Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od Marty73 »

To si, také jako laik, myslím, že je tam nějaká malá trhlina, která se pod vyšší zátěží roztáhne a začne to tlačit do chladící kapaliny. V lepším případě může být taková trhlina v těsnění, v horším pak v bloku.


Sent from iPhone
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49130
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od VDC »

Martine hlavně ať to objevíte brzo a moc to nebolí

Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od dethroned »

ale prd, to bude klasika těsnění pod hlavou, předpokládám že se k autu nechováš jak zvíře aby praskl blok nebo hlava... :845:
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od Marty73 »

To taky doufám, že jen těsnění. S tím zbytkem bych myslel jen při výrobní vadě, ale zase po 170k je trochu pozdě. Ještě mě napadlo turbo, ale to už fantazíruju z čirého zoufalstvi :)


Sent from iPhone
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4038
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od seatik »

Martine,tak jak? Uz neco vis?Uvidime Te v patek?
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od Marty73 »

Zatím žádné zprávy, ať pozitivní, tak negativní. Takže nevím, ale moc na to nesázím :666:
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od Marty73 »

Výsledek rozborky je zde. Obě těsnění pod hlavou fouklá. :666: Vniřky válců a písty jsou po 185k jako nové :supeer: Ještě se zkontroluje zbytek střev, ale nepředpokládám problém.
Dle názorů LL z BA a MM z AWD nemá smysl dávat na WRX pro denní použití kovaný vnitřek (zahřívání, roztažnost, investice, krátké jízdy), tak dám jen Cosworth těsnění a kdyby byly ojnice nebo šály načaté, tak je taky.
Tolik tedy závěr hledání problému a teď nastane (doufám) jeho brzké řešení.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
pafka
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 775
Registrován: pát pro 06, 2013 6:57 pm

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od pafka »

To je dobře, že je to to nejmíň bolavý řešení. Dostávalo to auto nějak mimořádně naloženo, nebo je to prostě po 180.000km spotřební matroš hodný event. preventivní výměny?
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od Slavek_xxx »

Marty73> tak aspon ze tak. Budes davat original tesneni nebo nejakej lepsi aftermarket?
Ja doufam, ze moje H6 zatim tesneni drzi, zatim vsechny zavady a vareni souvisely s plynem nebo s prasklejma hadicema...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od Marty73 »

Tak auto jezdilo většinu času zcela standardní provoz (na WRX skoro důchodcovský), skoro většina dálničního provozu (120km/h v NL a 160km/h v D) a jen občas dostalo naloženo, a asi pět akcí typu Sosnová, Záskalí atp. Považuji to těsnění spíš za spotřební materiál, i když mám podezření, že se to stalo v Sosnové před půl rokem, kdy to už babička nevydržela. Tak dám těsnění Cosworth, jak jsem psal v předešlém příspěvku, ale není to prý vyloženě třeba když najela 180k bez problému. To jen si dělám v tom marastu trochu radosti :845:
Co je zvláštní, nebrala ani moc oleje (ale přesto zvýšení) a kapalina nevypadala divně. Voda v oleji také skoro žádná, až naposledy trošku emulze na hrdle.
Také dám ten PowerCool 180, na vyzkoušení a vyměním 1.3 obousměrné víčko chladiče za 1.3 jednosměrné jako má originál. To pro jistotu.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49130
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od VDC »

Když ono taky záleží na tom, jak to těsnění foukne. Mě nedlouho po koupi Previe fouklo mezi válcema, voda v oleji nebyla, jen to prostě ztratilo kompresi na dvou válcích. :)

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od Marty73 »

Tak veeeeeeeeelká prohra - je v háji i spojka a šály a jedna ojnice. Kolem a kolem taková kompletní GO na zbytek životnosti auta za cca 100k. Asi se z toho...


Sent from iPhone
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od Slavek_xxx »

Marty73> no ty vole... :conf89:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
pafka
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 775
Registrován: pát pro 06, 2013 6:57 pm

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od pafka »

To je v (_!_)

Ale nefoufej. Zaplatil jsem 25.000ksč (tedy cca. 45% její hodnoty) za opravu 8 let staré fabky s 200.000km na hrbu (ventily, vodítka, těsnění pod hlavou, rozvody, pumpa, silentbloky + drobnosti). Ale říkám si, že je lepší dát ty peníze do auta, které znám a mám rád, než si koupit neznámou ojetinu. Nebo nový auto, který mě přivede do cvokhausu.

Kolik odhadují v BA, že ta kára má ještě potenciál najet, než shnije, nebo se rozpadne?
marzi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv led 21, 2010 11:32 am
Jméno a příjmení: martin zich
Bydliště: plzen

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od marzi »

tak to upřimnou soustrast. To ti nezávidim.
Dát 100k na vylepseni auta jen tak pro radost, nebo z nutnosti kvůli poruse, to je sakra rozdíl
Subaru Outback 2.0D MY 2008 prodáno
Subaru Legacy kombi 2,5GT MY 2010 prodáno
Subaru Impreza WRX STi MY 2006
BMW 330 Ci cabrio MY 2001
MB GLC 43 AMG MY 2018
Jaguar XK8 MY 1998
Odpovědět

Zpět na „Motor“