BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10646
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba
Doplnil jsem příspěve - o tom, že nabízeli seřiditelný.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1706
- Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
- Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
- Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13
Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba
Ne ne. Tenhle ventil jsem koupil od vrtase i s ic a myslel jsem ze to bude slapat. Ale jak koukam tak moc ne . Kuknu jeste po nove te pruzine-mekkci aby otevrela drive a mohlo by to pomoct s pokud uz tohle nepomuze tak bych to musel udelat podobne jak to mas ty treba .Mira píše:Doplnil jsem příspěve - o tom, že nabízeli seřiditelný.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba
Jak to přesně myslíš?
Kdybych to vzal doslova, že foukne až při 4 tisících, pak bych si myslel, že jakmile dáš plnej plyn a dosáhneš 4 tisíc, že si foukne sám, bez sundání nohy z plynu. A to by byl průser a naopak pružina by byla moc slabá. Musí udržet maximum, co natlačí turbo, takže 0.6 baru, 0.8 baru, 1 bar ? Nevím, kolik ti to fouká. Kdyby podfukoval, šla by ti tam špatná směs a nejelo by to jak má.
Jestli nemáš budík tlaku, připoj tam diagnostiku. Je docela možné, že teprve při 4 tisících je tlak natolik vysoký, že když pusíš nohu z plynu a zavřeš klapku, že si to dokáže fouknout. Do té doby jsi v mezi, kterou BOV udrží. Což nemusí být problém a jde o naladění mapy, kde kolik tlačí. Naladění je dost zásadní úkon. Nemám to vypozorované, ale na WRX se dostanu na tlak taky teprve mezi 3500 a 4000. Do té doby taky nefouká. Jakmile mám plnící tlak nad "nulou" a uvolním rychle plyn, foukne vždycky.
Kdo má BOV delší dobu, většinou už pozná i bez budíku, kdy má fouknout. A když nefoukne, hledá chybu, třeba v palivu.
Barevné kódy FORGE:
Green - 5-15 PSI, Yellow - 15-23 PSI, Blue - 23-30 PSI, Red - 30 + PSI.
Podle tohoto bych měl mít žlutou, ale jezdím 10 let s modrou (dávali přímo v Subaru po naladění na PPP) a cajk. Jde taky o to, že tlak co nafoukne turbo do válců je jedna hodnota a tlak co nafoukne v doběhu při zavřené klapce jen do IC je druhá. BOV musí udržet tlak při otevřené klapce a pustit při uzavřené. Tam může být momentální přetlak v IC klidně dvojnásobný? Nevím.
Ono to totiž nemá s otáčkami moc společného. Snad kromě toho, že je určitý vztah mezi tlakem turba a otáčkami. Musíš změřit tlak turba. Když je tlak na "nule", takže netlačí a jede na atmosferickém tlaku, a pustíš prudce nohu z plynu, nemělo by se nic dít. Maximálně malinko odfuk. Jakmile je tlak "nad nulou" a uděláš to samé, měl by fouknout.ventil mi foukne az nekde ve 4 tisic otackach coz se mi zda moc
Kdybych to vzal doslova, že foukne až při 4 tisících, pak bych si myslel, že jakmile dáš plnej plyn a dosáhneš 4 tisíc, že si foukne sám, bez sundání nohy z plynu. A to by byl průser a naopak pružina by byla moc slabá. Musí udržet maximum, co natlačí turbo, takže 0.6 baru, 0.8 baru, 1 bar ? Nevím, kolik ti to fouká. Kdyby podfukoval, šla by ti tam špatná směs a nejelo by to jak má.
Jestli nemáš budík tlaku, připoj tam diagnostiku. Je docela možné, že teprve při 4 tisících je tlak natolik vysoký, že když pusíš nohu z plynu a zavřeš klapku, že si to dokáže fouknout. Do té doby jsi v mezi, kterou BOV udrží. Což nemusí být problém a jde o naladění mapy, kde kolik tlačí. Naladění je dost zásadní úkon. Nemám to vypozorované, ale na WRX se dostanu na tlak taky teprve mezi 3500 a 4000. Do té doby taky nefouká. Jakmile mám plnící tlak nad "nulou" a uvolním rychle plyn, foukne vždycky.
