Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Vyhody motoru BOXER 
Autor Zpráva
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 08, 2016 9:48 am
Příspěvky: 281
Bydliště: Mokre Lazce
Spise je to mozna do zvanirny ale napadlo me jestli ma vubec motor boxer nejake vyhody, po par clancich mi doslo ze pro normalni auto asi ne, ale dovedu si to predstavit pro rally vozy coz Subaru asi puvodne zamyslelo.

Nicmene par usmevnych faktu:
1. vyhoda - nizsi vibrace/vyvazeni... nevim jak vam ale me se trepe jako ratlik kdyz se zapne na volnobeh klima. Zjevne je to zavada nicmene podle ohlasu postihuje temer vsechny.
2. vyhoda - nizsi teziste, to je urcite fajn ale smrtelnik asi neoceni tak jako zavodnik
3. vyhoda - viz link https://www.subaruofkeene.com/subaru-co ... e-edge.htm a sekce mazani. Mrknete na oil level ktery tam maji nakresleny, kdyby to tak bylo tak bych to asi ani neroztocil.... celkem blbost na mateni nepritele.
(Obrazek kdyby link nefungoval je v priloze.)


Nevyhody psat nebudu, uz pri otevreni kapoty musi byt vsem jasne.

Takze pro me je vyhoda akorat to ze mam neco spesl a dobry pocit ze mam nizko teziste coz asi moc nevyuziju :-D . Ale stejne bude dalsi auto zase subaru.... :-o


Přílohy:
sub oil.jpg
sub oil.jpg [ 17.32 KiB | Zobrazeno 1134 krát ]

_________________
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
úte led 16, 2018 8:37 am
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Příspěvky: 1015
Bydliště: Plzeň - Božkov
No, za mě osobně nemusíš být závodník, abys ocenil nízké těžiště... ta jízda mě prostě baví a boxer se na tom podílí velkou měrou. Pokud tě nebaví řídit, tak to asi žádné výhody nemá...

_________________
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)


úte led 16, 2018 8:49 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 08, 2016 9:48 am
Příspěvky: 281
Bydliště: Mokre Lazce
Jizda je to paradni, ale vzhledem k tomu ze zadnemu jinemu autu jsem nedaval takovy kotel jako mojemu Legu tak nedokazu posoudit jak velkou merou za to muze motor nizko nebo jestli to je spise zasluha dobre konstrukce podvozku... Takze budu verit zkusenejsim kteri toho otestovali vice.

_________________
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek


úte led 16, 2018 9:07 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 07, 2010 5:09 pm
Příspěvky: 1655
Bydliště: Brno/Polička
george, všimni si, že boxer nemá "žádné" nízkofrekvenční vibrace jako řadový 4V. je silově vyvážený, ovšem je naopak (oproti R4) nevyvážený momentově. to proto se ti třepe okolo vlastní osy, ale tady už záleží na stavů tvých silentbloků.
hlavní výhodou je, že je kratší než R4 a tudíž se perfektně hodí pro podélnou symetrickou zástavbu s motorem před přední nápravou.
ten obrázek s hladinou oleje je totální nesmysl, olej je, jak víme, v olejové vaně.

_________________
Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW 2DOHC
Obrázek
Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW 2SOHC LPG PRINS
Obrázek


úte led 16, 2018 10:47 am
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Příspěvky: 1427
Bydliště: Praha
Měl jsem lehkou 323f s těžkou V6 napříč umístěnou víc na stranu spolujezdce a musím říct, že při prudkém brždění bylo cítit, kde ten motor je. To o ještě těžší H6 v Legu naprosto nevím. Přijde mi, že největší výhoda boxeru je symetrické umístění na ležato, díky kterému nemá motor tendenci s autem smýkat ani při brždění ani v zatáčkách.

_________________
Subaru Legacy wagon MY2004 (EZ30D, 5EAT, AWD, VTD, VDC, LSD, ABS, GPS, ...) 10.8 l/100km 225 tis. km


úte led 16, 2018 10:58 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 08, 2016 9:48 am
Příspěvky: 281
Bydliště: Mokre Lazce
Na silentbloky mrknu, to neni spatny napad. To o vyvazeni jsem cetl, napadlo me ze by to mohl byt duvod proc potrebuje klika lepsi mazani u nafty kde jsou k tomu ze se klika ma tendenci viklat nevyvazenim pridane jeste extremni tlaky pri spalovani.

Ohledne toho motoru to slo vazne tak hodne bokem pri brzdeni? Pak asi losi test nedopadl na inkriminovanou stranu moc dobre ze?
OK panove beru tyto argumenty, v tom pripade uz verim ze tam ty placate motory nedavaji jenom na okrasu.

_________________
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek


úte led 16, 2018 12:28 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Příspěvky: 1427
Bydliště: Praha
Ani ne tak bokem jako že se čumák víc navaluje (klesá) na pravý kolo. Pravda je, že u jiných aut s motorem napříč (Mazda 6 2.5 benzín, Mondeo 2.0 diesel, Octavia 2.0 diesel) jsem nic takovýho nepociťoval. U těch chodí čumák k zemi rovnoměrně. Ale třeba u poslední Octavie, která má velice tvrdé a nepohodlné odpružení, jde čumák k zemi mnohem víc než u měkkého komfortního Lega.

_________________
Subaru Legacy wagon MY2004 (EZ30D, 5EAT, AWD, VTD, VDC, LSD, ABS, GPS, ...) 10.8 l/100km 225 tis. km


úte led 16, 2018 1:28 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 08, 2016 9:48 am
Příspěvky: 281
Bydliště: Mokre Lazce
zajimave, jestli jde u tvrdeho podvozku tak k zemi tak jako by potom teprve reagoval s mekkym podvozkem.
Jinak k vyvazeni sil jsem nasel pekne video kdyby nekoho zajimalo:

_________________
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek


úte led 16, 2018 1:32 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm
Příspěvky: 1472
Mám doma možnost přímého srovnání Legacy IV 2.5l a Octavia III RS TDI. Pominu-li rozdíl ve výkonech motorů, tak auta se chovají takto:

Legacy zatáčku vykrouží bez velkého problému. Subjektivně vnímám, že díky nízkému těžišti auto nemá tendence se překlopit ze zatáčky ven. Podvozek je komfortně naladěn, což je příjemnější, ale někomu se to může zdát jako nesportovní.

Oktávka vykrouží zatáčku s většími obtížemi. Auto má tendenci se překlopit a kroutí se karosérie. Nedovolím si v zatáčce zdaleka tolik, co s Legacy. Subjektivně vnímám tu hmotnost, která tlačí auto ven ze zatáčky. Podvozek je proti sérii tvrdší a člověk má pocit sportovnějšího auta. Jenže to platí do první větší nerovnosti, kdy odskočí kolo a ztratí přilnavost.

Na tohle člověk nemusí jezdit jako prase, aby to zaregistroval. To je cítit i při normální jízdě v utahujících zatáčkách.

_________________
Subaru Legacy kombi 2.5i MT 127kW 2008 LPG
Skoda Octavia RS 2.0 TDI MT 135kW 2015
ex Ford Mondeo 2.0i MT 107kW 2005


úte led 16, 2018 4:04 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 08, 2016 9:48 am
Příspěvky: 281
Bydliště: Mokre Lazce
Super, diky za srovnani. Musim si pujcit nejake normalni auto at mam taky srovnani :)

_________________
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek


úte led 16, 2018 5:46 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 4849
nepůjčuj, budeš mít pocit, že se v tom zabiješ... :-)

_________________
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Suzuki Swift MA 1.0 Obrázek


úte led 16, 2018 10:20 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: čtv dub 07, 2011 8:57 pm
Příspěvky: 774
bushman1 píše:
Mám doma možnost přímého srovnání Legacy IV 2.5l a Octavia III RS TDI. Pominu-li rozdíl ve výkonech motorů, tak auta se chovají takto:

Legacy zatáčku vykrouží bez velkého problému. Subjektivně vnímám, že díky nízkému těžišti auto nemá tendence se překlopit ze zatáčky ven. Podvozek je komfortně naladěn, což je příjemnější, ale někomu se to může zdát jako nesportovní.

Oktávka vykrouží zatáčku s většími obtížemi. Auto má tendenci se překlopit a kroutí se karosérie. Nedovolím si v zatáčce zdaleka tolik, co s Legacy. Subjektivně vnímám tu hmotnost, která tlačí auto ven ze zatáčky. Podvozek je proti sérii tvrdší a člověk …


Dojmy zajímavé, ale nevím jestli to pseudo-RS v dieselu je pro srovnání vhodné. Všechna váha vpředu, těžký diesel i poháněná náprava... Oproti tomu je Legacy mnohem lépe vyvážené.

Pokud srovnám naše rudochy, Levorg MY16 a Golf R MY18, tak výhody boxeru z hlediska jízdní dynamiky nějak nevnímám.

_________________
MY2008 BMW M3 E92
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Focus II ST

v rodině: MY2016 Levorg GT-S, MY2005 Outback 3,0R, MY2006 Impreza 2,0R


úte led 16, 2018 10:38 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 5738
Bydliště: Valašsko
Já(nezávodník)přisuzuju největší zásluhu skvělé držení stopy v zatáčkách právě tomu nízkému těžišti.Samozřejmě podvozek hraje taky velkou roli,ale tu je právě pro mě velký rozdíl.U jiných krabic aut,SUV,všelijakých Vitar apod nebudu mít skvělý pocit v zatáčkách a ten rozdíl v komfortu...kdy si vesele jedete na pohodu a opravdu i placky auta v zatáčkách mizí více či méně rychleji v dáli.
Nemusím opravdu závodit,znát to je i při běžném ježdění,jak tu kdosi napsal,subaru se chová pro mě jedinečně a poslouchá řidiče,přitom se s tím jezdí pohodlně a v terénu navíc dokáže věci!!!Boxer má velké opodstatnění >B-) ;)

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


úte led 16, 2018 11:26 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: čtv dub 07, 2011 8:57 pm
Příspěvky: 774
sima píše:
kdy si vesele jedete na pohodu a opravdu i placky auta v zatáčkách mizí více či méně rychleji v dáli.


Jakože ti ujíždějí ?

_________________
MY2008 BMW M3 E92
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Focus II ST

v rodině: MY2016 Levorg GT-S, MY2005 Outback 3,0R, MY2006 Impreza 2,0R


úte led 16, 2018 11:56 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 5738
Bydliště: Valašsko
Jo třeba.

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


stř led 17, 2018 12:01 am
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: