Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
A jak jsi skouknul vodu? Otevíral jsi víčka? U těch bych připadně začal, jestli není otrhané těsnění a nebo ožvejkaný chladič (rada Ladise) a pak termostat a pumpa. Přeju ti, ať je to něco na chlazení a ne na motoru.
Sent from iPhone
Sent from iPhone
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- M.Z.
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 709
- Registrován: pát led 29, 2010 8:14 pm
- Jméno a příjmení: Marek Zrak
- Bydliště: FM
Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
Marty: to mě mrzí, že se potvrdila moje předpověď. Doufal jsem, že najdou něco jiného, ale takové jsou moje poznatky z praxe.
ex STI 257kw 470Nm
M2
Coupe JCW
M2
Coupe JCW
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
Marku, už ti konečně nebudu na trati pro smích. Zase jste ale ztratili možnost vozit s sebou mobilní varnou konvici. Konec kafíček, teď to bude seriozní business:) Udělám maximum pro to, abych měl na SFC Sosnové zajeto.
Sent from my iPad
Sent from my iPad
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
MJauto mi nabizi celou sadu tesneni na obe strany za 4500 s dodanim do druheho dne. Je to znacka Payen. Jen si nejsem jisty materialem, musim zjistit, jestli je plechovy nebo se jedna o klingerit. Podle katalogu je to MLS (tedy ocel), ale radeji si to overim.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
Nakonec jsem badal a nasel jsem celou sadu za neuveritelnych 2800Kc:
http://www.autodily-online.cz/cs/E-shop ... A/52227300
Znacka je Ajusa (nejaci spanele)
http://www.autodily-online.cz/cs/E-shop ... A/52227300
Znacka je Ajusa (nejaci spanele)
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
A ty chceš šetřit na těsnění pod hlavu?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
popravde, neznam ani Payen ani Ajusa, takze v tomto ohledu je to jedno. A jestli prorezne za 5 let, to uz bude Outback na konci zivotnosti. Takze klidne.HonzaCZ píše:A ty chceš šetřit na těsnění pod hlavu?
Buhvi, od koho bere Subaru svoje "original" dily na takto stary auta. Od konce vyroby uz mohli 3x zmenit dodavatele a o testovani kvality si uz par let nedelam iluze.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
Slavek xxx : tak nakonec je to těsnění pod hlavou? Spekuloval jsi něco o vodní pumpě pokud si to dobře pamatuju...
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
garmont> motor jeste neni venku, ake prej je to skoro natuty. V pondeli to potvrdim.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
Budu muset taky řešit těsnění, tak jsem zjišťoval ceny.
MJ auto 5210,- Kč
Online autodíly - odkaz co sem dával Slávek za 2800,- Kč, dnes 4500,- Kč
Subaru zatím nevím.
Pěkný pálky.
MJ auto 5210,- Kč
Online autodíly - odkaz co sem dával Slávek za 2800,- Kč, dnes 4500,- Kč
Subaru zatím nevím.
Pěkný pálky.
šintr
Outback H6 MY 2001
dříve:
Subaru Impreza 2.0 GL MY97
Subaru Leone Super Station 110 KW MY88
Subaru Leone Super Station MY87
Outback H6 MY 2001
dříve:
Subaru Impreza 2.0 GL MY97
Subaru Leone Super Station 110 KW MY88
Subaru Leone Super Station MY87
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10653
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
Nemilé. V Brně ještě https://mlparts.cz/autodily/subaru/outb ... Id=1058280. Píšou ocelový.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
Shrnu fakta:
- loni to asik začalo a při velké zátěži to z expanzky vytlačilo trochu vody ven (jak sem táhnul Pavla s Jiříkem na tyči v Chorvatsku) ...dolel sem a zase se jezdilo bez problémů
- letos na jaře se motor začal přehřívat - vyndal sem termostat a zkontroloval při jaké teplotě se otevírá a o kolik, koupil nový, který se otevíral dřív a o kousek víc, takže výměna termostatu
- žadná změna, pořád stejně - po cca 10-50 km teplota stoupá a chladící voda mizí z okruhu vytlačováním do expanzky
- vyndávám termostat a jezdím bez něho - teplota se nedostane ani do půlky, ať se snažím jakkoliv, jsou vidět bublinky, takže asi těsnění pod hlavou
- v ProTurbo výměna těsnění pod hlavou a nějaké drobnosti, seřízení vůle ventilů, výměna problémové trubky rozvodu vody, která mi prorezla (s p. Nowákem bezproblémová domluva a věřím, že svoji práci odvedl, jak má)
- jedu ze servisu z F-M dom a už v Čeladné de teplota nahoru ...před Frenštátem zastavím v kopci, ať se to odvzdušní - doleju vodu a jedu dál - po cestě už vše OK a žádný problém (totok mi už udělalo několikrát, když sem měnil vodu - chvilku trvalo, než se okruh odvzdušnil, tak sem to bral spíše s klidem)
- problém přehřívání se ale opakuje, jedu z práce a po cca 5-10 km už teplota leze nahoru a voda v expanzce až u víčka (jedu v klidu a pomalu)
- jel sem tedy jen na benzín, abych vyloučil problém od LPG.... žádná změna, přehřívání se opakuje vesele dál
*nové rozvody a vodní pumpa (měnil sem 04/2016 - při sundaném víčku je dobře vidět, že čerpadlo jede, bo voda hned stříká ven, jak jen trošku zvednu otáčky)
*nový termostat (ověřený a plně funkční)
*nový chladič (01/2017 - chladí dobře, bo bez termostatu to uchladí nebo spíše podchlazuje)
*víčko chladiče funguje dobře(přepouští a cucá vodu, dle potřeby).... seženu nové, ale zde problém bude asik těžko
*nové těsnění pod hlavami včetně srovnání hlav atd. (07/2017)
Problém se objevuje bez zátěže i ze zátěží (to pak teda dřív). Voda z chladícího okruhu nikde neteče, tím předpokládám, že pak ani nemůže přisávat vzduch. Ještě můžu vyřadit z okruhu reduktor LPG, otázka je, zda může být problém v něm, ikdyž jedu jen na benzín.
A teď - WOCO GOU, sakra práce, totok
- loni to asik začalo a při velké zátěži to z expanzky vytlačilo trochu vody ven (jak sem táhnul Pavla s Jiříkem na tyči v Chorvatsku) ...dolel sem a zase se jezdilo bez problémů
- letos na jaře se motor začal přehřívat - vyndal sem termostat a zkontroloval při jaké teplotě se otevírá a o kolik, koupil nový, který se otevíral dřív a o kousek víc, takže výměna termostatu
- žadná změna, pořád stejně - po cca 10-50 km teplota stoupá a chladící voda mizí z okruhu vytlačováním do expanzky
- vyndávám termostat a jezdím bez něho - teplota se nedostane ani do půlky, ať se snažím jakkoliv, jsou vidět bublinky, takže asi těsnění pod hlavou
- v ProTurbo výměna těsnění pod hlavou a nějaké drobnosti, seřízení vůle ventilů, výměna problémové trubky rozvodu vody, která mi prorezla (s p. Nowákem bezproblémová domluva a věřím, že svoji práci odvedl, jak má)
- jedu ze servisu z F-M dom a už v Čeladné de teplota nahoru ...před Frenštátem zastavím v kopci, ať se to odvzdušní - doleju vodu a jedu dál - po cestě už vše OK a žádný problém (totok mi už udělalo několikrát, když sem měnil vodu - chvilku trvalo, než se okruh odvzdušnil, tak sem to bral spíše s klidem)
- problém přehřívání se ale opakuje, jedu z práce a po cca 5-10 km už teplota leze nahoru a voda v expanzce až u víčka (jedu v klidu a pomalu)
- jel sem tedy jen na benzín, abych vyloučil problém od LPG.... žádná změna, přehřívání se opakuje vesele dál
*nové rozvody a vodní pumpa (měnil sem 04/2016 - při sundaném víčku je dobře vidět, že čerpadlo jede, bo voda hned stříká ven, jak jen trošku zvednu otáčky)
*nový termostat (ověřený a plně funkční)
*nový chladič (01/2017 - chladí dobře, bo bez termostatu to uchladí nebo spíše podchlazuje)
*víčko chladiče funguje dobře(přepouští a cucá vodu, dle potřeby).... seženu nové, ale zde problém bude asik těžko
*nové těsnění pod hlavami včetně srovnání hlav atd. (07/2017)
Problém se objevuje bez zátěže i ze zátěží (to pak teda dřív). Voda z chladícího okruhu nikde neteče, tím předpokládám, že pak ani nemůže přisávat vzduch. Ještě můžu vyřadit z okruhu reduktor LPG, otázka je, zda může být problém v něm, ikdyž jedu jen na benzín.
A teď - WOCO GOU, sakra práce, totok
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5168
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
hmm tak to je divné , zahada, a bublinky jsou pořád ? jestli jo někde se tlačí vzduch takže je něco špatně s těsněním nebo a to snad né nějaká prasklina na motoru někde??
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
Bublinky sem už teď neviděl, bo to se toho asik vytvoří více najednou a vytlačí vodu do expanzky. Asik zase vyndám termostat z okruhu, a pak uvidím, zda budou zase malé bublinky, jako před opravou motoru nebo ne.petr píše:hmm tak to je divné , zahada, a bublinky jsou pořád ? jestli jo někde se tlačí vzduch takže je něco špatně s těsněním nebo a to snad né nějaká prasklina na motoru někde??
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24342
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20
Tak toto je na palici,tolik oprav a nic...Ten reduktor,tam by plyn mohl tlačit přes membrány do vody,ale jak říkáš,když to dělá i jen čistě na benzín?To by se přeci nemělo nic tlačit nikde ne?Plyn se zavře a netlakuje se.Pro úplnou jistotu bych se blbě zeptal přímo servisáka LPG.Co udělat test přítomnosti případných zplodin v expanzce???Myslím opět skrz těsnění hlavy,či jinou netěsnost.Někde jsem na to viděl tester aparát.Hm fakt těžko radit.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98