"GO" motoru Justy 1,2i (EF12) aneb nový začátek
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
"GO" motoru Justy 1,2i (EF12) aneb nový začátek
Čuste kolegové subaristi a to především ti, co jste motor měli nejednou rozebraný a neomylně se v tomto oboru vyznáte (pro příklad uvedu třeba člena Alse). :826:
Jelikož motor v mé chuděrce Justynce je poměrně hladový po oleji (cca 1-1,2l na 1000km), zvuk má jak traktor ("něco" v něm klepe/buší) a jelikož již před 1,5rokem změření tlaků ukázalo na prvním válci cca 12,5 na druhém 10 a třetím 12,5 rozhodl jsem se udělat "generálku" motoru.
Protože mam motory dva a auto musí jezdit, dám dohromady druhý motor a pak jen rychlá výměna. :718:
Teď to hlavní !! :blabla:
Motor mám už rozebranej, vyndal jsem jednu ojnici a jeden píst, něco málo nafotil. :4690:
Potřeboval bych okem odborníka zhodnotit jak na tom jsem. (prosím raďte s ohledem na to že sehnat se dají akorát pístní kroužky, které měnit budu na 100%)
Bohužel i okem laika vím, že ojniční ložisko má před zenitem, bohužel se sehnat jentak nedá a za cenu origo subaru bych měl pravděpodobně celou justy. (jak dlouho by to ještě s takovým ložiskem jezdilo?)
Písty jsou po stranách malinko líznutý, ale žádnej extrém a na fotce to vypadá hůř než ve skutečnosti.
Za každý názor děkuji !!! :diky:
Jelikož motor v mé chuděrce Justynce je poměrně hladový po oleji (cca 1-1,2l na 1000km), zvuk má jak traktor ("něco" v něm klepe/buší) a jelikož již před 1,5rokem změření tlaků ukázalo na prvním válci cca 12,5 na druhém 10 a třetím 12,5 rozhodl jsem se udělat "generálku" motoru.
Protože mam motory dva a auto musí jezdit, dám dohromady druhý motor a pak jen rychlá výměna. :718:
Teď to hlavní !! :blabla:
Motor mám už rozebranej, vyndal jsem jednu ojnici a jeden píst, něco málo nafotil. :4690:
Potřeboval bych okem odborníka zhodnotit jak na tom jsem. (prosím raďte s ohledem na to že sehnat se dají akorát pístní kroužky, které měnit budu na 100%)
Bohužel i okem laika vím, že ojniční ložisko má před zenitem, bohužel se sehnat jentak nedá a za cenu origo subaru bych měl pravděpodobně celou justy. (jak dlouho by to ještě s takovým ložiskem jezdilo?)
Písty jsou po stranách malinko líznutý, ale žádnej extrém a na fotce to vypadá hůř než ve skutečnosti.
Za každý názor děkuji !!! :diky:
Re: "GO" motoru Justy 1,2i (EF12) aneb nový začátek
To ti závidím, já bych taky rád věděl, na čem jsem a motor zgenerálkoval. Mít tak 2 a jeden si v klídku pomalu dělat je neuvěřitelný luxus. Přeju hodně úspěchů a ať se povede!
PS. Pokud bys potřeboval šály, nebo srovnat nějaký plochy, tak mám dobré zkušenosti s dílnou v Hovorčovicích.
PS. Pokud bys potřeboval šály, nebo srovnat nějaký plochy, tak mám dobré zkušenosti s dílnou v Hovorčovicích.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: "GO" motoru Justy 1,2i (EF12) aneb nový začátek
No šály budu potřebovat :666: však je vidět, že jsou v pr...čicích :686:
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: "GO" motoru Justy 1,2i (EF12) aneb nový začátek
Tak už nic neshánímm, už vše mám :826: Všechno sem to našel pod stromečkem :supeer:
Zajímávé je, že nové ojniční vložky nemají v sobě mazací dírku a musí se vyvrtat.. Je tohle běžné? :655:
Zajímávé je, že nové ojniční vložky nemají v sobě mazací dírku a musí se vyvrtat.. Je tohle běžné? :655:
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: "GO" motoru Justy 1,2i (EF12) aneb nový začátek
Na tom není nic zvláštního.mamut píše: Zajímávé je, že nové ojniční vložky nemají v sobě mazací dírku a musí se vyvrtat.. Je tohle běžné? :655:
Ta ojniční ložiska - šály (, teda pokud se šály jedná, protože "ojniční vložky" žádné neexistují, ) jsou pro více typů motorů a v ojnici nemusí být díra vstupu mazacího kanálu na mazání válce, nebo i pístního čepu vždy na stejném místě, :845: nebo tam nemusí být vůbec.
Hlavně tu díru po vyvrtání nezapomeň zahloubit (odgrotovat) větším vrtákem. :!:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: "GO" motoru Justy 1,2i (EF12) aneb nový začátek
Díky :826:
Chtěl jsem jen mít jistotu...
Samozřejmě že hrany srazím :supeer:
Chtěl jsem jen mít jistotu...
Samozřejmě že hrany srazím :supeer:
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: "GO" motoru Justy 1,2i (EF12) aneb nový začátek
Lidi, tak sme se do toho dneska pustili a v následujících pár snímcích, se můžete podívat jak to nyní vypadá.. :supeer:
Potkalo mě zatím jen pár zádrhelů... Předchozí majitel neseřizoval vůle ventilů, takže výfukové ventily jsou KO :666: a pak nemohu sehnat těsnění mezi sání a hlavu, ale to se nějak pořeší, zatim z toho mam dobrej pocit...
Co se dnes udělalo:
-Kompletní očista
-výměna ojničních ložisek
-výměna pístních kroužků, důkladná očista pístů
-blok motoru oblečen do nového kabátu
-natření olejové vany
-vyndání vahadel a ventilů
-zabroušení sacích ventilů brusnou pastou
-a spousta drobností
Potkalo mě zatím jen pár zádrhelů... Předchozí majitel neseřizoval vůle ventilů, takže výfukové ventily jsou KO :666: a pak nemohu sehnat těsnění mezi sání a hlavu, ale to se nějak pořeší, zatim z toho mam dobrej pocit...
Co se dnes udělalo:
-Kompletní očista
-výměna ojničních ložisek
-výměna pístních kroužků, důkladná očista pístů
-blok motoru oblečen do nového kabátu
-natření olejové vany
-vyndání vahadel a ventilů
-zabroušení sacích ventilů brusnou pastou
-a spousta drobností
Re: "GO" motoru Justy 1,2i (EF12) aneb nový začátek
Pěkný, pěkný! :supeer:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: "GO" motoru Justy 1,2i (EF12) aneb nový začátek
Tak dneska vše pokračovalo...
Vše je skoro hotovo, zbývá jen vyrobit těsnění pod sání, nasadit víko ventilů a nakonec celý motor vložit do auta :845:
Výfukové ventily jsme sice nesehnali a jelikož nebyl čas, zabrousili sme je "samo domo" (ani se neptejte jak, smali by ste se), ale důležité je, že ventily sedí a těsní :783: Hlavu jsme otočili vzhůru nohama, nalili do ní benzín a neprotekla ani kapka :supeer:
Nevíte někdo po kolika km by se měli znova udělat vůle?
Takže dnes:
-kompletace hlavy
-nasazení hlavy na blok
-nasazení olejové vany (bohužel až napodruhé, nakonec je všechno zapatlaný tmelem jak bolavá noha, originální těsnění pod vanu zklamalo)
-nasazení rozvodů
Vše je skoro hotovo, zbývá jen vyrobit těsnění pod sání, nasadit víko ventilů a nakonec celý motor vložit do auta :845:
Výfukové ventily jsme sice nesehnali a jelikož nebyl čas, zabrousili sme je "samo domo" (ani se neptejte jak, smali by ste se), ale důležité je, že ventily sedí a těsní :783: Hlavu jsme otočili vzhůru nohama, nalili do ní benzín a neprotekla ani kapka :supeer:
Nevíte někdo po kolika km by se měli znova udělat vůle?
