BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba

Příspěvek od Mira »

Doplnil jsem příspěve - o tom, že nabízeli seřiditelný.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Bodyšek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1706
Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13

Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba

Příspěvek od Bodyšek »

Mira píše:Doplnil jsem příspěve - o tom, že nabízeli seřiditelný.
Ne ne. Tenhle ventil jsem koupil od vrtase i s ic a myslel jsem ze to bude slapat. Ale jak koukam tak moc ne ☹️. Kuknu jeste po nove te pruzine-mekkci aby otevrela drive a mohlo by to pomoct s pokud uz tohle nepomuze tak bych to musel udelat podobne jak to mas ty treba Obrázek.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba

Příspěvek od Marty73 »

Jak to přesně myslíš?
ventil mi foukne az nekde ve 4 tisic otackach coz se mi zda moc
Ono to totiž nemá s otáčkami moc společného. Snad kromě toho, že je určitý vztah mezi tlakem turba a otáčkami. Musíš změřit tlak turba. Když je tlak na "nule", takže netlačí a jede na atmosferickém tlaku, a pustíš prudce nohu z plynu, nemělo by se nic dít. Maximálně malinko odfuk. Jakmile je tlak "nad nulou" a uděláš to samé, měl by fouknout.

Kdybych to vzal doslova, že foukne až při 4 tisících, pak bych si myslel, že jakmile dáš plnej plyn a dosáhneš 4 tisíc, že si foukne sám, bez sundání nohy z plynu. A to by byl průser a naopak pružina by byla moc slabá. Musí udržet maximum, co natlačí turbo, takže 0.6 baru, 0.8 baru, 1 bar ? Nevím, kolik ti to fouká. Kdyby podfukoval, šla by ti tam špatná směs a nejelo by to jak má.

Jestli nemáš budík tlaku, připoj tam diagnostiku. Je docela možné, že teprve při 4 tisících je tlak natolik vysoký, že když pusíš nohu z plynu a zavřeš klapku, že si to dokáže fouknout. Do té doby jsi v mezi, kterou BOV udrží. Což nemusí být problém a jde o naladění mapy, kde kolik tlačí. Naladění je dost zásadní úkon. Nemám to vypozorované, ale na WRX se dostanu na tlak taky teprve mezi 3500 a 4000. Do té doby taky nefouká. Jakmile mám plnící tlak nad "nulou" a uvolním rychle plyn, foukne vždycky.

Kdo má BOV delší dobu, většinou už pozná i bez budíku, kdy má fouknout. A když nefoukne, hledá chybu, třeba v palivu.

Barevné kódy FORGE:
Green - 5-15 PSI, Yellow - 15-23 PSI, Blue - 23-30 PSI, Red - 30 + PSI.
Podle tohoto bych měl mít žlutou, ale jezdím 10 let s modrou (dávali přímo v Subaru po naladění na PPP) a cajk. Jde taky o to, že tlak co nafoukne turbo do válců je jedna hodnota a tlak co nafoukne v doběhu při zavřené klapce jen do IC je druhá. BOV musí udržet tlak při otevřené klapce a pustit při uzavřené. Tam může být momentální přetlak v IC klidně dvojnásobný? Nevím.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Bodyšek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1706
Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13

Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba

Příspěvek od Bodyšek »

Marty73 píše:Jak to přesně myslíš?



Ono to totiž nemá s otáčkami moc společného. Snad kromě toho, že je určitý vztah mezi tlakem turba a otáčkami. Musíš změřit tlak turba. Když je tlak na "nule", takže netlačí a jede na atmosferickém tlaku, a pustíš prudce nohu z plynu, nemělo by se nic dít. Maximálně malinko odfuk. Jakmile je tlak "nad nulou" a uděláš to samé, měl by fouknout.

Kdybych to vzal doslova, že foukne až při 4 tisících, pak bych si myslel, že jakmile dáš plnej plyn a dosáhneš 4 tisíc, že si foukne sám, bez sundání nohy z plynu. A to …

Marty73 - tak jak to ze to klukum nebo vsem odfukuje drive a pri prerazeni? Ja chci aby to bylo proste jenom drive a ne az ve 4 tisicich ale treba v 2,5 nebo ve 3 tisic otackach. Tak jsem myslel ze tam tam mekkci slabsi pruzinu ktera nebude tak tvrda nez ta co tam ted je a mozna to klapne Obrázek. Je to realne?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba

Příspěvek od Mira »

WRX fučí 1 bar, XT 2,0 max. 08, normálně 0,6. Nástup tlaku podle zařazeného stupně, fučí už od 2 tis. WRX mnohem výš. To jsou prostě rozdílný turba, jiný tlaky.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21884
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba

Příspěvek od HonzaCZ »

Bodyšek: To přeci nezáleží na otáčkách, ale na rozdílech tlaku, kterej vznikne, když začneš škrtit sání, tedy přivřeš nebo zavřeš škrtící klapku.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba

Příspěvek od Mira »

A nebude to tím, že ventil se ti asi otvírá i při nižším tlaku, ale zvukovej efekt přichází až při vyšším taku? Zkus to odsledovat přes dignostiku, při jakým tlaku až je slyšet a změny tlaku. Protože i když bude fučet jen třeba 0,2 a zavřeš klapku (úplně pustíš plyn), měl by otevřít (spadne tlak), jinak je k ničemu, protože to bude jen brzdit turbo. Mě to na elmiku ukazuje spolehlivě.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba

Příspěvek od Marty73 »

Slabší pružinou se na zkoušku nic nezkazí. Hlavně je třeba si pohlídat, aby to pod plným tlakem nepodfukovalo. Jakmile by to foukalo mimo, tak by byla směs moc bohatá a hrozí zničení katalyzátoru a další problémy. Je těžké to popsat, ale když je auto v tahu, tedy očividně cítíš, že tlakuje turbo a pustíš plyn, mělo by to fouknout. Když to ale fouká při jakémkoli pustění plynu, zjevně ne pod tlakem, pak to není dobře. Musí se najít balance a nastavit to tak, jak to má uzavřený originální BOV. A na to je nejlepší buď budík a nebo diagnostika. Na pocit je to ošemetné. Nebo to nech projet někoho, kdo to má dlouhodobě v pohodě funkční a on ti řekne, jak to cítí.

Jinak se asi nezmínila zásadní věc - BOV se otevírá podtlakem. Ta pružina to sice drží ale ta podtlaková hadička je dost zásadní. Nevím jakou máš konstrukci, ale já mám uvnitř dvě pružiny, malou a velkou. Podtlak a tlak jsou v "rovnováze" a když dostane impulz z podtlakové části, pak pustí. Není to úplně tupé zařízení.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18911
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba

Příspěvek od hamoun »

aaaa ... mimochodem ...
kdyz to odfoukne vzduch pri prudkem ubrani plynu, stejne jde do vyfuku hromada paliva navic ... takze s tim katem to moc dlouhodobe ruzove nebude ...
u razeni toho neni tak moc ... nejvic to dela v kratkych serpentinach ... za 2 - plny, pak naraz uberes a jdes na brzdu a za plny vytocit a zas uberes ...

a XT ma nizsi tlak (jak uz psali kluci vyse) a uz se to tu resilo, ze to fouka na efekt o dost min ...

Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21884
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba

Příspěvek od HonzaCZ »

Hlavně u motorů, kde se originál vrací vzduch zpět do sání je taky dost zásadní problém, že při odpuštění vzduchu do atmosféry tam ten vzduch, co váha vzduchu už naměřila, chybí. Ale neznám detailně konstrukci u Subaru.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18911
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba

Příspěvek od hamoun »

taky neznam konstrukci
a i kdybych si rikal, ze znam, budu vedet, ze toho vim stejne podstatne min nez ty

jen vim, jak se to chova a co to dela ...

ja bych si asi otevreny BOV do auta s katalyzatorem, kde je original "zavreny" BOV, nedaval ...
...ale ... to foukani je navykove



Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21884
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba

Příspěvek od HonzaCZ »

Jasně, to taky nebylo nic proti nikomu, jen konstatování. :)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Bodyšek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1706
Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13

Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba

Příspěvek od Bodyšek »

Tohle je priklad,co ja jsem myslel Obrázek. Ze neco takoveho vubec existuje. Zkusim to,na tom nemohu nic posrat? Ne? Projedu a kdyz to pri prerazovani odfoukne tak jak to ma delat tak je to v klidu. Hlavne treba aby to delalo treba uz ve 2.5 tisic otackach Obrázek.
http://www.highperformanceparts.cz/sada ... -bar.22037


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4313
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba

Příspěvek od OZP »

Ve 2.5 tisicich znamena, ze ti to bude foukat skoro furt. To by me kleplo. :-)
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: BOV - blow off valve ventil - pretlaku turba

Příspěvek od VDC »

A nebylo by jednodušší si to pšouknutí nahrát z nějakýho pořádnýho STI a pouštět si to ve smyčce z rádia ? Nebylo by to závislý na otáčkách a pšoukalo by to imrvere... :-) :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Motor“