Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od VDC »

Marku a co nechat změřit tlaky ? Tam by se mělo ukázat, jestli to není zase těsnění pod hlavou, ne ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od Doro »

Tlaková zkouška se dělá snad vždy, takže totok by mělo být OK (případně se zeptám). Otázka je, jak je to s těsností po zahřátí. Při testu v servisu to bylo OK, ale motor potřebuje zátěž, jinak nevaří (to už sem si odzkoušel - prostě naprázdno vařit nechce, toč si jak ceš a benzín plyn, šecko jedno).
Zkusím přemostit reduktor a dám test bez něho..... >>:-@@
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
ježišek
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 173
Registrován: pát kvě 01, 2015 11:21 am
Jméno a příjmení: Pavel Pařenica
Bydliště: Hutisko-Solanec

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od ježišek »

Spíš bych to viděl na termostat (namontovaný opačně?) , nebo přicpaný chladič. A hlavně když to opravoval servis tak do toho nedrabat a dovézt to zpátky do servisu!
Subaru Outback 2.5 115kw LPG
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od Slavek_xxx »

Kdyby byl fouklej reduktor, tak bys z chladiče jasne citil plyn a navic by pri jizde jen na benzin problem nebyl. Obavam se, ze byla spatne srovnana hlava nebo je v ni nekde trhlina.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od sima »

Přesně Slávku,já si vzpomněl,že je pak cítit plyn a jede to pak blbě,začíná to tím,že je auto tupé-lenivé,neakceleruje tolik,myslím,ža pak i dokonce začlo cukat,ale to si už napamatuju.Jen ten plyn jsem pak cítil v autě samém.
Po výměně mebrán byl pokoj.Připomněl jsi mě,že jsem to Dorovi zapomněl napsat,ať to ho nepletu...
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Šaman
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3040
Registrován: úte zář 08, 2009 10:26 pm
Bydliště: Kateřinice

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od Šaman »

Jestli to vaří i na benzín, tak je to prapodivné. Vyhozená voda a stoupající teplota a kouřové efekty mne potkaly v Rakousích. Vyděsilo mne to. Diagnóza: Poškozená membrána v reduktoru. Na benzín jsem jel bez problémů. Doma pak po jeho výměně všecko v pohodě. Ať se Ti to, Doro, podaří dát dokopy.
Subaru Forester 2.0X MT SocialEdition z roku 2005 (Lesník) + Honda Vision - Soptík + SsangYong Tivoli 4wd (Ssasanka) no a Obluda (cétéem Scroll xpert 2020)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od VDC »

Pořád si myslím, stejně jako Slávek, že je buď fouklý těsnění, nebo jiná závada na hlavách. Určitě bych to svěřil servisu, protože nevěřím, že je to způsobeno jakoukoliv částí chladícího systému.
Třeba je tam nějaká vlasová trhlina, která prolíná, když se to víc ohřeje a zvýší se tlak.
Vzhledem k tomu, jak dlouho a s jakou intenzitou to auto používáš, by to myslím nebylo žádné překvapení, kdyby to tak bylo.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od Doro »

Myslím si už to samé ....trhlina v hlavě, bo těsnění a srovnání snad udělat umí a trhlina nepude vidět a propouštět to může až po prohřátí při zátěži, kdy jsou uvnitř vyšší tlaky. Motor dostal čočku, bo jak vyteklo z chlazení a to několikrát, pak vodní pumpa a termostat ....to vše mu dalo dobře pokuřit a taky se to seběhlo pěkně zasebou.
Teď už se to začne zahřívat po pár km. >:-&
Kuchnul sem zatím termostat a zítra to proženu >>:-@@ >>:-@@
;-D

Jinak po kontrole stavu sedel to vypadalo OK a nebylo třeba nic brousit ani upravovat - na LPG najeto skoro 300 tis. km. :-()()-:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od VDC »

Doro píše:... na LPG najeto skoro 300 tis. km.
A v jaké zátěži... před tím motorem je třeba smeknout !!! :-()()-:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od sima »

To teda jo,na LPG a za takovýchto podmínek,tj teda slušná darda!
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od Doro »

VDC píše:
A v jaké zátěži... před tím motorem je třeba smeknout !!!
Takže vážení, pokud ste chtěli smekat, tak smekejte znovu a hlouběji! Původní motor byl v pořádku a těsnění pod hlavou se měnilo zbytečně. Nový jetý motor nebyl třeba, ale co už, je tam.
Teď mám tedy 2 plně funkční motory (no, může se to hodit ;-D :-DDD )
........
Celý problém byl ve víčku chladiče. Po výměně teplota klesla proklatě nízko a po celou expedici (forest dostal místy sakra zabrat) zůstávala dole, jak má být....prostě, jako zamlada.
Díky vlastní blbosti mě víčko za 136,- Kč stálo cca 44 tis. ....... jj, byla to drahá sranda, ale i zkušenost k nezaplacení.
Ještě v pátek odpoledně před odjezdem sem nevěděl, co s tím a jako poslední možnost sem předtím přikoupil v rámci výměny motoru i spojkovou lamelu a víčko...no a i to nakonec vyměnil. >:-& >:-& >:-&
Víčko nedokázalo v okruhu udržet tlak, což způsobilo uvedené problémy. Vše začínalo pomalu a nenápadně. Myslím, že teď už vím, jak co poznat.

Dobrá zpráva aspoň je, že když Dušan našel v Srbsku, jako vždy, cestu, která překonala ty minulé, tak nebýt nového motoru, který táhne skoro od volnoběhu, tak bych ty cesty asi nevyjel. Vše sem kameroval, tak to bude snad vidět. Dál už nevím jak, to by forestřík už mosel umět létat.
>B-)
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18906
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od hamoun »

gratuluju k zjisteni a vyreseni !!!!
... jen to zjisteni bylo dost drahe

Odesláno přes Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od sima »

Počkej Doro,to chceš říct,že jsi nezkusil před výměnou motoru jen obyčejnou výměnu víčka chladiče?Tomu se mě nechce snad ani věřit,ty zkušený jezdec a majitel forejse :-/(navíc špatné víčko expanzky je docela běžná závada u všech povozů,těsnění dostane léty zabrat-tlaky,teploty,případně agresivnější kapalina...) jestli je tomu tak,říkám stane se,jen,že já bych určo zkusil víčko,stejně jako jsem myslel,že i ty [?]
No hlavně,že máš vyřešeno!!! =)
Jo a před motorem tedy smekám ještě víc :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od VDC »

Marku je to sice drahé zjištění, ale hurá. Druhý motor do foroty, při tvém používání auta, se hodí a bude dobré ho mít připraven doma. S tím víčkem to potvrzuju, udělal jsem podobné zjištění.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
plukovník

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od plukovník »

...a přesně z tohoto důvodu měl plukovník koupené náhradní víčko chladiče na Forestra ještě před tím, než ho převzal z prodejny a vozí jej, vedle mnoha dalších krámů a náhradních dílů stále v kufru.
Odpovědět

Zpět na „Motor“