Takže dnes:
-kompletace hlavy
-nasazení hlavy na blok
-nasazení olejové vany (bohužel až napodruhé, nakonec je všechno zapatlaný tmelem jak bolavá noha, originální těsnění pod vanu zklamalo)
-nasazení rozvodů
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: "GO" motoru Justy 1,2i (EF12) aneb nový začátek
ŽÁDNÝ KILOMETRE! ::-DD: :845:mamut píše: Nevíte někdo po kolika km by se měli znova udělat vůle?
Po 20 minutách volnoběhu, nebo dříve, pokud začne některý cvakat (protože si "sedl").
V tom případě pak znovu 15 až 20 minut volnoběhu,..... sundat dekl a znovu přeměřit a doštelovat. :845:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: "GO" motoru Justy 1,2i (EF12) aneb nový začátek
Fakt si zabroušený ventily sednou takhle rychle? :670:ŽÁDNÝ KILOMETRE! ::-DD: :845:
Po 20 minutách volnoběhu, nebo dříve, pokud začne některý cvakat (protože si "sedl").
V tom případě pak znovu 15 až 20 minut volnoběhu,..... sundat dekl a znovu přeměřit a doštelovat. :845:
Já čekal že to bude třeba 1000km než se "zaklepou"
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: "GO" motoru Justy 1,2i (EF12) aneb nový začátek
Ventily se moc nezaklepou, akorát se vyplaví trochu špíny a některé vůle se zmenší, některé zvětší..... (U OHC ty změny bývají malé....)
Je to běžný praktický postup, dělaný spíše pro "klidnou" (Tvojí/mojí, nikoliv motorovou) :845: hlavu.
Pak se kontrolují ventily po ujetí zhruba 500 až 2000 km, pak už podle doporučení výrobce. :826:
Je to běžný praktický postup, dělaný spíše pro "klidnou" (Tvojí/mojí, nikoliv motorovou) :845: hlavu.
Pak se kontrolují ventily po ujetí zhruba 500 až 2000 km, pak už podle doporučení výrobce. :826:
Naposledy upravil(a) Harry dne úte pro 29, 2009 9:30 pm, celkem upraveno 1 x.
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: "GO" motoru Justy 1,2i (EF12) aneb nový začátek
Díky... :826:
Chci bejt opatrnej, jelikož výfukový ventily vůle neměly žádné a proto byly KO...
Ale nevím, jestli kontrolu po 1000km nevypustím :655: znamenalo by to nové těsnění pod víko :839:
Chci bejt opatrnej, jelikož výfukový ventily vůle neměly žádné a proto byly KO...
Ale nevím, jestli kontrolu po 1000km nevypustím :655: znamenalo by to nové těsnění pod víko :839:
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: "GO" motoru Justy 1,2i (EF12) aneb nový začátek
Právě proto. :!:mamut píše:Díky... :826:
Chci bejt opatrnej, jelikož výfukový ventily vůle neměly žádné a proto byly KO...
Ale nevím, jestli kontrolu po 1000km nevypustím :655: znamenalo by to nové těsnění pod víko :839:
Sic nevím, co koštuje nové těsnění pod víko, ale cca po těch 1500 km, by to možná zkouknout chtělo, protože, pokud bude vůle malá, díky zaklepání, tak to jinak než přeměřením nepoznáš, a pak by se mohl časem některý ventil podpálit....
Těsnění dělalo Družstvo invalidů podle vzorku a bývali velmi laciní.
Kdysi jsme si museli umět udělat z tabule korku jakékoliv těsnění sami..... :845: :850: On to není příliš velký problém, pouze trpělivist. :845:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: "GO" motoru Justy 1,2i (EF12) aneb nový začátek
Bohužel tady je víko ventilů plastové, těsnění gumové a vyprofilované, takže vyrobit nejde... Stejnak mi to nedá a ty vůle zkontroluju.. Ty patálie s broušenim ventilů si tim ušetřim...
Vyrábět těsnění si budu pod sání... Objednal jsem arch papíru na výrobu těsnění a budu si doma hrát na vystřihovánky :845:
Bohužel mezi hlavou a sáním nejde pouze vzduch ze sání, ale i olej a voda :713:
Vyrábět těsnění si budu pod sání... Objednal jsem arch papíru na výrobu těsnění a budu si doma hrát na vystřihovánky :845:
Bohužel mezi hlavou a sáním nejde pouze vzduch ze sání, ale i olej a voda :713: