spatne studene starty

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: spatne studene starty

Příspěvek od HonzaCZ »

Jak jsem psal, u novějších aut ho to dokonce reguluje.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: spatne studene starty

Příspěvek od mnov »

VDC píše: To tam asi fakt bude nějakej tlakovej spínač, či co.
To tam není. Jak už jsem psal, myslím, že je to z bezpečnostních důvodů, aby např. v případě nehody a poškození palivového potrubí z toho nestříkal benzín pod tlakem.
Po zapnutí zapalování běží čerpadlo chvilku a má natlakovat systém dokonce větším tlakem, než za normálního provozu. Regulátor tlaku má přivedený podtlak a když ten není tak reguluje na větší tlak. Pokud motor dosáhne určitých otáček, tak čerpadlo sepne na trvalo. Tedy u těch našich veteránů. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
vladdo
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 62
Registrován: ned dub 12, 2015 8:25 pm

Re: spatne studene starty

Příspěvek od vladdo »

Preto by som ho chcel skusit mat zopnute hned po starte bez prerusenia, aby som vylucil ze je to koli nedostatku benzinu. Popripade skusim si pozicat merac tlaku benzinu a hned po starte ho sledovat. Keby bola netesnost v systeme alebo niektory s tych ventilkov, neviem ci by to slo tak lahko nastartovat, aj pri -25 ako bolo nedavno.
L'induction de l'apoptose est un autre exemple de couplage pays, la frГ©quence de l'expГ©rience du kamagra n'est pas recommandГ©e en cas d'intoxication..
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: spatne studene starty

Příspěvek od VDC »

mnov píše: To tam není. Jak už jsem psal, myslím, že je to z bezpečnostních důvodů, aby např. v případě nehody a poškození palivového potrubí z toho nestříkal benzín pod tlakem.
Po zapnutí zapalování běží čerpadlo chvilku a má natlakovat systém dokonce větším tlakem, než za normálního provozu. Regulátor tlaku má přivedený podtlak a když ten není tak reguluje na větší tlak. Pokud motor dosáhne určitých otáček, tak čerpadlo sepne na trvalo. Tedy u těch našich veteránů.
Aha, děkuji za osvětlení. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: spatne studene starty

Příspěvek od sima »

Takhle přesnš to fungovalo i u xantie-to zabzučení méně či více výrazné,natlakování palivového vedení při otočení klíčku a pak klid.Dokonce jsem tam myslím viděl nějaký tlakový snímač,přímo na hadici,ale to už bych kecal,zda to bylo ono.Tak jsem měl za to,že takhle to funguje i u našich veteránů =)Jen musím víc poslechnout čerpadlo ve forejsovi,tam to nějak neslyším,nebo jsem málo pozorný.
Honzo-ty starty ti blbli celoročně,nebo taky jen v mrazech?Mám z tvého popisu pocit,že furt-celoročně,nebo se pletu???
Předsedo-ty pazvuky jsou jaké-klasické pískání?Víš určo,že je to ložisko altíku,už to někdo i předběžně určil,poslechl?Vím,že asi poznáš starý řemen,co prokluzuje,či možná ho máš měněný,ale mě zatím pomohla výměna řemenů příslušenství,tak to jen skromně připomínám =) Ty pazvuky se linou kolikrát dost zákeřně,i když řemen jde odhalit celkem lehce,vím.My to poslouchali i trubkoj :-)
(nebo specialista drrrrrrrrrrrrr Ráááth by možná zapůjčil stetoskop,má ho sice na hovno i když se s ním rád ukazuje před kamerou,inu kudy chodí tudy léčí :-DDD )Aj bílý plášt má :-D )
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Ladis
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 77
Registrován: pát úno 18, 2011 6:33 pm
Jméno a příjmení: Vladimir Nowak
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: spatne studene starty

Příspěvek od Ladis »

asi kvůli palivové pumpě, jenže zapnutý klíček nepomůže, to se musí zap/vyp třeba 3x, pak to natlačí pořádně palivovou rampu ... když bude jen zapnutý klíček tak se pumpa stejně za 3 vteřiny vypne, takže pokud je tlačí málo tak není dostatečný tlak
www.proturbo.cz - autoservis nejen pro vaše subaru - originál i aftermarket díly, stavíme a opravujeme motory, chiptuning, ecutek, haltech, apexi
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: spatne studene starty

Příspěvek od HonzaCZ »

sima: celoročně, ale sporadicky
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: spatne studene starty

Příspěvek od sima »

Díky kolegové,plejáďani za tipy.Kontrolu ventilů jsem chtěl stejně někdy něchat udělat,ideálně kdybych to stihl ještě teď,v zimě.
Čerpadlo-loňskou zimu jsem minimálně dvakrát zkoušet vícekrát zap/vyp a nic,beze změny.Tak nevím,to taky nic nedokazuje...samozřejmě nic nevylučuju,jen se snažím něčeho chytnout a něco vyloučit.
Teď už tolik nemrzne,alev noci je těch -6 a napoprvé,zlepšení tam opravdu je a výrazné.Taky jsem opět nechal po otočení klíčku pár vteřin pauzu-před samotným startem.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: spatne studene starty

Příspěvek od HonzaCZ »

Podotýkám, že kontrola i případný následující seřízení by se mělo dělat na studenym motoru při nějaký rozumný teplotě.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: spatne studene starty

Příspěvek od sima »

Jj,vidíš to...tak o to líp se dokopat k tomu ještě teď v zimě.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: spatne studene starty

Příspěvek od Mira »

To bzučení čerpadla před startem je docela dost slyšitelný, je slyšet i lupnutí po jeho vypnutí. A není to časové, protože pokud auto déle stojí, bzučí déle, takže tam bude nějaký tlakový čidlo. Je ale třeba mít vypnutý rádio a ventilaci, jinak to slyšet nemusíš. ;-D
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: spatne studene starty

Příspěvek od sima »

Takže čidlo [?]Jo ventoš mám zaplý furt,ten hučívá celkem slušně,to je jedna z věcí co mě na forejsovi překvapila.Po výměně filtru hluk furt stejný.Teda nevadí mě to,už ne,jen srovnávám s auty předtím,tam jsem na ty nejpomalejší rychlosti o ventošu nevěděl.
Fakt jsem to čerpadlo ještě pořád neslyšel,tak to je zase tišší než jsem byl zvyklý předtím :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: spatne studene starty

Příspěvek od HonzaCZ »

sima: No vzimě... já bych řekl, že ideální teplota na to je tak 10-20 °C
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: spatne studene starty

Příspěvek od Slavek_xxx »

sima> u Subarich ventilatoru vetsinou nehuci motorek nebo ventilator samotnej, ale je tam nejakej odpor nebo dioda nebo co a ta slysitelne piska. Byval tu nekde i nejakej navod nebo fotka, ale nemam cas to hledat.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: spatne studene starty

Příspěvek od sima »

Honzo,nemyslel jsem to dělat venku včil v zimě :-) ale,že nečekáš půl dne,den,než motor vychladne.
Slávku-to nemyslíme to stejné,mě tam nic nepíská,aspoň o tom nevím,ale ten ventoš je trochu slyšet,či odpor vzduchu přes filtr,i na nejmenší stupeň,takové mírné hučení,na to jsem nebyl zvyklý.Příště zkusím krátce jet bez filtru,zda je to tím,myslím,že jo.Článek ale pohledám =)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Odpovědět

Zpět na „Motor“