Kdo má BOV delší dobu, většinou už pozná i bez budíku, kdy má fouknout. A když nefoukne, hledá chybu, třeba v palivu.
Barevné kódy FORGE:
Green - 5-15 PSI, Yellow - 15-23 PSI, Blue - 23-30 PSI, Red - 30 + PSI.
Podle tohoto bych měl mít žlutou, ale jezdím 10 let s modrou (dávali přímo v Subaru po naladění na PPP) a cajk. Jde taky o to, že tlak co nafoukne turbo do válců je jedna hodnota a tlak co nafoukne v doběhu při zavřené klapce jen do IC je druhá. BOV musí udržet tlak při otevřené klapce a pustit při uzavřené. Tam může být momentální přetlak v IC klidně dvojnásobný? Nevím.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1706
- Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
- Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
- Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13
Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba
Marty73 píše:Jak to přesně myslíš?
Ono to totiž nemá s otáčkami moc společného. Snad kromě toho, že je určitý vztah mezi tlakem turba a otáčkami. Musíš změřit tlak turba. Když je tlak na "nule", takže netlačí a jede na atmosferickém tlaku, a pustíš prudce nohu z plynu, nemělo by se nic dít. Maximálně malinko odfuk. Jakmile je tlak "nad nulou" a uděláš to samé, měl by fouknout.
Kdybych to vzal doslova, že foukne až při 4 tisících, pak bych si myslel, že jakmile dáš plnej plyn a dosáhneš 4 tisíc, že si foukne sám, bez sundání nohy z plynu. A to …
Marty73 - tak jak to ze to klukum nebo vsem odfukuje drive a pri prerazeni? Ja chci aby to bylo proste jenom drive a ne az ve 4 tisicich ale treba v 2,5 nebo ve 3 tisic otackach. Tak jsem myslel ze tam tam mekkci slabsi pruzinu ktera nebude tak tvrda nez ta co tam ted je a mozna to klapne . Je to realne?
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10646
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba
WRX fučí 1 bar, XT 2,0 max. 08, normálně 0,6. Nástup tlaku podle zařazeného stupně, fučí už od 2 tis. WRX mnohem výš. To jsou prostě rozdílný turba, jiný tlaky.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba
Bodyšek: To přeci nezáleží na otáčkách, ale na rozdílech tlaku, kterej vznikne, když začneš škrtit sání, tedy přivřeš nebo zavřeš škrtící klapku.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10646
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba
A nebude to tím, že ventil se ti asi otvírá i při nižším tlaku, ale zvukovej efekt přichází až při vyšším taku? Zkus to odsledovat přes dignostiku, při jakým tlaku až je slyšet a změny tlaku. Protože i když bude fučet jen třeba 0,2 a zavřeš klapku (úplně pustíš plyn), měl by otevřít (spadne tlak), jinak je k ničemu, protože to bude jen brzdit turbo. Mě to na elmiku ukazuje spolehlivě.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba
Slabší pružinou se na zkoušku nic nezkazí. Hlavně je třeba si pohlídat, aby to pod plným tlakem nepodfukovalo. Jakmile by to foukalo mimo, tak by byla směs moc bohatá a hrozí zničení katalyzátoru a další problémy. Je těžké to popsat, ale když je auto v tahu, tedy očividně cítíš, že tlakuje turbo a pustíš plyn, mělo by to fouknout. Když to ale fouká při jakémkoli pustění plynu, zjevně ne pod tlakem, pak to není dobře. Musí se najít balance a nastavit to tak, jak to má uzavřený originální BOV. A na to je nejlepší buď budík a nebo diagnostika. Na pocit je to ošemetné. Nebo to nech projet někoho, kdo to má dlouhodobě v pohodě funkční a on ti řekne, jak to cítí.
Jinak se asi nezmínila zásadní věc - BOV se otevírá podtlakem. Ta pružina to sice drží ale ta podtlaková hadička je dost zásadní. Nevím jakou máš konstrukci, ale já mám uvnitř dvě pružiny, malou a velkou. Podtlak a tlak jsou v "rovnováze" a když dostane impulz z podtlakové části, pak pustí. Není to úplně tupé zařízení.
Jinak se asi nezmínila zásadní věc - BOV se otevírá podtlakem. Ta pružina to sice drží ale ta podtlaková hadička je dost zásadní. Nevím jakou máš konstrukci, ale já mám uvnitř dvě pružiny, malou a velkou. Podtlak a tlak jsou v "rovnováze" a když dostane impulz z podtlakové části, pak pustí. Není to úplně tupé zařízení.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19072
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba
aaaa ... mimochodem ...
kdyz to odfoukne vzduch pri prudkem ubrani plynu, stejne jde do vyfuku hromada paliva navic ... takze s tim katem to moc dlouhodobe ruzove nebude ...
u razeni toho neni tak moc ... nejvic to dela v kratkych serpentinach ... za 2 - plny, pak naraz uberes a jdes na brzdu a za plny vytocit a zas uberes ...
a XT ma nizsi tlak (jak uz psali kluci vyse) a uz se to tu resilo, ze to fouka na efekt o dost min ...
Odesláno pomocí Tapatalk
kdyz to odfoukne vzduch pri prudkem ubrani plynu, stejne jde do vyfuku hromada paliva navic ... takze s tim katem to moc dlouhodobe ruzove nebude ...
u razeni toho neni tak moc ... nejvic to dela v kratkych serpentinach ... za 2 - plny, pak naraz uberes a jdes na brzdu a za plny vytocit a zas uberes ...
a XT ma nizsi tlak (jak uz psali kluci vyse) a uz se to tu resilo, ze to fouka na efekt o dost min ...
Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba
Hlavně u motorů, kde se originál vrací vzduch zpět do sání je taky dost zásadní problém, že při odpuštění vzduchu do atmosféry tam ten vzduch, co váha vzduchu už naměřila, chybí. Ale neznám detailně konstrukci u Subaru.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19072
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba
taky neznam konstrukci
a i kdybych si rikal, ze znam, budu vedet, ze toho vim stejne podstatne min nez ty
jen vim, jak se to chova a co to dela ...
ja bych si asi otevreny BOV do auta s katalyzatorem, kde je original "zavreny" BOV, nedaval ...
...ale ... to foukani je navykove
Odesláno pomocí Tapatalk
a i kdybych si rikal, ze znam, budu vedet, ze toho vim stejne podstatne min nez ty
jen vim, jak se to chova a co to dela ...
ja bych si asi otevreny BOV do auta s katalyzatorem, kde je original "zavreny" BOV, nedaval ...
...ale ... to foukani je navykove
Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba
Jasně, to taky nebylo nic proti nikomu, jen konstatování.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1706
- Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
- Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
- Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13
Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba
Tohle je priklad,co ja jsem myslel . Ze neco takoveho vubec existuje. Zkusim to,na tom nemohu nic posrat? Ne? Projedu a kdyz to pri prerazovani odfoukne tak jak to ma delat tak je to v klidu. Hlavne treba aby to delalo treba uz ve 2.5 tisic otackach .
http://www.highperformanceparts.cz/sada ... -bar.22037
Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.highperformanceparts.cz/sada ... -bar.22037
Sent from my iPhone using Tapatalk
- OZP
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4328
- Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej
- Bydliště: Praha
Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba
Ve 2.5 tisicich znamena, ze ti to bude foukat skoro furt. To by me kleplo.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49150
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba
A nebylo by jednodušší si to pšouknutí nahrát z nějakýho pořádnýho STI a pouštět si to ve smyčce z rádia ? Nebylo by to závislý na otáčkách a pšoukalo by to imrvere...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97