Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 219 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Další
Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20 
Autor Zpráva
Online
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 6499
ti nechci kazit radost, ale az ho za tech 15, 20 let budes potrebovat, tak to nahradni bude uz v prdeli taky :-DDD

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

_________________
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Suzuki Swift MA 1.0 Obrázek


úte srp 29, 2017 1:52 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: úte led 10, 2017 8:22 am
Příspěvky: 380
spm píše:
ti nechci kazit radost, ale az ho za tech 15, 20 let budes potrebovat, tak to nahradni bude uz v prdeli taky

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk


Jak to myslíš, že mi nechceš kazit radost?
Tomu nerozumím.
Plukovníkovi dělá radost, když může hromadit, mít všechno do zásoby.
Jak věci pro případ nouze, tak to, co už třeba v budoucnu nebude.
Takže vedle toho že v autě vozí, např. víčko, řemen, avomet, určité nářadí, sekeru, benzínový vařič Coleman pro přežití, výkonný kompresor, láhev s vodou, KDP...atd.,
tak má doma ještě třeba náhradní pískovou filtraci k bazénu, dvě náhradní kalová čerpadla, dva náhradní vysavače 2200 W (už se nebudou smět vyrábět)...atd.

...a že to třeba nebude za 15-20 let ani potřebovat a že se to znehodnotí?
Třeba to tak bude.
No a co. Tak to potom vyhodí a koupí si třeba něco jiného.
Třeba toho medvídka mývala....


úte srp 29, 2017 2:33 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 4015
Bydliště: Praha
To opravdu vozíš v autě DU 10ku?

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


úte srp 29, 2017 2:46 pm
Profil
Online
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 6499
No, spíš jsem narážel na to, že když ti to originální víčko po x letech odejde, protože zpuchří, tak to v kufru bude zpuchřené skoro stejně, pač ty léta bude mít taky :-) Takhle jsem si velice užil s rock'n'roll ovladačem na garminu, kde na něm ta guma asi po 8 letech praskla, koupil jsem náhradní díl a na něm rupla za pár dní... tak se ten náhradní díl párkrát povyměňoval a všechny skončily stejně - prostě ty ND na to byly zhruba stejně staré jako ta navigace a všechny se únavou materiálu po létech úplně stejně posraly :-)

_________________
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Suzuki Swift MA 1.0 Obrázek


úte srp 29, 2017 2:53 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: úte led 10, 2017 8:22 am
Příspěvky: 380
mnov píše:
To opravdu vozíš v autě DU 10ku?


Ten ne,
vozím stejnosměrný klešťový multimetr.
Značku si teď z hlavy nepamatuji, ale stál pár korun, něco přes dva tisíce a dá se s ním kromě napětí a odporu měřit proud, a to i bez rozpojení obvodu.
Takže změřím jak malé únikové proudy v instalaci, tak hodnotu dobíjení baterie, případně startovací proud v řádu stovek A.
Samozřejmě to chce vozit sebou i štos servisní dokumentace.
Jen tak pro jistotku...

spm:
vím jak to myslíš, mám doma spoustu již spuchřelých ND na auta co jsem kdysi vlastnil a co mi jsou už k hovnu, včetně těch na Škodu 100 a Citroëna DS


úte srp 29, 2017 3:04 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned zář 06, 2009 6:00 pm
Příspěvky: 3139
Bydliště: Valašsko
sima píše:
Počkej Doro,to chceš říct,že jsi nezkusil před výměnou motoru jen obyčejnou výměnu víčka chladiče?Tomu se mě nechce snad ani věřit,ty zkušený jezdec a majitel forejse (navíc špatné víčko expanzky je docela běžná závada u všech povozů,těsnění dostane léty zabrat-tlaky,teploty,případně agresivnější kapalina...) jestli je tomu tak,říkám stane se,jen,že já bych určo zkusil víčko,stejně jako jsem myslel,že i ty
No hlavně,že máš vyřešeno!!!
Jo a před motorem tedy smekám ještě víc

Jak to bylo u Nowáka, tak měl současně měnit i víčko chladiče. Ale když pak říkal (jak sem se ptal, jestli ho měnil), že víčko je ještě dobré a netřeba ho měnit, tak jsem to bral, že to tak bude. Bo test u něho byl OK a vše fungovalo, až když sem s tím jel, tak problém.
Ono, dyž ony ty příznaky vad sou podobné....a gdo se v tom má pak vyznat, wee >:-& >:-&
K tomu před odjezdem dom eště v medvědišti v horách v Bosně začal téct olej z filtru.... Teď sem ho měnil a byla prasklá těsnící guma (ten typ filtru už nebudu kupovat, bo už předtím se mi nelíbil, ale jiný zrovna nebyl).

_________________
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)


úte srp 29, 2017 8:08 pm
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 6705
Bydliště: Valašsko
Díky za osvětlení situace Doro =) hlavně,že zas spokojeně jezdíš =)
Edit-jen se opět potvrdilo,že souhra náhod zatají i tak typickou závadu-y-jako je třeba špatné víčko a neodhalí to ani zkušený mechoš.Mohlo to být za pár korun a bez starostí a času,ale je zase fakt,že sere na to pes,máš druhý motor a jsou podstatně horší věci co se stávají =)fakt sere pes...to myslím vážně,bez ironie,tak jen jezdi =) (*_^) |,,,,

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


stř srp 30, 2017 12:06 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: pát kvě 01, 2015 10:21 am
Příspěvky: 165
Bydliště: Hutisko-Solanec
Mě třeba ten super mechanik opravil vadné těsnění hlavy výměnou víčka chladiče, takže sem si to udělal sám a tam mě už nikdo neuvidí.
Kdybych měl kvůli víčku dělat těsnění a pak měnit motor tak mu to omlátím o hlavu.

_________________
Subaru Outback 2.5 115kw LPG


stř srp 30, 2017 11:49 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 20, 2010 7:25 am
Příspěvky: 7554
Bydliště: Nové Hrady
Mezi nami, neverim, ze by jen netesnici vicko chladice udelalo takovej problem, ze by po par kilometrech byla teplota v cervenym. Ten vzduch/plyn v systemu se tam musel od nekud dostat a jsou jen 2 mista odkud to je mozny (pokud pominu prorezlej chladic nebo radiator topeni) - reduktor LPG (to ale Doro vyloucil tim ze jel na benzin) a nebo motor = tesneni pod hlavou nebo hlava.

_________________
Outback 3.0 H6 AT, MY03 + LPG
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG


čtv srp 31, 2017 7:29 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 13124
Bydliště: Praha
Kolik je červený? Tím, že to neudrželo tlak, tak prostě byla teplota varu níž, tak se tam dostal plyn uvařením? Nebo to je blbost?

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


čtv srp 31, 2017 9:41 am
Profil ICQ
Online
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 12, 2011 8:16 pm
Příspěvky: 4255
Bydliště: Opava
podle me je při normálním jezdeni celkem jedno, v jakem stavu je vicko ...
teplota se drzi kolem 90, max, vystoupa tesne pod 100 nekde při trochu delsim stani na křižovatce .. a nevari ...

jakmile se ale nekde jede pomalu dlouho nebo nastoupi teren, je to v haji, protože teplota yleze nad 100 - třeba 105 se ještě na budiku neprojevi ... normalne by to diky zvednutému tlaku u spravne fungujícího vicka nevadilo. zvýšila by se účinnost chladice (vyssi teplotni rozdil) a vetraky by to podrzely na této teplote ... ale když nemame tlak, zacne to bublat, pokud se varenim snizi účinnost pumpy (bubliny se spatne honi .. ), je to uz v haji, protože to prestava kolovat a prehriva se to mistne vic a vic ... az to klekne ...

_________________
koncernová dieslová stodola ...
ex WRX 2008


čtv srp 31, 2017 1:09 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 08, 2012 10:29 pm
Příspěvky: 59
Tak hlavně pára má 10x větší objem než kapalné skupenství.
Tj, litr vypařené vody ti vytlačí 10 litrul zbývyjící vody. Vyzkoušeno. V mém případě mrtvý termostat.
Proto důsledně odvzdušňovat chladící okruh!


čtv srp 31, 2017 5:18 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 20, 2010 7:25 am
Příspěvky: 7554
Bydliště: Nové Hrady
S netesnym vickem se okruh odvzdusnuje dokonale ;-D Ale je fakt, jestli nedrzi tlak, tak ze teplota varu (sice ne vody, ale chladici kapaliny) muze byt diky atmo tlaku nizsi a muzou se udelat bubliny, ktery se odvzdusnit uz nestaci... Mne se taky podarilo oddalit potize s fouklym tesneni pod hlavou jen tim, ze jsem vymenil vicko. Kdyz mi zacaly praskat hadice, uz mi to bylo vic podezrely ;-D

_________________
Outback 3.0 H6 AT, MY03 + LPG
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG


čtv srp 31, 2017 5:35 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 4015
Bydliště: Praha
Podle mého názoru ten vliv bodu varu a tlaku nemá moc význam, protože bod varu nemrznoucí kapaliny za normálního tlaku bude někde okolo 110 °C. Termostat naplno otvírá při 95 °C.
Dle servisního manuálu je přepouštěcí tlak víčka cca jedna atmosféra. Tento tlak je tam asi potřeba, aby chladící kapalina dostatečně cirkulovala systémem. Pokud by byl systém otevřený, tak výkon čerpadla by kapalinu tlačil ven tou nejsnazší cestou a nedostala by se všude kam má. [?]
Jen mi připadá divné, že tlaková zkouška dle manuálu se dělá nasazením přípravku místo víčka chladiče. Co si tak pamatuji z jiných manuálů, tak se to právě měřilo i s víčkem. [?]

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


čtv srp 31, 2017 7:25 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 6705
Bydliště: Valašsko
To teda nevím,ale mě kdysi dělali na xantii tlakovku a napojili to právě místo víčka,myslel jsem,že se to ani jinak nedělá.Šlo tehdy jen o malý únik kapaliny,nikde nic nebylo dohledatelné,viditelné.Ůnik byl tehdy hlavně přes vodní pumpu a taky mírně přes těsnění termostatu.

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


čtv srp 31, 2017 9:16 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 219 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: