Totálně vím, ale fakt úplně naprosto přesně, co Tím máš na mysli :supeer: Sice nemám turbínu, ale měl jsem to úplně stejné :unami:Marty73 píše:Teda točit do 2500 a nenafukovat turbo je docela dobrodružné. Mám najeto asi 300 km a nemít tak vysoký krouťák, tak bych to snad i tlačil. To si zase člověk připomene, jaké to je, neustále přemýšlet nad každým předjetím nebo nájezdem na hlavní silnici. Beru to jako takovou letní hru pro zmlsaného řidiče
Zajetí motoru
- j3rry
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1024
- Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš H.
- Bydliště: Brno/Karviná/Pržno
Re: Zajetí motoru
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Zajetí motoru
Mám najeto 800km, zatím si motor nevzal ani lžíci oleje nebo chladíci kapaliny, táhne hezky od spodu a bere si 10,7 l/100km. Spojka je super. Mám pocit, že pojede lépe než předtím
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- j3rry
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1024
- Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš H.
- Bydliště: Brno/Karviná/Pržno
Re: Zajetí motoru
Paráda - 800km je slušná nálož - třeba to s tímhle tempem stihneš do té Sosnové mít zajeté :826: Mě spojka čeká v brzké době taky, začalo mi před nedávnem chrastit spojkové ložisko... :655: Jinak s tím motorem po rekonstrukci - teď, když už to mám zajeté, tak jsem si všimnul, že jde výrazněji/lépe cítit výkonová špička - je to paráda - nevím, jak to budeš mít Ty u turbíny, ale je dost možné, že Ti to fakt pojede lépe, než předtím - u mě osobně je to drobná nuance, ale když jsem to poprvé poslal k omezovači na dvojku a trojku, prisamboh, že jsem ten drobný rozdíl pocítil
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Zajetí motoru
V září budu mít přes 2500 a vyměněný olej, tak to kdyžtak lehce obkroužím
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Zajetí motoru
Proces zajíždění je u konce, mám najeto 3200 bez ztráty kytičky, dolito 0.7 litru oleje. Motor tlačí vic než předtím, uvidím při větší naloži. Dnes vyměměný MO olej v BA a nalita PowerCool kapalina bez vody. Smutný fakt je, že mi končí brzdy, ale to je offtopic.
Sent from my iPad
Sent from my iPad
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Zajetí motoru
Po kompletním přetěsnění motoru mi tlačí turbo o cca 2 psi víc a auto bere kolem 10 litrů. Jestli to tak zůstane, tak spokojenost. Jen se mi zdá, že nemá takový nástup, ale zase tomu moc nedávám. Co je nové je "peak" u turba, který tam nebyl. Prostě změna charakteru motoru. Uvidím časem.
Sent from my iPad
Sent from my iPad
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- pavelotb2016
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 201
- Registrován: čtv kvě 12, 2016 9:59 pm
Re: Zajetí motoru
U noveho OTB MY 16 jsem dostal od prodejce strucne info o zajizdeni. Samozrejme peclive prohrat motor, pokud mozno stridat rychlostni stupne, casto radit. Ze zacatku nepretacet ani nepodtacet a kolem 2000-3000 km romu zacit vic slapat na krk k poli max otacek, aby motor nebyl "linej". Po opetovnych dotazech na vymenu oleje jsem byl ujisten, ze opravdu az za rok nebo po 10000-15000 km. Styl zajizdeni se mi zda logicky, ale ta dlouha vymena mne docela znervoznuje...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Zajetí motoru
Oficielně je to samozřejmě pravda, ale je to tvoje auto a máš plné právo si kratší intervaly zvolit dle libosti. Takže když máš pochyby, vyměň za 5000, pak za dalších 10000 a pak už po 15000. Tak to dělám s novým autem a nejsem jediný, co tak vím. Nechápu servisy, že to třeba nechtějí někomu bez řečí poskytnout. Mají uvedeny maximální intervaly, ne minimální. Když budeš měnit stále po 10000, je to tvoje věc. Nebo nech olej vyměnit po 5000 kdekoli a v 15000 jdi na standardní servisku.
Sent from iPhone
Sent from iPhone
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- pavelotb2016
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 201
- Registrován: čtv kvě 12, 2016 9:59 pm
Re: Zajetí motoru
Marty73 dekuji za komentar, souhlasim. Kratsi intervaly jsou dobra investice
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: čtv dub 04, 2013 1:33 am
- Jméno a příjmení: Pavel Vobůrka
- Bydliště: Moravské Budějovice / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajetí motoru
Už se to tu řešilo před dlouhou dobou, ale narazil jsem na to až teď, tak si k tomu dovolím něco přidat ze zkušenosti.
Děkám s motory každý den na zkušebně a zabíhání probíhá tak, že se postupně po pár minutách mění otáčky motoru a jede se třeba na 50% zatížení cca 8 hodin pořád dokola a pak se zvedne zatížení na cca 80%, neřeší se to až tak detailně, prostě se tomu nastaví požadavek na pedál tak ,aby ten motor nejel úplně naplno, no a pak se mu změří parametry při plném plynu, vymění se olej a je hotovo...(je to procedůra, kterou používají v nějaké automobilce při testování motorů, nevím přesně ve které, ale kdysi dávno to někdo od nich sehnal, tak to používáme na všechno)a samozřejmě si tu délku upravujeme podle toho, co bude následovat za testy, když tam pojede hned něco, kde to nic jiného než plný plyn neuvidí, tak to necháme projet celé. Nicméně stejně pak zjistíte, že motor podává nejlepší výsledky až najede třeba 100h (celková životnost motoru je tu kolem 1000h).
Ale tohle je záběh hlavně kvůli tomu, že potřebujeme aby motor dával od začátku už nějaké smysluplné parametry, důležité je sledovat teplotu, ať už vody, tak oleje, to je první indikátor toho, že se děje něco špatného. Nicméně netřeba tohle nějak démonizovat, pokud to všechno složené dobře, jsou tam patřičné tolerance a maže to jak má, tak by nikde neměl nastat kontakt kovu na kov přímo(tím nechci říct, že se nic neodírá, ale že to celou plochou nepojede po sobě, vždycky by tam měla být vrstva oleje), samozřejmě pokud nastane, tak je prakticky jedno jak budete zajíždět, ale stejně to zadřete. Co se otáček týče, tak to souvisí s těmi teplotami, nesmíte to utavit, ale taky nepodtáčet! Málo kdo má v autě budík tlaku oleje, ale on ten motor na nízkch otáčkách zrovna moc velký tlak(při zahřátém oleji)nemá, takže tím ten motor ohrožujete víc, než když v tom kopci podřadíte a raději to vyjedete normálně, než se tam hrabat pod otáčkami, kde se ten motor třepe jak ratlík, nicméně pokud neděláte závodní motor, tak začít hned atakovat omezovač taky nebude to nejlepší.
Tak abych to shrnul, základ je dobře to zahřát a jezdit "normálně", kdo jezdí tak stejně musí počítat s tím, že mu ten motor, potažmo něco jiného, nevydrží věčně
Děkám s motory každý den na zkušebně a zabíhání probíhá tak, že se postupně po pár minutách mění otáčky motoru a jede se třeba na 50% zatížení cca 8 hodin pořád dokola a pak se zvedne zatížení na cca 80%, neřeší se to až tak detailně, prostě se tomu nastaví požadavek na pedál tak ,aby ten motor nejel úplně naplno, no a pak se mu změří parametry při plném plynu, vymění se olej a je hotovo...(je to procedůra, kterou používají v nějaké automobilce při testování motorů, nevím přesně ve které, ale kdysi dávno to někdo od nich sehnal, tak to používáme na všechno)a samozřejmě si tu délku upravujeme podle toho, co bude následovat za testy, když tam pojede hned něco, kde to nic jiného než plný plyn neuvidí, tak to necháme projet celé. Nicméně stejně pak zjistíte, že motor podává nejlepší výsledky až najede třeba 100h (celková životnost motoru je tu kolem 1000h).
Ale tohle je záběh hlavně kvůli tomu, že potřebujeme aby motor dával od začátku už nějaké smysluplné parametry, důležité je sledovat teplotu, ať už vody, tak oleje, to je první indikátor toho, že se děje něco špatného. Nicméně netřeba tohle nějak démonizovat, pokud to všechno složené dobře, jsou tam patřičné tolerance a maže to jak má, tak by nikde neměl nastat kontakt kovu na kov přímo(tím nechci říct, že se nic neodírá, ale že to celou plochou nepojede po sobě, vždycky by tam měla být vrstva oleje), samozřejmě pokud nastane, tak je prakticky jedno jak budete zajíždět, ale stejně to zadřete. Co se otáček týče, tak to souvisí s těmi teplotami, nesmíte to utavit, ale taky nepodtáčet! Málo kdo má v autě budík tlaku oleje, ale on ten motor na nízkch otáčkách zrovna moc velký tlak(při zahřátém oleji)nemá, takže tím ten motor ohrožujete víc, než když v tom kopci podřadíte a raději to vyjedete normálně, než se tam hrabat pod otáčkami, kde se ten motor třepe jak ratlík, nicméně pokud neděláte závodní motor, tak začít hned atakovat omezovač taky nebude to nejlepší.
Tak abych to shrnul, základ je dobře to zahřát a jezdit "normálně", kdo jezdí tak stejně musí počítat s tím, že mu ten motor, potažmo něco jiného, nevydrží věčně
- pavelotb2016
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 201
- Registrován: čtv kvě 12, 2016 9:59 pm
Re: Zajetí motoru
Qwerty pises o zajizdeni sportovnich nebo normalnich motoru, novych nebo repasovanych na zkusebne ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Zajetí motoru
Tak vzhledem k tomu, že píše, že životnost je kolem 1000h, tak bych tipoval nějaké stacionární motory, centrály, agregáty, čerpadla...?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7827
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Zajetí motoru
Proč bys typoval stacionární motory? Ty musí mít snad větší životnost? Navíc pracují většinou v jedněch otáčkách.
Pokud to vezmu z vlastní zkušenosti, tak motor naší sekačky na trávu najede víc motohodin, než naše auto. To nepočítám souseda, který seká traktorem pravidelně celý víkend.
Jinak 1 000 h mi ani u auta nepřijde mnoho. Když vezmu průměrnou rychlost 70 km/h, což je myslím celkem dost, je to 70 000 km najeto.
Pokud to vezmu z vlastní zkušenosti, tak motor naší sekačky na trávu najede víc motohodin, než naše auto. To nepočítám souseda, který seká traktorem pravidelně celý víkend.
Jinak 1 000 h mi ani u auta nepřijde mnoho. Když vezmu průměrnou rychlost 70 km/h, což je myslím celkem dost, je to 70 000 km najeto.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Zajetí motoru
No nevím, např. takový záložní diesel agregáty podle mě nebudou mít moc velkou životnost...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7827
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Zajetí motoru
Co se týče záložního dieselgenerátoru, tak nevím. V práci máme např. jeden s výkonem cca 500 kW v režimu PRIME. Má to nějaký lodní Volvo motor a tak předpokládám životnost slušnou, ale nikdy jsem to nezkoumal do podrobností.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT