtru, likvidace stareho, noveho tesneni vypustniho sroubu a 25% slevy na praci z duvodu koupi vozu u C&K stala 5592,-CZK. Docela ranec, ale zajimalo mne jak to probiha. Litr tohoto oleje si pocitaji 590,-CZK a OTB si jich vezme 6 litru. Dival jsem se na netu, ze tato specifikace se da sehnat za 1/2 ceny a pocitam, servis to ma tak za 1/4. S hodinovou sazbou 900CZK/hod je finalni cena logicka. Priste zjistim jestli alespon olej si mohu privezt, abych dostal razitko do servisky.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od Mira »

Budou se na vlastní olej kroutit jak hadi a uslyšíš 50 důvodů proč to nejde. To víš, nechceš je nechat vydělat tak 2.500,- jen na marži na oleji. Pokud ti to fakt budou vykládat, prď na ně, ale bohužel Mija je ještě horší a jinej autrorizák tu není. Jinak olej všude jinde mění za 2 kila, filtr je za další 2. Akorát nám to kazí ti ekoteroristi, páč ekokogická likvidace filtru a oleje stojí asi ten zbylej ranec.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od johyyy »

Vyjetý olej mužeš zdarma odevzdat ve sběrném dvoře, dělám to tak už nějaký pátek a nikdy nebyl problém =)
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od sima »

Tu se to vůbec neřeší,většinou vytápí olejem mechoši svoje dílny,nebo jejich známí,nebo jednoduše si kdokoliv pro olej k nim přijede.Dřív měli všichni samo doma dělané kamna-kotlíky,dnes už mají hodně kupované,nebo za body,třeba Kelly má či měla takovou akci.
Samozřejmě něco by se na oko zlikvidovat mělo,měly by na to být spešl nádoby atd...
Taky je olej dobrá,grátis impregnace,když se to rozumně používá,na některé věci jo :-)
Odevzdat to jde taky,to jo =)
Ale to je jak se dívám,kapku odbočka od zajetí motoru.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od spm »

Hlavně... to že to spálí v kamnech ještě neznamená, že ti nemůžou naúčtovat raketu za ekologickou likvidaci :-D
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od sima »

Pro mě to právě přesně tohle znamená,jezdím tam kde si žádné rakety neúčtujou,někde je svět ještě normální,někde jo... ;) Za těch pár kaček co si vezmou za výměnu oleje,mě to absolutně nestojí za to,abych se tím zabýval sám.Lituju majitele nových aut a jejich neustálé "garanční" dilema,jak se nenechat zase tolik natáhnout.Někdo na to jednoduše má a neřeší to,ale spoustu lidí u toho skřípe zuby.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4855
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od Makovica »

sima píše:... spoustu lidí u toho skřípe zuby.
Ide o princip a moralka nepusti ;)
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od Traveller »

I v některých autorizákách se ještě svět nezbláznil a olej stojí normálně. Třeba v AWD jsem za Motul (a předtím Castrol) 5W30 platil cca 300Kč/l a teď za Motul 10W60 rovných 350Kč s DPH. :-)
Mhm, tím tedy nechci říct, že i s tím ostatním to nestojí dost, ale hned to o něco lépe vypadá, když si za olej nenaúčtují úplný nesmysl. <:-< ;-D
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18906
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od hamoun »

uz jsem to psal několikrát ...
nemaji na nem marzi ( aspoň tam, kde vim), nakupujou ho za danou cenu a splaceji tim vybaveni servisu, které jim ke smlouve o odberu oleju dana firma da ...
.. vlastne to pak splaci zakaznik ...
... a s donesenym olejem jsem problem nikdy nemel ...
škoda superb
ex WRX 2008
LukasV
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 520
Registrován: ned bře 01, 2015 9:35 am
Jméno a příjmení: Lukáš Vaněček
Bydliště: Brno-venkov

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od LukasV »

S tím olejem je to dost rozdílný. Když jsem nechával měnit olej v diferenciálech a v převodovce, tak si za litr Motulu GEAR300 naúčtovali kolem 300 Kč, přičemž na netu jsem se pak díval a nejlevnější co se dal sehnat byl za 350,- Jinak to byl servis MIJA v Brně, akorát teď už jezdím jinam když je potřeba (téměř celodenní výlet do Boxeru)
Subaru BRZ 2.4 Sport 6MT 2023 Obrázek
Subaru Outback 3.0R 5AT 2006 Obrázek
Suzuki Ignis 1.3i 2006 Obrázek
exHonda Civic 1.5i VTEC-E 1996 (2013-2015)
exLada Samara 1.3i LPG 1989 (2007-2013)
dookees
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: úte bře 12, 2019 10:39 am

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od dookees »

HonzaCZ píše:Tak s tím obrušováním kroužků se tě to vůbec netýká, protože ti nedělali výbrus, takže tam žádný "pilníky" na kroužky nemáš ::-DD:

Jinak zajíždění by mělo být zejména o změně otáček a režimů. Nedržet motor ve stále stejných otáčkách a zátěži. Samozřejmě zátěž i maximální dosahované otáčky zvyšovat pozvolna. Ale spíš bych jezdil na nižší převodové stupně, aby byly vyšší otáčky a motor měl menší absolutní zátěž.

Celkem bych nebyl proti několika výměnám oleje v prvních pár tisících. Klidně bych tam dal ze začátku i nějakej sračkovej olej za pár korun, protože ho stejně po chvíli vyleješ a on těch …

No jo bych právě ten olej nechal stejný už jen kvůli tomu že každý olej bude mít trochu jiné vlastnosti. Olej který tam dáš je dobrý tam dávat pořád
dookees
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: úte bře 12, 2019 10:39 am

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od dookees »

Marty73 píše:Pro informaci je zde kuchařka z BA pro můj motor:

Informace k záběhu:

- hlavně nenafukovat a nepřetáčet, neakcelerovat na plný plyn.
- do 500 najetých km toč motor maximálně do 2500 ot/min.
- 500-1000 Km do 3000 ot/min
- 1000-1500 – do 3500 ot
- 1500-2000 – do 4000 ot
- 2000-2500 – normální ale rozumný režim
- 2500 najetých – výměna oleje, freezu
- každých cca 300 km kontroluj motorový olej a chladící kapalinu
- motor může lehce smrdět / kouřit – bude se vypalovat.
jestli to taky neni tím že ten motor už tu čočku dostal ve fabrice a ted je třeba aby si to sedlo a proto to tolik nenamáhat. Podle mě když s tím budeš jezdit normálně tak tomu nemůžeš ublížit.Problém je v tom že někteří lidi ( Češi ) si musí honit ega a ukazovat že mají nový auto. Pak asi když to bude držet v otáčkách dlouho a dávat tomu by se mohlo něco podělat. Olej bude třeba měnit kvůli vznikajícím šponám.

Jsem ted po GO a pístní kroužky jsem měnil. Nevím jak dlouho to teda běželo na volnoběh a kontrolovalo se jestli je vše ok. Podstatný je že s tím jezdím normálně a neřeším nic. Prvních 2 -3000 tomu nebudu dávat v kopcích tolik ale pak už jedu normál. Olej samo měnit budu. Jinak známej co mi dělal auta a byl jsem s ním vžy nad míru spokojenej.....Kolikrát mi někdo dal auto a když jsem mu ho vrátil tak mi říkal že to ted jezdí líp a on na to že s tím nemá jezdit jak důchodce a že to auto potřebuje taky čočku.
Odpovědět

Zpět na „Motor“