Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
Tak obyčejná voda při 200 kPa má bod varu 120 °C, což je podle mě nezanedbatelný rozdíl. Je pravda, že ta nemrznoucí směs má bod varu sama o sobě výš, někde kolem 115, co jsem našel, pokud je řezaná 1:1 s vodou.
Napadá mě, že se třeba nemá otevírat víčko na chladiči (nebo expanzce, pokud je tlaková), pokud je motor ohřátý, protože se právě vyrovná tlak a voda se v aktuální teplotě dostane do varu a vyvře ven. Takže běžně asi ten přetlak roli hraje.
Napadá mě, že se třeba nemá otevírat víčko na chladiči (nebo expanzce, pokud je tlaková), pokud je motor ohřátý, protože se právě vyrovná tlak a voda se v aktuální teplotě dostane do varu a vyvře ven. Takže běžně asi ten přetlak roli hraje.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22698
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
Zase to víčko drží asi 110kPa, takže tolik zase ne... jestli při otevření vyvře je otázka, ale minimálně ven něco vyteče, když to ten tlak drží. A polejt si ruku 90C vodou je taky nicmoc
Edit: teď si teda nejsem jistý, jak je ten nápis s tlakem na víčku myšlený... možná že to fakt drží diferenční tlak, takže pokud je standardně v atmosféře +- 1Bar, tak v tom okruhu s funkčním víčkem bude okolo 2.
Edit: teď si teda nejsem jistý, jak je ten nápis s tlakem na víčku myšlený... možná že to fakt drží diferenční tlak, takže pokud je standardně v atmosféře +- 1Bar, tak v tom okruhu s funkčním víčkem bude okolo 2.
Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
Tak samozřejmě. 110 kPa absolutních by bylo 1) trochu nesmyslně málo, když je v atmosféře běžně kolem 105 kPa a 2) bylo by celkem asi složitý pomocí jedný pružiny a ventilu dosáhnout regulace absolutního tlaku. *) Takže je to rozhodně rozdílový tlak oproti okolnímu tlaku.
EDIT: *) I když kdyby z jedný strany ventilu byl tlak a z druhý strany pružina ve vakuu, tak asi jo.
EDIT: *) I když kdyby z jedný strany ventilu byl tlak a z druhý strany pružina ve vakuu, tak asi jo.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
Tohle bude ono. Chladivo, ktery je aktualne v kontaktu s valcema pri poklesu tlaku prudce zplynuje a vyhaze chladivo pres otvor v chladici ven Z toho muzeme odvodit, ze se za atmosferickyho tlaku pri zatezi (na volnobeh to zrejme funguje i bez tlaku v systemu) delaji u valcu bubliny, chladivo je objemem plynu vytlaceno do expansky nebo ven ze systemu, tim padem se valce jeste vice ohrivaji (protoze je u nich vzduch / para) a motor se prehreje.HonzaCZ píše:Napadá mě, že se třeba nemá otevírat víčko na chladiči (nebo expanzce, pokud je tlaková), pokud je motor ohřátý, protože se právě vyrovná tlak a voda se v aktuální teplotě dostane do varu a vyvře ven. Takže běžně asi ten přetlak roli hraje.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
Nemůžu teoretizovat, co se v systému děje a proč se to tak děje, ale na displeji mám odsledováno, že provozní teplota se s funkčním víčkem drží cca o 5°C níž, nemá snahu se tak rychle ohřívat při zátěži a rychleji reaguje na pokles zátěže.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22698
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
BTW kde vlastně je umístěný to teplotní čidlo chladící kapaliny, podle kterýho ukazuje rafička v palubce nebo to co se vrací v ODB? Někde v motoru nebo je to až někde venku v tom okruhu?
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
Teď do toho ještě zapojte teorii, když je v okruhu kapalina bez vody, třeba PowerCool 180, která prakticky netlakuje, kolem válců nevytváří bublinky a přitom funguje perfektně:)
BTW, sensor je na bloku.
BTW, sensor je na bloku.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14833
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
V tom případě bude navíc docházet v místě kontaktu chladiva s kovem k poškozování motoru kavitací, což má ovšem smysl uvažovat jen v případě, že motor vypneme včasSlavek_xxx píše:Chladivo, ktery je aktualne v kontaktu s valcema pri poklesu tlaku prudce zplynuje a vyhaze chladivo pres otvor v chladici ven
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
A k čemu je taková blbost, jako "bezvodá chladící kapalina" dobrá ?Marty73 píše:Teď do toho ještě zapojte teorii, když je v okruhu kapalina bez vody, třeba PowerCool 180, která prakticky netlakuje, kolem válců nevytváří bublinky a přitom funguje perfektně:)
BTW, sensor je na bloku.
Tedy kromě toho,
že má pro běžný motor, který nemá zrovna tisíc koní a nejezdí na tratích F1, nesmyslně vysoký bod varu (180 stupňů C), že stojí 500,- Kč litr, a navíc pro starší motory není určená a tudíž je riziko možného vlivu na některé materiály chladícího okruhu
Pravda, neobsahuje jedovatý ethylenglykol, tak je "ekologická"
Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
Třeba, že se v běžným autě neuvaří ani při závadě?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
Abych necitoval tak zde http://www.evans-coolants.cz/evans-cool ... to-funguje
a pro staré vozy zde: http://www.evans-coolants.cz/evans-cool ... automobily
Takže ano, bod cena je relevantní, je to drahé
a pro staré vozy zde: http://www.evans-coolants.cz/evans-cool ... automobily
Takže ano, bod cena je relevantní, je to drahé
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- ybrcek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5315
- Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Vetyška
- Bydliště: Půlpánov u Štatlu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
Lejeme to do motorek a je to skvely
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7827
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
Je nějak znát rozdíl v době ohřevu studeného motoru na provozní teplotu?
Voda má dost velkou měrnou tepelnou kapacitu, proto se ptám.
Voda má dost velkou měrnou tepelnou kapacitu, proto se ptám.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
Co je základní složkou této kapaliny nahrazující glycol ?
Snad něco jako transformátorový olej, nebo snad glycerín ?
Jaké to má skupenství? Je to husté, řídké, nebo mastné?
Jakou to má barvu?
Máte někdo zkušenost s novým typem chladící kapaliny žluté barvy, např. Sheron Antigel, a tušíte, jakou by mohla mít specifikaci ? Snad G16?
Snad něco jako transformátorový olej, nebo snad glycerín ?
Jaké to má skupenství? Je to husté, řídké, nebo mastné?
Jakou to má barvu?
Máte někdo zkušenost s novým typem chladící kapaliny žluté barvy, např. Sheron Antigel, a tušíte, jakou by mohla mít specifikaci ? Snad G16?
Naposledy upravil(a) plukovník dne pon lis 13, 2017 6:23 pm, celkem upraveno 1 x.
- ybrcek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5315
- Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Vetyška
- Bydliště: Půlpánov u Štatlu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
Barva modrá. Alespoň pro moto. Konzistenci to má jako voda. Pred aplikaci se musí chladicí systém dobře vyplachnout. U motorek je to maly zázrak. Lehka endura totiz na zavodech klidne vychazi pul objemu chladice pokud je track tezky a jede ae pomalu. S touto kapalinou nedolevam protoze to nevari. Ale v aute s tím nemam zkušenost.
Jako fakt to funguje.
Jako fakt to funguje.
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR