2.0 Diesel 2009

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Timothy001
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: pát bře 23, 2012 10:05 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Kuželka

2.0 Diesel 2009

Příspěvek od Timothy001 »

Zdravím,

rád bych se dotázal na tento dieslový motor z roku 2009 a konkrétně v Impreze.
Někdo tady píše, že je to klump a že toho moc nevydrží!
Prý lepší jsou až motory z roku 2010 (MY2010, MY2011)

Může mi někdo vysvětlit, jaký je v tom rozdíl a co odchází?

Děkuji
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6134
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: 2.0 Diesel 2009

Příspěvek od ladis77 »

kdyz se podivas na auta na http://www.awd.cz/auta a zkouknes co menili, tak je to vlastne celej motor, takze se mrvilo asi vsechno. jen me je divny ze forestr vetsinou drzi a problemy sou s lego/otb a reza
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: 2.0 Diesel 2009

Příspěvek od catana »

Problémy u 2009 jsou podle všeho dva. Zcela určitě si ložisko na klikovce vyhlodá vůli do bloku, u novějších motorů od 2010 toto už je snad vyřešeno. Druhý je v tom, že část sérií 2009 dělal vadný robot, kterému odkapával (myslím že silikon?) kam neměl a část aut kvůli tomu také dojela. Ve výsledku se motory 2009 dělí na ty, co už mají vyměněný blok a vstřikování + na ty, které to teprve čeká. U té druhé skupiny je problém v tom, že už nemusí být v té době v záruce.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: 2.0 Diesel 2009

Příspěvek od Kolben »

Pry tam v prvnich motorech byly 4 loziska na klice (problemy) a v novejsich zrejmne od roku 2010 jich tam dali 5 a tim skoncily problemy s klikou a loziskama. Nicmene rozebrany sem to nevidel :-) Tak snad mi dýler pri koupi nekecal, kdyz jsem se ho ptal na spolehlivost tohoto motoru.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
M.Z.
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 709
Registrován: pát led 29, 2010 8:14 pm
Jméno a příjmení: Marek Zrak
Bydliště: FM

Re: 2.0 Diesel 2009

Příspěvek od M.Z. »

Dýleři nikdy nekecají :bp:
ex STI 257kw 470Nm
M2
Coupe JCW
Woky
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 186
Registrován: stř črc 20, 2011 7:31 pm
Jméno a příjmení: Jiří Vokurka
Bydliště: Jihočeský kraj

Re: 2.0 Diesel 2009

Příspěvek od Woky »

Timothy001 píše:Zdravím,

rád bych se dotázal na tento dieslový motor z roku 2009 a konkrétně v Impreze.
Někdo tady píše, že je to klump a že toho moc nevydrží!
Prý lepší jsou až motory z roku 2010 (MY2010, MY2011)
Klump to rozhodně neni :1774:
Aktuálně mám najeto 52 tkm, jen tam byly trochu problémy se vstřiky a polomotory (u první várky motorů cca do 11/2009.
Zrovna včera jsem se bavil s p. Strejcem v Dobřanech ohledně motoru a nejvíce ho překvapilo, že dolévám mezi servisními intervaly jen cca 1,5 l oleje, prý je to až abnormálně málo :845:
Předchozí majitelka jezdila na ten kur.... drahej Shell a dolejvala skoro 3l (možná taky tim, že byl motor novej). V DE dávají Mobil 1, i p. Strejc mi potvrdil, že Mobil 1 jsou velice kvalitní oleje a za velmi přijatelnou cenu.

Kdybys měl ještě nějaký dotaz, klidně můžeš i přes SZ.

P.S. Impreza je v provozu takřka denně a měsíčně najedu 2 tkm a více. :supeer:
SUBARU Legacy sedan 3.0R Comfort MY 2006
ex. Subaru Impreza 2.0D MY09 Executive Sport Edition
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: 2.0 Diesel 2009

Příspěvek od Kolben »

Ja mam tento motor v aute starem 1 mesic. Auto je uplne nove a nejeto mam ted 3975km. Prvnich 1000km jsem ho setril. Zbytek uz jezdim normalne. 99% km je najeto po DE dalnici v rychlostech od 160ti zatim jen do 180ti. Ted sem se byl pro zajimavost mrknout na merku oleje a olej je presne v polovine na merce. Coz oproti stavu noveho vozu je ubytek o vubec nic. Nez sem vyjel, tak jsem stav oleje videl. Pan prodejce mi ukazoval kde se kontroluje 8) Olej se drzi porad stejne. A muzu priznat, ze bych byl dost rozcarovanej, kdybych musel dolejvat olej mezi vymenama (15000km). Je to muj prvni boxer motor, tak jsem zvedavej. Prozatim nic nenasvedcuje, ze by mela byt spotreba oleje nejaka dramaticka zvazim-li, ze ted u "syroveho" vozu je to v pohode a bez spotreby oleje. Naftaku uz jsem mel nekolik a nikdy s tim problem nebyl. Tak budu doufat. Nejsem zvyklej sebou tahat bandasku s olejem jak pro nejakej wankel motor :-) Jediny auto, ktery mi kdysi zralo olej byl opel vectra. Tam to bylo 1L/1000km :-) Ale ten mel najeto 350tisic. Takze asi tak.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: 2.0 Diesel 2009

Příspěvek od Ivooos »

Kolben píše:...Ted sem se byl pro zajimavost mrknout na merku oleje a olej je presne v polovine na merce. Coz oproti stavu noveho vozu je ubytek o vubec nic. Nez sem vyjel, tak jsem stav oleje videl. Pan prodejce mi ukazoval kde se kontroluje 8) Olej se drzi porad stejne. A muzu priznat, ze bych byl dost rozcarovanej, kdybych musel dolejvat olej mezi vymenama (15000km).....

Aktualne najeto necelych 50tis a naposledy jsem dolil 2l mezi vymenami. A jak pise woky, take mi bylo naposledy v servisu receno ze mam byt rad za ty dary.

Jinak rozdil mezi horni a dolni ryskou je skoro litr oleje. Kontrolka na doliti se rozsviti cca v 1/3 mezi ryskami a 0,5L tam zmizi na to sup.

Jinak zkusenost mam takovou, ze jakmile jedu svizneji dlouhou trasu na jeden zatah bezne jezdim (BE-CZ-SK) tak dolivam. Jakmile se toulam jen po okoli a nejedu dele nez cca 200km, tak nic.

Utesuju se teorii, ze komu to nezere olej, tomu se olej redi naftou pri regeneraci DPF a tudiz to vypada ze nemizi, ale jinak zerou D boxery vetsine. ::-DDD:

V kazdem pripade jsem s autem i motorem nadmiru spokojen. Snad to tak vydrzi jeste minimalne dalsich 50tis. km. :690:
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: 2.0 Diesel 2009

Příspěvek od Kolben »

Silena predstava 2 litry na 15000km...... To by me pekne stvalo.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: 2.0 Diesel 2009

Příspěvek od catana »

Kolben: je to podle stylu jízdy. Pokud dieselu nakládáš, tak ten olej konzumuje. Mám stejné zkušenosti jako Ivoos, kdy po podzimu plném "požadavku na výkon" jsem doléval 3/4 litru. Předtím auto nepotřebovalo ani deci.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: 2.0 Diesel 2009

Příspěvek od Kolben »

Jak sem psal vysse, pokud jedu v DE napr. 300km mezi 160 - 180km/h tak mi prijde, ze ma nalozeno docela pekne. Pak pojezdim par kilometru po Plzni a valim stejnym stylem zpet. A takhle parkrat dokola. A olej zatim drzi. :-) Proto se desim toho, ze bych mel jednou nekdy dolejvat 2 litry na 15000km. Sem ze subaru naprosto nadsenej a tohle by me mrzelo. Najde se tu nekdo kod napise ja od vymeny do vymeny dolejvat nemusim ::-DD:
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: 2.0 Diesel 2009

Příspěvek od dethroned »

Kolben píše:Pry tam v prvnich motorech byly 4 loziska na klice (problemy) a v novejsich zrejmne od roku 2010 jich tam dali 5 a tim skoncily problemy s klikou a loziskama. Nicmene rozebrany sem to nevidel :-) Tak snad mi dýler pri koupi nekecal, kdyz jsem se ho ptal na spolehlivost tohoto motoru.
nevím nevím jak by si chtěl na kliku dát 4 ložiska..??? ::-DD:
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: 2.0 Diesel 2009

Příspěvek od Slavek_xxx »

Kolben píše: Proto se desim toho, ze bych mel jednou nekdy dolejvat 2 litry na 15000km.
2 litry za vymenu jsou nic. Kolega s 1.9TDI od zacatku doleval tak litr na 3 tisice...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: 2.0 Diesel 2009

Příspěvek od Kolben »

No vidis a ja mel jeste pred par lety Golfa 1.9TDi 77kw a ten si za cca 20tisic nevzal vic jak pul litru. V BMW co mam, tak s tim sem najezdil za dva roky 130 tisic a ten si nevzal od vymeny k vymene vic jak litr a to se olej menil +-po 42tisicich. Tak proto se divim. Ale jak rikam, Subaru je ted muj milacek. Prdim na VW. BMW mam porad rad, ale tu radost za volantem jako subaru nenabidne. Uz je to prostě auto pro stary paprdy, kterejm je jedno, ze se volantem otaci stejne zlehka pri parkovani jako pri 200km/h na dalnici :-)
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
MKo
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 228
Registrován: sob pro 25, 2010 3:00 pm
Jméno a příjmení: Martin Komora

Re: 2.0 Diesel 2009

Příspěvek od MKo »

Tak ja som v tomto smere úplne mimo, u mňa nebolo treba dolievať olej ani jeden krát! Zajtra idem na 45kkm prehliadku, uvidím čo nájdu tam ...
Obrázek → Subaru Levorg 1.6 GT-S (MY2017)
Obrázek → Subaru XV 2.0i EXECUTIVE (MY2018) - (láska mojej ½-ky)
Obrázek → Subaru Impreza 2.0D Sport (MY2011)

EX:
Obrázek → Subaru XV 2.0i COMFORT CVT (MY2016) - (EX láska mojej ½-ky)
Odpovědět

Zpět na „Motor“